Ik heb sinds gister erge last van keelpijn, hoofdpijn en heel veel snotteren.:x Wat mag/kan je nu wel gebruiken en wat niet..........
hier hetzelfde, vreselijk om ziek te zijn tijdens zwangerschap. alle paardenmiddelen mogen niet. wat ik nu gebruik is vicks en olbas olie druppelstjes op mijn kussen snachts.
Je mag wel neusspray gebruiken. Heb ik vorige keer van mijn dokter voorgeschreven gekregen. Maar niet te lang. Ik gebruikte het zo min mogelijk, alleen voor het slapen gaan.
Ik zou als je neusspray wil gebruiken alleen een zoutoplossing gebruiken. Xylometazoline zit in de meeste neussprays, maar ze weten niet 100% zeker dat het geen kwaad kan. Mijn huisarts raadt het dan ook af om te gebruiken tijdens een zwangerschap, en dat terwijl ik regelmatig oorontstekingen heb en hij dan juist die neusspray aanraadt. Maar dus niet tijdens zwangerschap.
Toen ik een tijdje terug zwaar verkouden was heb ik even contact opgenomen met mijn VK en die had mij geadviseerd om baby neusspray te gebruiken omdat die namelijk wat zachter is. En dus geen kwaad kan... Andere neussprays mocht ik namelijk niet gebruiken.
Ben net het laatste van een super zware verkoudheid (hoesten, keelpijn, snot) aan't uitzweten. Echt zwaar ziek geweest. Ben aar ziekenhuis geweest en door de assistent gyn heb ik locabiotal, dafalgan, een neusspray (zoutoplossing: Kamillosan Ocean) en bronchosedal (suikervrije variant, groene doos) voorgeschreven gekregen. Zij heeft mij verzekerd dat geen van allen kwaad kunnen voor de baby. En ik moet zeggen dat ik aan de beterhand ben!