zwanger van de 3e!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mouschy, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo meiden,

    wie is er nog meer zwanger van het 3e wondertje?
    Hoe snel ben je zwanger geraakt na de vorige zwangerschap. Was het geplant of niet. En wil je nog meer kindjes?
    ~~~~~~~~~~

    Ik wilde altijd al heel erg graag 3 kids, maar mijn man niet helaas. En toch ben ik zwanger geraakt onverwachts! We zijn nu zo blij, echt super gewoon! Tussen de kids zit niet zo'n groot leeftijds verschil, ze zijn alle 3 dus vlot achter elkaar geboren zometeen!

    Edit mod:
    Gelieve je post gewoon in het zwart te plaatsen.
     
  2. inekehendriks

    25 jan 2008
    57
    0
    0
    ik ben nu ook zwanger van ons derde kindje en het was geplant ik heb eeen zoon van net 5 en een dochter van bijna 4 ik ben januari 2008 gestopt met de pil en in mei was ik zwanger en ik denk toch dat dit ons laatste kindje word vind het toch erg zwaar zwanger zijn en 2 kleintjes die aandacht vragen
     
  3. Pientje

    Pientje Fanatiek lid

    17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Beetje zelfde verhaal.
    Wou graag een 3e maar manlief nog niet.
    Onverwachts zwanger, allebei heel blij, maar was helaas mis gegaan, daarna zijn we er gelijk weer voor gegaan en was meteen weer raak.
    En nu genieten we er enorm van :D
    Onze oudste scheelt straks 7 jaar met deze beeb en de jongste nog net geen 2 jaar.
    Ben heel benieuwd hoe dat is, "maar" 2 jaar leeftijdsverschil, ben ik niet gewend :p
     
  4. valentijn14

    valentijn14 Actief lid

    8 jul 2008
    280
    0
    0
    Hoi hoi,

    Gefeliciteerd met jullie 3e wondertje!

    Wij zijn nu ook zwanger van onze 3e kindje, bij ons zit er wel een groot leeftijdverschil tussen.
    de oudste is 11 jaar en de 2e is 9 jaar (feb wordt ze 10)
    Dus echt een 3e wondertje opkomst want ze hadden gezegd vanwege mijn cyste de kans klein was om zwanger te raken...

    (we hadden het al 3 jaar geprobeerd om echt zwanger te raken op een gegeven moment hebben we het laten rusten....en kijk...)
     
  5. Chamisa

    Chamisa Actief lid

    7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Hier ook een mama zwanger van een derde kindje. De jongste is net 4 jaar. Het is inderdaad iets zwaarder, maar het valt me qua de andere kinderen nog wel mee. Ze helpen heel goed mee. Wat ik wel mis is is tussendoor kunnen slapen. Ik ben deze hele zwangerschap al heel snel moe en mijn rug speelt heel erg op omdat ik alleen kind aankom en alles op mijn buik.

    Dit knulletje was half half gepland. Wij hebben tot dec vorig jaar in de MMM gelopen voor een derde, maar zijn er uiteindelijk mee gestopt. Met een kans van 1 op een miljoen spontaan zijn we ons in gaan richten op een leven met onze meiden. Tot onze grote vreugde kom er toch geheel onverwacht een ukkie bij.

    Wij wilden altijd al een groot gezin. Wij hebben nog niet definitief gezegd dat hierna de fabriek gesloten wordt. Mijn man durft/wil zich niet laten steriliseren, ik heb hormonale problemen met anticonceptie. Sterilisatie is bij mij ook geen optie. We zien het wel. Ons hart is groot genoeg en hebben alle ruimte en financiën voor een groot gezin. Ons ideaal is eigenlijk een gezin met 4 kinderen.

    De onderlinge leeftijdverschillen zitten ook wel grappig, overal 4 jaar ertussen.

    Leuk om hier lezen dat er nog meerdere mama's zijn die zwanger zijn van de derde. Ik wordt af en toe scheef aangekeken of met medelijden. :confused:
    2 Kinderen is nu eenmaal het ideaalbeeld geloof ik. Nu dat het bekend is dat het een jongetje wordt na 2 meiden is de algemene reactie dat we nu geen kinderen meer hoeven te "nemen". Nu komt er een "stamhouder" aan, nu is het genoeg. De achterlijke stupiditeit van de mensen... :( :x
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik verplaats hem naar: Clubs.

    Elmo
     
  7. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik ben ook zwanger van ons derde kindje. Oudste is 6 jaar en de jongste net 4 jaar! Ik vind het heerlijk. De kinderen zijn nu naar school en ik heb de tijd om wat dingetjes te doen. En als ik moe ben dan ga ik ff rusten. De meiden vinden het geweldig dat ze een broertje of zusje krijgen. Ook helaas negatieve reaktie gekregen van 'vriendinnen', zij kunnen niet gemakkelijk zwanger worden. Een wil even geen contact met me. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je kinderwens niet uitkomt, maar ik zou altijd blij zijn voor een ander hoe moeilijk ik het zou vinden. Ik voel me bijna schuldig. Ik heb natuurlijk makkelijk praten omdat ik al twee prachtige meiden heb.
    Ondanks alles ga ik genieten en zijn er heel veel mensen wel blij verrast!
     
  8. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    jeetje vonnie raar hoor dat die vriendin even geen contact wil een echte vriendin gunt het je van harte toch?

    maar goed ik ben ook zwanger van mijn derde kindje
    ik heb een zoon van 6 en een dochter van bijna 11 maanden.
    Het is reuze gepland heb het nog niet verteld maar ben wel bang voor reacties die een beetje negatief zijn omdat ik zo snel zwanger ben.
    ik wilde ook 4 kids maar begin nu toch meer vrede met 3 te hebben omdat het toch wel zwaar is nu.
    Ik heb door een ongeval veel last van rug en nek klachten en ben veel moe
    alles kost dus iets meer energie
    het kan allemaal super gaan met 4 kids maar wat als er 1 ziek is dan kost het toch veel energie
    maar goed eerst deze zwangerschap en waarschijnlijk is het dan goed zo
    wil heel graag nog een meisje en hoop dan ook maar dat de beeb een meisje is
    (zo niet ga ik stiekem denk ik toch nog voor een vierde ha ha als hubbie het wil)
     
  9. Chamisa

    Chamisa Actief lid

    7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Vonnie, vriendinnen horen blij te zijn voor elkaar. Ik weet zelf hoe het is om moeilijk zwanger te worden, maar als er iemand in mijn nabije omgeving zwanger was, was ik oprecht blij voor deze persoon!

    Lammetje, wij hebben ook altijd de wens voor 4 kids gehad. Het lijkt wel alsof elke zwangerschap zwaarder wordt. Lichamelijk dan. Deze zwangerschap heb ik ook alle kwaaltjes die in de boekjes staan. Maar ik moet wel zeggen dat onze meiden (4 en 8) ontzettend goed mee helpen uit zichzelf!

    Wij krijgen ook zowel positieve als negatieve reacties. De negatieve gaan het ene oor in en de andere weer eruit. Wij zijn er ontzettend blij mee!
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Kom ik ook meeschrijven in dit topic hé.
    Ik ben ook onverwachts zwanger geworden van ons derde ukkie. M'n man was totaal nog niet klaar voor een derde, ooit misschien. Bij mij kriebelde het wel al, maar bewust wou ik toch nog even wachten, omdat 3 kids zo kort op elkaar me toch zwaar lijkt.
    Maar de natuur heeft er anders over beslist.
    Deze namiddag mag ik voor m'n eerste echo. Ik ben benieuwd.
     
  11. Chamisa

    Chamisa Actief lid

    7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Veel plezier bij de echo vanmiddag!
     
  12. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Van mij ook van harte! En veel succes en plezier bij de echo!
    Je zult het wel druk hebben met drie kleine kinderen maar voor je het weet zijn ze alweer groot! Je krijgt er zoveel voor terug.

    En Chamisa; het is geen echte vriendin van me en dat blijkt wel weer!

    Ik zie dat jij al kan aftellen!. Wat spannend zeg. Ik ben gelukkig nog maar net zwanger en hoop ik nog lang te mogen genieten van mijn zwangerschap, haha! 22 december net voor de kerst. Het lijkt me heerlijk om met de kerstdagen met zijn vijfjes te zijn! Ik kan niet wachten dat ik het gaat voelen.
     
  13. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Prachtige echo achter de rug, ben ook 1 dag langer zwanger dan ik dacht. Ik ben uitgerekend op 28 juni!
     
  14. Angelie

    Angelie Bekend lid

    21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hallo allemaal!

    Ik ben ook zwanger van de derde. Mijn dochter is 10 en zoon is 6. Nogal een leeftijdsverschil dus.

    Voor mijn vriend is het de eerste (de andere 2 zijn uit een eerdere relatie van mij).

    Ik heb eigenlijk altijd maar 2 kinderen gewild, maar nu met mijn vriend begon het toch weer te kriebelen. Het voelt zo als een kadootje!
     
  15. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    kathy gefeliciteerd enne hoe vind je man het nu?

    chamisa thanks ik hoop ook dat het hier goed gaat komen maar inderdaad het zal weer zwaarder worden pfff
    zie er wel een beetje tegenop..

    angelie leuk hoor nog een kindje van samen inderdaad een kado geniet er maar van!
     
  16. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hij begint ook stilletjes aan verliefd te worden op ons wondertje. Het is ook veel echter sinds de echo. Dit komt allemaal goed dus.
     
  17. Chamisa

    Chamisa Actief lid

    7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    Ik moet nog maar zien of dat ik ook echt met de kerst thuis ben. :D Ik ga er helemaal voor. Ik heb thuis een heleboel helpende handen (...handjes).

    Vandaag ben ik op controle geweest bij de gynaecoloog. Hij was heel tevreden. Tot nu toe nog maar een ruime 4 kilo aangekomen. Junior groeit goed. Hij ligt zelfs in de starthouding (hihi...die zal zich genept voelen als hij door het noodluik eruit komt :) ) Hij is niet ingedaald, maar dat schijnt normaal te zijn voor een derde kindje.
    Vandaag ook langs de opname geweest voor de definitieve tijd. Ik moet om 8 uur daar melden, maar hoe laat ik naar de OK moet weet ik eigenlijk niet. Ik geloof dat ze dat op de vrijdag ervoor doorgeven. Fijn...zal je zien dat ik pas om 16.00 aan de beurt ben...dat wordt honger lijden... Vanaf zondag 24.00 mag je niets meer eten en vanaf maandag 06.00 mag je niets meer drinken. BAH! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu toch wel een beetje last van mijn zenuwen begin te krijgen. Morgen toch maar weer eens wat babyspulletjes wassen ofzo :p Misschien dat dat helpt.

    Ik heb net mijn geboorteplan maar eens gemaakt. Er komen dan toch wel een heleboel herinneringen terug van de vorige bevallingen. Wie had dat ookal weer gezegd...iets over de pijn vergeten zijn als je je kind in de armen krijgt? :) :)

    Vonnie, Er is eigenlijk wel een klein voordeel als ik met kerst nog in het ziekenhuis lig. Dan pakken we de kerstkadootjes daar uit. Ik weet zeker dat hun kliko veeeel groter is als de mijne! Het wordt hoe dan ook een hele bijzondere kerst.

    Kathy, hartstikke fijn dat de echo zo mooi was! Enne... ;) ... 1 dag langer zwanger is heel stiekem een dag eerder je baby in je armen.

    Angelie, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik herken het helemaal wat je zegt over een kadootje. Ik noem het nog altijd het extra toefje slagroom op de al verukkelijke slagroomtaart. :p

    Lammetje, heel stiekem zal ik toch wel blij zijn als het 22 december is. Het zijn nu echt de laatste lootjes. Het zwaarste moet nog komen. Het gescheiden zijn van mijn gezin dat ik in het ziekenhuis moet blijven. Het missen van die slaperige koppies in de ochtend. Ja, daar zie ik eigenlijk pas echt tegenop. Ik weet het, het is voor een goed doel. Maar toch...

    Veel liefs, Chantal
     
  18. lammetje

    lammetje Fanatiek lid

    14 apr 2007
    1.561
    0
    0
    geitenmelkster/verloskundige
    elst
    ik heb ook 2 weken in het ziekenhuis gelegen vorig jaar net voor kerst en dat is echt waardeloos de hele kerst gaat aan je voorbij
    ik vond het echt heel erg jammer
    gelukkig mocht ik met kerst een paar dagen naar huis en moest wel elke dag op kontrole komen maar thuis was lekker thuis
    Romy is uiteindelijk op 29 december geboren dus net geen kerst kindje!
    spannend hoor dat het er bijna opzit voor je zou inderdaad maar vast wassen kun je het maar klaar hebben
    en een beetje bezig zijn helpt tegen de spanning he
     
  19. Chamisa

    Chamisa Actief lid

    7 nov 2007
    111
    0
    0
    schippersvrouw
    Zuid Holland
    hihihi...wassen voor de derde keer...zou het dan echt wel schoon zijn? :oops: :) :)

    Omdat bij de vorige 2 de kamertjes op het laatste moment pas klaar waren en ik een voorgevoel had dat junior zich wel eens eerder aan zou kunnen melden was ik er heel erg gebrand op dat het kamertje vroeg genoeg klaar moest zijn. Met 6 maanden was alles kant en klaar. Bedje opgemaakt, kleertjes in de kast. Alles schoon en aan de kant...

    De kinderen vinden het prachtig! Zeker de jongste is er heel veel te vinden. Haar pop slaapt nu in het bedje. 2 weken geleden ook het geboortebord ook binnen gekregen. Bliksem (van Cars) waar een baby met blauwe luier en pet op de motorkap leunt eneen speen in z'n mondhoek. Zelfs de naam staat erop geschilderd. Echt waanzinnig leuk! Ik zou hem nu al buiten willen hangen. :)
    Hij komt als ons schip klaar is in de babykamerkamer aan boord te hangen in zijn kamertje. Maarja, dat is pas in maart. Kan ik voor de 2de keer de babykamer inrichten. Dubbel lol!

    Waarom moest je eigenlijk in het ziekenhuis blijven?
     
  20. mamaloew

    mamaloew Actief lid

    24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Hoi

    Ook ik ben zwanger van nr 3 geplanned.
    De oudste is 3 1/2 de jongste word over 2 weken 2.
    En ook ik heb negatieve recties gehad maar ook leuke.
    Mijn zus vind niks maar het is mijn keus zegt ze.
    Op mijn werk vragen ze of ik stop met werken hierna ?
    Dat begrijp ik al helemaal niet alsof 2 kinderen niet druk is. ](*,)
    Ik merk wel dat de aandacht minder is nu bij nr 3.
    Ook wijzelf zijn er minder mee bezig maar dat zal ook liggen aan dat er al 2 rondlopen.
    Ik weet niet of er ooit een 3e komt mede omdat manlief het wel goed vind en daarbij komt weet ik niet of de gyn het verantwoord vind gezien deze bevalling mijn 3e ks word.
     

Deel Deze Pagina