Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Lilly, heel veel succes meid !

xxx
    Nikki F

2. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Zomaar: wat fijn om zo'n bericht van je te lezen. Fijn dat alles zo goed loopt.

Lilly: ik kan me goed voortstellen hoe je je voelt. Ik hoop dat je bv snel weet 's avonds wat beter gaat. Ben erg benieuwd hoe job het gaat doen. Wij geven koen altijd om 22.30 zijn laatste fles en dan 180cc en daar slappt hij dan tot 7.30 op. Veel succes.

Nikki: nee sorry dat heb ik niet gehad. Had toen ineens hele heftige buikpijn, dat bleek toen die eierstok ontsteking te zijn. Nu is het nog een beetje zeurderig. Ik denk dat het nog wel gewoon kan hoor, je lijf is nog steeds aan het herstellen.

Morgen is Cas jarig. Wel een beetje jammer dat hij vandaag juist ziekjes was 39.6. Ik hoop echt dat het morgen beter gaat. Gaat lekker met al die zieke kindjes:(

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Marieke,

Ik denk inderdaad dat het z'n tijd nodig heeft. Het is alleen erg vervelend, het maakt me onzeker. Ik wil me fit voelen maar dat is niet het geval.

Ben vanavond voor de derde avond op rij alleen thuis. Ik baal een beetje ervan. Volgende week weer. Bah. Daarna wordt het programma van ML gelukkig wat rustiger ... Ik ga vandaag op tijd slapen, dat is overal goed voor, toch ?

Groetjes,
    Nikki F

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O ja, alvast proficiat voor Cas en een fijne dag morgen !

xxx
    Nikki F

5. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Ik moet weer effe bijlezen... Gisteren had ik de tijd, maar toen lang zsp eruit. Maar nu heb ik maar even tijd gemaakt; heel even maar.
    Ik heb mijn slaap de laatste tijd echt hard nodig, want Jacinto komt nog steeds 2 keer per nacht. De voedingen zijn echt chaos.
    Had ik voeding te weinig en net het moeilijke besluit genomen om 1 of 2 bv voedingen per dag te gaan vervangen door kv, heb ik sinds vandaag weer stuwing.
    Dus ipv bv - kv - bv - kv - bv (en dan wat er 's nachts nog bij komt) ga ik nu maar tijdelijk naar bv - bv - kv - bv - bv of maar weer helemaal bv; reden om 1 - 2 kv te geven was een tekort.
    Snappen jullie het nog???

@Runner: dikke knuffel meid! Kan me helemaal voorstellen dat je er effe doorheen zit. Maar het wordt beter hoor! Volhouden hoor!!!

@Marieke: wat fijn dat het goed gaat op kdv; toch een hele geruststelling! Alvast gefeliciteerd met Cas!

@Veertje: ik ben blij dat de verjaardag leuk was!

@Nikki: heerlijk dat er geen problemen waren met de psz! (ben stiekum een beetje jaloers...). En vwb het huis; zat ik er toch niet zo heel ver naast met mijn gevoel. Sterkte met de zoektocht!
    Buikpijn & afscheiding: kan me alleen een schimmelinfectie voorstellen, verder zou ik het ook niet weten. Misschien effe bij de HA laten checken?
    De vermoeidheid komt er altijd pas uit als het chronisch slaapgebrek doorbroken wordt; misschien ben je daar zo moe van.

@Zomaar: wat een goed nieuws allemaal!!! Ik ben zo blij voor je!!! Weer een hele zorg minder!

@Lilly: je faalt echt niet in alles wat je doet! Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit nu en dat je de bv niet wilt opgeven. Maar één flesje per dag is toch prima! Net wat Nikki zegt; je moet je er wel goed bij voelen. En ik denk inderdaad dat het de vermoeidheid is. Ik zou alles op alles zetten om een beetje bij te slapen. Sterkte!
    Laat je effe weten hoe het vandaag gegaan is?

6. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Marieke: Alvast van gefeliciteerd met Cas!!!! Hoop dat hij zich morgen beter voelt zodat hij lekker kan genieten van zijn verjaardag! (en zijn papa en mama ook want die hebben hun portie ook wel gehad!)

Nikki: Poeh, zou toch even regelmatig je temp checken, als dat veranderd zou ik niet meteen aan de bel trekken, verder al een kruik of een lekker warm bad geprobeert? Hoop dat het snel over gaat! Beterschap

Lilly: Is Job misschien al toe aan een fruithapje ofzo? Bij Levi was dat enorm duidelijk, hij keek echt op een gegeven moment mijn eten uit mijn handen en nu geef ik hem lekker fruit en pap (begon net iets voor de 5 mnd) verder geef ik nog volledige bv maar door de"bijvoeding" heb ik nu echt weer genoeg ook in de namiddag! Ik heb met Noah ook in de avond een flesje KV gegeven maar toen was mijn bv ook echt slecht, heb er toen ook heel erg lang over getwijfeld, Noah sliep toen wel beter. Met Levi is er nog steeds geen verandering, hij wordt ook niet wakker van de honger (ja mama honger waarschijnlijk ;)) Ik geef hem alleen rond een uur of 3 bv en rond de klok van 6/7 en de rest van de tijd ga ik alleen naar hem toe om een muziekje aan te zetten, zijn knuffel te geven een aai over zijn bol en ga ik weer weg, na 10 minuten herhaal ik dat (als het nodig is) Ik weet wat je bedoeld het is slopend die CONSTANT gebroken nachten, nij mij helpt het om het te accepteren dat het zo is, daarna start mijn automatische piloot op ;) Hoop dat je het met Job op weet te lossen en een flesje KV is absoluut geen falen hoor, hij heeft meer aan een fitte moeder dat 1 keer bv meer of minder! Levi drinkt echt niet uit flesjes dus ik krijg die kans niet, anders had ik het denk ik ook al gedaan!

Wat betreft de kosten van een mediator, die zijn ten aller tijde goedkoper dan een advocaat, ik krijg het vergoed ivm mijn uitkering, ik heb enkel een eenmalige eigen bijdrage. Voor Joris was het verschil ruim ongeveer 100 euro per uur en we zijn er ook gewoon snel uitgekomen dus blijven de kosten ook voor hem zeer beperkt. De exacte kosten varieren omdat ze dit berekenen op inkomsten, bij joris in ieder geval maar goed hij is ook alleenstaande ouder dus of dat nog verschil maakt? Het juridisch loket (gratis) kan je daar meer over vertellen en maatschappelijk werk ook. Pff heb het ontzettend met je te doen hoor! Denk aan je!

Veertje: Alsnog gefeliciteerd met stijn, leuke dag gehad?

Runner: Gaat het alweer beter met Ruben?

Jo: Ik ben er zelf nog niet zo mee bezig met zindelijk worden, eerst maar ff rust voor mij kereltje maar heb het er wel met mijn zus al een keer over gesproken, zij deed gewoon nergens geen luier meer om bij haar 2 kinderen en die waren binnen no time zindelijk, ff veel wassen inderdaad maar ze zijn nu 8 en 10 en nog steeds geen luiers ;):D (dus het heeft wel gewerkt hihi)

Zoooo eindelijk ff de tijd gehad om terug te reageren, vandaag een heel druk dagje gehad poetsen boodschappen ed. merkte aan Noah dat hij het moeilijk had vandaag omdat hij gewoon wat aandacht te kort kreeg :( Morgen maar eens lekker veel tijd met hem doorbrengen en lekker knutselen, puzzelen etc.
    Ohhhh ja! Ben zooooo trots op mijn kereltje hij blijkt een ware puzzel koning te zijn, hij kan SUPER goed puzzelen ik geef hem al puzzels voor 5 jr met 49 stukjes omdat er anders geen uitdaging meer aan zit voor hem :$:$:$:$:$ Heel knap van mijn kerel :D en hij vind het zo leuk!!!!! Nou dames, ik hoop tot snel.

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oh Cimu zie dat jij ook iets heb geschreven in de tussenltijd... enne nee ik snap het ff niet meer maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mij en het tijdstip dan aan jou hihi. Maar wel fijn dat je toch weer in ider geval minder kv nodig blijkt te hebben toch?

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    @Marieke, gefeliciteerd met Cas!
    @Lilly, hier nam mijn borstvoeding niet af van 1 flesje kv per dag. Wie weet dat als jouw lijf een beetje meer rust krijgt, dat het je bv wel juist ten goede komt.
    @Zomaar, leuk zo'n puzzelkoning! Ik hoef hier geen 50 stukjespuzzel te geven. Ze is meer van de Duplo :). Sinds een aantal weken heeft ze ook allerlei fantasiespelletjes. Zo speelt ze steeds met haar 'sterrenbal' die ze naar je toe gooit, ze heeft een winkeltje waar ze vanalles verkoopt, het in fantasie-tasjes stopt en ze dichtbindt, heel leuk om te zien.
    Vandaag moeten wij echt opruimen, het huis is echt een zooi, overal ligt speelgoed, kleertjes etc.
    @Cimu, had je in 1 x 2 voedingen vervangen? Misschien gaat het wel goed als je over een week of 2 nog eentje vervangt, heeft het even tijd nodig om te stabiliseren. Of wie weet bevalt die ene kv ook gewoon prima.
    @Nikki, nog een beetje kunnen slapen? Ik ga ook een keer of 2 per week 's avonds al vroeg naar bed, scheelt toch.

Jiehoe, vanmorgen tot 7 uur geslapen! Luc ging nog niet eens huilen, maar begon wat te pruttelen, omdat hij zijn luier vol had gegooid.
    Eergisteren waren we op opvolgmelk van Friso standaard overgegaan. We gaan binnenkort een paar dagen weg en dan heb ik dus geen zin in gezeur met overschakelen op andere voeding. Nou, na 1,5 dag na bijna elke voeding huilpartijen en overstrekken, hebben we gisteren maar alsnog Nutrilon HA nr 2 gehaald en sindsdien is hij weer tevreden. Een duur klantje dus, maar ja, ik heb met die bv al een hoop uitgespaard, zullen we maar denken en als hij het er goed op doet, is het ons het wel waard.
    Ik ga nu ook 2 x per dag fruit/groente geven, anders heeft hij steeds nog zo'n honger.
    Hebben jullie veel sneeuw gehad gisteren? Hier lijkt het alsof er een beetje poedersuiker is gestrooid, niet echt wat ze voorspeld hadden.

De zindelijkheids'training' had even een dipje nadat ze op de psz door haar luier was heengelekt. Vervolgens vertikte ze het nog op het potje te gaan, heb maar gewoon een luier aangetrokken en er niet teveel aandacht meer aan besteed. Gelukkig ging ze gisteren wel 2 x en vanmorgen ook.

9. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Marieke gefeliciteerd met Cas zijn verjaardag!
    Is hij alweer wat beter?

Sorry dat ik (nog) niet reageer op de rest. Druk druk druk hier.
    Ruben is ook nog steeds ziek, heeft wel doorgeslapen vannacht maar zijn humeurtje is nog 10 keer niets.
    Gister in het donker gezeten door een stroomsoring dus lagen eigenlijk verplicht op tijd op bed.

Lilly, dikke knuffel voor jou. Komt heel wat op je af zo.

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemiddag....

Nou gisteren nog geen fles gegeven maar het was een helse nacht.
    Hij heeft ook gewoon echt honger want gewoon troosten helpt maar heel even en als ik hem dan laat drinken dan drinkt hij ook echt stevig door zeg maar. Dus 'mama'honger is het hier niet, of in ieder geval niet alleen.

Maar goed, ik moest nog even over een drempel heen maar na vannacht ben ik wel zover dat we de fles gaan introduceren. Ik heb tot 11 uur als een dweil in bed gelegen en voel me nu nog niet uitgerust. ER zijn natuurlijk geen garanties dat het zal werken maar we moeten het proberren. Er komt op deze manier ook nergens wat van terecht. En de komende maanden worden al pittig genoeg...

Ik ben wel heel blij dat mijn man en ik een manier hebben gevonden om nog gewoon met elkaar in huis te kunnen blijven wonen. Zo heb ik af en toe nog hulp met de kids en kan Job zich nog aan hem binden voordat we echt uit elkaar zijn. Volgende week moet hij wel 5 dagen weg voor een cursus, end at is ook wel lekker, ff rust en ruimte voor mezelf want tegelijkertijd is het natuurlijk ook wel eens confronterend natuurlijk. Alles lijkt hetzelfde maar is het niet....

@zomaaar, bedankt voor je antwoord....ja ik heb het ook lang gewoon geaccepteerd en dat doe ik nog steeds zodat ik niet gefrustreerd raak 's nachts maar het houd nu gewoon op. Tja bijvoeding...ik vind het gewoon nog te vroeg daarvoor. Ben misschien een mutsie maar ik wilde ALLEEN bv tot 6 maanden en om dan nu ook al fruit te geven gaat me dan net even te ver:D He, maar ieder zijn ding hoor. Bij Ruben was ik trouwens ook al rond de 5 maanden begonnen geloof ik...Maar job is nu net 4 maanden dus ik wacht nog ff.

@nikki, volgens mij heb ik dat ook nog lang gehad, dat zeurderige gevoel in de onderbuik en afscheiding. Maar ik ha dzoveel aan mijn hoofd dat ik er niet echt bij stil heb gestaan. Ik denk dat je gewoon nog niet te veel van jezelf moet verwachten.

@runner, doe rustig aan meis, eerst je eigen ding weer op orde en dan komt er wel weer tijd en ruimte voor je forum vriendinnetjes;)

@jo, wat heerlijk dat je goef hebt kunnen slapen. Ruben was ook een nutrilon kind, heb ook goedkopere merken geprobeerd maar dat was geen succes. Nu dus ook maar nutrilon in huis gehaald....

@cimu, ik denk dat ik het wel snap....maar als je genoeg hebt en de reden om kv te geven was dat je tekort had dan is dat toch juist heel fijn? Of begrijp ik het nu toch niet???:D

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Cimu, ja, het is een gedoe dat voeden. Ik heb overdag soms om de 2 uur nu omdat Sophie's neusje nog een beetje dicht zit waardoor ze minder effectief drinkt. 's Nachts gaat prima ! Gisteren om 23.30 de laatste voeding en vanochtend om 9.00 weer ! Sophie pakt nu ook haar duimpje, heel schattig !
    Ik was enorm opgelucht dat het zo goed ging. Thijs is ook al 3 jaar en 3 maanden nu, misschien dat leeftijd ook meespeelt. Zijn juf vond hem erg vooruit gegaan, hij had zelfs speelgoed gedeeld !
    Het is niet geirriteerd verder ... ik weet het niet, een schimmelinfectie zou voor de hand liggen, maar dan voel je toch vanalles kriebelen en zo. Dat heb ik niet. Ik wacht het even af, vandaag gaat het weer wat beter. Gelukkig.
    Woensdag weer huizen kijken !

@ Zomaar, ik ga de kruik zeker proberen !
    Wat goed dat Noah zo goed kan puzzelen ! Thijs ook, die maakt ook puzzels van 5+, maar Noah is een jaar jonger dan Thijs ! Heel knap !

@ Jo, ik begijp zo'n psz niet. Bij Thijs was dat ook vaak, dan ging ik hem halen en was hij helemaal nat. Even verschonen is een kleine moeite ...

@ Lilly, wat vervelend voor je dat je weer geen goed nacht hebt gehad. Ik vind het moedig van je dat je probeert met je man in een huis te blijven. Voor de kinderen is het natuurlijk wel goed, maar je vraagt veel van jezelf ...
    Het kan best dat het nog even tijd nodig heeft en dat het te maken heeft met herstel. Ik moet het wel goed in de gaten blijven houden ...

@ Marieke, nu echt: GEFLICITEERD MET CAS !!!

Groetjes,
    Nikki F

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    @Lilly, ik ben benieuwd hoe het gaat na de fles, het geeft inderdaad geen garanties, maar hoe gestresster jij bent, hoe minder voeding je aanmaakt, dus wie weet haalt het gewoon even de druk van de ketel. Fijn dat jullie toch samen door 1 deur kunnen en zo de zorg voor de kinderen nog samen op jullie kunnen nemen.
    @Nikki, oh, ze was wel verschoond hoor (het zijn oudere dames die daar werken en zodra ze ook maar een snottebel zien of een poepbroek o.i.d. ruiken, wordt dat gelijk schoongemaakt. Haar luier was scheef gaan zitten en daardoor was de plas aan 1 kant van haar broek gekomen. Ze had een reservebroek aangekregen met Winnie de Poe erop. Onderweg naar huis had ze het maar steeds over dat ze in haar broek had geplast. Vervolgens wou ze elke keer als ze geplast had die Winnie de Poe broek aan en niet meer op het potje :(. Het had dus wel indruk gemaakt.
    Gelukkig gaat het vandaag weer goed, ze zei ook weer met haar broek en luier aan dat ze moest plassen.
    Bij het kdv kreeg ik haar regelmatig met een snotneus, etensresten om haar mond of een natte luier mee, daar heb ik toen wel wat van gezegd, ze hoeft er echt niet piekfijn uit te zien, maar ik wil wel dat ze goed verzorgd wordt.

Wow, die opvolgmelk voedt echt een stuk beter, hij kan nu veel langer zonder voeding. Normaal haalde ik vaak geen 2 uur (hij kan geen grote hoeveelheden drinken, 150 ml is echt de limiet, meestal drinkt hij 120 ml) en nu is het alweer 3 uur geleden sinds hij heeft gehad.

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Lekker Jo!!
    Is die voeding voor hongerige beebs niks voor jou dan?

14. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Zomaar: wat heerlijk dat het zo goed gaat!
    En ja, minder kv is eigenlijk wel fijn. Maar het heeft mij toch wel wat moeite gekost om ervoor te kiezen om kv bij te gaan voeden. Heb ik die keuze eindelijk gemaakt, gaat het weer top met de bv... Alleen die gebroken nachten: Jacinto komt nu 2 keer per nacht extra. Dus van 5 zit ik nu weer op 7 voedingen. Volgens mij is het een groeisprongetje (en dus regeldagen) of tandjes. Maar hij is helemaal niet zichzelf. Hopen dat het snel over is

@Jo: ja, want ik had 's middags om 4 uur al geen voeding meer. Kwam dus echt veel te veel tekort. Heb eerst 1 dag geprobeerd met 1 voeding vervangen, maar toen was het drama om 7 uur. Vandaar dat ik de dag daarna meteen 2 voedingen heb vervangen. Vandaag heb ik zelf weer helemaal op bv kunnen doen! Dus hou ik het voorlopig maar weer zo...
    Idd bv is veel makkelijker verteerbaar dan kv. Vandaar dat ze langer kunnen teren op kv. Had Jacinto ook! Elk nadeel heb z'n voordeel ;)

@Runner: ik had gehoord van de stroomstoring. Niet handig in deze tijd van het jaar! Wij hebben alles electrisch, incl fornuis, dus zouden echt helemaal niets warms in huis hebben dan.

@Lilly: ja, op zich helemaal goed. Alleen had ik net die moeilijke keuze gemaakt om bijvoeding te geven en is het nu niet meer nodig. Voor nu fijn, maar dat betekent dat ik nogmaals voor de keuze kom te staan.... Maar goed, ik geniet maar even van het moment.

@Nikki: Thiago is al bijna 3,5... (2 feb). Ik had ook gehoopt dat wij de puberteit gehad hadden, maar helaas. Sinds eind november is het hier goed raak! Ik dacht dat het de sint & kerst stress was, maar het is helaas niet meer weg gegaan. Hij heeft ook echt driftbuien, waarbij hij begin te schoppen, slaan, krabben, haren trekken en alles wat maar pijn doet. Enige dat ik dan kan doen is hem op zijn kamer zetten en uit laten razen. HEEEEEL vervelend. Hopen dat het snel over is.

Ik ben ook begonnen met het fruithapje, want Jacinto greep mij alles uit mijn handen. Maar vers fruit (appel, peer, banaan) vindt hij toch stukken lekkerder dan de potjes. Daar trekt hij toch een vies gezicht bij! Hahaha. Zie hier:
    Bekijk bijlage 42639

Nu moet ik me maar gaan verdiepen in hoe ik zelf fruithapjes kan maken, want sabbelen op een appel/peer/banaan is natuurlijk niet voldoende. Dus als iemand tips heeft...
    Volgens mij is het gewoon pureren en dan een beetje bv erbij zodat je een smoothie idee krijgt, toch?

15. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, gelukkig maar ! Bij onze psz zijn ook oudere dames, maar ze zijn niet allemaal zo oplettend ! Helaas !
    Fijn dat het goed gaat met de voeding !

@ Cimu, ja, ik word er soms ook niet goed van. Thijs is niet driftig of zo, maar hij luistert gewoon totaal niet. Als ik zeg dat hij iets niet mag lijkt het alsof dat het hem helemaal koud laat, hij blijft gewoon doorgaan. Gggrrr
    Thijs wilde ook geen potjes. Zijn favoriete fruithapjes (door mij gemaakt) waren appel-ananas en peer-mango. Deze mengsels zijn heerlijk. Ik pakte een hele ananas en 3 of 4 appels, dan heb je wel wat voorraad. Dat stopte ik in de diepvries. Met peer-mango kan dat ook. Appel-ananas was favoriet !

Groetjes,
    Nikki F

16. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Nikki: dus het is gewoon fruit helemaal prakken? Ook als '4 maanden' fruithapje? Dan is het makkelijk!
    Verder vind ik het wel een hele geruststelling dat bijna iedereen hier wel last heeft van puberende peuters/kleuters. Ligt het toch niet helemaal aan mij :D
    Vorige week zondag had Thiago een driftbui in de auto. Uiteindelijk heb ik zijn benen bij zijn enkels vast gepakt om te voorkomen dat hij de bijrijderststoel kapot zou trappen. Maar goed, daar werd hij natuurlijk nog kwader van. En aangezien we op de snelweg reden, konden we ook niet 'effe stoppen'. Iemand tips wat te doen met een driftbui in de auto? Negeren werkt dan niet. Afleiden heb ik ook geprobeerd, maar dat hielp maar 1 minuut. Was echt radeloos.

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Goedemorgen....nou ik heb wel een dieptepunt bereikt hoor:(
    Job wilde de fles niet. 's middags had ik al een beetje geoefend en toen dronk hij redelijk maar gisteravond werkte hij alles vakkundig weer zijn mond uit. En dan voel je je al zo'n slechte moeder dus ik gaf het ook wel snel op en gaf dus gewoon bv. Ik weet niet eens meer hoe vaak ik eruit ben geweest.....Ik had besloten om niet op de klok te kijken en het gewoon te accepteren maar man o man ik kan echt niet meer. Vandaag gaan we dus echt flink oefenen met de fles.

Mijn man wilde gelijk ook rijstebloem erbij geven maar ik ben bang dat dat teveel is voor zijn darmpjes EN kv EN rijstebloem. Aan de andere kant zou ik op dit moment ALLES doen voor 3 a 4 uurtjes ondoorbroken slaap......

Hoe kan ik dat het beste doen. Tussen de Bv's door steeds een klein slokje geven, zodat hij went aan de smaak? Of juist vóór elke bv zodat hij echt honger heeft op dat moment? Het is moeilijk helder denken als je zo moe bent....

@cimu, pff ja die peutertjes kunnen je tot waanzin drijven he;) Hier eentje die slecht luisterd maar weinig drifbuien (nog, afkloppen!!) dus kan j eniet echt tips geven behalve misschien iets als afleiding in de auto? Iets te doen, lezen, horen........ik weet het ook niet hoor. En ik snap dat je het lastig vind hoor met die bv.
    Hapjes/potjes... Ik ben begonnen bij Ruben met gewon geprakt fruit zonder iets erdoor. Peer was zijn favoriet, of peer banaan. Als het even kon gaf ik hem gewoon zelf stukken fruit (rapley methode) die at hij zo uit het vuistje. GEprakt fruit kreeg hij echt alleen in het prille begin. Voor bepaalde gevallen kocht ik ook wel eens potje en dan zijn de potjes van zonnatura aan te raden, of Olvarit BIO die vielen ook erg in de smaak. Wel de wat duurdere potjes maar veel lekkerder en als je ze maar heel af en toe koopt zijn ze wel te doen.

@nikki, ja het is best intens om nog samen te leven maar we hebben geen hekel aan elkaar. Op goede dagen is het gewoon alsof je een huisgenoot hebt. Op de slechte dagen......tja dan zoek je maar gewoon zo veel mogelijk afleiding en denk je zo veel mogelijk aan je kindjes. Gelukkig is hij ook redelijk veel weg de komende tijd vanwege de band en binnenkort vanwege zijn werk een week! Toch kijk ik daar ook wel tegenop, alles alleen doen, maar ik kijk er ook wel weer naar uit (ok lekker vaag).

@jo, en hoe ging bij jou de nacht?

@zomaar, had ik al gezegd dat ik heel veel respect voor je heb?? Nou bij deze dan.....
    En hoe was jouw nacht?

18. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Lilly: Jacinto wilde de fles eerst ook niet. Wat ik gedaan heb is 50% bv en 50% kv in de fles en dan langzaam de bv in de fles verminderen. Dan lukt het wel. Op die manier kunnen ze wat beter wennen aan de smaak denk ik.
    Wat ik gisteren ook al 'zei' tegen Jo; bv is lichter verteerbaar dan kv. Dus Jacinto hield het ook veel langer vol op een fles kv; bij bv kwam hij na 3 uur weer, bij kv na ruim 4 uur.
    Ik hoop voor je dat je nog wat bv in voorraad hebt waarmee je dit kunt doen, want kolven zal wel lastig zijn momenteel... Sterkte!

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @cimu, bedankt hoor, maar nee helaas mijn voorraad is op:( Heb geprobeerd te kolven maar dat lukte niet. Ga het zo nog wel een keer proberen.....

20. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Hmmmm... toen ik een tekort aan bv had, hielp het mij om te kolven vlak vóór (half uurtje ofzo) een voeding. Die kleintjes krijgen er vaak toch meer uit dan een kolf. En anders inderdaad af en toe een slokje laten drinken om te wennen aan de smaak.
    Sterkte! Dikke digi-knuffel!

Deel Deze Pagina