Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Even snel want tis hier een drama avond.

    Ruben ziek en met hoge koorts in bed.
    WAsmachine kapot, lekkage, wat een bende:x

    Hadden de kids al om 19.15 in bed maar zit nu pas door die ellende.

    Maarrrrrrrr.......GROOT NIEUWS!!!
    Job heeft vannacht maar 1x voeding gevraagd om 2.30 uur.
    Laatste voeding om 23 uur, 1e vanmorgen om 6.30.

    Je bent gelijk een ander mens!!

    En dan slaapt hij nu ook al vanaf 19.15:$ Normaal moest ik ook 's avonds elke uur voeden.

    Fingers crossed voor de nacht;)

    truste!!
     
  2. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Lilly, wat een geweldig nieuws ! Ik hoop dat hij nu de smaak te pakken heeft en lekker blijft slapen !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  3. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Nacht nummer 2!

    gisteren heb ik hem er om 23 uur maar eens uitgehaald om te drinken want hij bleef gewoon slapen. Hij werd weer om 2.30 uur wakker en toen helaas alweer om 5.30. Tussendoor heeft ml hem nog een keer kunnen sussen met de speen.

    Een iets minder goede nacht dan gisteren maar he, ik klaag niet hoor!

    Zo maar eens kijken hoe het met Ruben is.
     
  4. cimu27

    cimu27 Bekend lid

    27 okt 2008
    728
    0
    0
    Sorry, ben een paar dagen weg geweest... moet effe bijlezen.

    @Lilly: jeetje zeg, wat een nacht weer. Snel verder lezen in de hoop dat het beter is geworden!!!
    @psz: vanmorgen hebben we mama-ochtend gehad. En het eerste deel vond hij wel leuk: een soort reuze 'ministeck' en daarna plakken. Maar vervolgens gingen we in een kring zitten en liedjes zingen. Nou, Thiago zingt de hele dag! Hij is echt onze kleine artiest, steelt altijd de show op verjaardagen enzo. Maar nu wilde hij niet eens meezingen... Volgens mijn man wou hij ook een hele tijd geleden op de papa ochtend niet meezingen. Heel apart. Ik ken mijn eigen kind bijna niet terug daar... Zo vreemd.
    Tot slot hebben we nog fruit gegeten en wat gedronken en toen naar huis. We hebben het gezellig gehad, hoor. Maar hij was zeker niet zichzelf. Ben benieuwd hoe het dinsdag gaat.
    @Lilly: het lijkt wel of ik het voelde aankomen. he!?!
    Wat geweldig dat je 2 goede nachten achter de rug hebt! Heerlijk.
    Bij Jacinto heb ik geleerd dat het niet helpt hem wakker te maken voor een voeding. Als ik hem wakker maakt, drinkt hij onvoldoende en komt hij toch een paar uur later weer. Voor de regelmaat is het niet erg handig, maar ik laat hem altijd zelf komen. Dus soms komt hij 's avonds pas om 22;30 uur net als gisterenavond. Misschien ook een idee voor jou?

    @Zomaar: kun je niet oefenen met de fles? Alternatief is dat je hem pap leert eten met een lepeltje. Dan kunnen ze (jouw ouders bijv) Levi een bordje pap geven en dan naar bed doen. Kun jij toch op stap!!!

    @Nikki: wauw, wat is jouw meisje lekker gegroeid! Ik hoop dat ze inderdaad geen last heeft (gehad) van de spuitjes! Spannend, die voorbereidingen voor het kraamfeest. Klinkt bijna als een mini-bruiloft :D

    @Veertje: toen Jacinto ruim 4 maanden was, heb ik een paar keer rijstebloem door de laatste (gekolfde bv) fles gedaan. Maar ik had niet het idee dat het hielp bij hem, dus ik ben er weer mee gestopt. Met fruit ben ik pas goed 1 week geleden begonnen. Maar bij ons komt veel allergie voor in de familie. Wilde eigenlijk wachten tot 6 maanden, maar hij greep mij alles uit de hand :)

    @Marieke: lekker dat het allemaal zo goed gaat! Koen goed gegroeid! Goed gesprek gehad; heerlijk!!!

    Gisteren ben ik met mijn zus & haar zoontje (ruim 1), mijn kids & mijn ouders naar Ballorig geweest (indoor speeltuin). Thiago heeft zich geweldig vermaakt van 11 tot half 4 :D. Jacinto heeft zich ook uitstekend gedragen en keek zijn ogen uit naar alle spelende kinderen. Het was echt een leuke dag!
    En morgen mag Thiago met opa&oma naar Plop en het circus in het theater. Piet Piraat vond hij geweldig in het theater, dus dit zal hij vast ook erg leuk vinden. Ben benieuwd. Verder een rustig weekend; heerlijk!
     
  5. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Cimu, dat lijkt me inderdaad raar om je kind zo anders terug te zien.
    We hebben veel vrienden en zitten beiden bij een vereniging en hebben beiden nogal veel collega's en dan nog de familie ... dan kom je op een groot aantal mensen voor het kraamfeest ... ik ben heel benieuwd. Bijna 75 bedankjes zijn klaar ... puf.

    Morgen gaan we naar Plopsa-Indoor in Hasselt ! Thijs zal wel heel blij zijn als hij het hoort ! (hij weet het nog niet want dan slaapt hij niet van de opwinding ! :) )

    Groetjes,
    Nikki F
     
  6. cimu27

    cimu27 Bekend lid

    27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Nikki: leuk; indoor Hasselt! Staat bij ons ook nog op de planning! Laat je even weten hoe het was? En of het druk is op zondag? Mijn zus wil nl graag door de week gaan, omdat ze bang is dat het te druk is in het weekend...
     
  7. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemiddag!

    Een beetje een rommelige nacht, hij wilde weer vaak drinken tot een uur of 23 (ik denk wele ens dat hij verborgen reflux heeft, woensdag op het cb maar eens navragen), en toen om 1 uur weer.

    Maar daarna heeft hij tot 5.45 geslapen, dus hij wil en kan wel flink wat uurtjes slapen en dat bied goede hoop! Het oefenen met de kv heb ik dan ook gestaakt.

    Iemand hier interesse in een pak Nutrilon 1 standaard? Anders kan ik het straks weggooien en er is bijna niks uit....

    @cimu, psz - heel herkenbaar, Ruben was ook anders op de psz. Bij hem was het vooral dat hij apatisch zat te staren wanneer ik hem kwam ophalen. Nou hopelijk is het voor thiago snel opgelost en krijgt hij het meer naar zijn zin.


    Hier nu 5 dagen remy....mijn man is t/m donderdag naar eindhoven voor cursus. De wasmachine doet het niet meer dus ik zal her en der even moeten wassen:(
    Ik ben benieuwd hoe het zal gaan en hoe het zal zijn als we elkaar vrijdag weer zien. Ik twijfel vreselijk over wat ik moet doen....ik had echt besloten dat het beter was om de te scheiden maar dan gebeuren er weer dingen waardoor je gaat twijfelen en we hebben al zo'n geschiedenis samen, en de kindjes....pfffff......Nou hopelijk komt het antwoord snel....
     
  8. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Cimu, het was heel leuk ! Wel druk, maar niet te druk, dus het was goed te doen ! We waren er al eens eerder, maar het was weer leuk. Het is vrij klein en goed te overzien, maar voor die jonge kinderen echt prima !

    @ Lilly, goed dat het redelijk blijft gaan !
    Heb je niet eens gedacht aan een soort relatie-therapie ? Misschien een optie ? Twijfelt je man ook over wat hij wil, of weet hij zeker dat hij wil scheiden ? Veel sterkte meid !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  9. cimu27

    cimu27 Bekend lid

    27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Lilly: jeetje... Ik zou bijna zeggen; als je nog IETS voelt, dan is er ook nog iets om voor te vechten, toch? Althans, als jouw man er net zo over denkt natuurlijk. Ben benieuwd hoe deze week gaat! Sterkte alleen met de 2 kids.

    @Nikki: ik ben blij dat je het leuk hebt gehad! Mijn neefje is bijna 1,5. Denk je dat hij er wat aan heeft in dat park? Wij zijn nl alleen nog maar in de Panne geweest... En daar zijn heel veel atrakties samen met een ouder, dus maakt het niet uit of ze 1-2 of net 3 zijn ;)
     
  10. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Cimu, in Hasselt gaat het per lengte. Ze moeten voor sommige dingen groter zijn dan 96 cm. Daar staan dan borden bij. Er is een hele grote carosel, springende kikkers, zwemmende eenden, een speeltuintje voor de allerkleinsten, Bumba en Plop-shows. Er waren heel veel kindertjes in die leeftijd, dus ik denk dat het best kan !

    Groetjes
    Nikki F
     
  11. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemiddag!

    Job heeft gisteren van 20 uur tot 3 uur geslapen:$ Denk dus dat we wel kunnen spreken van een doorbraak;)

    @nikki, jouw meissie is wel een lekkere bul zeg:D En ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over het aankomen, op bv mogen ze volgens mij veel aankomen.

    relatietherapie....zoiets doen we nu dus bij het maatschappelijk werk.

    @cimu, ja zo denk ik er ook over....zolang er iets is....alleen het duurt allemaal al best lang en heel soms ben ik zo moe van het 'gedoe' :( Dan wil ik gewoon rust.....desnoods in mijn uppie....
     
  12. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Heb ik jullie verjaagd of zo???:D

    (blegh weer elke 2 uur wakker vannacht:()
     
  13. cimu27

    cimu27 Bekend lid

    27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Lilly: ja, ik ben gewoon bang voor jou!!! :p
    Haha, nee hoor; heb zelf ook een paar zware nachten achter de rug... Jacinto is heel vaak wakker de laatste tijd. Ik heb hem nu al zover dat ik hem niet meer hoef te voeden; om te voorkomen dat het een gewoonte wordt... maar als hij nu weer zou doorslapen, zou dat heerlijk zijn. Ik dacht dat hij last had van een sprongetje en dat duurt nu al het hele jaar (haha, klinkt lang he!?!). Volgens het boek kan het 1-5 weken duren :(

    Verder vanmorgen weer psz drama. Thiago zat thuis al drama te maken, waardoor we niet om 08:15 uur op de psz waren, maar pas om 08:25 uur. En daar ging hij drama maken bij het afscheid, dus het hele plan van 'nog even spelen met de kinderen van kdv' viel dus in het water. Helaas. Volgende week beter.
     
  14. cimu27

    cimu27 Bekend lid

    27 okt 2008
    728
    0
    0
    Even iets anders: is jullie opgevallen dat in de mailtjes de inhoud van de berichten niet meer staat? Alleen dat 'Truusje' of 'Miepje' een bericht geplaatst heeft met de link daarbij? Jammer...
     
  15. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hoi,

    ja ook ik ben bang van jou geworden Lilly :D wat jammer dat Job zijn oude ritme weer had vannacht, hoop dat het eenmalig was maar uit ervaring weten we waarschijnlijk allebei beter :( Watbetreft jouw relatie daarbijmoet je gewoon goed naar je eigen gevoel blijven luisteren alhoewel dat ook soms heel verwarrend kan zijn, wat je ook doet ik wens je veel sterkte!

    Cimu: aaah ook lid geworden van het wij komen slaap tekort clubje... Gezellig hoor :p

    waar zijn alle dames? Wie ik al best langniet meer heb gezien zijn djezelf, velobabe, funny etc etc...

    Hier gaan de nachten stukken beter meestal een keer rond half 4 en daarna weer rond 7, nog niet mega ideaal maar mag niet klagen vind ik! Watbetreft of mijn ouders zouden oppassen en en papje geven ipv een fles, mijn ouders zijn leuke betrokken grootouders maar oppassen is geen hobby en zeker niet als het voor de "fun" is zoals op stap gaan of zo. Ach mijn sociale leven komt vast wel weer als de kindjes wat groter zijn nu draait het gewoon om hun en dat is ook prima.
    Volgende week komen ze mijn nieuwe keuken plaatsen die mocht ik uitzoeken bij het toewijzen van de woning, heb mega zin in het eindresultaat maar zie een beetje op tegen de 4 dagen met klussers in huis met 2 kinderen .. Nog maar te zwijgen over het feit dat je 4 dagen zonderkeuken zit pfff...

    Kleinste man roept misschien later meer
     
  16. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Howdee Zomaar! Wat leuk weer wat van je te lezen!
    WEet je je moet er nu waarschijnlijk nog niet aan denken maar straks als je kindjes af en toe naar hun papa gaan heb jij weer alle tijd om de vrijgezelle babe uit te hangen;)

    Succes met de keuken, ik weet uit ervaring dat het ellendig is maar dat ben je zo weer vergeten als de nieuwe er staat.

    En mijn gevoel volgen.....dat probeer ik echt hoor. MAar om heel eerlijk te zijn is dat eigenlijk 'het probleem'......Het ene moment voel ik vooral hoe veel ik van hem hou en vind ik hem ook nog steeds echt 'leuk' om het zo maar te zeggen. Na 15 jaar heb ik nog steeds van die momenten dat ik denk; wat ben je toch een lekkere vent:D

    En op andere momenten ben ik zo moe, zo gekwetst, zo teleurgesteld en zo boos:( DAn wil ik niks meer met hem te maken hebben, vind ik hem een lul, een zwakkeling, een bedrieger....

    Nou, zo een beetje dus;):D
     
  17. Lilly

    Lilly Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik moest gisteren ineens stoppen, Man belde, Ruben was wakker en toen wilde Job weer een avondje clusteren;)

    Hij heeft wel van 12 tot 3.30 geslapen en toen weer tot 7 vanmorgen, dus ik klaag niet niet alleen sliep ik net een uurtje om 12 uur toen hij alweer wakker werd en dan voel ik me altijd zo brak. Slaap je net goed word je er weer uit gesleurd........

    2cimu, wat vervelend dat de psz zo dramatisch gaat. Hoe oud is Thiago? Misschien is hij er nog niet aan toe? Of misschien ergens anders eens kijken? Bij ons was het al een wereld van verschil toen hij naar een andere psz ging maar ja, als je een goed gevoel hebt over deze dan is het misschien gewoon een kwestie van wennen.
    (wilde dat ik iets zinnings kon zeggen maar ja, dat is lastig vanachter een laptopje:D)
     
  18. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Heey meiden..

    Kort berichtje vanaf hier..
    Gaat hier goed maar erg druk dus niet altijd tijd om te reageren..
    Lisa is ondertussen alweer 5910 gram en 62 cm en heeft gisteren weer prikjes gehad.
    Stijn is ondertussen alweer 15,5 kilo en 97 cm en moest de ogentest doen maar die heeft hij niet goed gedaan, of hij kan het niet zien of hij maakt er een potje van, iig moet hij over 6 weken het weer een keer doen..

    Lisa zit sinds gisteren op 4 voedingen omdat ze savonds bijna niks drinkt en wat ze drinkt dat drinkt ze dan smorgens weer minder dus het cb adviseerde om te stoppen met de avond voeding.
    Gisterenavond kwam haar 4de voeding pas om 21 uur dus kon ze mooi de nacht in en ik heb haar vanmorgen om 8 uur wakker gemaakt en om kwart voor 9 een voeding gegeven, gaat dus erg goed..
    We mochten ook beginnen met groente en fruit dus we hebben haar gisteren een klein beetje wortel gegeven en ze vond het helemaal geweldig.. Ze trokt wel een vies gezicht maar vroeg daarna om nog een hapje, we hebben haar niet zoveel gegeven als ze zelf zou willen ivm haar darmpjes.. Ze heeft er gelukkig geen darmkrampjes van gekregen.
    Over 2 weekjes gaan we beginnen met fruit dus ben benieuwd..

    Nou ik ga nu lisa een lekkere fles geven en weer aan het huishouden en hoop vanavond even tijd te hebben om terug te gaan lezen.
    Zag wel wat vluchtig over kindjes die niet doorslapen enzo..
     
  19. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Nou echt kort is ie niet geworden :D
     
  20. cimu27

    cimu27 Bekend lid

    27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Zomaar: 'we hebben een clubske opgericht voor mensen met ...' slaaptekort ;). Ik hoor erbij! Ik hoor erbij :D
    Alhoewel het vannacht weer een stuk beter ging.

    @Lilly: man belde? Toch wel lief dat hij belt, toch?
    Thiago is al 3,5. Hij ging t/m sept naar kdv. Maar omdat ik gestopt ben met werken (en dus niets meer vergoed krijg) en we het jaar nog wilde overbruggen tot de lagere school, hebben we ervoor gekozen om hem naar de psz te doen. De psz zit in hetzelfde gebouw als de school. Waar ik nu bang voor ben is dat hij straks ook een hekel aan school gaat krijgen... Ach ja, de leidsters hebben gezegd dat hij na 2 min weer heerlijk speelt en dat ik de volgende keer maar niet meteen moet gaan, maar even op de gang moet wachten en dan na 2 min nog even door de raam moet spieken. Dus dat doe ik dan ook maar even.
    Dit is de enige psz hier in het dorp. Enige alternatief is in een andere plaats. Maar dat is weer onhandig met brengen en halen enzo.

    @Veertje: ik probeer het ook altijd kort te houden, maar het wordt altijd een lang verhaal... Thiago deed het ook niet bijster goed met de ogentest een tijd geleden. Hij zat gewoon te klieren zeg maar. Toen de wijkverpleegkundige doorvroeg, bleek dat hij het toch zag. Dus ik hoop voor jou dat dat ook voor Thijs geldt!
    Fijn dat het zo goed gaat met Lisa! Al lekker aan de bijvoeding! Levert leuke foto's/filmpjes op :D

    Hier staat Jacinto's wereld op zijn kop... Het slapen gaat weer redelijk de goede kant op. De voedingen zijn nu ineens om de 4 uur, ipv om de 3 uur. Maar zit nog wel steeds op 5 voedingen. Schema was 7 / 10 / 13 / 16 / 19 en is nu 5.30 / 9.30 / 13.30 / 18 / 22 uur.
    Dus dat is minder. Hoop dat het snel terug gaat naar 4 voedingen. De bijvoeding vindt hij heerlijk! Fruit gaat er al in (liefst vers) en wortel heb ik ook al geprobeerd. Nu de rest nog.
    Hij rolt ook ineens van buik naar rug. Na een voeding is hij ong. 2 uur wakker, maar slaapt daarna ook 2 uur aan een stuk (waren altijd hazeslaapjes van 30-45 min). Heerlijk! (Nu de nachten nog)
    Maandag weer naar het consultatiebureau. Volgens mij is hij al iets van 8 kilo ofzo. Hij groeit echt hard! Heb toevallig net maat 74 gewassen, want T-shirts maar 68 worden echt te klein (vooral aan zijn spekarmpjes ;)). Broeken gaan nog wel.
     

Deel Deze Pagina