Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke81

    Marieke81 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    He meiden,

    Ik haak hier weer even in. Ik heb echt ontzettend drukke dagen achter de rug. Ben amper thuis geweest, met als gevolg dat ik vannacht om half 1 nog een traktatie voor Cas in elkaar aan het flansen was. Ben dus redelijk brak. Ik heb straks een solliciatie op een kdv. Niemand weet ervan, behalve mijn man dan.
    Ik denk dat het niks gaat worden. Ik vedien nu nm erg goed, en volgens mij krijgt iemand op het kdv net zoveel als ze fulltime werken als ik met mijn 20 uur. Ik kan het iig proberen.
    Manlief en ik zijn net met ruzie fline ruzie gehad. Hij snapt mij gewoon af en toe niet. Ik ben echt even klaar met hem.

    Nou ik heb om tien uur dat gesprek en dan zal ik daarna wel een beetje teruglezen.:D
     
  2. cimu27

    cimu27 Bekend lid

    27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Jo: ik ga naar Cochem; maar wel in aug pas. Een weekendje weg met mijn ouders, zusjes&aanhang&kids. Cadeautje voor mijn ouders omdat ze 40 jaar getrouwd zijn in juli.
    Ik moet vandaag ook nog strijken en koffers pakken; de kids&ik gaan 2 dagen naar mijn ouders. Mijn zus is morgen jarig en dan kunnen we vrijdag met de kids, mijn zusje en mijn neefje naar Ballorig (leuke binnenspeeltuin!).

    @Marieke: succes straks! Ben benieuwd!
    Vwb ML: het blijven mannen, he. En misschien spelen de hormonen ook wel mee; ik had de eerste paar maanden na de bevalling ook vaker ruzie met ML. Nu is het weer over gelukkig!

    Ik heb trouwens weer last van spruw... Baal er zo van, want doet zo'n pijn! Bij Thiago nooit gehad, en dit is al de 2e keer bij Jacinto. Vorige keer was begin december. Was net 24 dec gestopt met de medicijnen en nu is het weer terug... :(
    Misschien maar wat vaker kolven en dan in de fles geven, want kolven doet minder pijn dan voeden, omdat Jacinto onrustig drinkt nu.

    Zo, wij gaan zo even naar de Ikea en daarna naar de psz voor het gesprek. Ben heel benieuwd!
     
  3. veertje

    veertje Fanatiek lid

    @marieke, succes met je gesprek..

    Hier erg druk, lees nog wel mee maar heb vaak geen tijd om te reageren.
    Zo Stijn naar de psz brengen, hij gaat sinds begin deze maand 3 keer per week.
    Hij heeft natuurlijk kerstvakantie gehad dus moet weer wennen dat hij naar school moet dus huilt elke keer.
    HIj zei vanmorgen mama ik zal niet meer verdrietig zijn op schoool :D
     
  4. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    goedemiddag!

    @cimu, lekker dat hij zo goed geslapen heeft zeg. Ik heb het ook geprobeerd maar Job dacht er weer eens anders over....
    Wat balen van die spruw joh. En ben benieuwd wat de psz te zeggen heeft....


    @nikki, tja wat is goed verdienen.....tis maar net wat je gewend bent denk ik. Rijk word je er niet van, maar je verdient wel per kind per uur dus hoe meer kids hoe meer geld. Ik heb er 5 (niet allemaal de hele dag hoor, merendeel komt een halve dag) en verdien zo'n 850 bruto per maand.

    Heb helaas geen tijd meer nu om verder te reageren.
    Job wil aandacht en ik ga op bed liggen nu Ruben ook slaapt. T was weer een drama nacht:(
     
  5. cimu27

    cimu27 Bekend lid

    27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Veertje: hoe was het op de psz? Was hij inderdaad niet meer verdrietig vandaag?

    @Lilly: ach ja, het was van korte duur. Vannacht was hij weer om 2 uur wakker. En toen wilde hij ook meteen eten. Maar goed, daarna was het vanmorgen pas half 8 dat hij weer wilde eten dus het viel mee. Ik hoop dat het je lukt om een beetje uit te rusten vanmiddag!

    Nou, we zijn bij Ikea geweest vandaag en het bleek geen handige dag... eerste dag van de uitverkoop en het was me toch druk!!! En ik wilde alleen even koffie drinken met Thiago en een cadeaukaart kopen. Ach ja, uiteindelijk is het wel gelukt allemaal.

    En ik heb een gesprek gehad bij psz. Zij gaven aan dat Thiago alleen moeite heeft met het afscheid, maar dat hij 5 minuten daarna toch echt heel erg leuk speelt. Hij heeft al veel vriendjes gemaakt en is heel lief. Maar waarom het er-naartoe-gaan dan zo'n drama is... geen idee. Hij mocht vandaag even een uurtje bij het kdv spelen (tijdens het gesprek). Daar ging hij binnen, ging lekker spelen en kon nog net 'tot straks mama' zeggen. Hij keek nog niet op of om... En ook Jacinto vond het prima om er een uurtje te blijven.
    Dus nu hebben we afgesproken dat ik Thiago de komende paar weken een kwartiertje eerder breng. Dan komt hij met de kinderen van het kdv. En als iedereen dan naar de eigen lokalen gaat (zijn 3 verschillende groepen), gaat Thiago naar de psz. Ben benieuwd of het werkt, maar het is het proberen waard vind ik. Thiago zei 'OK' toen ik het hem vertelde, dus ik ben benieuwd hoe het dinsdag gaat... Ik hou jullie op de hoogte.
     
  6. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Hij is niet verdrietig geweest :D hij was er zelf helemaal trots op toen ik hem kwam halen..

    Hopelijk helpt het bij joukleine om hem eerder te brengen maar is hij dan niet een kwartier alleen in de klas?
     
  7. cimu27

    cimu27 Bekend lid

    27 okt 2008
    728
    0
    0
    Nee, ik breng hem dan om 08:15 uur.
    Dan spelen alle kinderen van kdv nog samen in de hal. Om 08:30 uur gaan de kdv groepen naar de lokalen en vanaf 08:30 uur komen ook de kinderen van de psz. Hij is dan dus wel de eerste, maar dat zal maar voor een paar minuten zijn. Brengen bij psz hier is tussen 08:30 en 08:45 uur.
     
  8. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemorgen.....

    Ik heb vannacht om 23 uur, 24 uur, 2 uur, 4 uur en 6 uur vanmorgen gevoed......:( Ga vandaag het oefenen met kv weer oppakken, ik ga dit niet lang meer volhouden.

    @nikki, ik werk dan overigens 2 dagen van 8 tot 6. Maar meestal zijn de kids wel eerder weg. Maar in principe betalen de ouders tot 6 uur. 1 stel word een enkele keer wat later opgehaald, wanneer hun moeder er niet is. Maar als die er wel is worden ze ook vaak om 5.15 al opgehaald dus ik mag niet klagen;)

    @jo, hoe is het met de kiespijn? Ik ben er zoooo ziek van geweeest toen de mijne er uit gingen (jaren geleden)...

    @cimu, vind thiago de leidsters misschien niet zo leuk? Dat hij het dus wel leuk vind om met de kids te spelen en zo maar dat hij de leidsters niet leuk vind?

    Wij zijn van psz veranderd. Ruben huilde ook bij het brengen maar daarna was het al gauw over en ging hij spelen. Maar hij wilde er nooit heen. Vertelde ook niks leuks. Zei alleen dat hij de juf eng vond. Nadat ik eens goed op ze ben gaan letten en wat dingen had gezien (hoe ze met kindjes om gingen, hoe ze op vragen van ouders reageerden) hebben we hem daar weggehaald. (zowel mijn man als ik hadden geen goed gevoel bij ze).

    Op zijn nieuwe psz huilde hij ook in het begin. Maar als ik hem nu kom halen zit hij niet apathisch voor zich uit te staren maar is hij blij en verteld van alles. Ook de juffen komen vaak voor in zijn verhaaltjes en op dagen dat hij het wat moeilijker vind om te gaan wil hij een plekje in de kring naast juf. Ik heb hem bij die andere psz 1x bij de juf op schoot achter gelaten en dat was alleen maar brullen en huilen.

    Die andere juffen wisten alleen maar te melden 'dat hij zich wel vermaakte' de nieuwe juffen noemen precies wat hij leuk vind.

    Misschien is dat bij jou helemaal niet aan de orde hoor, maar zo was het bij ons iig.
     
  9. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Marieke: hoe was het gesprek gegaan?

    Nikki: hoe laat moet je naar de HA? Weet je al iets?

    Lilly: poeh wat kun je er brak van worden hè van die zwaar gebroken nachten... Voel met je mee hoor! Enne bedankt voor je lieve woorden, jij komt er ook wel! Zijn jullie al iets aan het regelen of hebben jullie al stappen ondernomen? Knuffel voor jou!

    Jo: hoe was het gegaan bij de kapper? Bij Noah wisselt het nogal, de ene keer vind hij het prima en de keer erop is het een drama...

    Cimu: wel fijn dat ze in ieder geval met jullie mee denken, hoop dat het helpt en hij het dan minder moeilijk vind om er heen te gaan/blijven.

    Hier een uitschieter gehad, 1 keer heeft Levi weer de nacht doorgeslapen, die nacht erop kwam hij 1 keer en nu weer elke keer minimaal 2 keer... Ach ooit gaat het wel over (hoop ik hihi)
    Levi luste geen groente potjes en at eigenlijk alleen fruit, nu ik het zelf maak eet hij groente EN fruit!!! Beetje extra werk maar hij smult ontzettend! Vind het wel jammer dat Levi geen flesjes accepteerd, het is nu onmogelijk om eens een avondje weg te gaan en mijn sociale leven weer op te bouwen, soms best even slikken aangezien ik vrijgezel ben maar me soms aan huis gekluisterd voel...
     
  10. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @zomaar, job weigert de fles ook momenteel....wat is dat frustrerend zeg. Hij heeft er 1x wat kv uit gedronken en dat was het dan. Nu is het brullen en gillen, hij wil er niks van weten.

    Nee we hebben nog geen stappen ondernomen. We gaan eerst nog met het maatschappelijk werk praten. Ik ben te moe momenteel om een beslissing te nemen. En mijn man twijfelt ook nog....
    DAt is een beetje de simpele en verkorte versie;)

    Ik ga maar ff frisse lucht halen....
    Ben zo gestressed en gefrustreerd vandaag:(
     
  11. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, heerlijk he, dat slapen zo ! Ik besef dat wij hier ook geluk hebben ! 23.30 laatste voeding gisteren en vanochtend om 7.30 weer ! :) :)

    @ Marieke, ik wist niet dat je op zoek was naar een andere baan ! Veel succes ! ML hier begrijpt mij ook geregeld niet ... zo frustrerend !

    @ Cimu, die Spruw komt graag terug ... echt balen. Ik behandel direct bij de eerste tekenen ...
    Vandaag weer een goede dag bij de PSZ, ik hoop dat dat zo blijft. Thijs wil alleen niet plassen op de wc of potje daar ... terwijl hij thuis compleet zindelijk is nu. Ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat !

    @ Lilly, het is wel fijn dat je zelf kunt bepalen hoeveel kinderen en in onderling overleg hoe lang ze er zijn. Dat is ideaal ! Ik hoop dat je een beetje rust hebt kunnen pakken ...

    @ Veertje, super dat het goed ging bij de PSZ !

    @ HA, hij heeft me helemaal nagekeken. Mijn buik voelde soepel en niets raars. Baarmoeder en eierstokken heeft hij nagekeken, ook helemaal in orde. Hij heeft bloeddruk gemeten, die was veel te laag zoals altijd, maar het HB was goed en suiker was ook goed. Hij heeft me aangeraden het echt rustig aan te doen en beter te luisteren naar mijn lichaam. Ook moet ik in de gaten houden dat ik genoeg drink. Blijven de buikklachten dan moet ik terug gaan. Dat gaan we maar doen allemaal !

    @ CB, vandaag voor de tweede keer geweest met Sophie. Morgen is ze 9 weken. Ze is in 5 weken tijd 1,5 kg bijgekomen, ze weegt nu 6 kg ! Ik kan het niet geloven ! En ze is in 5 weken tijd 5 cm gegroeid ! Ze is nu 58 cm ! Het gaat zo enorm snel met haar. De rest was prima in orde. Ze heeft de eerste spuiten gehad en tot nu toe gaat het goed. Ze slaapt veel maar heeft nog geen koorts. Hopen dat dat zo blijft !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  12. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Lekker dat sophie zo lekker is aangekomen, Lisa was afgelopen vrijdag maar 5555 gram, volgens het cb is ze een langszame groeier maar denk zelf dat het komt omdat ze zo weinig gegeten heeft en veel gespuugd heeft..

    Geven jullie jullie kleintjes rijstebloem door de laatste voeding?
    Ik zit er namelijk aan te denken omdat Lisa de nacht moet doorhalen omdat ze anders voor 6 voedingen a 180 water en 6 schepjes komt en dat is teveel..

    Wanneer zijn jullie begonnen met groente en fruit?
     
  13. veertje

    veertje Fanatiek lid

    @lilly, beetje opgeknapt van de frisse lucht?
     
  14. Marieke81

    Marieke81 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Veertje: ik ben met Cas met 3 m en 3w begonnen met rijstebloem. Hij sliep daar meteen op door vanaf half acht tot de volgende dag half acht. Ik gaf dan het fruit in de middag. Hoe zit jij met je schema dan dat je evt op 6 voedingen uit komt. Koen zit op 5x180. Hij krijgt om 7.30/11.30/15.00/18.30/22.30.

    Nikki: ben ook niet echt heel haastig op zoek. De ok is nog steeds mijn ding maar het is wel heel zwaar werk. Je hebt ook oproepdiensten en ik moet vaak ook in het weekend werken. Nu ik de hele toestand heb gehad met Koen wil ik graag bij mijn kids zijn en een soort stabilteit hebben. Ik zou het dan voor een paar jaar doen en dan als de kid weer naar school gaan evt mijn oude werk weer oppakken. Fijn dat Sophie zo goed gegroeid is. Koen heeft vandaag ook zijn tweede prikken gehad, blijft zielig voor die kleintjes.

    Zomaar: fijn dat hij wel nu zijn groente en fruit eet, al moet je het dan zelf maken. Ik snap dat het lastig is dat hij geen fles accepteerd, je wil er als moeder zijnde ook een keer tussenuit. Ik krijg daar altijd weer meer energie van want dan kan ik een keer helemaal mezelf zijn en geen mama. Ik hoop dat er snel een oplossing komt. Heb je alle flessen geprobeert??? Koen wilde ook geen fles, maar uiteindelijk is het gelukkig gelukt met een difrax fles.

    Lilly: beetje uitgewaaid??? Meis, jeetje ik hoop zo dat er snel een einde komt aan die vermoeiende tijd voor je. Ik zou zo graag wat voor je willen doen, maar wat...... Je kan het me iig altijd vragen.

    Cimu: klnkt als een goede oplossing, hopelijk gaat het werken. Ben benieuwd dinsdag. Jeetje weer spruw, dat lijkt me echt heel erg vervelend hopelijk is het snel over.

    Sollicitatie is goed gegaan, ze willen me graag hebben. Waarschijnlijk zou het dan de babygroep worden. Ik moet nog komen voor een tweede gesprek over salaris etc etc dus dat is afwachten, Als ze iets leuks bieden dan denk ik wel dat ik het ga doen.
    Vandaag tweede prikken gehaald met Koen, ging goed. Hij is nu 62 cm en 6,4 kilo. Gaat dus super, hij heeft zijn ziekenhuisperiode al weer goed ingehaald. Hij heeft waarschijnlijk toch een lichte reflux, dus ik ga morgen eens proberen om wat nutriton aan de voeding toe te voegen. Alleen aan die van 15.00uur want dan heeft hij last van terggeven, voor de rest niet. Hopelijk werk dat.
     
  15. veertje

    veertje Fanatiek lid

    @marieke, Lisa krijgt nu om 08.00, 12.00, 16.00, 20.00 en om 00.00 maar wildan vaak tuusen 3 en 6 snachts ook nog een voeding..
    Ik heb rijstebloem in huis gehaald maar twijfel nog een beetje, ze is nog zo klein..en ze eet nog maar zokort regelmatig na al die problemen.
    Fijn dat het gesprek goed is gegaan en dat Koen zo goed groeit..Lisa is bijna een kilo lichter..
     
  16. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Veertje, ja het is wel goed, maar soms denk ik dat ze misschien te veel bijkomt. Maar goed, dat zal wel meevallen. Ze zeiden er niets van in elk geval. En ze ziet er wel lekker mollig uit, maar niet dik, gelukkig.
    Ik begin met 6 maanden pas met iets anders dan borstvoeding.

    @ Marieke, wat fijn dat het gesprek zo goed is gegaan ! Ga je er ook verder mee ? Fijn dat Koen zo goed gegroeid is ! Heerlijk ! Heeft hij veel last van de spuiten ? Sophie heeft wat verhoging en kan haar draai niet zo goed vinden nu ... net nu ik 3 avonden home alone ben met de kids ...

    @ Kraamcadeautjes, ben me aan het uitleven. De bedankjes voor het kraamfeest aan het maken. Ik moet nu stoppen want ik moet eerst de kaartjes schrijven met "Sophie" erop voordat ik alles kan knopen en ik moet nog een pen vinden in de juiste kleur. Volgende week zondag is het kraamfeest. Ben benieuwd !

    xxx
    Nikki F
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    @Marieke, leuk, ik hoop dat jullie er uit kunnen komen qua salaris enzo. Tja, ik heb hier ook een stap terug gedaan wat dat betreft, maar ik denk dat ik het pas echt weer op kan pakken als ze allebei op de kleuterschool zitten. Voorlopig vind ik dit werk wel even prima.
    @Veertje, wij zijn iets minder dan met 5 maanden een beetje rijstebloem door zijn fles 's avonds gaan doen, maar zonder resultaat, dus daar zijn we toen weer een week of 3 mee gestopt en sinds een paar dagen krijgt hij het nog door zijn avondfles. Ik geef alleen 's avonds eerst bv en daarna heeft hij niet zo'n honger meer, dus dat is maar een heel klein flesje van 60 ml.
    @Zomaar, dat is balen van die fles. Hier was het eerst ook geen succes, hij hield gewoon zijn lippen stijf op elkaar en draaide zijn hoofd weg, maar een week later ging het er opeens zonder problemen in. Ik zag je foto's op Hyes, zo te zien doet hij het prima op je voeding! Gaat het goed tussen de twee broers?
    @Lilly, sterkte!
    @Nikki, doe rustig aan en als je last blijft houden, gelijk aan de bel trekken hoor!

    Zit ik van de week nog vrolijk te vertellen hoe opmerkzaam ze zijn op de psz, vandaag was ik minder blij. Toen ik haar ophaalde, zei een leidster tegen me dat ze 5 minuten daarvoor 'even plasje doen' had gezegd en stil bleef staan kijken. Vraag ik of ze het op het potje heeft gedaan, nee, het was zo druk, we hebben er niet bij stilgestaan en ze heeft het gelijk in haar luier gedaan :(. Ze bood wel haar excuses aan, nu maar hopen dat het de volgende keer wel goed gaat. Pfff.

    Met mijn kiezen gaat het goed, gisteren had ik aardige hoofdpijn, maar vandaag bijna nergens last meer van.
     
  18. veertje

    veertje Fanatiek lid

    We hebben Lisa gisterenavond om half 8 een voeding gegeven en haar om 9 uur naar bed gebracht en haar laten slapen totdat ze zelf kwam maar vanmorgen om 7 uur vond ik dat het lang genoeg geduurd had en heb ik haar een voeding gegeven..
    Dus we hebben geen rijstebloem ervoor nodig :D
     
  19. Marieke81

    Marieke81 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Veertje, wat goed:):):) Nou hopen dat ze het zo blijft doen.

    Jo: ja zo denk ik er ook over. Ik wil best een stap terug doen, en dan over een paar jaar evt weer mijn eigen baan oppakken als de kids naar school zijn. Ik hoop dat we eruit gaan komen. Ben alleen nog niet gebeld door die man die daarover gaat dus ik moet maar afwachten.

    Nikki; Koen had gister 37.6 dus niet echt koorts. Verder heeft hij er geen last van. Hoe is het nu met Sophie???? En ben je al wat verder gekomen met de voorbereidingen???

    Lilly: hoe is de nacht bij jou gegaan?

    Zo heb net het hele huiis schoongemaakt. Zo even bodschappen doen en dan nog even sporten. Hoop dat ik ook nog ergens tijd heb, om even op de bank te liggen. Vanavond bij een vriendin eten, dus manlief mag fijn twee kids in bad en bed doen, kijken hoe hij dat gaat ervaren.
     
  20. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Jo, gelijk heb je. Ik heb 8-2 een afspraak bij de gyn voor een nieuwe Mirena. Ik zal het zeker ook bij hem aangeven. Hij maakt dan ook een echo. Ik ben benieuwd.
    Gelukkig gaat het beter met je kiezen !
    Zindelijkheid bij PSZ is bij ons ook een beetje een probleempje. Ik denk dat de leidster hem gewoon op de wc moet zetten en dat herhaaldelijk doen. Vragen "Moet je plassen ?" werkt kennelijk niet zo goed ...

    @ Veertje, fijn dat Lisa zou goed geslapen heeft !

    @ Marieke, gisteravond had ze 38,5 maar het is niet hoger geworden. Ze was onrustig en huilerig, maar uiteindelijk toch rond 24.00 in slaap gevallen en geslapen tot vanochtend 8.00. Vanochtend had ze 37,2 dus ze is er goed vanaf gekomen !
    Ik ben ook benieuwd hoe ML het hier gaat aanpakken als ik straks weer eens ga zingen ... in bad doe ik Sophie meestal 's ochtends. Thijs gaat liever 's avonds.
    Het begint op te schieten met de bedankjes. 130 piramides zijn gevuld met geboortesnoepjes. Nu nog lintjes, gekleurd ijzerdraad en kaartjes eraan vast maken én de kaartjes ook nog schrijven ... nog werk genoeg maar we hebben nog even tijd ...

    Ik ga even een treinrails maken met mijn manneke ! sophie is op vakantie naar dromenland ! ;)

    Groetjes,
    Nikki F
     

Deel Deze Pagina