Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Justfem, het kopen van jongenskleding vond ik altijd al heel leuk, maar het kopen van meidenkleding ... is echt verslavend ! Ha ha ! Ik was blij dat het 4 halen 1 betalen was, kon ik tenminste veel meenemen, maar goed, ze had ook nog veel nodig in maat 62 want we hadden nog bijna niets in die maat en ons meisje groeit flink ... 56 past nu goed.
    Goh zeg, dat ze er nu pas achter komen dat Noa zo slecht hoort. Ik hoop dat het verwijderen van de amandelen en het buisje gaan helpen.
    Spannend zeg, met je zwangerschap nu ook. Doe het maar rustig aan meid ! Ik ben benieuwd naar je foto's ! :)

@ Runner, ik kan het me voorstellen dat je kerst het liefst met z'n vieren wilt vieren. Hoe voel je je ? Nog steeds goed ?
    Vervelend zeg, in die bus. Nee, mijn buik was mega, daar kon niemand meer om heen ...

@ Gewicht. Ik was 16 kg bijgekomen, en ben er nu 9 kwijt ... in 5 weken. Is dat normaal ? Of veel ? Of weinig ? Ik moet zeggen dat mijn oude kleren nog wel strak zitten hier en daar ... draag toch nog zwangerschapsrokjes of jeans. Ben het wel een beetje zat nu. Maar goed, nieuwe kleren kopen is ook niet handig want die passen over 6 weken weer niet meer ... Voor het doopsel van Sophie heb ik een jurkje gekocht ... die geven een beetje mee plaatselijk ! ;) :)

Als Justfem en Runner bevallen zijn, starten we dan de kletsgroep "bevallen van de tweede" ? Is wel leuk ! :)

Groetjes,
    Nikki F

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ons manneke ... heerlijk die sneeuw !

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Nog een ...

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Justfem, ik woog als baby hetzelfde als ze nu voor jouw kleine meid verwachten, ik kwam op de uitgerekende datum (haha, daarom was ik wel verbaasd dat mijn zoontje 9,5 pond woog :D). Volgens mij is 200 gram per week toch gemiddeld, dan klinkt 150 gram ook goed. Fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden, maar inderdaad, ook weer vermoeiend om steeds al die bezoekjes af te leggen en vooral als je elke keer zo lang moet wachten.
    Arme Noa, ze weet misschien niet beter, omdat ze het al heel lang heeft, maar natuurlijk is het moeilijk meekomen als je niet goed kunt horen, dat zal ook een hoop energie kosten. Ik hoop dat het gaat werken!
    @Runner, ja, leuk dat soort aso's. Ik zou hier ook bijv. zo de trein kunnen nemen, maar ik zie dat in mijn eentje met 2 kinderen totaal niet zitten, 9 op de 10 keer krijg je alleen chagerijnige blikken omdat je niet opschiet met zo'n kinderwagen etc., i.p.v. dat ze even helpen.
    @Nikki, volgens mij is dat aardig gemiddeld. Ik heb nog 7 kilo extra er aan zitten, wat er nog af moet. Dat is mijn goede voornemen voor het nieuwe jaar. Ik pas ook wel weer in mijn oude kleren, maar ze zitten allemaal wat strak, ziet er ook niet uit.
    Leuke foto's, hier hebben we ook een sneeuwpop staan, maar die is ondertussen weer helemaal ondergesneeuwd, je ziet alleen zijn bezempje nog.

Lijkt me een goed plan om over te stappen naar een nieuw clubje als Justfem en Runner bevallen zijn.

5. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Nikki, leuke foto's! Zo te zien heeft Thijs zich prima vermaakt.

Ruben had gister trouwens weer iets nieuws, zodra het word kou(d) viel zei ie; 'strakjes warme chocolademelk met slagroom??' Hahaha.

Wel lief van jullie dat jullie op ons willen wachten!

Jo, verbazing wekkend he af en toe dat openbaar vervoer.

Verse sneeuw is er hier niet meer gevallen.
    Zo maar eens even aankleden en naar buiten.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wow Runner... je loopt nu dus echt overtijd :( Ik beviel met 40w3d dus ik hoop dat er vandaag wat gerommel gaat beginnen!

Is het trouwens niet een idee om de titel aan te passen van dit topic (bijv naar bevallen van de 2e) ? Dat kunnen moderators volgens mij ook gewoon? Dan blijven alle verhalen ook leuk bewaard hier! (of bemoei ik me weer eens ergens mee :))

7. veertje

veertje Fanatiek lid

Hoi allemaal.

ff kort berichtje van hier..
    Het gaat eigenlijk heel erg goed hier..
    Lisa heeft nieuwe voeding en ik heb gewoon echt een ander kind.
    Als ze huilt dan huilt ze rustig, ze is niet meer zo aan het krijsen.
    Ik kan haar gewoon even in de box leggen zonder dat ze het op een krijsen zet, het is echt geweldig.
    Heb vanmorgen mijn keuken schoongemaakt terwijl ze lekker in de box lag.
    Ik hoop dat dat zo blijft..
    Morgen moet ze haar 2de prikjes.
    Ik hoop dat het weer een beetje knap blijft want ik moet 30 min lopen naar het cb (met deze sneeuw 45 min)

8. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Ik durf hier bija niet meer te komen, want alles wat ik schrijf is negatief.
    Ik neem ook even een beetje afstand en kom weer schrijven als het weer wat beter gaat.

Koen is vanochtend weer opgenomen in het zh. Na alle ellende en mijn eigen gezondheid, zitten we hier dus niet echt op te wachten.
    Kan alleeen maar hopen dat hij met kerst thuis is. Driken gaat goed hoor, maar hij zit alleen weer vol. Restverschijnselen van het rs-vrus waarschijnlijk.

Zelf moet ik zo ook voor controle, dus ik ben benieuwd.
    Ik hoop snel weer mee te kunnen schrijven en dat ik positief nieuws heb.

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Jeetje marieke, wat vervelend..

Je mag hier altijd schrijven hoor, het hoeft echt niet altijd positief te zijn..
    Ik hoop dat je kleine man voor de kerst weer thuis is en jullie allemaal weer beter zijn..

10. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    @Marieke: heel veel sterkte en ik duim voor je dat Koen nog voor de kerst weer thuis is en wat betreft negatief nieuws, iedereen heeft zulke periodes, dat alles tegen zit, dus iedereen hier begrijpt het als je dan even niets positiefs te melden te hebt. Je weet wat ze zeggen: Gedeelde smart is halve smart ;) Ik hoop dat de controle bij jezelf goed was en je weer aan de beterende hand bent.

De foto's ben ik vandaag niet aan toe gekomen dus dat doe ik morgenochtend. Moest vandaag met Noa naar de tandarts (gaatje laten vullen), we zijn maar gaan wandelen. Was toch zwaarder dan ik verwacht had, normaal lopen we er zo'n 15 minuten over nu ruim 3 kwartier :$ toen nog een keer terug ook, wat was ik daarna moe zeg. Niet onlogisch natuurlijk bij 37 weken en 5 dagen zwanger ;)

@Runner: Het blijft toch een soort vervelend als mensen niet aan je af zien dat je hoogzwanger bent en wat je zegt al ben je nog niet eens zo lang zwanger, vroeger ;) stonden de mensen tenminste nog op voor zwangeren ;) Ik moet zelf erg wennen aan het feit dat onze beeb zo klein is, Noa was bijna 8 pond toen ze geboren werd, dus dat zal nu toch een hele andere ervaring zijn. Was Ruben ook zo groot of was die kleiner? Noa is trouwens met dit weer ook een warme chocolademelk met slagroom fan hahahha

@Veertje: Fijn te horen dat het zo goed gaat, hopelijk blijft ze het zo goed doen op de nieuwe voeding. Sterkte met de prikjes en met de reis naar het CB.

@NikkiF: Ja voor meiden heb je zoveel leuks, ik heb regelmatig gehad dat ik met tassen vol thuis kwam voor Noa, zeker als er een goede aanbieding was. Ik twijfel nu nog heel erg om nog een paar kleertje te kopen maat 50, het meeste wat ik heb liggen is 56 en een paar dingetjes 62, maar als ze idd niet zo groot is dan zal dat nog wel erg ruim vallen, ach ik wacht het maar even af, kan altijd nog de kleinere maatjes aan de kraamvisite vragen. Wat staat Thijs er leuk op.

@Jo: ML was vroeger (nu eigenlijk nog steeds niet ;) ) erg groot, dus ze zal wel op haar papa lijken. Het gemiddelde ligt tussen de 200 en 250 gram wat baby's per week bij komen, dus ze zit er niet ver naast. Als het met jou goed is gekomen zal het met de kleine meid van ons ook wel goed komen ;)

Gisterenavond had ik veel harde buiken en ben ik een beetje bloed verloren, schijnt niets te hoeven beteken, maar dacht wel opeens, oh stel je voor dat het nu al komt. En dat terwijl alles hier toch wel klaar is voor de komst, misschien dat het er meer mee te maken heeft dat het weer niet echt geweldig is, om naar het ZH te moeten en dat ik nu het liefste zou willen dat ze toch nog even bij mij in de buik wat vetreserves op doet. Oh ja en niet onbelangrijk!!! Runner jou beeb moet eerst geboren zijn, dus zeg maar dat hij of zij op moet schieten ;)

Zo ik ga weer, spreek jullie wel weer.

11. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Marieke, heel veel sterkte met je kleine man en een dikke knuffel voor jou!

Justfem, wat lief van je dat ik eerder mag van jou. ;)
    Ik hoop het nl ook, whahaha!
    Ruben woog 4040 en dit kindje ws meer.

Stevige wandeling gemaakt dus. ;)
    Was het jou gaatje of die van Noa?

12. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Veertje, wat fijn dat Lisa beter reageerd op deze voeding.
    Moet een flinke opluchting zijn voor jullie.
    Succes morgen bij het CB.

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, fijn om te weten dat dat normaal is qua gewicht. Mijn eigen kleren zitten inderdaad ook strak ... 's ochtends gaat het nog wel, maar 's avonds zitten ze echt niet lekker. ;)

@ Runner, dank je wel ! Ja, hij is het liefst buiten !

@ Ingeltje, dat zou een goed idee zijn !

@ Veertje, super dat het beter gaat met de kleine meid ! Ik hoop voor je dat het zo blijft.

@ Marieke, heel veel strekte meid ! Vreselijk, Koen weer in het ziekenhuis. Ik hoop dat jullie met kest lekker met z'n viertjes thuis zullen zijn ! Dikke knuffel van ons !

@ Justfem, dank je wel ! Sophie heeft nu maar 50/56 of 56. Ik had een setje van Noppies in maar 50 maar dat is nu echt te klein, en ook een hansopje ... lijkt nu meer een hans-stropje ! ;)

Onze kleine meid huilt, ik ga haar eens knuffelen !

xxx
    Nikki F

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Marieke, bah, het zit jullie allemaal wel tegen :(, je kunt op deze manier toch niet bijtanken om zelf weer op te knappen. Ik hoop dat jullie allebei snel opknappen, sterkte! En je mag hier uiteraard ook negatieve dingen vertellen, het is nou eenmaal niet altijd positief.
    @Veertje, wat krijgt zou nu voor een voeding? Fijn dat het zoveel beter gaat!
    @Justfem, met mij is het ook goed gekomen inderdaad, misschien een beetje té goed, want de laatste jaren mag het van mij zelfs wel wat minder ;). Woon in de buurt van het ziekenhuis?
    @Runner, en hoe gaat het vandaag?

Zo maar eens flink beneden opruimen. Hier 2 kindjes met keelpijn, snot en flinke hoestbuien. Luc wordt daardoor steeds 's nachts wakker. De lucht is ook zo vreselijk droog, ik denk dat ik de luchtbevochtiger maar weer eens van zolder haal. Hij wordt nu af en toe ook van ons wakker, als je je omdraait of naar de w.c. gaat, dus waarschijnlijk is het wel tijd om echt naar zijn eigen kamer te verhuizen.
    ML werkt maar weer een dag thuis, want anders is hij een halve dag bezig om op zijn werk te komen.

15. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Jo, hier gaat het weer eens te goed.
    Heb vannacht wel een tijd wakker gelegen van de krampen maar na 3 uur vertrokken die weer.
    Vanmiddag naar de VK.

Zo de laatste wasjes opvouwen en misschien maar weer eens de badkamer soppen.
    Verder niet echt plannen voor vandaag. Ja bevallen, maar dat zit er ws weer eens niet in. ;)

16. veertje

veertje Fanatiek lid

@jo, ik geef nu omneo..

@runner, ja ga maar eens goed soppen want daarna beval je gewoon :))

Werd vanmorgen wakker met een ontstoken oog, hij zat gewoon helemaal dichtgeplakt.
    Vanmiddag naar het cb, ben benieuwd of Lisa wat is aangekomen sinds vrijdag.

17. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Veertje, succes vanmiddag.

Ik verlies op dit moment een hoop slijm met wat bloed.
    Hoop echt zo dat dit het begin is!
    (hebben de krampen van vannacht toch iets gedaan)

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik hoop het voor je..
    Ik zal voor je duimen..

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik heb 3 cm ontsluiting en ben gestript.
    weeen komen nu om de 3 min ongeveer, alleen nog niet echt pijnlijk.

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, Sophie was vannacht ook weer wakker geworden van een dichte neus. Vanochtend even naar de HA geweest om haar longen te laten horen maar dat was goed. Moet vanzelf over gaan ... neusspray en Luuf baby blijven gebruiken. ML zet de verwarming wel eens aan op haar kamer en dan wordt de lucht zo droog ... maar een bakje met water op de radiator zetten voor wat vocht ...

@ Runner, dat zijn toch allemaal goede voortekenen meid ! :)
    Weeen om de 3 minuten .... ik ben benieuwd, zal voor je duimen !

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina