@ Ingeltje, welkom hier ! @ Lilly, ja dat heeft de voorkeur, dat je in de kind-zorg werkt, maar je kunt ook uren draaien bij een vrijwilligersorganisatie voor borstvoeding en via e-learning je medische kennis op niveau brengen. Dat zal ik beiden moeten doen. Ik werk wel met kinderen, maar juf is toch heel anders ! Ik wil nu de eerste 4 jaar vooral van mijn eigen kids genieten en proberen de eisen waar te maken om aan de opleiding te kunnen starten als Sophie straks naar school gaat. Nogmaals sterkte met alles meid ! @ Jo, en Robin vindt het niet raar om van huis te zijn dan ? Thijs is al zo lang thuis ... hij gaat nooit naar het KDV, alleen naar opa en oma en PSZ. Het zal wel goed voor hem zijn, maar toch, ik wil niet dat hij het gevoel krijgt dat ik hem weg wil hebben ... @ Runner, ons eigen huis was in september, binnen 3 weken verkocht. Er staat inderdaad veel te koop ... maar ook helaas veel troep en Zuid-Limburg is een dure regio, dus ze willen allemaal het maximale hebben ... niet dus, als je nog een heleboel moet verbouwen is dat niet haalbaar. Maandag gaan we met mijn vader naar een huis kijken. Daar waren we vorige week alleen geweest. Mijn vader werkt in de bouw en kan dan eens kijken of er geen rare dingen zijn. Altijd goed om te doen. @ Marlieke, veel sterkte met de spuiten ... ik ben er niet lekker van geweest. ML viel deze keer mee, en Thijs heeft geen last gehad. 4=1, morgen even lekker shoppen bij een babyzaak in de buurt. Ze hebben allemaal leuke merken (NoNo, Noppies, Name it, Ducky Beau, Babyface ...) en dit weekend hebben ze 4 halen 1 betalen ! Even maat 62 inslaan voor Sophie ! Groetjes, Nikki F
Oh, nee hoor, ze vraagt elke dag of ze naar de peuterspeelzaal mag om met de kindjes te spelen. Ze heeft nog geen enkele keer gehuild als we haar wegbrengen en soms wil ze niet eens meer mee naar huis als ik haar ophaal. Volgens mij vindt ze het wel even leuk om haar eigen dingetjes te doen, zonder papa en mama. Ze heeft ook lieve leidsters daar, het zijn wat oudere dames, echt een soort oma's . Robin is ook ruim een jaar naar het kdv gegaan, dat scheelt misschien ook. Dan verschilt het waarschijnlijk nog per kindje, maar als hij het niets vindt, dan kun je hem er toch altijd weer vanaf halen en het een half jaartje later nog een keer proberen. Volgens mij vindt ze dit leuker dan het kdv, ze leert er in ieder geval meer van is mijn idee. Veel winkelplezier, dat zijn ook mijn favoriete merken die je noemt. Oh ja, ik koop vaak Cakewalk kleertjes voor Robin, die zijn zo leuk en van mooie kwaliteit, maar ik koop ze alleen afgeprijsd. Al is het voor een meisje veel makkelijker kleren kopen. Zoveel leuks om tussen te kiezen. Voor jongens vind ik het nog best een opgave. Er is genoeg, maar het meeste is niet mijn smaak. Misschien moeten we inderdaad maar ons eigen clubje 'bevallen van de tweede' beginnen, nog even wachten en dan is iedereen wel bevallen. Waar is Runner, aan het bevallen?
Ik lees wel hoe het met jullie gaat hoor als ik even de kans krijg. Bij alle kids de tweede prik goed gegaan? Keano was zo stoer! Papa ook, maar die moet zich niet aanstellen. @Jo Je moeder zo in de maling nemen, foei! @Nikki Kost toch wel wat zo'n opleiding dus. Hoe kom je er zo bij dat te gaan doen en aan welke eisen moet je eerst voldoen dan? Geef nu bijna 2,5 jaar bv en heb er wel aan gedacht maar doen? Daar is het nog niet van gekomen. Jammer dat het huis tegenviel. @Zomaar Ik geniet van mijn 3 ventjes en vooral als je het onderstaande berichtje leest dan zul je dat wel begrijpen. @Runner Ga je ook voor 41 weken? Over de psz. Keano gaat vanaf 18 januari om de hoek. Dat scheelt dus een heleboel tijd. Dan hoef ik niet meer een eind te lopen of met de auto als het hoost, maar kunnen we er gewoon in 5 minuutjes naartoe lopen. Nu alleen maar hopen dat hij het daar net zo leuk vind als op de psz waar hij nu naartoe gaat. Nu maak ik me daar weer druk om @Cimu Ik weet hoe moeilijk het is om je ventje huilend op de psz achter te laten, je hart breekt. Maar bij Keano was het opeens over en nu heeft hij het enorm naar zijn zijn. Hij roept elke dag KINDJES SPELEN! Je zou haast denken dat hij het thuis niet leuk vindt, maar zo is het niet hoor, hihi. Misschien nog even volhouden? Heb woensdag een kerstkaart gekregen van mijn ouders. Zoals jullie weten heb ik geen contact meer met hen. Om meerdere redenen dat hoef ik denk ik niet uit te leggen. Nu zat er een briefje bij. Zal het hele briefje hier posten. Hallo (en dan onze namen,) Heb een plek van 3 bij 6 op mijn lever. Dus als ik jullie niet meer zie hoop ik dat het jullie heel goed gaat. Groetjes ook aan Keano (mijn moeder weet niet dat Keano een broertje heeft) Wat moet ik daar nou mee? Dit wens je niemand toe. Dan denk ik tsja als je ons wilt zien je weet waar we wonen (nog geen 6 km bij hen vandaan) en je hebt ons telefoonnummer maar weer zouden wij contact met hen op moeten nemen. Wat het voor mijn gevoel nog erger maakt is dat mijn schoonmoeder en schoonvader allebei darmkanker hebben (gehad). Mijn schoonvader is eraan overleden, mijn schoonmoeder leeft gelukkig nog. Mijn moeder heeft al baarmoederhalskanker/eierstokkanker gehad en nu dit en dan denk ik hoe zit dat dan met onze ventjes en met onszelf? In 2010 toch eens met de ha overleggen.
@marlieke, nee ze is in een maand tijd maar 250 gram gegroeid, was iets te weinig zei ze maar omdat ze 2 keer goed ziek is geweest hoefte ik me geen zorgen te maken, ze adviseerde wel om op omneo over te gaan omdat ze nog steeds om 7 voedingen van 100 cc zit en die nog niet eens leegdrinkt en als het dan nog steeds lijkt alsof ze pijn heeft rade ze ons aan om naar een osteopaat te gaan.. Hoop dat je geen last van de pruk krijgt, manlief hier kreeg een avond koorts en stijn heeft gisteren de hele dag ziek op de bank gelegen, ik was ook niet echt lekker en heb nu weer een hele dikke,knalrode, warme arm Stijn mag vanaf het nieuwe jaar 3 dagdelen per week naar de psz Zo heb veel gelopen vandaag, was wel een gedoe met die duowagen door de sneeuw maar was wel blij dat ik hem mee had want Stijn klapte met zijn hoofd op de tafel bij mijn ouders en die heeft 2 flinke sneden in zijn lip als hij dan ook nog naar huis had meoten lopen een half uur dan was hij helemaal moe geworden.. Na die klap om de tafel was namelijk niks meer goed tot dat we bijna thuis waren en ik hem lekker heb laten ravotten in de sneeuw
Nee Runner is niet aan het bevallen en gaat liever ook niet voor de 41 weken! Runner is patatjes aan het eten en reageerd zo verder.
@ Jo, ik denk dat Thijs het best leuk zal vinden om weer te gaan. Het is meer mijn gevoel dat ik me schuldig voel ten opzichte van hem. Maar goed. Ik ga morgenochtend naar de winkel, ik ben benieuwd ! Waar koop je dat andere merk kleren ? kleertjes.com ? Voor meisjes is inderdaad veel meer leuks te koop. Voor Thijs vind ik ook altijd wel leuke kleren maar je moet net wat langer zoeken. Villa Happ is op dit moment mijn favoriete winkel voor hem, daar slaag ik altijd en de kleren passen hem mooi en zijn van goede kwaliteit. Ook belangrijk, omdat ze nu toch best lang met kleren doen. Ze blijven mooi. Wanneer we de andere club openen sluit ik me graag aan ! @ Velo, ja het kost genoeg. Maar Hasselt is voor mij dichterbij dan Utrecht en is dus goedkoper dus de beste optie. Je moet een medischer vooropleiding hebben. Heb je dat niet (zoals ik) dan moet je 1000 uren borstvoedingsbegeleiding hebbe gedaan, bijvoorbeeld als vrijwilliger bij een borstboeidngsorganisatie. Telefonisch info geven of op een forum, dat kan allemaal. Je moet ook een aantal keren naar een opleidingsdag dan. Uren die je zelf hebt gevoed tellen helaas niet mee. Op jaarbasis kun je dan 500 uren rekenen als je 20 uur per week als vrijwilliger werkt. Volgens mijn lactatiekundige mag je stageuren wel ook bij de 1000 uren gebruiken. Ook moet je je medische kennis op niveau brengen via e-learning. Ik ben al lang op zoek naar een andere leuke opleiding omdat alle gedoe naast mijn werk me steeds meer tegen gaat staan. Ik zou graag voor mezelf beginnen en dit spreekt me heel erg aan. Vandaar. Aanstaande maandag gaan we samen met mijn vader het andere huis voor de tweede keer bekijken. Hij werkt in de bouw en ziet verborgen gebreken beter dan wij. Dit huis vind ik helemaal super. Wel nog wat verbouwen hier een daar (vloer beneden, haard eruit halen, toilet, badkamer) en dan is het helemaal toppie ! Hier is de link: Driessens Makelaardij Het huis is Aldenhofstraat 53. Wat vreselijk zeg, zo'n kaart krijgen. Ik kan me voorstellen dat je niet weet wat je ermee moet en ook dat je je zorgen maakt ! Veel sterkte ermee ! @ Runner, smakelijk meid ! Groetjes, Nikki F
Nikki, huis ziet er idd niet verkeerd uit! Ook een openhaard, dat lijkt me echt zo geweldig. Ennuh, je mag voor mij ook wel winkelen daar. Veertje, dikke kus voor Stijn! Velobabe, moeilijke situatie hoor. Tuurlijk gun je het niemand, maar ik neem aan dat jullie de dingen eerst goed doordacht hebben voordat jullie de banden hebben verbroken? (kan me er zelf trouwens niets bij voorstellen) Maar zijn jullie er al een beetje uit? Marlieke, hoe is het gegaan met de inentingen?
Runner; ga nu maar bevallen. We willen wel weer mooi nieuws! Nikki; wat een heerlijk huis en dat voor die prijs!! Zoveel kost ons 75m2 huisje in Amsterdam ongeveer ook.... Veertje; blijft een beetje kwakkelen bij jullie met ziek zijn en kapotte lippen. Sterkte ermee Velobabe; wat akelig zeg. Kanme voorstellen dat je niet goed weet wat je ermee aanmoet. Marieke; jee wat schrikken. Wat een onderzoeken allemaal. Hopelijk slaat de kuur snel aan. Lilly; poeh wat een lastige tijd voor je. Wel goed dat je rationeel blijft denken en de opleiding gaat doen. Belangrijk dat je voor jezelf (en kids) kan zorgen. Zomaar; fijn dat levi weer doorslaapt. Hij heeft helaas wel het stokje doorgegeven aan Joris.....zucht. Gisteren hadden we een feestje en gingen om 12 uur naar bed. Joris kreeg dus ook pas toen een voeding (normaal om 21:30), maar hij was weer om 5 uur wakker. Over jongenskleertjes; er is inderdaad minder keus, maar ik vind het nu ook wel echt super om stoere jongenskleertjes te kopen. De Hema (tijdens m'n vorige bezoek in nl) en H&M hebben veel leuke dingen. China is helaas wel lastig. Ik heb gisteren trouwens een nieuwe jas voor Karlijn gekocht. Een "echte" Kappa jas. Op de voorkant staat het logo met "Happa" eronder en op de achterkant "Kappo". Zo grappig die kopieen. Was 10 euro en verder echt een mooie jas. Vandaag komt m'n vader. Echt zin in (al ben ik wel een beetje brak van het feestje). Joris slaapt overdag steeds maar een uur en is dan 1,5 wakker en dan weer een uur etc. Zou toch langer moeten zijn toch? Misschien een beetje een groeispurt en dat hij ook daarom zo vroeg wakker wordt???
Velo: Tsjee das heftig!!! Denk maar goed na over wat je ermee wilt doen, beter even wat langer nadenken en de juiste beslissing nemen dan achteraf spijt krijgen. Ik wens je heel veel sterkte met de situatie! Kaatjesmam: Veel plezier met je vader! Enne wat jij over Joris zegt qua slapen overdag heb ik hier ook sinds 4 dagen... hij slaapt nauwelijks, zelfs Noah slaapt nog meer Kan hem laten huilen en wat dan ook maar slapen ho maar hij wil er echt bij zijn en spelen, aandacht etc... Nikki: Zeg jij als lactatiedeskundige ik zie aan Levi dat hij toe is aan bijvoeding, hij kijkt eten en drinken zowat uit mijn handen, nu wil ik beginnen met rijstebloempap (levi drinkt niet uit een fles...) maar nu lukt het me echt echt niet om te kolven, na een 10 minuten heb ik slechts een laagje... ik zat er aan te denken om de pap te maken met hypoallergene KV, eerst aan de borst laten drinken en dan papje toe... wat vind jij (en de andere dames natuurlijk) iemand nog tips of is dit gewoon een goeie oplossing? Kleine man roept, tot later
Oh Ja MARIEKE heeeeeeeeeeeeeel veel beterschap en laat je nu maar eens goed verzorgen/verwennen/vertroetelen nu is het een keer mama tijd! Hoop dat jij je snel beter zult voelen!
@Velo, ja, wat moet je nou met zo'n bericht, moeilijk hoor! @Nikki, lekker ruim huis, mooie keuken en grote tuin! @Kaatjesmam, haha, ik moest wel lachen om je Kappajas-verhaal. Hihi, misschien kun je nog een paar coole baby Mike (lees: Nike) schoenen kopen ! @Zomaar, oh, ik zou dat van die kunstvoeding gewoon doen hoor, ik geef hem nu al een week of 6 dagelijks 2 flesjes erbij (en 4 bv), moet zeggen dat de rest van mijn voeding aardig stabiel blijft. Sinds een week krijgt hij ook fruit/groentehap, maar ik ben ook niet zo'n fanatiek borstvoedster . Voor mij is dit wel een relaxte manier van voeden. Ik zit hier gezellig met Luc op schoot te typen, is zowat geen doen, want hij slaat steeds op het toetsenbord.
@ Runner, ja dat huis is wat we willen. Wel nog eea veranderen, maar goed, dat hoort erbij. Moet ik voor jongenskleren of meisjeskleren voor je kijken ? @ Kaatjesmam, ja we willen het huis heel graag. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen ! Veel plezier met je vader ! @ Zomaar, dat zou je best zo kunnen doen ! Je hebt ook pap die je met BV kunt maken, maar goed, dan moet je eerst weer kolven (niet mijn hobby in elk geval ...) En fruit ... ik doe het zelf pas met 6 maanden, maar je zou het nu al mogen doen. Veel plezier ermee ! @ Jo, ja de keuken is heel mooi en de tuin is heerlijk voor die twee kids straks ... duim maar dat het lukken gaat. Vanochtend gaan shoppen ... er was een nieuw merk voor meisjes, Little Girl Star. Ik heb flink ingeslagen in maat 62 ! En voor Thijs nog een mooie blouse meegenomen. In totaal 8 stuks voor 50,- ! Dat is mooi, toch ! xxx Nikki F
Haai allemaal! Bedankt voor jullie warme welkom Ik begreep van 1 van jullie al dat er nu niet zoveel zwangere dames meer mee kletsen, super dat jullie het zo gezellig hebben dat jullie allemaal blijven plakken Wel jammer dat daardoor de meeste mama's afhaken, maar wel begrijpelijk natuurlijk. Wij hebben het bij de September2008mama's ook... we kletsen nu al 2 jaar met elkaar en het is zo leuk! Maar nieuwe mensen durven zich bijna niet aan te sluiten, bang om 'in te breken'. Heb daarom besloten, om eens te kijken of ik nog een clubje voor de écht zwangere mama's kan oprichten, want moet zeggen dat ik het wel heel leuk vind om over de zwangerschap te praten met andere mama's. Dus ga daar maar eens kijken of het ook zo leuk wordt als hier! Veel plezier met jullie ongetwijfeld lieve kindjes!
@Ingeltje, oh, ik hoop dat je dat niet hebt opgevat alsof nieuwe moeders niet welkom zijn, integendeel, maar het is denk ik leuker voor ze om te kletsen met moeders die nog zwangers ZIJN van de tweede, i.p.v. al bevallen. De meeste moeders hier komen uit het clubje van 'zwanger worden van de tweede', zijn daarna hier verder gaan kletsen en vervolgens blijven plakken. Hopelijk heb je snel wat meer moeders bij het nieuwe clubje zwanger van de tweede, veel schrijfplezier en een goede zwangerschap! @Nikki, meestal inderdaad kleertjes.com, daarnaast ook Olliewood (daar heb ik af en toe echt heel goedkope dingen vandaan, maar dat moet dan maar net de juiste maat zijn) of Daffodille als die uitverkoop hebben. Als je voor die opleiding ook op een forum over borstvoeding kunt praten om aan je uren te komen (deels natuurlijk), hoe controleren ze dat dan? Ga je nog bij de VBN of zoiets meelopen/meehelpen? Wat een berg sneeuw is er gevallen! Ben blij dat mijn man morgen thuis werkt, want met 2 kinderen en een hond door de sneeuw ploeteren is niet mijn favoriete bezigheid.
Haai! Nee hoor! Ik weet dat ik welkom was maar het is idd leuker om ervaringen te delen nu je zwanger bent met medezwangeren. Vind het hartstikke leuk dat jullie zo'n gezellig clubje hebben!
Wij zijn er vandaag met de slee op uit geweest. Ruben heeft genoten! Sneeuwballen gooien (al kwamen ze niet verder dan 3 cm voor zijn voetjes weer terrecht ) van een bergje afglijden en alle sneeuwpoppen bewonderen. Ben wel blij dat ik morgen niet met de fiets naar PSZ hoef. Ik ga liever bevallen, whahaha! Nikki, das nog eens leuk shoppen! Ingeltje, je bent hier meer dan welkom hoor! Hebben jullie eigenlijk nog plannen voor de kerstdagen?
@ Jo, dat wordt allemaal officieel geregistreerd denk ik. Je kunt bij LLL of BVN meelopen en ook via hun al opleiding doen ter voorbereiding. Inderdaad wat een sneeuw. Ik zou woensdag op kraambezoek gaan bij mijn vriendin, maar zij woont 45 minuten rijden hier vandaan. Als het dan nog zo sneeuwt durf ik nieteens te gaan vrees ik ... @ Runner, ja, heel leuk ! Wij gaan met kerst naar de opa's en oma's, eerste kerstdag schoonouders, tweede kerstdag ouders. Van 15.00 tot 19.00 of zo, zodat Thijs weer op tijd naar bed kan, ook al is het kerst ! En 27-12 wordt Sophie gedoopt ! Ook leuk ! En wat heb jij voor plannen ? Zorgen voor een nieuw kerstkindje ? Groetjes, Nikki F
Hoi even een snelle reactie tussendoor van mij: @Runner: nog geen beeb voor je, kom op kleine het is een mooie dag vandaag zou ik zeggen!!! @NikkiF: schattig die schoentjes, ik moet zeggen dat ik wel blij ben met nog een meisje, ik vind die kleertjes toch wel het leukste, maar ja da's misschien ook wel omdat ik niet anders gewend ben dan op die afdeling rond te snuffelen. @Zomaar: fijn te horen dat het contact met Joris goed is, hopelijk blijft dat in de toekomst ook zo, ik heb met mijn ex ook nog altijd een goede verhouding en dat is vooral voor Noa heel fijn denk ik. @Lilly: Ik heb je mailtje gelezen en wil ook zeker nog reageren, 't is dat ik momenteel nauwelijks aan computeren toe kom, maar wat ik je al wel mee wil geven neem gewoon de tijd, er zit geen tijdsbepaling aan zo'n beslissing vast, op een bepaald moment weet je gewoon wat het juiste is en dan zul je er ook helemaal voor kunnen gaan, welke keus het dan ook mag zijn. @Marieke: Jeetje wat een ellende allemaal met je gezondheid, hopelijk knap je nu snel op. Neem voldoende rust, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, vooral met 2 kleine kids. @Velobabe: Heb je de poppetjes nog gekregen, was heel dement van mij maar ik had ze dus eerst naar mijn eigen adres gestuurd Weet niet of je de prins nog zoekt maar toevallig kwam die van de week nog uit een tas bij mijn moeder. @Kaatjesmam: mijn ex-schoonmoeder neemt vaak kleding mee voor Noa uit Indonesie, echt hele leuke jurkjes hebben ze daar, jammer genoeg begint ze nu de maten daar te ontgroeien, ze zijn daar niet zo groot en Noa is voor hier al groot voor haar leeftijd. @Jo: nog even wachten met dat nieuwe clubje, ik ben nog niet bevallen @Cimu: ben je er al achter waarom de PSZ zo'n drama is? @Missflower: groeit goed zo te horen, ik zal morgen de lijst even aanpassen, ik had nog gekeken hoe je zijn naam schreef, maar die zwangerschapsdementie @de foto's van de kleine mannetjes en vrouwtjes: wat zien ze er allemaal schattig uit! Hier gaat alles hectisch ik loop momenteel zowel bij de VK als de Gyn, waar ik elke week op bezoek mag, bij de Gyn loopt het elke keer behoorlijk uit, dus da's best vermoeiend. Afgelopen vrijdag bleek dat de baby ongeveer 150 gram per week groeit, da's niet veel maar het is nog niet te weinig, mijn vruchtwaterpeil blijft te weinig maar is wel stabiel en de baby heeft het op dit moment nog naar haar zin, haar gewicht ligt nu rond de 2500 gram, wat betekend dat ze rond de 2800 gram zit op 40 weken. Er wordt me wel elke week op het hart gedrukt dat als ik haar minder voel ik direct moet bellen, omdat het verminderde vruchtwater kan zorgen dat ze het eerder benauwd krijgt en ze dan direct gehaald wordt. Verder hier zowel Noa als ML met buikgriep in bed(kan er ook nog wel bij ) en van de week met Noa bij de KNO-arts geweest omdat ze een achterstand op school heeft met lezen en nu eindelijk na lang aandringen bij de HA een verwijzing verkregen (we hadden het vermoeden dat ze last heeft van doofheid). Na een paar minuten binnen bij de KNO was gelijk al duidelijk dat ze nauwelijks hoort ws al vanaf een veel jongere leeftijd. Nu worden eind januari haar keel en neus amandelen verwijdert en krijgt ze in haar rechteroor een buisje. Voor de voorlopige intake moesten we laten bloedprikken, maar nu heeft Noa een half jaar geleden een nare ervaring gehad daarmee, toen kreeg zo'n muts het prikken niet voor elkaar zelf niet na 4 keer, terwijl het normaal zo lukte en Noa er niet bang voor was) dus wat was het geval Noa kreeg echt een paniekaanval en het prikken lukte dus niet, uiteindelijk hebben ze het via een vingerprik gedaan, maar vond het echt heel vervelend, omdat ik door mijn buik, haar natuurlijk ook niet zelf op schoot kon houden en er 3 prikzusters haar vast moesten houden zodat 1 andere haar kon prikken. Mijn buik is trouwens nog steeds niet erg groot, da's best een nadeel, want er zijn zelfs mensen die denken dat ik nog wel een maand of 3 moet , dus ook niet erg veel mensen die rekening met je houden in het openbaar of voor je opstaan. Zal morgen wel eens een fotootje plaatsen, overigens is de schildering in de babykamer en de babykamer klaar dus daar zal ik morgen ook even een fotootje van maken. Nou ik ga de laptop weer afstaan helaas. Hopelijk kan ik er nu weer sneller op Om mee te kletsen
Nikki, ik blijf nog steeds hopen dat ik dan al een paar dagen in mijn kraambedje lig. Justfem, idd een kleintje die meid van jullie. Onze uk werd vorige week al op 3800 gram geschat. Wel fijn dat je zo goed in de gaten word gehouden. Ik had dat afgelopen vrijdag ook in de bus. Ik met Ruben aan de ene hand en in de andere hand de buggy ingeklapt een plekje zoeken, trekt die paardenl*l van een chauffeur op zodat ik serieus bijna onderuit ging. Bijna alle plaatsen bezet dus dacht ik ik plant Ruben even naast een wat oudere man dan ga ik er zelf naast staan. Maar Ruben wilde niet gaan zitten zonder mij en samen past dat dus echt niet. Ik maar doorgelopen naar het middenstuk waar een jonge meid zat op zo'n klapstoeltje met haar labrador naast zich, zegt ze tegen me; ik ga er zo uit hoor. 4 haltes verder kon Ruben eindelijk zitten en ik me ergens goed aan vast houden... Kreeg ik later van een jongen de opmerking; 'maar je ziet er ook niet hoogzwanger uit'. Alsof ik minder zwanger ook minder hard zou vallen ofzo...