@Andi en Carla, fijn dat alles goed was bij de vk! @Nikki, leuk op je verjaardag een echo! @Lilly, dat is balen, maar ja, wie weet knappen jullie er toch wat van op en gaat het met Ruben ook snel beter. Ik weet wat je bedoelt, als ze niet lekker zijn, wil je ze het liefst dicht bij je hebben, maar goed, mocht het echt niet gaan, kun je altijd nog terug komen toch? @Funny, de laatste loodjes voor jou al!
He lieve meiden, Ik schaam me, sorry ik heb jullie enorm verwaarloosd. Ik was echt heel erg misselijk en vooral achter de pc zitten trok ik echt slecht. Nu gaat het gelukkig weer wat beter. Hopelijk blijft het ook zo. @lilly: meid hopelijk knapt Ruben nog snel een beetje op, en kan je zaterdag iets relaxter weg. Ik sluit me verder aan bij zomaar, soms moet je ook echt ff aan je/jullie zelf denken. Probeer er lekker van te genieten @zomaar: [-X meisje meisje, je moet het wel ff een beetje rustig aan doen hoor. @anniek: veel sterkte, heb je er zelf wel een beetje vrede mee? @carla/andi: fijn dat alles goed was bij de vk @funny: meis, heel begrijpelijk. Ik ga met je mee aftellen..... Sorry als ik iemand ben vergeten, maar vanaf nu kan ik weer lekker mee kletsen Cas is vandaag ook een beetje zielig, die heeft zijn bmr en men c prikken gehad. Ik hoop dat hij er niet te veel last van heeft, maar ja dat weten e over een paar dagen
@Jo Wij hebben die wieg gezien op de negen maanden beurs en ik wilde hem hebben, maar omdat we een schuin plafond hebben moest de wieg dan aan zo'n tak hangen en mijn hubbie vond het niks om dat te gaan bevestigen helaas. Maar zoals bekend hebben we al een ledikantje. @Veertje De nekpijn is weer over gelukkig. @Andi Gelukkig is het goed afgelopen, pff. Wat is trouwens SHAM? @Marlieke Ik zie zo op tegen die werklui over de vloer Volgende week vrijdag komen er 2 de cv ketel omhangen, leidingen omleggen etc. en dan zijn ze van maandag t/m vrijdag bezig met de trap plaatsen etc. En jeetje je bent alweer 24 weken! @Cimu Ik weet wat je bedoelt. @Lilly Dat is een megabox. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet. Wij hebben er 1 in de standaard maat. Hou vol, meid. Hopelijk gaat jullie relax uitje gewoon door. @Kaatjesmam Daar kan ik dus echt niet tegen. Sommige mensen begrijpen echt niks @Anniek Probeer vooral te denken aan de positieve kanten van niet werken @Zomaar Denk je te weten dat je een jongetje krijgt en dan krijg je zulke dromen @Carla Fijn dat alles goed is! @Knuf Wat doe je voor werk? @Patje Hier geen streep, de vorige keer ook niet. De box hebben we in begin december weggehaald. Keano vond het niks meer, hij wil de wijde wereld in Gisteren weer naar de VK geweest. Alles ok. Zij heeft nu een zoontje van 10 maanden was leuk om te horen. Mijn bloeddruk was nu 120/75 dus niet zo laag als de vorige keer. De volgende afspraak is 9 april, maar eerst 3 april en 7 april een echo!
Oh, haha, ik vond het ook wel mysterieus klinken, weer wat geleerd! @Velobabe, fijn dat alles goed is met de baby en met jou! Ik duik ook mijn bedje in, weltrusten!
Thx meiden... al moet ik zeggen dat ik meer last heb van m'n buien en m'n humeur dan van m'n lichaam. Eigenlijk gaat het nog best goed maar zit niet niet zo lekker in m'n vel. Dacht vanavond: 'lekker vroeg slapen zal me goed doen'. Ik heerlijk om 21.30 slapen maar nu zit ik dus beneden op de computer want kan echt m'n draai niet meer vinden en ben zo misselijk . Zo genoeg geklaagd.... Lilly, sterkte meid... veel knuffelen met je mannen doet wonderen Jo79, jij bent ook al over de helft! Begint ook al op te schieten he?! Marieke, don't worry... was je de eerste keer ook zo ziek? Ik ben beide keren tot 17 wk heel ziek geweest. Velobabe, ik heb die wiegjes ook gezien. Ze waren inderdaad erg leuk maar wij hebben er ook al 1 dus bleef het bij kijken. Die box gaan wij straks weer van zolder halen en Dylan z'n speelgoed gaat voornamelijk dan naar z'n kamertje.... Wanneer zal ik dat gaan doen? wil het niet te snel gaan doen want dylan kijkt al regelmatig heel sip en vraagt dan wanneer z'n broertje 'eindelijk' komt... Ik ga (weer) proberen te slapen! Welterusten allemaal.
Funny: Hé bah wat vervelend voor je, hoop dat het je toch (uit eindelijk) gelukt is om lekker te slapen! Velo: Krijg jij nou 2 echo's achter elkaar : de 3de en de 7de? Why? Marieke: en terecht Nee, hoop voor je dat je de ergste tijd nu hebt gehad! Misselijk zijn is niet "bepaald" fijn! Hoop dat Cas er ook niet zoveel last van gaat hebben, Noah heeft er maar 1 dag last van gehad, uitslag en een beetje zeurderig, nou dat vond ik ERG meevallen! Hier ook echt een kl*te nacht gehad, weer heel veel gedroomd, vooral vervelende dingen en dan wordt ik meestal huilen wakker uit mijn slaap (en ben dan eigenlijk altijd shaggi in de ochtend) net zoals nu dus PFFFF Ach maar als ik naar het weer kijk denk ik dat mijn humeur in de loop van de dag wel weer op gaat klaren
@Marieke, fijn dat je weer mee kunt kletsen. Hopelijk heeft Cas geen last van de prikken. Robin kreeg een paar dagen daarna uitslag en werd ziek. Alleen kreeg ze mond- hand- en voetziekte, dus volgens mij was ze vooral daardoor ziek, alles kwam tegelijk, was echt zielig. @Zomaar, rare dromen...wat ik vannacht allemaal niet heb beleefd, mijn oude buurjongen was de lak van mijn auto aan het peuteren, ik was op skivakantie, daarna weer in een steeg vol rotzooi en afval waar ik op moest ruimen ...je maakt wat mee. Ik droom inderdaad veel rare dingen tijdens de zwangerschap. @Funny, zo jij bent nog laat op, hopelijk kun je een beetje uitslapen. Wat een lekker weertje. De kat had buiten voor de achterdeur alles ondergekotst. Gisteren al zijn mandje ondergekotst, fijn. Die zal wel niet helemaal lekker zijn. Uitkijken dat hij niet naar boven gaat, want hij gooit alles het liefst eruit op plekken waar je amper bij kunt (midden onder ons bed op de vloerbedekking bijv.). Robin slaapt nog, die was al om half 6 wakker en wij dus ook.
He meiden, Hier ook echt een rot nacht. Cas die heeft tot 4 keer aan toe, zijn bed helemaal ondergekotst. Hij heeft ook verhoginging en lekker hangerig. Lijkt me sterk dat het nu al door die prik komt, toch? Wij gaan dit weekend weg, dus ik hoop dat hij zich snel beter voelt. Anders gaan we eerder weg. Als het goed is heb ik daar een internetverbinding, maar anders zeg ik alvast tot zondag. Allemaal een fijn weekend, en hopelijk wordt het een beetje moor weer
Hier ook al een rot nacht. Stijn werd elk half uur huilend wakker, ik kon echt niet achterhalen wat er aan de hand was met hem.. Om 3 uur hebben we hem een zetpil gegeven en toen heeft hij in 1 keer doorgeslapen tot vanmorgen half 9. Hij is gelukkig niet ziek ofzo.. Net ff Stijn zijn speelgoedhoek helemaal uitgesopt en uitgezocht.. Werd wel weer tijd want ondanks dat ik toch elke dag stofzuig zaten er toch alweer genoeg hondenharen tussen het speelgoed.
Jeetje, was het volle maan of zo vannacht? Sterkte aan alle moeie mama's! Hier juist een heerlijke nacht, zonder gehoest (niet van kind en niet van mezelf), hoefde er zelfs niet uit om te plassen maar ben nog heeeeeeeel erg moe En Ruben ook, zal ook wel ff duren, we zijn al zo lang aan het kwakkelen ook..... Wel ff met vriendinnetje naar de stad geweest, was gezllig en Ruben ligt al 2 uur te slapen maar begint nu wakker te worden. Hij heeft geen koorts meer dus durf hem nu wel achter te laten morgen, gaan wij heeeeeeerlijk ontspannen en bijkomen Hopelijk gaat de zon schijnen dan zullen we ons allemaal wel wat beter gaan voelen Fijn weekend allemaal!
Hier ook een 2de op komst. Sorry ik heb echt niet alles doorgelezen, probeer vanaf hier de verhalen wel te volgen ok? Dus het spijt me als ik voor een 2de-3de of nog veel meer keer vraag naar hetzelfde. Onze vent zal nog net geen 2 zijn bij de geboorte van zijn broertje. Vragen... 1. Wat hebben jullie 'gedaan' met jullie kleine toen de bevalling zich inzette? Hoe hadden jullie dat van te voren geregeld en hoe is het uitgepakt. 2. Hoe hebben jullie de kraamweek ingedeeld? Ging de kleine op normale dagen naar de opvang of extra. (Ik zit nu te denken een normaal schema aan te houden.) 3. Hoe ging de kraamhulp om met de oudste? Of keek deze er niet naar om. 4. Mama's met bv kindjes. Hoe ga je om met de oudste tijdens bv? Heb vast nog veel meer maar komt nog wel denk ik.
@harmless, ten eerste WELKOM! Ten 2e, we moeten allemaal nog bevallen van onze 2e dus nog geen ervaring om jouw vragen te beantwoorden. Het zijn allemaal dingen die we nog moeten gaan meemaken Maar hoe ik denk dat het zal gaan.......Naar de opvang gaat ruben niet maar straks wel naar de PSZ en ik denk dat we dat er zo veel mogelijk in gaan houden. (Er veranderd al zoveel dat sommige dingen gewoon hetzelfde moeten blijven, ik denk dat dat houvast geeft). Ik hoop 's nachts te bevallen en dat Ruben daar doorheen slaapt maar zeker weten doe je het nooit he Dus indien nodig zal hij naar iemand toe moeten maar dat lossen we dan wel op. Ik hoop BV te gaan geven en zal dan iets van afleiding creeeren voor mijn oudste, die is dan al wel 2,5 dus dat is weer even anders. En verder zien we het wel, je kunt van te voren niet weten hoe alles zal gaan dus ik neem het zoals het komt
@lilly, alvast heel erg veel plezier het weekend, geniet er lekker van! @harmless, welkom.. 1, ik denk dat ik van te voren maar meerdere mensen ga vragen want ja niet iedereen kan meteen oppassen als je belt, moet dus nog even zien hoe ik dat ga doen.. 2, Ik ga met Stijn normaal schema aanhouden. De kleine word geboren in de maand dat hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal gaat, ik hoop dus dat Stijn eerst even een paar keer rustig kan wennen voor dat de kleine zich aandiend 3, kan ik nog geen antwoord opgeven. 4, Denk met borstvoeding dat Stijn moet leren dat dat even de tijd van de kleine is en dat hij dus even zelf moet spelen en als de 2de dan slaapt dan wil ik wat extra tijd aan Stijn besteden. Weet niet of dit ook gaat werken maar dat zie ik tegen die tijd wel. Ik wil iig mijn best gaan doen om Stijn er zoveel mogelijk bij te betrekken maar denk dat dat bij borstvoeding nogal moeilijk gaat..
Hallo dames, Ik zal eens antwoord geven: Vraag 1: Ik denk dat we regelen dat opa en oma naar ons toe komen. Ik wil graag bevallen in het ziekenhuis, net als bij Thijs. Vraag 2: Ik denk dat Thijs deze week / weken gewoon bij ons thuis zal zijn en niet naar de PSZ zal gaan. Het is voor hem ook een enorme verandering, en hij moet er ook even rustig aan kunnen wennen. Vraag 3: Kan ik nu nog niet zeggen ! Normaal gesproken moeten ze zeker ook met het oudste kindje bezig zijn. Vraag 4: Hij krijgt dan ook iets lekkers te eten en te drinken en zit gezellig bij ons, met een leuke dvd op of zo. Ik denk dat het hier zo zal gaan. Groetjes, Nikki F
Harmless, welkom en gefeliciteerd! Heb niet alles meer bijgelezen hier, maar nieuwe gezichten moet je toch ff verwelkomen Beetje drukke dag hier gehad. Heb het halve huishouden op z'n kop gezet(Lees: Hele huis gezogen en gedweild, de badkamer een grote beurt gegeven, de huiskamer en slaapkamer opgeruimd, het fornuis een grote beurt gegeven) en ik had het ineens in m'n bol om alle neutrale babykleertjes van Gabriël ertussenuit te halen en alvast in de commode te leggen.. Zal hub blij mee zijn.. En dames, wat een heerlijk weer is het, hè?
Het is zeker heerlijk weer.. @nikkif, ik las dat jij misschien opa en oma wil laten oppassen omdat je in het ziekenhuis gaat bevallen, ik moet ook bevallen in het ziekenhuis en ik heb er ook aan zitten denken om mijn ouders te vragen voor Stijn, mijn vader werkt namelijk niet meer en zou dus elk tijdstip van de dag kunnen oppassen maar vind het minder leuk dat ze al weten dat ik aan het bevallen ben, heb jij dat niet? Ik ben benieuwd hoe jij hierover denkt en of jij me op andere gedachten kan brengen Het zijn bij ons de enige mensen die echt elk moment van de dag beschikbaar zijn.
@Lilly, fijn weekend en geniet ervan! @Harmless, welkom! 1. Waarschijnlijk bel ik mijn ouders, die wonen zo'n 20 minuten van ons af en vraag ik die om op te komen passen of ze gaat daar een nachtje slapen, even zien hoe het uit komt. 2. Mijn dochtertje gaat nu nog naar het kdv, maar dit is de laatste maand, ik ga verhuizen en heb geen werk, dus de komende maanden even niets. Probeer het straks allemaal ook zo normaal mogelijk als altijd te houden. 4. Moet nog zien hoe het straks met bv gaat, hoe ze reageert. Denk maar iets van afleiding zoeken of haar fruithap etc. om diezelfde tijd geven. Inderdaad, wat een super lekker weer vandaag. Ik was naar een speeltuintje hier in de buurt gewandeld. Er zit hier ook wel wat in de straat, maar dacht voor de variatie ergens anders heen te gaan. Was alleen weinig aan, een hoop afval van hangjongeren en veel speeltoestellen waar ze nog te jong voor is. Maar ach, ze had al een hoop lol in gras plukken en aan onze hond geven.
Hoi Meiden, Heb na m'n uurtje vannacht op de bank gelukkig wel geslapen. Om 6.45 uur was Dylan wakker maar heb vanmiddag nog even geslapen. het was inderdaad heerlijk weer vandaag! Harmless, Welkom! (zal ook proberen antwoord te geven) 1) M'n beste vriendin is vanaf 10 april vrij en komt Dylan ophalen. Mocht ik eerder bevallen dan zijn er andere vrienden van ons waarheen hij kan. 2) Dylan gaat nu op ma en di naar het KDV en daar blijft hij ook gewoon heengaan (ook tijdens m'n verlof), wil voor hem een beetje ritme proberen te houden 3) ? 4) Heb nu al leuke senario's ... want meneer wil ook wel ff drinken bij Mama Heb hem uitgelegd dat het voor z'n broertje is en volgens mij begrijpt hij het wel, denk ik. Ben trouwens helemaal benieuwd hoe hij reageerd op een broertje. Hij lijkt nu alles leuk te vinden maar dat zegt niets. Ik ga nu ff m'n mannetje naar bed brengen! Voor degene die een weekendje weggaan: Have fun! En de rest natuurlijk ook fijn weekend!
Welkom harmless! 1.Zodra de bevalling begint bel ik m'n moeder en die komt Kyra halen. Ik wil thuis bevallen. Mocht het nou midden in de nacht zijn dan weet ik het eigenlijk niet zo goed. stel mdat ze nou gewoon overal door heen slaapt..of haar wakker laten maken door m'n moeder en mee laten nemen? 2. Probeer zo veel mogelijk een normasal schema aan te houden. M'n moeder is altijd bereid om Kyra eventueel een keer op te halen en re gaan wandelen of spelen of iets dergelijks. De kleine komt in juli en pas in sept. gaat ze naar de psz. Kyra gaat niet naar het KDV want m'n moeder past op haar als ik ben werken. 3.? 4. Denk dat je bij zowel borst als flesvoeding moet zorgen dat de oudste ook wat te doen heeft...