Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    @Zomaar, je man heeft misschien wel opgebeld naar de kraamzorg en dat er nog even bij laten zetten ;) :) !
    @Velobabe, ik heb ook Agis en het duurde best lang, een maand of 5 weken voor ik bericht kreeg. Schijnt gemiddeld te zijn, ik had ze na 3 weken opgebeld met de vraag waar mijn bevestiging bleef. Bij welk kraamzorgbureau zit jij?
    @Shaula, beetje bijgeslapen?
    @Kar, welkom terug!

Robin is nog nooit uit logeren geweest, maar dat komt omdat ze 3 paar opa's en oma's heeft en als we haar bij eentje brengen, worden de anderen jaloers, dus laat maar.
    Oppassen vind ik niet zo'n probleem, komt regelmatig voor, meestal mijn ouders, mijn schoonmoeder of de buurvrouw. Mijn zus kan ik ook wel vragen, maar die heeft zelf geen kinderen, dus die moet je alles uitleggen. Vriendinnen wonen hier allemaal niet bepaald om de hoek of ze hebben zelf ook kleine kinderen, dus dat is 's avonds ook niet zo handig.

2. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Kaatjesmam, jij ook Gefeliciteerd! Grappig he dat onze kids op dezelfde dag geboren zijn (alleen Karlijn een jaar later, toch?)

Tja, oppas... ik ben er nooit zo heel moeilijk in geweest. Niet dat Dylan heel vaak uit logeren gaat maar toch wel 1x in de 2 mnd en soms vaker als we een feestje hebben. Vorige week wilde Dylan bij Oma slapen terwijl ik hem eigenlijk graag thuis wilde hebben... dan geniet ik toch van een avondje met Menno, lekker samen in bad ;)

Dylan is een beetje laat maar hij is sinds vandaag echt zindelijk aan het worden, JIPPIE!

Ik heb morgenochtend weer een echo... M'n moeder gaat mee!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    Alle jarige kindjes nog gefeliciteerd!

Lilly, mijn tante heet ook Liesbeth en die noemen wij altijd tante Pies, weet niet of ze er zelf zo blij mee is :) !

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @zomaar,hier was de 1e keer bij een oppas ook pas nadat Ruben al 1 jaar was hoor, en zolang je er zelf nog niet aan toe bent moet je het ook niet doen denk ik. Als jij het moeilijk vind om hem los te laten dan voelt hij dat en word het denk ik niets. Alles op z'n tijd toch ;)

@funny, heerlijk lijkt me dat zeg, zindelijk :D En hoe oud is Dylan dan?
    Hier heeft Ruben 2x wat op het potje gedaan maar momenteel vind ie er niks meer aan dus staat het ding te verstoffen :)
    En veel plezier morgenochtend!

@velobabe,voel jij de beeb echt al? :confused: Wat leuk! En bij de eerste PAS met 16 weken haha :) Ik voelde Ruben met 18 weken en een paar dagen voor het eerst, mag nu ook wel wat eerder hoor! Maar helaas hier wel genoeg buikvet :rolleyes:

@kar, welcome back! Jammer dat het niet leuk was :(

Hier verder een lekker daggie! Ondanks dat ik vroeg wakker was was ik lekker fit vandaag en heb een hoop vervelende klusjes kunnen afwerken, geeft altijd weer een goed gevoel. Heb het lekker rustig deze week met weinig oppaskindjes, jammer alleen dat het zulk rotweer is. Ruben is gek op buiten spelen, maar nu vind hij het af en toe ook niet leuk meer :rolleyes:
    En alles word nat en vies bah!

5. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hallo,

Buikvet heeft niet zozeer te maken met de baby voelen hoor. Hier buikvet genoeg (veel te veel :)) maar toch al voor het eerst voelen schoppen deze zwangerschap met 14 weken...
    Vorige zwangerschap met 19 weken.

6. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @marlieke, oh dat bied hoop! Nog 3 weken en 2 dagen dan haha :)

@funny,zag het al in een ander topic, Dylan is 3 jaar geworden! Ten eerste gefeliciteerd! (heb ik daar overheen gelezen of zo? :rolleyes: ) en ten 2e valt het volgens mij wel mee hoe laat dat is hoor, en ze doen toch alles in hun eigen tempo hoor. En zo hoort het ook!

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik denk soms ook al de beeb te voelen, maar voel dan meer een soort van geschuif zeg maar.... Maar kan niet wachten totdat de kleine lekker gaat trappen en zo!

Zo druk dagje gehad vandaag... heel veel gedaan en nu ERGGGGG moe!

Lilly: Juist en die tijd is er nog niet voor ons ;)

Funny: Ik ga mijn moeder waarschijnlijk meenemen naar de 20 weken echo... ben benieuwd hoe ik dat achteraf ga vinden :)

8. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Lilly, inderdaad! Dacht een paar mnd terug al dat het zou lukken maar hij wilde niet z'n luier uit en constant ongelukjes... Nu (op z'n verjaardag) wilde hij geen luier meer aan en gaat heel goed! Vandaag de hele dag droog op het KDV! Het lukt echt niet als ze er niet aan toe zijn!

Zomaar, m'n schoonmoeder was 3 wk terug mee met die pretecho en nu dus m'n moeder. Ze heeft er helemaal zin in... hihi. Wat een mazzel dat de DVD van de 1ste pretecho is mislukt ;)

M'n kleintje begint al aardig groot te worden dat zijn bewegingen en gedraai me af en toe echt de adem benemen! Wat is het toch bijzonder!

Dylan kan niet echt de slaap bevatten en ligt dus nog steeds wakker. Ging net even kijken.. hij was dus rustig aan het spelen met z'n indianentooi op! hahah!

9. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    @funny en kaatjesmam: gefeliciteerd met jullie kindjes!

@funny: nee was bij die ene avond gebleven. (godzijdank!)
    over 13 dagen mag ik (eindelijk) voor een echo.
    doe ook eg mijn best om niet mijn fantasie op de loop te laten gaan.

@lilly: oh ben vreselijk jalours!
    ik lees dit nu allemaal terwijl ik net uit mijn werk kom, heb het super koud en ben moe.... :(
    en dan lees ik (en zie ik) waar jullie lekker gaan relaxen... :confused:
    pffff Wil je dan ff extra gaan genieten (ook een beetje voor mij dan ;) )

nee helaas ga niet helemaal naar Hoorn, ga jij niet toevallig in winkel zwemmen?

ooh ik wil ook mijn kindje weer voelen schoppen. Wat vond ik dat leuk met jonathan.
    Ik voelde heb ook zo rond de 14.5 weken.

@kar: jammer dat je niet zo heb kunnen genieten van je 'vakantie'.
    dat had je nog wel zo gehoopt!

Wat logeren betreft: jonathan is toch al best een aantal keer wezen logeren.
    Ook om lekker weer eens met zijn tweeen te kunnen zijn, maar ook:
    stel dat er eens iets met een van ons gebeurt en hij moet van stel op sprong ergens heen om te overnachten.. (ik denk bijv. aan een bevalling ;) )
    Lijkt me nog erger voor hem als hij MOET. En dan ook niet terug kan als het niet gaat ofzo..

pfoeh heb mijn best gedaan om niemand te vergeten, maar weet het ff niet meer.
    Sorry voor hen die ik vergeten ben mea culpa

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heleuhhh

ben ik ook nog ff

logeren?
    uhm hier gaat kyana niet vaak logeren...
    Toen ik nog slaapdienst werkte ging kyana wat vaker maar werk nu alweer bijna 1 jaar op deze groep waar dat niet hoeft duszzzz binnekort gaat ze een keer en ik weet dat zij dat wel leuk vind maar ik vind het niks!
    kwa oppassen, mijn moeder past op als wij beide moeten werken. ergens anders gaat ze niet heen!
    ze is ooit wel eens bij mijn toenmalige beste vriendin geweest. mochten we een andere oppas nog hebben komt me schoonbroer {38 jaar ongeveer, homo, geen relatie wonend bij me schoonvader} en zij vind hem geweldig en hij is heel relax, laat aleen altijd beetje veel troep achter! maarrrr over 3 nachtjes in me dinnetje eindelijk weer terug uit america, ik heb haar een haal jaar moeten missen. denk dat zij wel vaker gaat oppassen in de toekomst en als ze een eigen huisje heeft kyana ook nog wel logeren denk ik. is een topwijf en is au pair geweest nu voor een jaar bij 3 kids én doet hetzelfde werk als ikke! ben aan het denken om haar als peettante te vragen voor nr. 2...
    oeps wat een verhaal

zomaar
    o leuk je mamie mee, en wat vind vriendjelief ervan?
    en misschien is het toch al echt het kindje wat je voelt! leukkkk

funny
    laat? ind 3 jaar echt niet laat hoor! nee nee, super knap vind ik het!

en hier gaat het shit kwa pijn...
    maar me ook teveel druk over het werk, en weer gaan werken zou niet weten hoe ik het moet doen. morgen belt mijn teamhoofd weer maar pff weet niet wat ik moet zeggen. 'snachts gaat het nu maar overdag hoe ik niet veel te doen of ik hem mega pijn!
    ik lig nu ook alweer pijn te hebben, heb kyana net in bad gedaan! verder heb ik niet veel gedaan vandaag!

11. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    @anniek; echt rot voor je die pijn. hopelijk heeft je baas een beetje begrip (vast wel)

@kar; jammer dat je reis tegenviel. in ieder geval weer lekker thuis nu.

Het lijkt me heerlijk om af en toe een weekend weg te gaan zonder Karlijn. Geen ouders/schoonouders in de buurt natuurlijk. In Nederland is ze voor het eerst een nachtje weggeweest toen ze 8 maanden was. We waren toen aan het inpakken en zaten er helemaal doorheen. Schoonouders hebben haar toen een nachtje meegenomen.
    En deze zomer hebben we haar daar 4 nachtjes gelaten. Heerlijk (ook om weer terug te zijn).
    Gelukkig hebben we hier onze nanny die ook wel eens 's avonds op wil passen. En we kunnen ook de babyfoon bij diverse mensen kwijt. Een voordeel dat iedereen hier dicht bij elkaar woont.

En tja zoals Djezelf zegt; de bevalling dan moet ze toch ook ergens heen. Ik ben bang dat ze in mijn geval gewoon mee moet naar het ziekenhuis. Geen idee of ze daar kan worden opgevangen. Allemaal maar even uitzoeken. Ik wil haar niet bij de bevalling hebben. Lijkt me nogal traumatisch....

Karlijn is gisteren 2 geworden. Echt snel gaat het. En tja die zindelijkheid lukt ook nog niet zo. Af en toe doet ze wat op de wc/potje maar niet vaak. Ze leek er wel aan toe (steeds aangeven dat ze wat moest doen of een schone luier pakken als ze wat gedaan had) maar dat blijkt toch wat tegen te vallen.
    Iedere keer ook een hele onderneming. Als zij op de wc/potje gaat, moet haar beer ook. Beer moet ook een "instapluier" (pull up) of een onderbroekje, ook billen afvegen etc. Heel schattig.....de eerste 10x

12. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Goedemorgen!

Ik denk dat Ruben hier wel bij de buren terecht kan tijdens de bevalling :rolleyes: Maar het ligt er aan. Wanneerde bevalling begint etc. Als het 's nachts wie weet slaapt hij er dan doorheen ;)

En overdag, ja dan ligt het eraan hoe het gaat en wie er op dat moment thuis is :rolleyes: Nou ja, dat zien we dan wel weer!

@djezelf, winkel :rolleyes: Is dat ver fietsen? :) :) :)

@anniek,sterkte met je teamhoofd, dat soort gesprekken zijn meestal niet leuk. Maar jij kan hier ook niks aan doen hoor! Sterke,en niet te veel over alles nadenken, het gaat zoals het gaat....... (zei ik stoer, ik pieker gelukkig nooit ergens over 8) )

Nou ik ben onverwacht vrij. Mijn oppaskindje is ziek. Niet leuk voor hem, maar wel ff lekker voor mij :oops: Nu nog bedenken wat ik mijn vrije tijd ga doen vandaag, als het droog blijf ga ik misschien wel ff met de snoeischaar de tuin ('die wildernis een tuin?') in :evil:

13. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Jo: Ja denk dat dat het geweest moet zijn idd :) Hahaha wist niet eens dat er uberhaubt mannelijke kraamverzorgers zijn, heb een mannelijke VK in de praktijk erbij zitten, dat zou ik dan wel prima vinden meer een mannelijke kraamhulp... :)

Funny: das idd geluk hebben, 2 vliegen in 1 klap zeg maar ;)

Djezelf: Als de bevalling loopt zoals vorige keer (ga uit van nog gemakkelijker) dan kan Noah er best bij zijn als het 's avonds of snachts gebeurt, hij wordt dan toch niet wakker... Mocht het onverhoopt anders lopen heb ik zo een schoonzus of een moeder hier in mijn huis hoor ;) dus dat lost zichzelf ook wel weer op.

Anniek: Vriendlief heb ik eerst gevraagd of hij ht goed vind, hij zeiletterlijk Oh dat maakt me nou echt helemaal niets uit wie er allemaal mee gaat daar kan ik me niet druk om maken... toen dacht ik Oh, dat zit wel goed dus 8) Dat soort dinegn kan hij zich niet druk om maken als hij er zelf ook maar bij is. Ik vindt het gezllie maar heb wel even getwijfeld, vind het wel eigenlijk een ONS momentje maar ik gun het mijn moeder wel erg, ze heeft nog nooit een echo meegemaakt.
    Succes met zo'n rottige ongemakkelijke maar niet te vermeiden gesprek! Komt goed, denk aan jezelf en de baby das het belangrijkste!

Vandaag ga ik het lekker rustig aan doen, nog ff bijkomen van gisteren dus er staat ook niets bijzonders op de planning. Volgende week maandag weer naar de vk, heb er zin in :p

Lilly: OOOhhhh lekker weer een cadeau dagje :p Enne volgens mij heb je geluk en blijft het droog vandaag ;)

14. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    *valt binnen*
    Zal ik het nog erger vertellen? Mijn kraamzorg is ook al bevestigd ;)

Hmm. Ja, inderdaad, ik moet ook maar eens verzinnen naar wie Gabriël gaat als de bevalling gaat beginnen.. :-k Tjees, lastig hoor.. Want mijn moeder wil graag bij de bevalling zijn(prima), met mijn vader hebben we geen contact en met m'n schoonvader zie ik het niet zo zitten omdat hij zo'n klere-end ver weg woont én ik niet zó goed met hem op kan schieten.. :-k Ach, ik vind vast wel iemand. Heb nog een hele kerk vol met lieve mensen :D

En wat betreft het logeren.. haha, Gabriël gaat aanstaand weekend weer uit logeren. 3e of 4e x ofzo.. Eens moet je er toch aan, eigenlijk.. Hij vind het superleuk, mijn moeder ook(en stiefvader), alleen de eerste keer dat hij uit logeren ging vond ik het wel verrekte moeilijk en was ik blij dat hij weer thuis was. Hihi. :rolleyes:

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.876
    113
    @Anniek, sterkte met het gesprek! Tja, helaas kun je je gezondheid niet sturen.

Zo, het zonnetje schijnt hier lekker. Robin is naar het kdv, ik moet vandaag schoonmaken, de btw-aangifte doen (shitklus) en zo naar de orthodontist voor nieuwe elastiekjes en misschien een nieuw draad. Zal blij zijn als ik van die beugel verlost ben.
    Morgen ben ik jarig, word ik 30, dus ik wil vandaag ook nog een appeltaart bakken. Ik voel me nog helemaal geen 30, ik blijf gewoon 29 de komende jaren :) !

Oh ja, over de bevalling, ik denk dat als ik echt naar het ziekenhuis moet, ik wel vraag of mijn ouders willen oppassen of dat ze daar een nachtje gaat logeren. De rest woont erg ver weg en bovendien gaan die elkaar dan allemaal lopen bellen 'oh, de bevalling is begonnen, weet je het al...', daar heb ik dus geen zin in. Ze horen het wel als de baby er is.

16. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oooh ikke voel de beeb.... zo moest het even kwijt :p

Andi: Das idd lekker optijd, maar ik had wel gewacht tot na mijn eerste echo op 12-01 dus gezien de korte tijd ertussen is het erg snel geregeld door mijn verzekering!

17. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Goedemorgen meiden!

Lilly, geniet lekker van je vrije dagje! Het is hier in iedergeval droog en zonnig!

Zomaar, met de 20 wk echo was m'n man mee maar hij had het ook echt niet erg gevonden als er iemand mee ging.
    Zo weer een echo maar hij gaat niet mee... kan niet elke x vrij nemen en heeft er na een aantal echo's iets minder mee dan ik! En m'n mams vind het een eer.. Dylan gaat ook mee, ben benieuwd wat hij vindt, volgens mij snapt / ziet hij het niet.
    Geniet jij maar lekker van de kleine in je buik!

Anniek, sterkte meid!

Djezelf, m'n beste vriendin heeft een dochtertje die 1 dag ouder is als Dylan. En die wilt Dylan met alle liefde ophalen als de bevalling begint. Ze is alleen stuwardess dus ik hoop dat ze dan wel thuis is! Zo niet dan kan hij naar een andere vriendin met 2 kids en die woont aan het einde van de straat! Daar hebben we trouwens Dylan ook heen gebracht midden in de nacht toen m'n schoonvader overleed. Dat zijn van die momenten dat je echt iemand nodig hebt!

Ga me snel aankleden en dan naar de VK. Dylan moet vanmiddag naar het consultatiebureau, ben benieuwd... laat het jullie weten!

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zomaar
    joepie! stoer hoor... ik kan niet wachten! hoop ook dt ik hem met 14 wkn voel... hihi spannendddd
    en wbt de echo, nou stoer toch dat vriendjelief het goed vond

lilly
    o lekker wat extra vrij is nooit verkeerd! snoeize hihi

kaatjesmam,
    gefeliciteerd met karlijn, wat gaat de tijd toch snel idd

en over oppas tijdens de bevalling;
    als het weer 'snachts gebeurd ga ik proberen niet te schreeuwen. dan hoeft kyana niet weg. ben van haar bevallen in 3 uurtjes, volgens de vk gaat deze dan nog sneller {en bedankt}...
    mocht het wel nodig zijn, mijn ouders {als ze niet op vakantie zijn}, me vriendin, nog een vriendin, me schoonbroer, me eigen broer denk ik ook wel.... ach komt wel goed

nou verder heb ik aardig de zenuwen... kan er niks aan doen. bedankt voor de lieve woorden!

19. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Mijn ouders blijven dit jaar thuis 8) Denk dat ze anders toch met zenuwen op vakantie waren geweest en niet echt hadden kunnen genieten waarschijnlijk. Ach afgelopen jr 5 weken naar Australië geweest dus die kunnen er wel even tegen aan dacht ik zo ;)

De zon schijnt heeeeerlijk vandaag! Is mijn man vanmorgen nou net weggereden met de kinderwagen in de auto :(

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen,

Veel gelezen maar ook alweer de helft vergeten.. :(

Anniek, morgen de echo, spannend hoor! Maar 't zit vast (nog) goed.

Ruben en Karlijn: gefeliciteerd met jullie verjaardagen! :D En ook sterkte met zindelijk worden, vooral voor de mama's.

Sverre geeft ook wel aan dat hij moet poepen en hij vindt het reuze interessant dat wij gaan plassen. Soms wil hij ook persé op de pot, maar zit dan 1 seconde en staat weer op. Dus ik ga me in de zomer wel storten op het zindelijk maken. ;)

Oppas: Sverre is toevallig afgelopen weekend 1 nachtje bij mijn ouders geweest; hij vond het wel leuk geloof ik. Mijn ouders ook wel maar die waren allebei ziek/niet lekker dus ze vonden het ook wel fijn dat hij weer weg ging. Zij zijn ook de enigen die wij hebben als oppas-mogelijkheid, best naar eigenlijk. Dus we moeten op zoek naar een oppas-meisje...

Ik bedacht me laatst dat ik zelf toen ik 13 was heel vaak op de 3 buurkindertjes oppaste, zelfs op een 9 mnd oude baby. Ook weleens een hele dag. Maar ik zou toch nu écht niet bedenken om zo'n jong meisje op Sverre te laten passen. Hebben jullie dat nou ook?

Deel Deze Pagina