Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Mijn kleine ventje...(koekiemonster:D)

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    He ik zie net dat het vandaag 4 januari is en dat job 4 maanden en 4 dagen oud is (en ik ben geboren op 4-4.)

3. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    wat een scheetje zeg daar smelt je moederhart toch helemaal van weg :)

4. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Jo: ik vind het zo knap van Robin! Thiago is 1 jaar ouder (op 1 dag na ;)) en heeft helemaal geen behoefte aan een potje. Een half jaar geleden ging het heel goed, maar toen kwam de baby en nu is het weer helemaal mis. Hij plast alleen op het potje net voordat hij in bad moet of als ik hem net verschoon. Verder nooit. Ik hoop dat het snel gaat gebeuren, want hij is al 3,5! Dus als je nog tips voor me hebt; graag :)

@Lilly: wat ontzettend lief van je man! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daardoor gaat twijfelen. Ik wens jou ook heel veel wijsheid toe voor 2010: in de hoop dat je de juiste keuze kunt maken. Wat een lief koekiemonster heb jij zeg!!! :D

@Nikki: lieve foto zeg!
    Ja, ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt! Ik heb mijn hobby's nog steeds niet echt opgepakt. Ik ben heel graag bij mijn mannetjes. En 's avonds ben ik vaak te moe om nog op pad te gaan. Zeker nu het winter is & vroeg donker en koud... Ben echt geen winter-mens. Mijn tijd komt wel weer als het voorjaar aanbreekt!
    Voor het weer gaan werken heb ik helaas geen tips. Ik weet nog dat bij Thiago de eerste maanden zo zwaar waren, dat ik blij was dat ik even niet de zorg over hem had als ik hem weg bracht (zo moe & bang was ik dat hem iets zou overkomen als ik alleen met hem was). Maar ik dacht ook de hele dag aan hem, miste hem verschrikkelijk en kon niet wachten tot ik hem weer mocht halen. Zou niet weten hoe ik het nu gedaan zou hebben, nu het vanaf het begin af aan leuk en relatief zorgeloos is... Sterkte meid.
    En hier morgen ook weer eerste keer psz; ben benieuwd hoe het met Thiago gaat... Ik probeer er positief over te blijven om geen negativiteit op hem over te brengen. Morgen laat ik het weten, ok?

@Marieke: de hoofdpijn is zo goed als weg. Vanmorgen dacht ik weer een migraine aanval te krijgen (verstoort zicht en lichte hoofdpijn), maar dat gebeurde niet gelukkig.
    Thanks for asking :)
    Gefeliciteerd met je oma! Was het een leuke verjaardag?
    Huiluurtje: heeft Jacinto ook heel lang gehad! Nu nog soms, alhoewel het nu wel beter gaat. Ik nam hem vaak op schoot met eten of zette hem in een wipstoeltje op de eettafel. Maar nog vaker moesten ML en ik om beurten eten en de ander met hem rondlopen... :$ Goede nieuws: het gaat weer over! :)

@Zomaar: hele dikke knuffel meid! Ik hoop dat jullie snel beter worden! Alle 3!!! En ja, wat kunnen die grote mannetjes af en toe toch lief zijn, he! :D

En als we dan toch aan het spammen zijn; hier mijn mannetjes:
    Bekijk bijlage 41150

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, super dat Robin het zo naar haar zin heeft bij de PSZ ! Ik ben heel erg benieuwd hoe Thijs het gaat vinden donderdag ...
    Zijn gedrag is inderdaad wel al beter dan een paar weken geleden. Gelukkig ...

@ Marieke, dat klopt wel dat tweede kindjes het met minder aandacht moeten doen. Sophie en Thijs zijn erg op elkaar gesteld maar ik merk wel aan Sophie dat zij die dagen alleen met mij wel heel fijn vindt. Dat is ook heel fijn om te ervaren. Het er nooit aan toe zijn ... hoe herkenbaar ... ;)

@ Lilly, gelukkig gaan onze kids naar opa en oma als ik werken moet. Dat maakt het voor mijn gevoel minder "erg" al besef ik dat de omgang met andere kinderen ook heel belangrijk is. Daarom gaat Thijs twee ochtenden naar de PSZ als ik weer moet werken. Het voordeel is dat ik stiekem even door het raam kan gluren om te zien hoe het met hem gaat, dat scheelt wel.
    Sophie ligt ook niet zo vroeg in bed. Ik probeer dat wel, maar als ze honger heeft is ze toch weer beneden. Ook wel gezellig, even aandacht voor haar alleen 's avonds.
    Wat een super mooie foto van een super mooi manneke !

@ Cimu, bedankt voor je reactie. Ik probeer het ook positief op hem over te brengen, morgen maken we een tekening voor de juf. Ik zal ook laten weten hoe is is gegaan.

@ Verkouden, Sophie is weer verkouden. Zo sneu, ik was net zo blij dat ze er vanaf was. Ik denk dat ik haar maar een paar dagen binnen houd, en warm. Ze is er helemaal onrustig en huilerig door. Echt zielig ... vandaag maar weer een baby-neusspray gehaald.

xxx
    Nikki F

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Marieke, ja, zeker erg van Xenas, maar jullie heeft het ook niet meegezeten, je had je kraamtijd wel anders voorgesteld.
    Ik hoop maar dat het hondje op die van je moeder lijkt! We zien wel.
    @Lilly, wat een lief koekiemonster!
    @Nikki, vervelend die verkoudheid, Luc blijft ook maar snotteren, vooral 's nachts zit hij verstopt, waardoor hij wakker wordt. Ik heb zo'n luchtbevochtiger, dat is wel lekker met deze dagen tegen de droge lucht.
    @Silvia, alles goed met de tweeling?
    @Cimu, geen tips, hier wou ze eerst ook niet, maar ik heb gewoon altijd het potje laten staan en op een dag ging ze er gewoon op. Ondertussen zijn we al 2 maanden verder hoor en ik houd in mijn achterhoofd dat het alle kanten op kant gaan.
    Wat een leuke foto, volgens mij kunnen ze het goed met elkaar vinden!

Luc tijgert/trekt zich vooruit. Hij gooit alleen tegelijk zijn armen naar voren en trekt zich zo vooruit, maar hij komt al echt een paar meter vooruit op die manier :). Soms gaat hij alleen achteruit i.p.v. vooruit.
    Er is hier weer sneeuw bijgevallen, ik baal er een beetje van, want dan kan ik tussen de middag weer door die sneeuw ploeteren met de hond en de kinderen.

7. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Nikki: helaas hier toch weer drama bij de psz vanmorgen... sorry, had je liever wat anders verteld (had ik me ook een stuk beter gevoeld). ML had hem weg gebracht. Dat maakt dus ook geen verschil. ML dacht dat hij misschien een beetje teveel aan mij hing nu ik fulltime thuis ben en dat hij een drama maakte omdat hij geen afscheid van mij wil nemen. Helaas, ook die theorie klopt dus niet. Moet dus echt iets met psz te maken hebben. Ik wacht af tot de locatie verantwoordelijke terug is volgende week om een afspraak te maken. Kijken wat de leidster en de loc verantw zeggen...

8. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Lilly: jeetje meis.... Ja het is dan moeilijk beoordelen waardoor het soms beter voelt. Het is wel goed dat jullie met maatschappelijk werk praten, misschien lucht het op. Heel veel sterkte igg, ik begrijp goed dat je af en toe echt in tweestrijd zit. Alweer volledig aan het werk, poeh dat zal wel zwaar zijn af en toe zeker in deze situatie.
    Wbt het slapen. Wij kwamen op een gegeven moment zo uit dat Kooen om 19.00 een fles kreeg. We doen hem dan eerst in bad zodat hij lekker moe is dan een flesje en dan naar bed. We maken hem om 22.30 wakker voor zijn laatste fles en dan slaapt hij tot 7.30. Bij Cas hebben we het ook zo gedaan alleen die huilde wel als we hem op bed legden. We hebben toen de 10 min regel ingesteld en binnen twee weken sliep hij ook om 19,00 uur.

Jo, wat goed van Luc zeg!!!alweer een hele stap zo.Wat zijn ze toch snel van dat babyachtige af zeg. Ik baal ook echt van het weer, je kan echt helemaal niks doen. Ik ga igg niet voor de lol buiten lopen.

Cimu: wat een mooie mannetjes zeg, mag je trots op zijn. Wbt het huiluurtje, ja het gaat vanzelf weer over. Hoewel het is nu 17.30 en ik hen hem nog niet gehoord. Wat vervelend dat het weer niet lekker geng met wegbrengen naar de psz, ik hoop dat er snel verandering in komt.

Morgen de grote dag dat Koen een half dagje naar het kdv gaat. Jeetje wat heb ik het er moeilijk mee, maar het moet gewoon. Je moet er weer gewoon doorheen. Ik ga hem samen met ml wegbrengen, dus kan ik op zijn schouder uithuilen;)
    Nou ik ga even koken, lekker bami maken.

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @marieke, Ruben sliep hier ook al vrij snel vanaf 19.00 uur maar Job....Die wisselt nogal. Gisteren sliep hij wel vanaf 19.30, we gaan zien of het nu weer lukt.....

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier slapen ze allebei rond 19.30 uur, ik geloof sinds hij een maand of 3 is. Ik maak hem 's avonds nog altijd wakker voor een voeding en hij heeft een tijd tot half 7 geslapen, maar helaas is dat de laatste twee weken steeds rond een uur of 5. Irritant, maar wat doe je eraan. Ik verwacht niet dat het een uitslaper wordt, we zijn allemaal vroege vogels, maar een uurtje of 7 zou me wel heerlijk lijken. Ik denk dat ik daar voorlopig alleen nog maar van kan dromen.

De diarree is gelukkig over, dat scheelt al een heleboel. Ik zit nu op 3 borstvoedingen en een paar flessen (weet niet eens wat, want de ene keer drinkt hij veel en de andere keer weinig, maar kom niet over de max.). Van het weekend wil ik nog een voeding laten vallen, dan houd ik alleen de ochtend en de avondvoeding over en dan zie ik wel weer wanneer ik daar nog eentje van laat vallen. Hij is overdag zo wild, dat die borstvoeding toch nergens op slaat, hij is zo wild en ongeduldig dat hij na elke 3 slokken loslaat en gaat grommen.

@Marieke, sterkte morgen bij het kdv!

11. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Lilly: ik hoop dat het vandaag dan weer gaat lukken. Het komt vanzelf goed

Jo: geef jij 's avond wel al rijstebloem in een fles of alleen bv???

12. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Marieke: heeeeeeel veel sterkte morgen! lijkt me echt ontzettend moeilijk. Wel erg lief dat ML mee gaat om een schouder te bieden!
    Heeft Koen nog een huiluurtje gehad? Ik hoop het niet.

@Jo: ik heb vanmiddag ook de keuze gemaakt om kv bij te gaan geven... Sinds een hele tijd loopt de bv overdag terug, zeker tegen het einde van de dag. Ook niet zo gek, want ik heb 5 voedingen in 12 uur en dan 12 uur niets (half 7 / 10 / 13 / 16 / 19). De eerste 2 a 3 voedingen gaat nog wel, maar daarna wordt hij steeds onrustiger met drinken. De laatste 2 weken gaf ik 's avonds een fles met bv & rijstebloem in de hoop dat hij dan beter zou slapen. En zo kan ik later op de avond de laatste voeding kolven (rond 9 uur).
    Maar nu ik ziek ben geweest is het echt minder geworden. Ga nu dus in ieder geval 1 fv geven, de andere 4 nog bv. Maar ik denk dat ik ook langzaam naar 's ochtends & 's avonds bv ga en de rest fv.
    Wel jammer, maar ik ben blij dat ik het toch 5,5 maand volledig heb kunnen volhouden!

Jacinto heeft vandaag voor het eerst fruithapje gehad; althans 2 hapjes ofzo. Hij grijpt steeds alles uit mijn handen. Maar het banenenfruithapje viel toch niet zo goed. Wat kan hij een vies gezicht trekken zeg, haha.

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, het is heel vervelend, vooral omdat ze er net vanaf was. Echt balen. Ze is de hele dag niet zichzelf, lijkt een beetje op een regeldag ... slapen ... wakker en huilen ... drinken ... huilen ... slapen. Ik hoop dat het snel beter gaat !

@ Cimu, jammer dat het niet goed ging. Huilt hij alleen bij het afscheid of blijft hij de hele tijd verdrietig ? Ik ben benieuwd donderdag. Thijs heeft vandaag wel een tekening gemaakt voor de juf en zei dat hij het leuk vond om te gaan ... maar zei er achteraan "mamma, jij blijft toch ook spelen dan he". Dat is helaas niet gebruikelijk, ook niet om te wennen.

@ kapper, Thijs heeft vandaag voor het eerst rustig zonder drama zijn haren laten knippen ! We zijn helemaal trots !

xxx
    Nikki F

14. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Nikki: Thiago was alleen de eerste (misschien 10) minuten verdrietig, daarna gaat het wel goed. Ik hoop voor jou / Thijs morgen meevalt en een stuk beter gaat! Sterkte!
    Nu willen we natuurlijk wel een foto van dat knappe vers geknipte koppie he!?! ;)

15. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Cimu: uiteindelijk hier geen huiluurtje gehad, heerlijk. Hij heeft het ook maar 4 dagen gehad hoor, misschien was het wel een sprongetje ofzo. Kijken hoe het morgen gaat. Leuk weer het eerste fruithapje, kan ik me ook weer helemaal op verheugen. Had je vers of gewoon uit een potje????

Nikki: cas is twee weken geleden voor het eerst in zijn leven naar de kapper geweest.Ze hebben er 1 op het kdv. Ze hebben allemaal leuke dingen waar hij in kan zitten. Kost tien euro en je hebt een mooi geknipt mannetje weer terug. Hoe doe jij het straks met de opvang????als je weer gaat werken???

Nou ik ga die kleine uit bed halen en een fles geven, daarna lekker slapen.

16. veertje

veertje Fanatiek lid

Meiden sorry dat ik jullie verwaarloos maar heb het heel erg druk al de hele week.
    Stijn word morgen alweer 3 en moet zijn traktatie nog verder afmaken en ik ben zelf een bibaboerderijtaart aan het maken die ik vandaag ook nog af moet maken..
    Na morgen kom ik weer gezellig mee kletsen..

17. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Marieke, eigenlijk zouden Thijs en Sophie alleen naar mijn schoonouders gaan. Mijn schoonvader haalt Thijs op bij de psz dan, Sophie is de hele dag bij hun. ML wilde geen ruzie met mijn ouders dus we hebben hun ook gevraagd. Gisteren belde mijn moeder, ze wil een vrijdag per maand oppassen (hoezo enthousiast ...) maar goed ... hoe minder hoe beter, hier kom ik nog wel overheen. ;)

@ Cimu, ik heb op de kalender gekeken ... morgen kan Thijs de hele ochtend gaan, de week erna maar tot 11.00 omdat Sophie om 11.40 bij het CB moet zijn (eerste spuit :( ) en de week erna moet hij zelf naar het CB om 10.10 ... dan zou hij niet kunnen gaan wat jammer is voor het wennen dus ik ga bellen of we ook vroeger of later kunnen. Ben benieuwd.

Moet nu de kids inladen. Huis kijken ... laatste controle VK (niet leuk, voelt weer als een afsluiting van een periode ...) en dan weer een ander huis bekijken.

Tot straks !

xxx
    Nikki F

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Marieke, hoe is het gegaan met Koen vandaag ?

@ All, waar zijn jullie ?

Groetjes,
    Nikki F

19. veertje

veertje Fanatiek lid

Hier :D

We zijn druk bezig met het huis versieren voor Stijn :D

20. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Mijn laptoplader is stuk en kan daardoor met pijn en moeite maar heel even op internet. Hopelijk komt de nieuwe wel vandaag binnen!

@jo, mag ik jou advies vragen over hoe jij dat doet met de fles kv 's avonds? Ik heb het gevoel dat ik een negatieve spiraal zit. Hoe vermoeider ik raak hoe vaker JOb wil drinken, dus hoe minder nachtrust ik krijg en dat gaat nu ruim een maand zo. Ik ben echt aan het eind van mijn latijn aan het raken dus ik wil vanavond voor de nacht een fles kv geven om te kijken of hij dan, als is het maar 4 of 5 uur, wil doorslapen. Maar ik wil wel mijn bv op peil houden.

Hoe doe jij dat?
    Tips van anderen zijn ook welkom uiteraard....
    Ik moet weer weg:(

Deel Deze Pagina