Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Zomaar en Anniek, over het geslacht is inderdaad veel te zeggen. Ik ben wel heel benieuwd maar we willen het niet weten.

@ Marieke, ik denk er hetzelfde over als jou (jongen/meisje) Wil je het weten of niet ?

@ Lilly, je hebt gelijk. Bij novembermamma's wordt veel geschreven en dan lees je terug en antwoord je en dan is er geen mens die op jou reageert ... vervelend ...

Namen zijn inderdaad moeilijk. Ik ben juf en koppel namen dan vaak aan kinderen en dat wil je dan niet ... De meisjesnaam hebben we al. Die hadden we nog van de vorige keer. Jongensnaam ? Daar moeten we hard over denken.

@ Knuf, mijn man denkt dat we nu een meid krijgen, en ik eigenlijk ook ... heb zo'n voorgevoel, dat had ik bij Thijs ook en toen had ik ook gelijk. Ben benieuwd ! Volgens de Chinese kalender zou het een meid zijn, maar daar geloof ik niet zo in, want dan zou Thijs ook een meid zijn, en het is toch echt een kereltje ! ;)

@ Zomaar, mijn zusje haar zoontje zou eigenlijk ook Noah hebben geheten, maar de broer van haar man kreeg een dochtertje en zij heet Noa. Daarom hebben ze nu Aiko gekozen. Maar goed, moet je van houden. Het past bij hem, hij is half Indonesisch.

2. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Lilly, Imps en Elfs is inderdaad geweldig spul. Thijs had er ook wel eens iets van. Het is inderdaad wel belachelijk duur, maar goed ... voor je kind doe je alles ! ;) Rompers en shirtjes van de Hema hebben vaak zo'n enorm brede mouwen ... nou is Thijs niet echt heel mager, maar zelf bij hem zitten ze erg breed. Verder kun je bij de Hema erg leuke spijkerbroeken kopen voor die kleine mannen !

@ Zomaar, petit Bateau is inderdaad ook erg leuk ! No No ook en Name it ! Villa Happ vind ik ook erg leuk ! Mooie buikfoto !

@ Carla, alvast gefeliciteerd !

Groetjes,
    Nikki F

3. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Zomaar, mooie buik al meid!

Namen: moet het er bij passen qua betekenis of qua klank? Of hoeft het er helemaal niet bij te passen?

(ik kan je wel helpen meedenken, want wij gaan iig weer voor een lange naam ongeacht of het een meisje of jongen wordt)

4. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Goedemorgen!

Was weer een "kort" nachtje vannacht, ben ik helemaal niet meer gewend na al dat uitslapen :D Gisteren had Noah ook een middagdutje gedaan van 13.15 tot 17.15 :confused: en hij lag ZO diep te slapen dat ik dacht: Och arm schaapje laat hem maar liggen want hij zal het ook nodig hebben gehd na zo'n nacht... Gevolg dat hij vanmorgn om 07.15 al lekker wakker was :( :)

Marlieke: Tja bijpassen, het moet leuk combineren maar dat is ook alles, houd van 4/5 letterige namen! Ik vind de naam van mijn man ook leuk maar dat vind ik weer zo verwarrend, 1 naam voor 2 personen in het huis :( Mijn man valt voor de hele standaard namen, sam, sem,tim die namen zoals de rest van de straat ook al heeft... van die ;) dus we worden het meestal niet zo snl eens :) Jij hebt idd een lange naam gekozen, zie je niet vaak meer, lijkt me een stuk makkelijker... ;)

NikkiF: Ja name it, ook erg mooi, en blijft ook goed na vak wassen! Ik heb bij Noah veel kleding uit frankrijk, waaronder dus petit bateau maar ook absorba ook heeeeeel leuk! En Aiko is idd een leuke naam maar niet voor een kindje met blond haar en blauwe ogen ;) Noah daarintegen natuurlijk wel 8) :)

Carla: Hoop dat het een geslaagd feestje word! Alvast gefeliciteerd!

We hebben veel jarige kindjes in maart in ons clubje!

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Nikki dat probleem heb ik nou ook met namen, ben ook juf!

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    goedemorgen

hier lekekr geslapen en kyana werd lekekr pas om 9.30 uur wakker! héérlijk.

zomaar
    namen, wat een verschrikkelijk iets is het toch steeds weer!
    Ik vind bijvoorbeeld dean een leuke jongens naam maar die hoor je alweer te vaak.
    o en mooie buikfoto

mijn buikfoto staat in ht topic buikfoto's
    als ik weer een mooiere heb zal ik hem in het album zetten.

nikki
    ik heb 2 keer een echo gehad door bloedverlies.
    1 keer doet hier de vk bij ons een soort van termijn echo en dan moet je ter bevestiging nog naar het zkh. verder straks de 20 wkn echo en op het laatst doen ze nog een liggings echo, met een week of 34 geloof ik.
    En wij hebben 11 april dus een 3d echo, niks medisch gewoon leuk en moeten we dus ook zelf dokken.

wbt merken...
    ik ben er dol op maar vind het vaak echt weggegooid geld. Ik heb rompers overal van maar vooral van de hema en zeeman. kleertjes heeft kyana ook vaak mexx aangehad maar ook hm of weet ik het wat... meestal vanalles wat!

vandaag een gezellig dagje we gaan eerst shoppen voor mijn verjaardag en cadeautjes voor kyana's verjaardag daarna ff kyana op bed en ik ook hoop ik. en vanavond verjaardag

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Oh begrijp me niet verkeerd, hier ook een hoop V&D, H&M en prenatal kleding hoor, maar met rompers merk ik het verschil DUIDELIJK maar ja daar heb ik ook 70% van gekregen anders was het echt een dure hobby ;)

anniek: had je buikfoto gezien idd! Enne veel plezier dit weekend, cadeautje kopen is altijd leuk :p

8. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    @Carla: alvast gefeliciteerd en een leuke verjaardag gewenst!

@Zomaar: mooi buikje al, zeg! Mijn buikje is nog steeds redelijk bescheiden. Vorige zwangerschap dacht iedereen dat ik 4-5 maanden was, terwijl ik al met verlof ging (4 weken van te voren). Hoop dat mijn buikje nu ook een beetje bescheiden blijft. Blijf ik lekker mobiel!

@kleertjes: ik vind de rompertjes van de Hema ook geweldig; die zonder mouw. Blijven ook echt fijn in de was. Verder heb ik heel veel kleertjes van H&M. Groot voordeel vind ik dat je ze gewoon via internet kunt bestellen.

Thiago zit echt in een fase (althans, ik hoop dat het een fase is!). Bij opa en oma is hij ontzettend lief geweest. Daar heeft hij afgelopen week een nachtje geslapen, omdat wij een bruiloft hadden. Maar thuis... poeh! Brutaal, niet luisteren; vermoeiend hoor!
    Hij wil 's avonds niet slapen en roept dan vanuit zijn bed: 'Ik wil NU naar beneden' en 'Ik ben boos' en 'papa en mama jullie moeten NU luisteren; laatste keer dat ik het zeg' (hoezo spiegelen, haha).
    Ik hoop wel dat het snel over gaat! Hij is anders zo lief altijd ...
    Het zal hopelijk bij de leeftijd horen; 2,5 jaar...

Nog 3 nachtjes slapen en dan 20 weken echo! Hoop zo dat alles goed is met ons beebje. Ik ga nog steeds uit van een meid! Als we het dinsdag te horen krijgen, laat ik het jullie natuurlijk ook weten!

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Zo Kyra ligt even in bed.

Vanmiddag kinderfeestje: komen 5 vriendinnen die allemaal een kleine hebben van onder de 2 jaar, dus gezellige drukke boel.
    Morgen feest voor familie.
    Disndag is ze echt jarig, dan zijn we lekker met z'n 3-tjes thuis!

10. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    meiden ze kunne niks zien op de echo zoals meschioem sommige gelezen hebben in andere topic en moet maandag terug.

maar zie foto in me album er staat 3+ op test van net

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Jee jullie hebben aardig lopen klessebesen zeg! Heb alles niet onthouden hoor, maar wel het nieuws van Zomaar, leuk een jongetje erbij!
    IK heb ook alweer 2 neutrale pakjes gekregen voor de baby, is wel nodig voor als het een jongetje is want ik heb alles in het roze.

@wenneke, hhmmm als het nu net 3+ is dan kunnen ze ook nog niks zien, spannend.

12. veertje

veertje Fanatiek lid

@wenneke, misschien is het nog te vroeg.
    Ik had een echo bij 6 weken 6 dagen en er was ook weinig te zien, ze dacht zelfs dat ik echt niet langer als 6 weken zwanger kon zijn maar 2 weken later bleek dat ik bij de eerste echo wel 6w 6d zwanger geweest was.
    Ik hoop dat je maandag meer te zien krijg, laat je het hier even weten?

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Goedemiddag!

Ik vlieg ff voorbij!

Rond 15 uur komen onze vrienden helpen en moeten dus nog van alles doen........

@carla, veel plezier vanmiddag en morgen!

14. Andi

Andi Fanatiek lid

30 aug 2008
    2.451
    0
    0
    D'plo
    Middag! Dank jullie voor de felicitaties! Gisteren was het een rustig dagje, want we vieren het pas echt morgen. Dus ben benieuwd hoe Gabriël het gaat vinden!

Zomaar, tjees, mooie buik joh! :D

Haha. de meisjesnamen liggen hier allang klaar, maar ik heb echt géén inspiratie voor jongensnamen! Zien we na de 20wekenecho wel of we alsnog hard op zoek moeten gaan :)

En Carla en Anniek, jullie koters ook al weer bijna jarig! :D

Zo, sorry voor degenen waar ik niet op heb gereageerd, heb 'n beetje een wolhoofd overgehouden van de preek vanmorgen in de kerk :)

15. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    Ik kom ook ff voorbij vliegen.

@zomaar: heb je nog lekker gedroomd over je mannetjes? Wat betreft de namen kan ik je denk niet goed helpen. Ik hou van kort, ik denk dat ik een beetje op dezelfde lijn als je man lig. Dus daar heb je dan ook niks aan :p

@andi: dus jullie hebben wel een lekker dagje gehad? Wordt het morgen heel druk?

@nikki: ja wij willen het wel weten. Met Cas wisten wij het ook. Ik wil rond de 17 weken weer een pretecho laten doen, en hopelijk zien ze dan wat het wordt. Jij wil het dus niet weten?

Ik heb nu alweer vreselijke last van maagzuur, echt balen. Ik had dat met Cas ook al zo vroeg in de zwangerschap. Het schijnt dat de hormonen op de maagklep werken ofzo, nou ja ik heb in ieder geval weer rennies in huis.

16. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik heb oon de echo van het geslacht in mijn album gezet, dus voor de gene die benieuwd zijn hoe de echo de eerste paar seconden begon ;)

Marieke: Ik vind die namen best leuk hoor, maar dan is de kans zo groot dat hij later in de klas zit met nog 2 naamgenoten. Ai ai ai maagzuur bah, heb ik bij Noah geen last van gehad (ja wel geteld 1 dag) daarom weet ik ook dat ik nu de dans ook weer hoop te ontspringen!

Andi: Tja same here, meisjes namen hebben we wel 3 als het moet :) Maar ja daar hebben we niets aan!

Lilly: Het was weer gezellie ;)

Carla: veel plezier!

Cimu: Poehhhh klinkt als een vermoeiende fase (waar je ook vast wel eens je lach bij in moet houden) Succes met de kleine man ;) Spannnnnnend METEEN dezelfde dag komen vertellen hé ;)

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    ja ik laat het even weten

hier ook een maart kindje we vieren het morgen maar hy is maandag jarig

leuke echo foto s en mooi buikje voorbij zien komen

ik ga effe in bad

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo meiden !

@ Zomaar, mijn neefje heeft inderdaad zwart haar en donkere ogen en een donker huidje ! Het is moeilijk hoor, die namen !

@ Carla, wat leuk ! Welke groep heb jij ? Ik heb groep 8, die zullen het wel geweldig vinden dat ik zwanger ben, maar ik ga het ze nu nog niet vertellen. Ik werk op maandag, dinsdag en woensdag. Meisjesnaam hebben we al, de jongesnaam zal echt moeilijk worden. Aangezien we het geslacht van te voren niet willen weten moeten we toch beiden bedenken ... Maar goed, het is een leuke zoektocht !

Groetjes,
    Nikki F

19. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Marieke, wij wisten het bij Thijs niet en willen het nu ook niet weten. Ik vond dat toen wel heel erg speciaal. Bij Thijs hadden wij een pretecho met 28 weken. Ze hebben toen wel gezien dat hij een jongetje was, maar dat staat niet op de dvd. We kregen een foto mee in een envelop. Ik heb hem geregeld in mijn handen gehad, maar toch netjes dicht gelaten !
    Heb je wel een voorgevoel of niet ?

Groetjes,
    Nikki F

20. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    meiden vraagje is nog wel vroeg maar wel fijn om rekening mee te houden.

hoe doen jullie dat dalijk met de wandelwagen?

heb een speedi en een buggy.

Deel Deze Pagina