@Zomaar, heb gelijk even gespiekt en een berichtje achtergelaten ! Leuke site hoor! @Kaatjesmam, ook bij jou gekeken, leuk hoor om te zien en te lezen hoe alles daar gaat! En GEEN berichtje achtergelaten hoor! @Patje, maar waarom krijg je dan een groeiecho, was ze zo groot ofzo dat ze vastzat in je bekken? Sorry hoor, ik weet er niets vanaf, gewoon benieuwd. Mijn bloeddruk was de vorige zwangerschap steeds aan de hoge kant. Mijn placenta bleek behoorlijk verkalkt bij de geboorte, dus nu moet ik aan het einde van de zwangerschap nog 1 of 2 echo's om te kijken of de placenta nog goed werkt. @Velobabe, ja ik geef die fluor nu maar, is maar 1 minitabletje per dag, vergeet het alleen regelmatig. Vroeger ook die tabletjes altijd als kind gehad en ik ben nu 30 en heb nog nooit een gaatje gehad, terwijl mijn ouders niet echt supergebitten hebben. Misschien ook wel toeval hoor. Vandaag een afspraak gemaakt voor een pretecho in Son, voor wanneer ik 26 weken zwanger ben. Daar heb ik wel veel zin in!
@zomaar; ja ik wilde al zeggen dat ik er gewoon op kan komen. Ik vind het wel een super leuk idee. Ik ben niet zo thuis in dat soort dingen, maar hoe kom ik aan zo'n site evt? Ik kan me jouw zorgen heel goed voorstellen. ik had ook toen ik die pretecho had gehad echt veel meer gevoel erbij, maar meid het zit gewoon super goed hoor. Probeer lekker te genieten. En wat goed dat je zo lekker bezig bent geweest, ik kan morgen weer aan de bak maar ja het is altijd wel weer lekker als het weer schoon is @cimu: gefeliciteerd meid, 2 binkies! Toch gek hoe je gevoel er zo naast kan zitten. Is deze zwangerschap ook heel anders?of lijkt het op je eerste zwangerschap @patje: jeetje dat is echt ff een tegenvaller Ik hoop echt dat de uitslag meevalt. Ik moet helaas ook in het zh bevallen vanwege een eerdere keizersnee @jo: hoeveel tanden heeft jouw dochter dan? @kaatjesmam: wat een schatje van een dochter heb je zeg, echt wat een lieverd!Leuke site Zo ik heb vandaag weer voor het eerst gewerkt. Het was maar 4 uurtjes, maar ik ben helemaal kapot. Moest vandaag ook vertellen dat ik zwanger ben, omdat ik op een ok stond waar rontgen nodig was. Gelukkig reageerde mijn leidinggevende onwijs positief. Nou ik ga alvast ff mijn broccoli snijden @anniek: altijd leuk die voorbereidingen. Wel vervelend dat je zo'n pijn hebt. Je kan natuurlijk ook helemaal niks slikken (wat hept dan)
bedankt voor de felicitaties! marieke das fijn dat ze positief zijn dan he, geeft je meteen een beter gevoel, toch? jo leukkk een pretecho... ik heb hem 11 april dan ben ik 17 wkn en 1 dag! heb ik ook al mega in in.... zomaar ze zeggen wel eens; een tweede zwangerschpa is echt anders. en dat klopt maar pff heb evengoed nog veel zorgen, meer als bij kyana hoor! dus meid, het is niet gek! probeer er wel van te genieten he, maar dat doe je vast wel. ik heb de hele dag vanalles gedaan maar nog niets opgeschoten. de kast inelkaar zetten was mega veel werk pff maar hij is nu wel ingeruimd, wat een plaats! heerlijk! Als kyana in bed ligt hoop ik nog een eindje te komen met de klamboo, en met een beetje geluk hangt john dadleijk de kroonluchter op maar hij is nu ff frietjes halen met kyana, zal wel zo terug zijn! Hoop dat ik morgen nog een productief dagje heb! want vrijdag heb ik veel werk aan de taart dus zaterdag de boodschappen en verder nog wat poetsen en opruimen en zondag morgen komt me vriendin op bezoek, die helpt ook wel met wat voorbereiding en dan smiddags big party.... maar voor het zover is.... hoeveel paracetamol mag je ook weer hebben? is dat 4x 1? o daar zijn de frietjes.... tot snel, smakelijk ook aan jullie!
@anniek: je mag er zelfs 6. Maar ik zou gezien je zwanger bent het op 4 houden. Leuk je pretecho met 17 weken. Heb je zelf al een idee wat het wordt?
Anniek: Jij hebt een lekker druk weekje voor de boeg zeg! Laat je wel zien hoe de klamboo's eruit zien als ze klaar zijn? Ben benieuwd!Ik dacht 6 maal 1 maar dat zou ik persoonlijk nooit nemen... Marieke: Al sla je me dood... mijn man maakt de site en ik houd de blog's bij... ik weet dat het gratis is en daar houd het mee op Lijkt me zo leuk om het later te hebben in een soort boek oid! Wat fijn dat ze nu op de hoogte zijn op je werk, en je blijkbaar begrijpende enthousiaste mensen om je heen hebt! (scheelt vaak stukken, is fijner dan mensen die alleen maar zien wat je dan allemaal niet meer kan en mag ) Thanks voor je berichtje! Jo: Dank je voor je berichtje! Ik hoor zoveel verschillende dingen over Fluor, teveel zou ook niet goed zijn etc etc... tsjee wat zou nou ECHT het beste zijn.... LEUKKKKKK jij ook naar Son! Waar woon jij? Ga jij er ook een belachelijk stuk voor rijden net zoals ikke? DE KLEINE HEEFT VANDAAG VOOR HET EERST EEN PAAR KEER GESCHOPT! WOEHOE helemaal super weer! (denk dat hij even wou zeggen... mama hier ben ik hoor, alles is goed!)
@Zomaar, ja, ik ga er ook een idioot eind voor rijden, drie kwartier, ik woon een paar plaatsen onder Utrecht, zit dus wel zo op de A2. Een vriendin van me woont in Eindhoven, zij heeft ook de echo in Son laten doen tijdens de zwangerschap, vond het een heel aardige vrouw. Waarschijnlijk combineer ik dat gelijk met een bezoekje (als ik nog puf heb). Vorige keer ben ik in Utrecht geweest, maar goed, die zijn 25 Euro duurder en toen zaten ze in zo'n onmogelijke wijk, heel gedoe om daar te komen. Ze zijn wel verhuisd geloof ik, maar die straat zegt me niet zoveel. Wou gewoon weer wat anders proberen. Echt veel meer keus is er niet in de omgeving. Ga jij ook nog voor een tweede keer en zo ja, met hoeveel weken? @Anniek, geen idee hoeveel paracetamol. Ik heb er geloof ik max. 2 genomen op een dag toen ik ziek was en koorts had. Oh, lees nu net dat 6 mag, dat is aardig wat.
Aaaaah dan ben ik nog minder erg dan jij Ik rijd er een half uurtje op! Ik vind ht wel de moeite waard laat maar zeggen... (al leek ze dit keer een tikkeltje gestressed maar goed was nog wel te verwaarlozen!) Ik weet nog niet of ik een 2de keer ga, het zal wel weer gaan kriebelen denk ik, maar dat ligt er ook een beetje aan of mijn binkie een beetje beter mee gaat werken met de 20 weken echo Wie weet komen daar nog mooie foto's van... Zou ik gaan dan denk ik rond de 28 weken ofzo..
Voor de geinteresseerden onder ons. De namenlijsten kan je opvragen onderaan de pagina. http://www.svb.nl/internet/nl/regelinge ... /index.jsp
Ik hoop dat ik niemand teleurstel maar ga m'n best doen op de meeste dingen te reageren... Marieke, ik werk in Hoofddorp en woon in Oostzaan. Ken je dat dorp? Marlieke, dat slijm (soms inderdaad een beetje groen) heb ik ook (tijdens m'n zwangerschap). Het is behoorlijk veel maar het ruikt niet. Komt het je bekent voor? Lilly, moet nog 2 wk werken (4 dagan)..JIPPIE. Wat gaat het snel he?! Kan het zelf haast niet geloven. Nog even over het aankomen. Bij Dylan was ik 7 kg aangekomen en er is niks blijven zitten. Nu ben ik al 9 kg aangekomen en heb niet alleen een dikke buik. Kan niet echt zeggen dat ik me er druk over maak maar let nu best wel op met eten (probeer alleen gezonde dingen te eten). Hopelijk krijg ik m'n oude figuur weer terug al is het deze x niet binnen een week denk ik .. Alleen al m'n buik is nu 2 cm dikker dan op het einde met Dylan... Controleer zo vaak of ik straiee (hoe schrijf je het ook alweer?) heb ... daar ben ik wel een beetje bang voor. Cimu, GEFELICITEERD! Hier ook een jongens mama! Had net als jij heel duidelijk het gevoel dat het een meisje was maar duidelijk een jongetje, hihih! Patje, lijkt me inderdaad even een tegenvaller maar gelukkig checken ze het. M'n tante was thuis aan het bevallen toen ze na 48 uur achterkwamen dat het niet ging passen en heeft uiteindelijk een keizersnee gehad... Veiligheid voor alles! Anniek, je mag inderdaad 6x1 maar zou het ook voor de zekerheid even met je VK overleggen... Let je een beetje op jezelf? Zomaar, blijft een wonder he zo'n bewegend kindje in je buik?! Kaatjesmam, ik kan via m'n werk alle afleveringen bekijken van Grey's maar doe het niet... volg het braaf op TV en krijg de DVD's uiteindelijk van m'n werk.. We zijn nu op TV bij seizoen 4 volgens mij. Ik begin me gelukkig iets beter te voelen. Dylan is vandaag de hele dag droog gebleven op school, ben zo trots op hem! Mag morgen beginnen met perineumolie ... 1ste keer ook gedaan en ben niet uitgescheurt en had geen hechtingen. Baat het niet dan schaat het niet! Wie heeft het nog meer gebruikt?
biw jep wel een heel druk weekend maja dat geeft niet, wordt gezellig en genieten.... ok ik ga uit van 4, ik wil morgen nog vanalles doen maar zal niet zonder para kunnen denk ik. Ik neem er liever geen maja soms heb je niet veel keuze he... klamboo zal ik laten zien, haar kamertje ziet er al ontzettend leuk uit! zooo schattig, nu nog de klamboo ophangen en eigenlijk nog nieuwe gordijnen en dan vind ik het wel goed, oja en nog kussentjes op haar bankje. zomaar ooo leuks schoppen! ik zou het ook leuk vinden om het vóór de 19e week te voelen, dan gaan we op vakantie {idioot he ghahaha} marieke uhm nee ik heb niet echt een idee, van de 1 kante en meisje van de andere kant een jongen... ik weet het niet! Heb ook geen écht voorkeur. Een jongen zou ik leuk vinden omdat ik dan van elk geslacht 1 heb... maar een meisje zou ik eigenlijk ook ontzettend leuk vinden. is zo gezellig ook voor Kyana.... zo nou ik ga zo gestrekt, ben kapot
Even snel een verslag van de bevalling van femke: Ik ben met femke ook 34 uur bezig geweest, ze was een sterrekijker dus vandaar dat de ontsluiting niet vorderde. na 2 uur persen de vacuum erop en nadat het hoofdje geboren was zat ze dus vast achter mijn schaambot. Ze woog 4410gr en was 57 cm lang. Alles bij elkaar dus een lastige bevalling geworden, maar voor hetzelfde geld gaat het bij de tweede wel veel makkelijker, dat had de gyn toen bij de nacontrole gezegd. Ik mocht bij een tweede gerust thuis bevallen maar het kindje mocht dan niet goter zijn dan femke, maar zij adviseerde toen ook al wel dat er dan een groeiecho gemaakt moest worden en indien mogelijk/noodzakelijk voor de 40 weken inleiden. Tja, ik wil wel graag thuis bevallen, maar idd veiligheid voor alles, het is een beetje een dubbel gevoel. Ik laat het maar op me af komen en zie wel wat ze me adviseren. Ik hoop dat ik zo alle vragen heb beantwoord. @marlieke, hahah ja ik eet al een poosje ZOUTE drop ( blegh) blijkt dat dat helemaal niet hoeft, dus morgen maar lekekr een grote zak zoete drop halen. @funny, ik heb het niet gebruikt, maar denk niet dat het bij wat uitgemaakt zou hebben. Baat het niet dan schaad het niet idd. @velobabe, hier ook idd af en toe sterretjes. @zomaar, wat heerlijk dat je de kleine hebt gevoeld! Nu word het steeds vaker en harder, lekker genieten.
@ Cimu, wat leuk dat je nog een manneke erbij krijgt ! Proficiat ! Fijn dat je een mooie echo had ! @ Anniek, had je bij Kyana ook veel last van je bekken ? Wat leuk dat je zelf een taart gaat maken. Weet je al wat het gaat worden ? Groetjes, Nikki F
@ Anniek, jouw buik groeit ook al goed ! Die van mij ook ... ben benieuwd waar dat heen gaat ... ben morgen pas 5 weken en mijn broeken beginnen al aardig strak te zitten ... Plaats je een foto van de nieuwe kamer ? Groetjes, Nikki F
OMG Valt neer op haar knieen en zegt IK HEB RESPECT Noah was 3280 en 49,5 cm dat vond ik echt al genoeg! Lilly: were are u? (lekker aan het genieten van de vakantie?)
Funny, het komt me idd bekend voor. Bij mij ruikt het ook niet. Patje, maar hopen dan dat deze uk iig geen sterrekijker is...
@Marieke, ze heeft nu 7 tanden en 4 kiezen, inclusief haar nieuwe ondertandje meegerekend. @Patje, helder verhaal, nu snap ik het hoor en ik hoop dat deze bevalling wat makkelijker gaat! Zo eens even douchen, verder met de administratie en daarna moet ik met de hond naar de trimsalon, die hier ook niet bepaald in de omgeving zit. Tenminste, eentje weet hoe je dit ras trimt. Daarvoor nog maar even flink wandelen, anders zit ze met zo'n hyper hond. Die enige dag dat Robin naar het kdv gaat, ben ik bijna altijd druk. Vanaf volgende maand stoppen we ook met het kdv, aangezien ik niet werk en we gaan verhuizen, maar ik zal dat dagje voor mezelf wel missen en ik denk zij ook het spelen daar.
Ik was een paar dagen vreselijk moe, had gewoon de puf niet om te reageren Ben nu druk met klusjes, maar lees wel mee hoor.
patje klinkt als een heftige bevalling! pff en ik kan me voorstellen dat het een mega dubbel gevoel is hoor... funny o lekker nog 2 weekjes... lekker hoor nikki ik had bij kyana ook heel veel last idd van bi... bij kyana zat ik met 20 wkn volledig thuis! helaas! en mijn buik was ook al aanwezig met 5 wkn hihi raar is dat he! en wbt de taart, het wordt een Hello Kitty... Kyana vind dat tegek en heeft er zondag kleertjes van aan en heb daar ook de versiering van besteld. lilly suc6 met de moeheid...
@Marieke: ja, deze zwangerschap is helemaal anders. Ik was heel erg misselijk in het begin, lustte een hoop zaken (zoals koffie) niet meer. Had onwijs pijnlijke (.)(.) (ernaar wijzen was al teveel), en nog een paar van dat soort kwaaltjes. Dat had ik de vorige keer helemaal niet. Toen was ik alleen moe. Vandaar mijn reactie: meisje. Mijn moeder zei al dat zij 3 totaal verschillende zwangerschappen heeft gehad en 3 totaal verschillende MEIDEN heeft gekregen... Dus haar opmerking was dat het toch een jongetje kon zijn. En zij had toch gelijk @Kaatjesmam & Zomaar: mooie sites hoor! En Zomaar: wat fijn dat je de kleine hebt gevoeld! Lekker genieten! @Funny: je verlof breekt al bijna aan! Lekker zeg! En het mooie weer komt ook langzaam tevoorschijn; goeie timing! @Patje: Thiago was ook een sterrekijkertje. Maar hij had in het vruchtwater gepoept en moest er dus ook 'snel' uit. Al met al van 's ochtends 04:00 - 22:36 uur geduurd. Valt dus wel mee. Maar ontsluiting vorderde ook niet, weeenopwekkers gehad etc. Enige dat 'meeviel' was het persen. Wel met knip. En hij was 'maar' 5,5 pond en 49 cm. Ik hoop deze keer ook op een 'normale' ligging. Ik zal proberen straks effe een echo te uploaden, ok? Nu weer snel aan het werk