@Veertje: gefeliciteerd met de grote kleine man! 3 jaar alweer! Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben! @Nikki: hoe is het gegaan gisteren? Huizen kijken / vk? En vandaag? de psz? @Lilly: hier helaas nog geen tips. Ben druk zelf aan het experimenteren. Mijn bv is aan het einde van de dag echt op zeg maar... Dus nu wil ik bv / kv / bv / kv / bv gaan geven, maar de kleine man vindt de kv maar niets. Hij drinkt de fles met pijn en moeite half uit en doet daar meer dan een half uur over. Echt met tegenzin dus. Dus vandaag maar experimenteren met 50%bv-50%kv in de fles. Daarnaast maar aan de venkelthee etc om de productie een beetje op te vijzelen. Wat ik wel een tijd gedaan heb is 's avonds een fles bv met rijstebloem. En dan later op de avond kolven voor de volgende avond zeg maar. Maar ik kan niet zeggen dat Jacinto langer slaapt op rijstebloem. Volgens mij is het toeval. Hier zitten we weer midden in een groeisprongetje. Jacinto komt al 2 nachten 2x... dus van 7 - 7 slapen is er even niet meer bij... Nu moet ik er om half 12 en om 3 uur uit voor een voeding. Balen... Maar nu ik er op voorbereid ben, ga ik lekker vroeg naar bed (half 9 ofzo).
even een kort berichtje uit nieuw zeeland. erg mooi hier. gaat ook goed met de kids al is het soms best vermoeiend. sorry nog niet terug gelezen
pffffff......ik twijfel zooooo wat ik nou moet doen... /ik weet dat het niet goed is om met kv te gaan beginnen als je een productiedip hebt maar ik weet gewoon niet meer hoe ik hier uit moet komen. Job heeft nog geen enkele keer doorgeslapen maar sliep op een gegeven moment wel van 22 tot 4 a 5 en dan weer tot 7, en dat was goed te doen. Sinds alle stress is dat dus op 1x na over. De afgelopen weken is het langste dat ik heb geslapen achter elkaar zo'n 3 uur geweest....En het word niet beter alleen maar erger. Had ik voorheen de avond nog wat rust, nu is dat ook over. Voorheen clusterde hij tot een uur of 20/20.30 maar nu wil hij ook daarna ieder uur drinken tot 23.30. Vroeg gaan slapen is dus ook geen optie meer. Ik kan gewoon niet meer. Ik probeer ontspannen te blijven maar vannacht dacht ik elke keer da tik hem hoorde alleen maar Oh neeeeee, daar gaan we weer. En ik moet dan echt even een paar keer diep ademhalen om niet gewoon in tranen uit te barsten. Ik probeer wel overdag ook vaker te laten drinken maar Job drinkt alleen nog maar goed in een donkere kamer, anders is hij te veel afgeleid. Nu is het met een peuter in huis al moeilijk om me elke 3 uur terug te trekken en van hem te verwachten dat hij zich zelf vermaakt en geen schade aanbrengt. Laat staan dat ik het vaker moet gaan doen Ruben komt al zo veel te kort, minder aandacht, de spanningen in huis, een gestresste papa en een oververmoeide mama. Er moet gewoon iets gebeuren nu, maar ik de bv ook niet voorgoed vergallen. Alleen ff bijtanken en dan weer met goede moed verder. Sorry voor het lange verhaal, moest t ff kwijt.
@Lilly: meid, ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt! Heb je geen kolf? Je kunt de productie ook stimuleren door extra te kolven ipv vaker aanleggen. Op die manier hoef je je niet terug te trekken in een donkere kamer, maar kan dat als je tv kijkt of iets. Ik weet dat het veel werk is, maar dat zou nog een middenweg zijn. Hier dezelfde twijfels hoor; Jacinto vind de kv echt niet lekker, maar ik heb gewoon niet voldoende momenteel. Als ik nu overschakel naar 1-2 flessen kv, dan heb ik dus een begin gemaakt met het afbouwen van de bv... moeilijk. Aan de andere kant; met 3x bv per dag heeft hij ook nog alle voordelen van bv (antistoffen etc). Sterkte ermee!
@cimu, bedankt hoor. Ja ik heb een handkolf maar ook dat werkt momenteel voor geen meter.....Ik heb daardoor ook helemaal geen voorraad meer, en kan dus ook gewoon geen kant op. Niet even naar een vriendin om ff te spuien over alles, niks. DAt maakt dat het op een moment steeds meer een last word ipv iets waar ik ook van kan genieten. Die spiraal moet ik doorbreken....maar hoe.... En het ging zo goed....... Maar zou het echt kwaad kunnen om een paar keer een fles kv te geven voor de nacht, terwijl ik dan wel kolf? Ik verwacht nog steeds dat hij wel wakker zal worden een keer dus ik zal hoe dan ook nog wel bv geven.
@ Cimum de huizen waren helaas allebei niet geschikt voor ons. Bij de VK vond ik erg emotioneel. Geen tranen hoor, maar ik had / heb er veel moeite mee dat het nu officieel afgesloten is. @ Kaatjesmam, fijne vakantie ! @ Lilly, ik lees straks je berichtje, ik zit op hete kolen nu want we moeten Thijs zo ophalen. @ PSZ, het afscheid nemen ging goed ! Ik ben naderhand nog even gaan kijken en toen was hij aan het tekenen. Ik kan niet wachten om hem op te halen. @ Verkoudheid, ik maak me vreselijke zorgen. Sophie drinkt minder dan normaal en verslikt zich vaak tijdens het drinken. Daarom heb ik een borst gekolfd maar ze wil het flesje niet. Als dat zo doorgaat ga ik naar de HA ... Moet nu gaan. xxx Nikki F
@Lilly: als je de voedingen wel kolft, dan zal het niet zoveel kwaad kunnen. Je kunt het proberen, toch? Zo is ook geen leven. Misschien heeft lactatiedeskundige-to-be Nikki nog tips straks. @Nikki: wat fijn dat het afscheid zo goed ging! Hopen dat Thijs het leuk gehad heeft!!! Jammer dat de huizen niets waren. Misschien een rare vraag, maar ben je nog niet 100% zeker over het huis dat jullie al gevonden hadden? Omdat je toch door blijft zoeken... Mis je de klik misschien? Ik vraag het alleen omdat ik voor je hoop dat je geen spijt krijgt van het huis achteraf. Wij zijn al een aantal keren verhuisd (met elke keer jaren ertussen hoor) en elke keer had ik zoiets van 'JA, dit is het!' en zijn we ook gestopt met verder zoeken, vandaar.
Veertje, gefeliciteerd met Stijn! Ik geloof dat ik nu wel aardig oververmoeid ga raken. Slaap zo slecht. Is het niet Jonathan die om de 2 á 3 uur komt is het wel Ruben die over blijft geven. Vannacht tot 3 keer toe zijn bed moeten verschonen en nu heb ik geen schone dekbedden meer en de was blijft maar draaien. Net Jonathan op bed gelegt wilde Ruben ook gaan liggen. Ligt nu in ons bed en geloof dat ie nu ook echt slaapt, durf alleen niet te kijken want de deur piept en dan is ie ook zo weer wakker. Zou het liefst nu even op de bank gaan liggen maar ja, wasmachine is bijna klaar en dan moet er weer een nieuwe in. Verder gaat het wel goed hoor hier. Kraamvisite voor vanavond afgebeld, moeten echt maar eens op tijd naar bed met z'n allen. Binnen kort neem ik echt weer uitgebreid de tijd om op iedereen te reageren. Sorry...
@Lilly, ja, niet goed slapen kan je echt opbreken! Hier is het dus ook niet perfect, maar hij slaapt wel 's nachts minimaal 5 a 6 uur achter elkaar. Ik geef om een uur of 11 borstvoeding met een flesje kunstvoeding er achteraan. De laatste tijd gooi ik er ook een beetje rijstebloem door. Het is niet veel hoor, meestal zo'n 60 ml en als hij nog honger heeft, maak ik er nog eens 30 bij. Je bent nu al een behoorlijk aantal maanden aan het voeden en ik denk dat het niet zo'n impact heeft op je productie als je bijv. een voeding gaat vervangen. Misschien komt die productiedip wel door de stress en op die manier blijf je in het zelfde kringetje zitten. Het meest borstvoedingsverantwoorde antwoord zal wel zijn dat je nog meer moet aanleggen, maar dit bevalt mij wel prima, de voordelen van twee kanten. Sterkte! Probeer jezelf niet teveel druk op te leggen of te laten leggen hoor! @Nikki, ben benieuwd hoe het bij de psz ging vandaag! @Runner, dat klinkt zwaar, sterkte! @Kaatjesmam, leuk, waar zit je nu in NZ? Hier gaat alles zijn gangetje, het is dat mijn moeder vanmorgen aan de telefoon zei dat het donderdag was en Robin naar de peuterspeeldag zou gaan, anders was ik haar gewoon vergeten te brengen, had echt zo'n woensdaggevoel! Robin was daar door haar broek heengelekt. Thuis gaat het prima met de zindelijkheid, zolang ik gewoon haar broek uitlaat, als ik hem aandoe, wil ze er nog wel eens in plassen of poepen. Vind het zo moeilijk, want soms heeft ze zichzelf helemaal uitgekleed, dus ze weet wel hoe het moet. Zou ik haar gewoon steeds een luier binnen aan moeten doen als ik haar broek aandoe (buitenshuis doe ik dat uiteraard nog wel) of haar gewoon geen luier aantrekken en maar wat vaker wassen. Of leg ik er dan teveel druk op?
Lilly: lijkt me dat het niet kwalijk kan om een keer een flesje kv te geven, als je maar blijft kolven. Hopelijk slaapt hij daar wat langer op en kan je ook een beetje bijtanken. Sterkte meis. Nikki: Hoe was het op de psz??? heeft hij het leuk gevonden??? en hoe was je eigen gevoel, trok je het wel een beetje Hou Sophie maar goed in de gaten. Ik wil je helemaal niet bang maken maar op het moment heerst het rs virus enorm. Heb er helaas al teveel ervaring mee. Doe je voor elke voeding zoutoplossing in haar neusje??? Heeft ze ondertussen wel al wat beter gedronken??? Veertje: gefeliciteerd met stijn, alweer 3 jaar. hebben jullie een leuke dag gehad??? Kaatjesmam: hele fijne vakantie. Heb je een beetje goed weer??? Wij zijn weer bedolven onder het sneeuw en het is -6 dus wees maar niet jaloers op ons Runner: denk je wel een beetje aan jezelf meissie, straks zit je er helemaal doorheen. Beterschap voor Ruben igg, hopleijk is het spugen snel over. Heb je wel al een beetje je draai gevonden met twee kids??? Cimu: hopelijk is het een sprongetje en kan je snel weer lekker slapen. Wat merk je dan dat het zo lekker is als je goed slapen. Slaap lekker iig. Jo: ik zou denk ik toch nog een luier om doen. Mijn buurjongen had hetzelfde probleem. Buitenshuis kreeg hij da toch een luier, maar op een gegeven moment wilde hij ook buitenshuis naar de wc omdat hij het vies vond om het in zijn luier te doen. Nu is hij net drie geworden en is helemaal zindelijk. Bij hem werkte geen luier om doen averechts, maar ieder kind is natuurlijk anders. Met Koen ging het gister super, ze zijn helemaal weg van hem op het kdv. Hij heeft daar goed geslapen en voor de rest heel veel gelachen. Hij keek zijn ogen uit. Ik was wel weer blij dat ik hem op kon halen. Morgen gaat hij weer een ochtendje en daarna moet ik met hem naar de kinderarts voor controle. Hoop dat alles goed is. Nou zondag is Cas jarig, dus dat is ook wel weer leuk. Heb een grote taart besteld bij de hema met zijn foto erop.
Hebben een leuke dag gehad, de kids liggen nu heerlijk allebei te slapen in bed en dat is unniek om deze tijd Lisa wil namelijk nooit savonds in haar bed slapen..
@ PSZ, het is helemaal goed gegaan gisteren ! We zijn heel trots ! Niet gehuild en leuk gespeeld ! Wat een meevaller ! @ Cimu, nee, zowel ML als ik blijven twijfelen over de woning. We gaan er niet verder mee, maar blijven zoeken naar een huis waar we geen twijfels over hebben. De ligging is namelijk niet optimaal, dicht bij DSM en de autosnelweg. @ Jo, ik was blij dat Thijs bij de PSZ een luierbroekje aan had, hij wilde niet plassen op het WC-tje. @ Marieke, ik was bang voor rs virus. Daarom zijn we gisteren naar de ha geweest en gelukkig is het niet rs virus. Gelukkig gaat het nu langzaam beter, en drinkt ze ook beter. @ afscheiding en buikpijn. Ik heb er al een paar dagen last van. Meer afscheiding dan normaal maar verder niet raar qua geur of kleur. Wat zou dat kunnen zijn ? Verder ben ik vandaag ook moe. @ Problemen ZWP, komen jullie soms ook niet op de pagina ? xxx Nikki F
@ Lilly, ik ben borstvoedingspromotor ... maar ben er wel van ovrertuigd dat je jezelf er ook goed bij moet voelen anders is het tijd om te stoppen. Je kinderen hebben er ook niets aan als jij uitgeput bent, maar het blijft een moeilijke stap ... @ Slapen. Ik heb Sophie gisteravond om 22.30 gevoed en ze heeft toen geslapen tot vanochtend 8.30 ! Helemaal toppie ... maar ik begrijp niet waar ik dan moe van ben ... xxx Nikki F
Nikki: gelukkig maar. Ja ik denk nu ook steeds het ergste. Hebben ze een kweek gedaan of kon de ha het gewoon beoordelen???? Ik kon vandaag ook de hele dag niet op zp, dus ligt niet aan jou
Hallo!!! Hier iemand die weer een beetje opgeknapt is, de zware beroerde verkoudheid heeft ons toch al die dagen hoed in de greep gehouden... En als je dan niemand hebt die het even over kan overnemen krijg je ook geen kans om even bij te tanken. MAAR... Verder kom ik enkel even wat goed nieuws brengen. Vandaag de 2de mediation afspraak gehad, we hebben alles af kunnen ronden!!! En ik heb eigenlijk wel alles wat ik wilde! De kinderen gaan maar 2 dagen in de 2 weken naar mijn ex dus 1 overnachting ipv 2. voorlopig zelfs nog niet omdat ze daar geen bedjes hebben ed. Hij komt ze nog steeds hier opzoeken 1 keer in de 2 weken en dan is het zelfs gewoon gezellig! Verder zijn al mijn afspraken doorgevoerd en heb ik nog steeds alleen de zeggeschap over de kinderen. Omdat zijn draagkracht 0 is vanwege ons koophuis waar hij nu alleen woont en ook dus alleen de hypotheek van betaald is er geen allimentatie maat goed dat gaat toch naar de gemeente ivm de uitkering, na verkoop komt er uiteraard een herberekening. Al met al ben ik hartstikke tevreden het is uiteindelijk allemaal netjes geregeld en is onze verstandhouding goed. Geld is maar geld en waar ik gelukkig van word is zoveel mogelijk bij mijn kindjes zijn en dat is me zeker gelukt! Verder wel bijgelezen maar ben alles vergeten hihi ben gewoon te blij en opgelucht!
@ Marieke, nee, hij heeft geen kweek gemaakt maar haar grondig onderzocht. Longen, keel, oren, neus, algemene alertheid, temperatuur. Ik moest me geen zorgen maken, maar goed, dat doe ik toch al snel ... @ Zomaar, wat fijn meid dat het allemaal zo goed geregeld is ! Super ! Geniet ervan ! Groetjes, Nikki F
@zomaar, wat heerlijk dat dat allemaal goed is afgerond zeg!! Even een brutale vraag.....is zo'n mediator erg duur? Wij overwegen alles zonder mediator te doen omdat we echt geen cent hebben momenteel en een scheiding is duur @nikki, daarom vind ik het ook zo moeilijk. Het voelt ook alsof er dan nog iets van me is af gepakt.....mijn zwangerschap deels verpest, mijn kraamtijd deels verpest...Ik had me zo voorgenomen om de bv niet te laten afnemen.....Bij Ruben ben ik na 3 maanden gestopt om ongeveer dezelfde reden (mijn vader overleed) en achteraf ben ik daar zo verdrietig om geweest. Maar aan de andere kant hadden we ook snel een nieuw ritme en sliep hij ook door . Maar ja we zullen nooit weten of dat van de kv was of dat hij anders ook had doorgeslapen.... Er staat kv in de kast, zowizo voor noodgevallen omdat het kolven niet lukte maar ik heb nog niet gegeven. Vannacht was t weer 1 uur, 3 uur, 5 uur. en om 6.30 was hij wakker Het zou ook niet mijn bedoeling zijn om helemaal over te stappen maar om te kijken of hij een keer wil doorslapen zodat de vicieuze cirkel van vermoeidheid en lage productie doorbroken kan worden en we een beetje een ritme kunnen vinden. Ik slaap nu al ruim 4 weken maximaal 2 uur achter elkaar (op 3 nachten na toen ik even dacht dat het weer goed zou gaan). He bah, ik baal hier zo van..... Heb echt even het gevoel dat ik faal in alles wat ik doe
@ Lilly, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Het blijft een moeilijke keuze, maar ik blijf erbij dat je het lichamelijk ook moet kunnen bijbenen. Misschien is het een idee dat je toch blijft doorgaan met BV maar extra KV geeft in de avond waardoor hij misschien het eerste deel van de nacht beter slaapt. Veel sterkte ermee meid ! @ Buikpijn en afscheiding ... ik heb het nog steeds en maak me zorgen. Heeft iemand iets vergelijkbaars gehad ? Wat zou het kunnen zijn ? Mijn VK zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken zolang ik geen koorts had. Dat heb ik ook niet, maar heb van die zeurderige buikpijn, net als menstruatiepijn, en ik ben snel moe. Groetjes, Nikki F
@nikki, ik denk dat ik vanavond ga proberen hem om 23.30 of zo wakker te maken en dat mijn man hem dan een fles geeft en ik dan kolf....zo houd ik de boel dan toch op peil en ik krijg weer wat voorraad. wie weet kan ik dan na een week of zo weer volledig over op bv....nou ja eerst maar eens zien of het uberhaupt werkt.......