Ziek, wat mag wel en wat niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Que, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Ik heb sinds gister erge last van keelpijn, hoofdpijn en heel veel snotteren.:x

Wat mag/kan je nu wel gebruiken en wat niet..........:(

2. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Een paracetamolletje, zoutoplossing neusspray, thee met honing, of gewoon een ui naast je bed!

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier hetzelfde, vreselijk om ziek te zijn tijdens zwangerschap. alle paardenmiddelen mogen niet. :(

wat ik nu gebruik is vicks en olbas olie druppelstjes op mijn kussen snachts.

4. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Je mag wel neusspray gebruiken. Heb ik vorige keer van mijn dokter voorgeschreven gekregen. Maar niet te lang. Ik gebruikte het zo min mogelijk, alleen voor het slapen gaan.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou als je neusspray wil gebruiken alleen een zoutoplossing gebruiken. Xylometazoline zit in de meeste neussprays, maar ze weten niet 100% zeker dat het geen kwaad kan. Mijn huisarts raadt het dan ook af om te gebruiken tijdens een zwangerschap, en dat terwijl ik regelmatig oorontstekingen heb en hij dan juist die neusspray aanraadt. Maar dus niet tijdens zwangerschap.

6. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Toen ik een tijdje terug zwaar verkouden was heb ik even contact opgenomen met mijn VK en die had mij geadviseerd om baby neusspray te gebruiken omdat die namelijk wat zachter is. En dus geen kwaad kan... Andere neussprays mocht ik namelijk niet gebruiken.

7. AnBran

AnBran Lid

20 okt 2009
    37
    0
    0
    inspecteur van politie
    België
    Ben net het laatste van een super zware verkoudheid (hoesten, keelpijn, snot) aan't uitzweten. Echt zwaar ziek geweest. Ben aar ziekenhuis geweest en door de assistent gyn heb ik locabiotal, dafalgan, een neusspray (zoutoplossing: Kamillosan Ocean) en bronchosedal (suikervrije variant, groene doos) voorgeschreven gekregen. Zij heeft mij verzekerd dat geen van allen kwaad kunnen voor de baby. En ik moet zeggen dat ik aan de beterhand ben!

Deel Deze Pagina