Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veertje

veertje Fanatiek lid

Vakantie was leuk, het weekend lekker met Stijn in het zwembad gelegen en in de indoorspeeltuin.
    Maandagavond werd hij helaas ziek :(
    Hij had een ontzettend zware hoest en savonds koorts tussen de 39 en de 40 graden.Dus de rest van de week lekker rustig aan gedaan, lekker winkelen enzo, kon stijn lekker in de wagen liggen.
    We hadden besloten dat als hij vrijdag nog koorts zou hebben dan zouden we naar de dokter maar dat was gelukkig niet nodig :D

Nu is hij weer helemaal beter, hij is alleen helaas begonnen aan de peuterpubertijd, kan hem wel achter het behang planken af en toe.

2. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Zomaar
    Ik heb inderdaad mijn banner aangepast.
    Keano heeft vandaag weer extreem weinig geslapen, 30 minuutjes dus ik ben kapot...

Vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo moe is.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Sjo, daar ben ik weer 8) Wat is het toch fijn om een eigen laptopje te hebben :)

@zomaar, hoe is het nu met Noah? Niet om je ongerust te maken maar Ruben is heel ziek geweest na die prik, maar dat komt dan na een paar dagen vast. (maar dat hebben ze op het CB vast ook wel verteld). Hopelijk heeft jouw mannetje er verder geen last van ;)

@velobabe, nee hoor dat ben je zeker niet! Als ik een goede nacht heb gehad (als ik dus na het plassen weer gelijk kan slapen :( ) dan heb ik meestal wel een goede dag, maar 's aovnds rond negen uur..pfffff dan stort ik echt in :(

@veertje, wat jammer dat je ventje zo ziek werd. Gelukkig issie nu weer beter.

@kaatjesmam, probeer het naast je neer te leggen dat soort informatie. En bedenk er is overal wel iets hoor! Wat balen dat je nog steeds zo missleijk bent, dat lijkt me wel een domper op je zwangerchap geven, ook al ben je er nog zo blij mee. Je een keertje goed voelen is ook wel eens fijn. Hopelijk word het snel beter!

@djezelf,ja maar ikke heb al heel veel geduld gehad hoor ;)

Hier verder weinig nieuws.
    Vanmiddag was mijn vriendin met 2 maanden oude baby hier...heb gelijk ff gemeld van ons nieuws :D Was leuk,ff open kletsen over alles. En baby knuffelen natuurlijk, wat is dat dan weer klein he....

Ze kwam ook het wiegje terugbrengen dat hun geleend hadden. En dan zie ik het alweer helemaal voor me, hoe mijn kindje daar straks weer in ligt te slapen...zucht....zwijmel.....mijmer.........

4. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Nou :cry: mijn mannetje had zijn dag niet, hij is tot overmaat van ramp vandaag wel 3 keer heel hard recht op zijn bolletje gevallen... eerst prikjes, daarna hard vallen en in de avond gaat ook nog zo'n vervelende moeder de pleisters van je arm af gaat trekken in bad... (die uiteraard veeeeeeeeelste goed plakken :( ) Hij wou wel maar had zijn dag niet zeg maar :cry:

Oh nee weg is de rust... lilly en haar eigen laptop pff dus weer onbeperkt toegang tot internet :( :) Welcome back! Enne ik hoop idd dat hij er geen last van gaat hebben (heb goede hoop want hij heeft nog nooit eerder last van prikjes gehad... maar goed elke keer is anders!)

Velobabe: nee hoor ik ben echt een middagdutje aan het inlassen elke dag... ik red het anders ECHT niet het word steeds erger de moeheid en zo is het nog wel vol te houden.

Funny: Tja dat soort dingen begrijp ik ook nooit zo goed :rolleyes: Ik euhhh zou het erg spannend vinden om het zo aan te pakken zeg maar ;)
    Enne Ach een keertje anderen voor je laten lopen is ook lekker ;)

Heerlijk hé die moederliefde! Ik vraag me ook af hoe dat dadelijk gaat voelen/zijn met 2 hummeltjes, HOE is het mogelijk dat ik dadelijk nog eens ZOVEEL liefde ga voelen voor nog zo'n hummeltje! pfff mijn hart is zo groot die knalt dan vast mijn borst uit ;) En dan maak ik me ook wel eens zorgen over: zal ik wel even veel van mijn 2de kindje kunnen houden (natuurlijk uiteraard dat weet ik stiekem ook wel) maar dat soort dingen schieten wel eens door mijn hoofd....
    En doe ik Noah niet te kort dadelijk met een 2de pfff pieker pieker pieker, en waar gaat het uiteindelijk over... Helemaal nergens! Ze hebben dadelijk naast papa en mama ook nog eens elkaar, dus ze zijn een bezit rijker, en dat geld ook voor mij! Maar toch blijven die stomme gedachtens komen en gaan :( HORMONEN pfffff Zo ga nu lekker ijn bedje in.
    slaap lekker allemaal!

5. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Ha, lekker he die hormonen (al dan niet alleen door de zwangerschap). Ik heb dat ook dat ik soms wel kan huilen als Karlijn zo lief is of als ze er een tijdje niet is of als ik nadenk over wat haar allemaal kan overkomen. En die prikjes vond ik ook zo erg, al heeft ze er vorig jaar zoveel gehad (alle reisprikjes) dat ze (en ik) redelijk gehard werden. In NL werkte ik 4 lange dagen waar ik haar nauwelijks zag. Vond ik toen redelijk normaal, nu zou ik daar wel heel veel moeite mee hebben.

Funny; wat balen zeg die voet van jou. Lekker rustig aan doen maar.

Zomaar; arm mannetje. Hopelijk heeft ie vandaag een betere dag.

Veertje; lekker zeg een kloppend hartje! En jammer van je zieke zoontje tijdens de vakantie. En tja die peuterpubertijd....zucht....ondanks bovenstaande heb ik het af en toe ook wel goed gehad hoor.

Wij hebben hier ook een meisje dat 7 maart is uitgerekend en nog niks heeft (geen bedje!). M'n andere vriendin maakt zich daar superdruk over, maar ik vind het echt hun beslissing. En ze kunnen van alles van me lenen als het nodig mocht zijn. Donderdag hebben we haar babyshower dus dan heeft ze in ieder geval al wat spullen.
    Ik krijg nu al kriebels om dingen te kopen en de kamer in te richten. doe ik niet hoor, ik hou me in.

Lilly; morgen is het zover! Spannend!

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Zomaar, herkenbaar hoor. Hier ook wel eens de gedachten over evenveel houden van de aankomende uk als van marciano en zo nog wel meer.

Veertje, fijn, een kloppend hartje. Op naar de volgende echo!

Lilly, tomorrow, tomorrow...

Velobabe, ik mag idd niet teveel aankomen wil er nog een thuisbevalling inzitten voor mij. Ergens blijf ik het een stomme regel vinden. Want wat als je bv niet goed wordt 's nachts in bed. Laten ze je dan ook liggen als je BMI te hoog is? Nee, precies! Waarom ik dan wel moet bevallen in het zh vanwege een ietsiepietsie te hoge BMI (als ik bv net zoveel aankom als de vorige keer dan zou mijn BMI op 35, 5 uitkomen...) is mij een raadsel.

Voorbereiding: hier ook nog maar weinig ondernomen. Maar ik heb nog een hele poos te gaan. Ik heb er momenteel gewoon de puf nog niet voor. Maar ik heb wel mezelf als doel gesteld dat Marciano's kamer af moet zijn voor ik 7 maanden zwanger ben. Dat moet gaan lukken!

7. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    :confused: precies de dingen die ook hier steeds door mijn hoofd gaan!

Ik heb wel eens gelezen dat het heel vaak zo is dat ouders van hun ene kind meer houden dan van de ander.
    Ik vind dat zo erg, kan daar echt verdrietig om worden.
    Het zal wel zijn, dat je van je ene kind dit weer leuker vind en van je andere dat...
    Of dat het nuance-verschillen zijn....
    Dat hoop ik dan maar.

Heb gister mijn zwangerschapsdagboek van jonathan gevonden.
    Daat staat per dag in wat er op dat moment met je kindje gebeurt in je buik
    (ongeveer dan he ;) )
    Wel leuk om weer te lezen!

@lilly: nog 1 dag.... en ja jij hebt idd al veel langer geduld gehad dan ik...

:)

@kaatjesmam: precies: al dan niet door de zwangerschap....
    :) volgens mij zijn er na de vorige zwangerschap een flinke hoeveelheid hormonen blijven hangen.

Wat het kamertje betreft, ik heb nog niets gedaan aan het nieuwe kamertje van J.
    Maar weet wel al welk thema het gaat worden.

En weet ook niet al welk gedichtje er op het kaartje komt,
    waar ik ook nog niet van weet hoe de voorkant er uit zal gaan zien,
    omdat ik dat al voor mijn zwangerschap nog niet bedacht had. [-(

8. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Prrrrrrrt, gaat toch best hard hier!

Ik heb een beetje bijgelezen, maar *gatverdegatver* ik ga gauw door, want kotsmisselijk dat ik ben! BLERGH!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Hier ben ik ook weer, we zijn een weekje op de wintersport geweest. Zal straks alles eens bijlezen.
    Ik kom net van de vk, ze kon het hartje niet vinden, dus ik schrok wel lichtelijk. Toen kreeg ik een echo en zagen we het hartje kloppen. Hij lag tegen mijn rug aan, dus vandaar dat het wat moeilijk te vinden was. Daarna kon ze hem met dat apparaatje ook wel vinden na even zoeken.

De vakantie was leuk, alleen was Robin weer zo benauwd dat we drie keer bij de dokter hebben gezeten. Ze heeft nu allerlei medicijnen, gelukkig klonk het de laatste keer wel weer goed, geen gereutel in haar longetjes, maar ze heeft wel 2 x blauwe lippen gehad en dat was na het slapen, dus niet van de kou.
    Willen we vandaag eens een afspraak maken bij de huisarts om er eens goed naar te laten kijken (dit keer stuur ik mijn man, ik ben die ha spuugzat), is de praktijk weer gesloten! Nou, schiet lekker op zo, wordt dan maar weer verderop in de week.
    Ze vond het wel leuk in de sneeuw, veel in het sleetje gezeten. Ik heb zelf nog een keer gelanglauft, toch nog iets sportiefs gedaan, niet geskied.

Ik ga zo eens even flink bijlezen hier.

10. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hallo dames,

Mag ik me bij jullie clubje aansluiten? Ik heb gisteren en vandaag positief getest! Ik zal in de loop van de dag eens een beetje bijlezen hier.

Liefs,

Shaula :D

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Goedemorgen!

Oh die gedachten heb ik ook......hoe kan ik ooit nog zoveel houden van iemand als dat ik al van Ruben houd :rolleyes:
    En ook werk maak ik me druk om. Ik heb het eerste jaar helemaal aan Ruben kunnen wijden en dat was heerlijk, we hadden een perfect ritme en alles liep gewoon lekker. MAar nu zullen na een verlof toch de kindjes weer komen en dus moet baby nummer 2 mij niet alleen met zijn/haar broer delen, maar ook nog met die andere kindjes. Ik hou me maar vast aan het idee dat dat kindje niet beter weet en er dus aan went.

Ik hoop ook dat Ruben op andere dagen dan ik werk naar de PSZ mag, dan heb ik een ochtend of middag alleen met de baby. Ik ben soms wel bang dat anders de band met de 2e toch minder intens word of zo :rolleyes:

Misschien een gekke vergelijking voor sommigen, maar ik heb het wel met mijn hondjes gemerkt. Toen we onze erste hond kregen waten we met z'n tweeen. Die hond luisterd ook (meestal ;) ) goed en ik totaal aan ons verknocht, en wij aan haar!

Toen de 2e hond kwam hadden we dus al 1, en een kind, en we waren de keuken aan het verbouwen. Met dit hondje heeft het ook langer geduurd voordat ik echt aan haar gehecht raakte en het duurde ook langer voordat ze simpele huisregelels onder de knie had. En nu na een jaar heb ik nog het gevoel dat ik haar een stuk minder goed ken dan onze eerste hond :(

Natuurlijk is een kind anders, die zit al in je buik etc. maar toch, dat zijn van die dingen die wel eens door mijn hoofd gaan :rolleyes:

@andi, sterkte. Balen dat je je zo naar voelt.

@jo,welko terug! En dat klinkt niet lekker van Robin, kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt.

@kaatjesmam, poeh, 4dagen werken zou ik ook wel te veel vinden hoor. Als Ruben en broertje/zusje naar school gaan zou ik misschien wel weer willen werken maar dan wel max 2 a 3 dagen. Maar als het financieel allemaal lukt wil ik in ieder geval tot kindje nummer 2 ook 2 is thuis zijn.

@funny, hoe is he tnu met je voet? (sorry maar moest stiekum ook wel een beetje lachen toen ik je verhaal las :oops: )

Sorry wie iknog ben vergeten! Ben ondertussen met de kindjes hier bezig dus maar half erbij met mijn hoofd :rolleyes:

12. veertje

veertje Fanatiek lid

Goedenmorgen meiden!

Hier een drama nacht achter de rug, Stijn is elk uur schreeuwend wakker geworden :(
    Weet niet waar het aan gelegen heeft, hij zegt zelf dat hij bij mama wou slapen maar dat heb ik maar niet gedaan want dan wil hij dat vanavond weer.
    Mijn man en ik zeiden gisteren nog tegen elkaar dat we blij waren dat hij nog goed sliep, je leest namelijk overal dat ze in de puberteit niet goed slapen.
    Nou ja we zien vanavond wel weer wat hij gaat doen, hij is tot nu toe nog goed gehumeurd :D en heeft zijn brood zelfs opgegeten.

@jo, vervelend voor je kleine, hopen maar dat de huisarts wat kan vinden want die is geen pretje.

@shaula, welkom hier, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap :D

13. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Shaula, gefeliciteerd meid! En welkom!

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @shaula,GEFELICITEERD!
    En welkom uiteraard!

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ben deels weer bijgelezen.

@Shaula, welkom!
    @Veertje, gelukkig een goede echo met een mooi kloppend hartje gezien! Mijn vk past die uitgerekende datum of zwangerschapsduur trouwens ook niet aan, vorige keer ook niet als het een paar dagen scheelt. Het wisselt trouwens toch en als ze dat puntje ook maar een kwart mm verplaatsen, scheelt het soms al gelijk 2 dagen.
    @Funny, sterkte met je voet. Het is gewoon de schuld van je man hoor ;) !
    @Lilly, dat heb ik ook een beetje met onze tweede hond. Aan de eerste was ik veel meer gehecht. Ga me nu pas wat meer aan deze hond hechten.

Soms voel ik me een beetje schuldig tegenover de baby in mijn buik, ik ben deze zwangerschap minder met 'zwanger zijn' bezig. Natuurlijk heb je 95 % van de baby uitzet al, weet je wat er bij een zwangerschap en bevalling komt kijken etc. Hou al wel heel veel van de baby. Ik ga denk ik gewoon op zwangerschapsgym om even echt alleen met deze zwangerschap en de baby bezig te zijn.
    Ik ben trouwens heel benieuwd hoe Robin gaat reageren op een tweede kindje, ze zal toch wat aandacht moeten delen. Tot nu toe is ze wel dol op baby's, ze wil ze altijd kusjes geven enzo. We zullen het wel zien.

16. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Shaula welkom en gefeliciteerd!

17. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Shaula: Gefeliciteerd! En welkom... Ronde 1 heerlijk daar heb je niet lang op hoeven te wachten ;)

Jo: Ja juist... Ben ook minder met zwanger zijn bezig, bij Noah had ik daar ALLE tijd voor en spookte het de hele tijd door mijn hoofd, nu ben ik hele dagen bezig :( Hoop dat ik er veel meer mee bezig ben als ik de kleine voel :) Schuldgevoelens Pffff....
    Kan me voorstellen dat je even een schrikmomentje had met het hartje luisteren, maar het heeft wel een keer extra koekeloeren opgeleverd :p
    Klinkt toch allemaal best pittig Robin en blauwe lipjes, daar had jij al vaker over geschreven hé?

Veertje: Jij zult wel "lekker" moe zijn vandaag...

Lilly: Tja... ik denk ook dat je meer tijd hebt om de eerste te verwennen met heel veel exclusieve aandacht. Ik denk dat de 2de daar geen last van heeft (weet inderdaad niet beter) maar WIJ wel :confused: en dan ook nog eens de wetenschap dat de eerste dadelijk mama moet delen pfff... :rolleyes: VROUWEN :rolleyes:

Gelukkig lees ik van iedereen wel een punt van herkenning (zucht even van opluchting) dacht al dat ik gek geworden was door teveel liefde :)

18. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Dankjewel iedereen! :)

Het is allemaal nog een beetje onwerkelijk voor mij. Maar dat komt vast snel wel!
    En inderdaad ronde 1, blijkbaar zijn we een supervruchtbaar stel want bij de vorige werd ik het door de pil heen ;) We zijn na de 2e wel klaar dus dat wordt daarna extra opletten haha.

Veertje wat een lekkere nacht heb je gehad haha! Hopelijk kun je komende nacht een beetje bijslapen :D Leuk trouwens van die mooie echo met een kloppend hartje!

Jo, fijn dat je vakantie is bevallen! Maar het klinkt wel naar hoor, dat van die blauwe lipjes. Kan me voorstellen dat je je daar niet fijn bij voelt!

Zelfs ik kan me al verbazen over hoe mensen nou net zoveel van de 2 houden als van de 1e. Natuurlijk doe je dat, maar het is zo moeilijk voor te stellen dat ik nog eens zoveel liefde in me heb voor die 2e beeb!

19. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Lilly
    Ik moet sowieso vaak plassen :(

@Zomaar
    Ik heb precies dezelfde gedachten, word er af en toe gek van :rolleyes:

@Marlieke
    Sommige regeltjes...
    Dan hadden ze vorige keer tegen mij moeten zeggen dat ik toch even in het zh moest gaan kijken, mocht ik er uiteindelijk toch naartoe moeten.
    Maar nee hoor.

@djezelf
    Ik hoop van allebei mijn kindjes evenveel te houden.
    Denk dat je daar zelf bij bent. Wij denken er nu al overna.

@Jo
    Naar allemaal zeg, gauw een afspraak maken bij de ha.
    Voor de rest was het gelukkig geslaagd.

@Shaula
    Ook hier nog een keer gefeliciteerd!

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Lilly, veel plezier en succes morgen met je 1e echo!

Deel Deze Pagina