Zwanger van de 2e

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mable, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @cimu, tja, die febeltjes geloof ik ook niet hoor,, je krijgt idd toch telkens een echt ander kindje :D
    Leuk hoor 2 jongens.

Wat gaat de tijd toch hard he? Ik keek eens even naar de banners van iedereen, maar jee voor je het weet zijn allemaal alweer bevallen. :)
    Funny gaat het hardst geloof ik, lekker hoor nog 2 weken.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Dan moeten we weer een nieuw clubje beginnen 'bevallen van de tweede' :) !

Ja, Funny, ongelooflijk hè, de tijd vliegt wel!
    @Cimu, ben benieuwd naar je foto.

Ik geloof ook nooit in al die bakerpraatjes, inderdaad, mijn moeder heeft ook 3 verschillende zwangerschappen/buiken gehad en kreeg toch 3 meisjes.
    Zelf heb ik geen flauw idee, voor mijn gevoel een meisje, maar dat komt denk ik meer omdat Robin een meisje is en ik daar gewoon aan gewend ben. Bij haar dacht ik trouwens dat het een jongen zou zijn.

3. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @jo, dan mag ik je de hand geven. haha, ik dacht ook dat femke een jongetje zou zijn en nu denk ik een meisje. Wie weet krijgen we allebei wel een jongen.

@anniek gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik ben me opeens weer een potje moe zal ik zeggen, ik moet nog de hele middag werken maar als ik nu naar bed kon dan sliep ik zo.
    Ik heb nog een uur maar ik moet nog eten en de hond uit laten dus ff liggen kan ook niet.

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Zo ik zit ff.......

Ik heb Ruben zijn bedje geschuurd, en ik kan je zeggen......dat is best een uitdaging met een jongetje van bijna 2 dat steeds om je heen en op je schoot wil hangen :) :)

Zit nu ff aan de koffie, dan haal ik de stofzuiger erdoor boven en dan gaat ruben naar bed en kan ik gaan schilderen. Ik denk dat het heel mooi word :D Zal een foto maken als t klaar is. Het is een heel apart bedje namelijk. Ik ga m gewoon wit schilderen omdat hij verder veel kleur op de kamer heeft, behang, groene muur, blauwe muur, gekleurde accesoires etc. En ik wil ook een lekker vrolijk dekbedovertrek straks :D

@all, ik geloof ook niet zo in bakerpraatjes. Iedereen zegt wel dat het een meisje word mdat deze zwangerschap zo anders is maar ik heb echt geen idee. Bij ruben dacht ik de eerste 18 weken of zo dat het een meisje werd, toen sloeg ik ineens om en warempel het was een jongen.\ ;)
    Nu heb ik weer een beetje dat gevoek van het is een meisje...

Op mijn verjaardag zullen we het weten! op 4-4 gaan we voor een 3d echo! Vond het wel een mooi verjaardagscadeau.

pfff ik zit hier met het prenatal boekje voor me......leuk leuk leuk!

Nou ik ga de verfbak en ammonia maar eens tevoorschijn halen..........

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @patje, sterkte! Dat kan je dan zo ineens overvallen he, bah!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    @Lilly, veel schilderplezier! Wij hebben een bedje gezien bij Ikea wat we leuk vinden, maar niet onze kleur is, zo'n meegroeibedje, dus dat gaan we ook wit schilderen. Maar het moet eerst nog gekocht worden (klein detail)!
    @Anniek, gefeliciteerd!

7. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    @anniek gefeliciteerd, een hele fijne dag

@funny: ja oostzaan ken ik wel ja. Moest je nou vandaag met Dylan naar het zh? Over die perineumolie, ja ik heb het ook gebruikt maar bij mij is het een keizersnee geworden, dus ik weet niet of het geholpen heeft ;)

@lilly: lekker bezig meid! Ik hoop dat het mooi wordt voor je.

@jo: nou dat zijn ook al aardig wat tanden!

@patje: sterkte, ik hoop dat het alweer wat beter gaat

@cimu: toch grappig dat het dan toch zo anders is. Ik heb ook altijd gedacht, als het anders gaat dan zal het wel een meisje worden. Zo zie je maar. Wel leuk hoor 2 jongens!

Ik ga ff de persconferentie kijken van het vliegtuig

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @funny, ik heb 8 jaar in zaandijk gewoont ;) En die perineumolie had ik wel gekocht maar ik vond het maar niks. Je moest het op allerlei ingewikkelde manieren inmasseren :rolleyes: :) Dus uiteindelijk maar een paar keer gebruikt. Maarrrrrrr......ik ben ook niet uitgescheurd, nou ja klein beetje maar hoefde niet gehecht ;)

@jo, jij ook veel schilderplezier dan vast;)

Pff.......ik kan wel merken dat het niet mijn dagen zijn. Ik ben zo moe...kreeg na een uurtje al moeie armen terwijl he thelemaal niet zo zwaar werk is dat bedje. En mijn rug...auw auw. En ik had nog een bolletje gegeten voor ik begon maar zat net gewoon te bibberen van de honger. Zo erg heb ik het nog niet gehad, Bij ruben had ik dat bijne de hele zwangerschap. MOEST om de 2 uur iets eten anders werd ik helemaal naar :rolleyes:

Oh kindje word wakker, ga hem er maar uit halen........

oh bedje word wel mooi!

9. cimu27

cimu27 Bekend lid

27 okt 2008
    728
    0
    0
    Hey ladies,

Speciaal voor jullie 2 echo's geplaatst :)
    Ik heb vanmorgen ook nog een buikfoto gemaakt, maar die volgt later, ok?

10. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    @cimu, mooi! En gefeliciteerd nog! Leuk hoor nog een jochie ;)

11. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    @Lilly: Zo'n erge honger had ik met Noah ook met vlagen maar gelukkig niet de hele zwangerschap, kan ERG vervelend zijn weet ik nog... echt het idee ik MOET nu eten of ik ga tegen de vlakte :( Vervelend hoor! Doe maar lekker rustig aan, ook met het bedje je hebt alle tijd :p

Anniek: Gefeliciteerd!

Cimu: Mooie foto's :p enne het kan niet missen ;) een jongen idd! :)

Jo: Welk bedje heb jij op het oog?

Marieke: Maar zonder olie was je vast uitgescheurd :)

Hier vandaag nog één verassingstandje gespot, er zit ineens een ondertandje die al bijna door is... tsjee! Vnadaag heerlijk op visite geweest bij mij zus en naar het winkelcentrum gewandeld, was frisjes maar wel lekker (en moe naderhand haha)

12. Marieke81

Marieke81 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.299
    0
    0
    operatieassistente
    Hoofddorp
    @cimu; mooie echo hoor!

@lilly: heb idd ook echt van die vlagen. Ik heb elke keer zo'n honger, ik ken dat niet van mezelf. Ik heb vandaag maar crackers gekocht, voorals ik weer zo'n aanval krijg. (dat is tenminste nog een beetje gezond :) )

@zomaar; ik weet het wel zeker ;) :)

Zo hier de hele dag een beetje in huis bezig geweest. Huis schoon, keukenkastjes uitgemest, strijk weg en wassen gedraaid. Nu ben ik moe, hihi

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    @Cimu, leuke foto's!
    @Zomaar, de Leksvik (pfff, die Ikeanamen toch altijd) http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S69847510 Alleen past die houtkleur werkelijk nergens bij. Dat ijzeren bedje vind ik ook leuk, maar mijn man weer niet. Die andere bedjes vonden we wat gammel, als je er iets aan schudde, bewoog alles gelijk mee. Nu is Robin niet echt een rustig en voorzichtig kind, dus het moet wat kunnen hebben. Vind deze ook nog wel goed voor een jongen en een meisje kunnen, aangezien we nog niet weten wat het wordt, kan het later weer doorschuiven.

Bah, zit alleen thuis, dacht, ga eens wat mensen bellen, maar niemand is thuis. Nou, dan ga ik maar tegen de muren kletsen :) !

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Anniek, ik hoop dat het deze zwangerschap wat beter zal gaan, in elke geval veel sterkte ! Ik zie echt al een buikje nu, maar we willen nu nog niets vertellen ... ik vraag me af hoe lang ik het nog verbergen kan ... we willen het over 2 weken pas aan de familie vertellen en over 4 weken op mijn werk. Draag je al zwangerschapskleding nu ? Dat zal wel he ! Maar bij jou zal ook iedereen het al weten nu, toch, bijna 12 weken !?
    Wat leuk zo'n taart. Wordt het een met marsepein ?

Groetjes,
    Nikki F

15. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    Patje, goed idee van dat nieuwe topic maar wacht wel eerst op jullie hoor!

Marieke, moet vrijdag met Dylan naar het ziekenhuis...
    Misschien heeft de olie wel geholpen maar in iedergeval niet voor je bevalling ;)!

Lilly, Zaandijk ligt vlakbij! Ik heb 12 jaar in Enkhuizen gewoont, is dat nu niet vlakbij jou?

Dylan heeft de hele dag al hoge koorts.. net een zetpilletje gegeven en hij slaapt lekker... hopelijk vannacht ook.

Net terug van zwangerschapsgym. Er is er 1 bavallen, Erin een meisje. leuke naam!

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Anniek ! Proficiat met je verjaardag !

@ Lilly, wat een leuk verjaardagscadeau ! Ik krijg ook een leuk verjaardagscadeau, twee dagen na mijn verjaardag, de eerste echo !

@ Cimu, wat een mooie echo !

Ik ga nu uitrusten meiden, ben doodmoe vandaag ...

Groetjes,
    Nikki F

17. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    Hallo,
    Even kort berichtje. Ben een beetje gaar en moet de tas even inpakken want morgen gaan we naar HK. Even beebje kijken.
    Net op kraamvisite geweest bij het Chinese meisje. Poeh, die is wel aan het worstelen met de borstvoeding zeg. Ze hebben 'm dan in het begin ook flesvoeding gegeven in het ziekenhuis. Heel handig. Rare chinezen...

Ik ben er zondag weer.

18. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Veel plezier, kaatjesmam!

Anniek, nog gefeliciteerd meid!

Jo, irri is dat he? Wanneer je iemand wilt bellen omdat je behoefte hebt aan even kletsen en er niemand thuis is...

All, gisteren weer naar de vk geweest. Alles was goed. Wel had de kleine een behoorlijk hoge hartslag. Eerst 150, later 145...
    En de vk zei (net als destijds met Marciano) dat ik een groot kind zou krijgen. Mijn baarmoeder is namelijk al groter dan normaal is voor deze termijn en het ukkie is ook groter dan normaal.
    Nja, ik trek me er niet teveel van aan want dat werd dus bij Marciano ook telkens beweerd tot op de laatste controle (bij ruim 38 weken) en hij was maar 50 cm. en 2760 gram...
    Ergens moest ik er wel om lachen...

Verder iets wat helemaal niet leuk is...
    Een vroegere vriendin van mij liep vorige week op alle dagen... Zij heeft een zoontje van 6 jaar en daarna 10 keer een miskraam gehad voor ze zwanger was van dit meisje... Haar dochtertje is in het zh geboren vanwege het feit dat haar zoontje destijds heel benauwd was bij de geboorte.
    Zelf heeft ze nog aangedrongen op een ks. Vanwege de angst voor herhaling. En terecht...
    In het zh zei men dat de bevalling wel op de natuurlijke manier kon... Helaas echter is haar dochtertje kort voor de geboorte gestikt...
    Gisteravond hoorde ik dit vreselijke bericht van haar broer (die mijn ouders op de zaak, op kantoor, werkt). Ik ben even naar de keuken gelopen daar en heb een potje staan huilen. Ik vindt dit zo erg voor haar en haar man en familie...
    Dat hun dit nu net weer moet overkomen...:(

19. Funny

Funny Bekend lid

1 jan 2008
    630
    0
    0
    Oostzaan
    jeetje Marlieke dat is schrikken zeg... Sterkte!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Marlieke, wat een vreselijk nieuws! Dat vind ik altijd het enge hier in Nederland, i.p.v. het zekere voor het onzekere te nemen, lijken ze altijd juist een risico te nemen, zoiets had waarschijnlijk voorkomen hadden worden. Het zou je maar gebeuren, daar kom je toch nooit meer overheen :( .
    Gelukkig was de controle bij de vk bij jou goed, een vriendin van me zou ook zo'n reusachtig kind krijgen, ze heeft er nachtmerries van gehad, uiteindelijk viel het wel mee. Ik neem het ook altijd maar met een korrel zout.

Robin gleed vanmorgen uit (over die stomme pyjamabroeken die altijd te lang zijn en steeds weer afglijden als je ze oprolt) en kwam keihard met haar kaak tegen de tafelrand, haar tand door haar tong, die bloedde en nu heeft ze een blauwe plek.

Deel Deze Pagina