Kathy vind het wel erg grappig hoor dat we nu voor de 3e keer alle 2 tegelijk zwanger zijn! En alle 2 onze mannen er erg van geschrokken zijn haha. Mijn man was de dag na de test al een heel stuk bij getrokken gelukkig. Hij is er nu zo blij mee! Ik heb alleen alles al verkocht, alle baby spullen en de kleinste kleertjes, dus we moeten alles zometeen opnieuw kopen. Ik wil eerst weten wat het is/word dus daar kan ik het dan aan passen. Mamaloew wat jammer dat er ook negatieve reacties zijn geweest zeg, je moet er lekker van genieten! Bij ons was iedereen meteen heel erg positief terwijl niemand had verwacht dat er een 3e bij kwam. Ik wilde wel heel graag een 3e maar mijn man dus niet. Maar denk dat iedereen het toch wel had verwacht stiekum Chamisa wat leuk zeg een Bliksem bord! daar is mijn oudste zoontje ook helemaal gek op! wil wel een foto zien daarvan! Wij hebben een Snoopy bord, ook zelf gemaakt, ik ben nl fan van Snoopy haha. Lammetje wat jammer dat je met de kerst in het ZH hebt gelegen zeg! kan me voorstellen dat het nou niet de gezelligste plek is om het te vieren daar! Ik zie wel uit naar de 1e echo hoor! duurt nog zo lang whaha. Mijn buik groeit nu al, pas amper meer in mn gewone broeken
Mouschy, ik blijf het ook grappig vinden dat we telkens op hetzelfde moment zwanger zijn, met iedere keer ook een maand verschil tussen de kindjes. Wij hadden ook al heel veel verkocht en ook de eerste kleertjes. Van Serjenka heb ik er nog enkele, maar daar stopt het ook. Zal ook veel nieuw kopen worden. Wij willen dit keer het geslacht niet weten. We hebben een dochter en een zoon, dus het maakt niet uit wat het derde is, want we hebben al wat we willen. Beiden zijn welkom. Enkel op m'n werk is bijna iedereen op de hoogte, maar verder aan de familie nog niet verteld.
Bij mij weet echt iedereen het al! en dus allemaal erg positief! Dat was wel heel erg leuk! Dat je het niet wilt weten, oh ik kan dat niet hoor haha duurt zo lang dan! En nu kan je al een beetje kleertjes gaan kopen dan. Wat vinden de andere kids eigenlijk van de zwangerschap? Ewout vind het erg leuk, hij is nog zo jong, maar begrijpt al dat er een baby in mama's buik zit! Ik heb tegen hem gezegt dat als het zomer is en het heel erg mooi weer is, dat dan ongeveer de baby komt.
mouschy, ik heb een foto in mijn album gezet van het geboortebord. Ik heb wel even gephotoshopt om de naam te verbergen. Ik heb hem via het internet besteld bij jansen-geboorteborden. Echt een hele goede service. Ze hebben hem opgesturd en is hier perfect aangekomen. Mamaloew, niets van die reacties aantrekken hoor! Het belangrijkste is dat jullie er blij mee zijn! Wij hebben precies hetzelfde en wij trekken er ons ook niets van aan. Als ik moet gaan bijhouden hoevaak ik de vraag krijg of dat de fabriek hierna gesloten wordt zou ik er alleen maar depri van worden. Mijn man had zich er helemaal op ingesteld dat er geen derde zou komen. Ik kon niet wachten met vertellen en heb hem opgebeld. Hij zat spontaan te huilen aan de telefoon. Echt mijn stoere schipper... Wij moesten alles opnieuw kopen...vlak daarvoor ook alles via marktplaats verkocht of weggegeven. Hier zijn mijn kinderen meer zwanger als ik. Zij zijn er ook heel erg mee bezig. De jongste heeft een heel eenvoudige theorie over de geboorte. Mijn zusje komt uit het streepje (keizersnede litteken ), ik kom uit dat streepje, dus mijn broertje ook. Daarvoor gaat mama een paar daagjes bij de dokter logeren en ga ik lekker chipjes eten met papa.
Ik heb het idee dat Serjenka het nog niet zo goed beseft. Als ik zeg, er zit een baby in mama's buik, zegt ze me na, maar daar stopt het. Denk dat het duidelijker zal worden als ik meer buik heb. Chamisa, leuke theorie van je jongste!
Ik denk dat Serjenka het misschien zelfs pas beseft op het moment dat ze de baby zelf kan voelen bewegen. Mijn jongste heeft maanden volgehouden dat de baby in de tv zat. Ik kreeg heel veel echo's vanwege bloedingen in het begin. Ze zag wel heel snel de baby, maarja...niet in mama's buik. Dat kwam pas met een week of 25. Daarvoor had ik teveel gegeten. Half half begreep ze het wel een beetje, maar papa heeft ook een grote buik. ZONDER baby erin... Kinderen zijn zo heerlijk onbevangen. Ze heeft zelfs een week lang beweerd dat ik ook baby in mijn borsten had. (Die zijn nogal aan de maat, tot papa's vreugde) Nu kan ze het iedereen helemaal vertellen hoe het in elkaar steekt...tot aan de chips aan toe.
Haha geweldig van die chipjes. De oudste snapt het allemaal erg goed. Volgens hem komt eerst sinterklaas dan is zijn zus jarig dan de kerstboom en dan zijn nieuwe zusje. Hij moet dan op papa en zijn kleine zusje letten terwijl mama bij de dokter de baby krijgt. Hij heeft al helemaal bedacht dat hij dan bij papa mag slapen dan. De jongste geeft wel kusjes en drukt een flesje in mijn navel (auw) zodat de baby drinkt. Er is trouwens een tijdje geweest dat de oudste 2 broertjes in zijn buik had,hij was nl helemaal niet blij met een zusje hij was zelfs boos hij wilde een broertje. Toen hebben we maar gezegd dat een broertje al zijn speelgoed pikt en een zus dat van zijn zus dus nu is hij helemaal tevreden. Nou maar hopen dat ze geen hij is ,maar dat zal wel niet we hebben 99,9 zekerheid gekregen. De negatieve reacties had ik wel verwacht van te voren hele discusies gehad over waarom een 3e ik had toch al 2 gezonde kinderen. Sorry hoor maar dan kan je helemaal niet aan kinderen beginnen dat risico is er toch altijd. Oh ja en deze hoe meer kinderen hoe meer zorgen.Ja dat geloof ik wel maar zoals hun het brengen zou nr 3 een echte etterbak zijn,waarop ik zeg misschien is dat wel nr 1 of geen van allen.
ha ha chamisa klinkt super jou geboortebord en het kamertje lol! enne 3 keer kleertjes wassen hmmm zou maar iets leukers gaan verzinnen hi hi ik moest in het ziekenhuis blijven omdat ik maar 4 kilo was aangekomen geen buik had heel klein kindje volgens echo en ineens weinig tot geen leven meer voelde mamaloew ik heb dat ook hoor dat ik er minder mee bezig ben omdat het al zo druk is zit ook nog niet op een roze wolk voel niks zie niks dus alles is nog zo onwerkelijk alleen als ik naar mijn iets opbollende buikje kijk komt het aan jeetje ik ben zwanger! mouschy ik kijk ook uit naar mijn 2e echo die is morgen vind het reuze spannend worden ineens vorige keer was beeb maar een schimmetje niet eens een stip maar nu met 9 weken moet hij of zij al naar mama kunnen zwaaien ha ha ha ha chamisa ik ga lekker chipjes eten met papa lol zo lief he die kinder humor! hmm negatieve reacties ben er wel bang voor weet dat ik het naast me neer moet leggen maar leuk zal anders zijn. mischien dat ik het door die angst ook nog niet verteld heb (alleen mijn moeder) maar met sinterklaas ga ik het vertellen en hoop ik dat iedereen blij voor ons zal zijn!
Ik lees wel eens mee op de site van Grootgezin. Als je ziet hoeveel gezinnen met 5 a 6 kinderen vind ik 3 kinderen toch eigenlijk helemaal niet zoveel. Ik begrijp de negatieve reactie van sommige mensen ook niet helemaal. Misschien ook jaloezie. Ik denk dat familie en vrienden die raar reageren misschien ook niet helemaal weten hoe dat ze moeten reageren. Tegenwoordig is 2 kinderen een "standaard". Dus Lammetje, als je het verteld en er wordt raar gereageerd kan het misschien ook wel zo zijn dat ze gewoon niet weten hoe te reageren. Bij een tweede is de standaard reactie "oh, wat leuk, dan is de ander niet meer zo alleen" en tja, wat zeg je bij een derde? Wat ik wel heel grappig vind, is dat buitenstaanders zich er altijd drukker over maken als ikzelf. Mijn top 3 van opmerkingen : 1.Hierna sluit toch wel de fabriek? (Ja joh...hekkie dicht doen?) 2.Meid, gaat dat niet te druk worden? (Kom je ook helpen 's nachts dan?) 3.Is HET ( ) wel welkom dan? (Nee joh, we hebben het grofvuil al gebeld) Ik denk dat negatieve reactie voortkomen uit onwetendheid, jaloezie of gewoon pure domheid. Wij zijn er gelukkig mee als gezin. Dat is toch wat telt? Ik geef toe dat ik 5 kinderen wel veel vind, maar dat is ieder zijn eigen keus. Een wens voor een eerste kind scheelt echt niet zo veel met een 3de of een 5de.
lammetje, wat vervelend trouwens dat je daarvoor naar het ziekenhuis moest! Gelukkig is het weer goed gekomen. Ik ben ook bijna niets aangekomen, maar dat was volgens de gyn niet zo erg omdat junior wel goed groeide. Leven is er meer dan genoeg. Hij zou nu eigenlijk wat rustiger moeten worden. ZOU...maar integendeel. Ik hoop maar dat het schoppen van plezier is. Het is dat ik echt een kindje op de echo's heb gezien. Maar als ze hadden verteld dat het een kangaroe zou zijn zou ik het ook geloven. Nee, alle gekheid op een stokje... het lijkt me het ergste wat een moeder kan overkomen. Ik hoop dat je nu zonder zorgen alles doorkomt!
ha ha chamis jij hebt gewoon een voetballertje in je buik ja denk dat je gelijk hebt over de reacties en al helemaal omdat mijn meisje pas 11 maanden is ja dan zal de vraag wel komen is het gewenst? en die van de fabriek dicht heb ik nu al gehad heb een jongen en een meisje dus iedereen gelijk nou klaar stop erin! moest je ze eens zien kijken dat we nu doorgingen voor verschillende kleuren ha ha hoop ook dat ik nu niet naar het ziekenhuis hoeft maar vrees het wel allebij de zwangerschappen dit gehad allen bij de laatste moest ik ook blijven helaas zou het nu wel erger vinden omdat romy zo klein is vorig jaar was mijn zoontje 5 en die kon zich prima redden al vond hij het wel heel moeilijk en ging hij elke dag huilend naar huis nu maar duimen dat het goed gaat!
Rood? Wit? Blauw? Wel een beetje in stijl blijven natuurlijk! Wij gaan voor een John de Wolf... lekker kontje, brutaal en naja...schoppen kan die al. Is er niemand die bij kan springen mocht het zover komen? Bij vorige keizersnede had ik het geluk dat mijn beste vriendin bij kon springen. Al hielp het voor de oudste (toen 5 jaar) weinig. Die ging acuut in hongerstaking terwijl ik in het ziekenhuis lag. Misschien is Romy nog jong genoeg om haar af te kunnen lijden. Jonge kinderen hebben nog niet echt een tijds besef. (Of die van mij waren op die leeftijd niet zo snugger ) Hopelijk is het deze keer niet nodig. Misschien wordt deze baby wel een blauwe baby en gaat alles hartstikke goed!
ha ha lol hoop ook dat ze af te leiden is dan ben ook bewust haar nu een beetje meer met papa te laten spelen en minder met mama kunnen ze een beetje wennen aan tijd samen maar blijft spannend er is dan toch een beetje spanning in de tijd en kids voelen het snel aan gelukkig moet thijs gewoon naar school dus dat scheeld al weer en och 2 oma s lopen dan de deur plat dus alles komt best goed!
[quote=" Misschien is Romy nog jong genoeg om haar af te kunnen lijden. [/quote] Ik zie nu pas dat ik hier een typefout gemaakt heb... Ik begin nu echt last van mijn bovenkamer te krijgen geloof ik. Kinderen voelen het haarfijn aan aan er iets in de lucht hangt. En dan komen ook nog eens alle feestadagen erbij. Dat tikt ook aan. Mijn huiskamer is sinds vanavond een 2-landenpunt. Ene kant staat in het teken van sinterklaas en de andere kant van kerst. En de kinderen vinden het schitterend! Wij waren vandaag in een tuincentrum om nog iets voor een surprise te halen en tja...ik had nog een nieuwe KKB (kunstkerstboom) nodig. En wat doe je als je toch na de sint de boom opzet...jahoor, meteen toch maar opzetten. Voor een week naar zolder vond ik een beeeeeetje overdreven. Ik heb op het moment toch al de bibbers in mijn lijf. Alles MOET klaar zijn. Gisteren lakentjes nog een keer gewassen, boxkleed is weer schoon, heel de was is klaar, alles helemaal opgeruimd. Ik weet niet waar ik last van heb. Ik heb heel veel last van harde buiken en al sinds dag 1 het gevoel dat junior zich eerder aan gaat kondigen. Sinds 3 dagen heel veel last van mijn schaambeen en stuitje. Herkent iemand dit?
Kleine toevoeging... Dit heb ik bij mijn vorige zwangerschappen niet gehad. Daar was ik behoorlijk overtijd. Allebei richting de 42 weken. Nu doet mijn hele lijf pijn, gisteren in de supermarkt zakte ik van de pijn in mijn zij zowat door mijn benen heen. Was een paar keer heel kort, maar daarna was ik wel helemaal uitgeput. Ik voel me een ontzettend watje op het moment. Wel is er door de fysio bevestigd dat mijn bekkengewrichten loszitten (?)
He chamisa is de kleine al ingedaald zouden het geen indalingsweeen zijn heb er bij minn 1ste erg veel last van gehad. Nu af en toe zeurende pijn in mijn rug maar heb meer het idee dat dat de bewegingen van de kleine zijn. Maar eh last van je schaambeen en stuitje horen volgens mij idd bij je bekken heb nu voor de 3e keer bi en mijn schaambeen voelt alsof ik er een flinke trap in heb gekregen lopen doet zeer en rennen of dansen zit er gewoon niet in. Stofzuigen en dweilen trouwens ook niet maar daar hoor je mij niet over Hoe is het vandaag ? Lammetje denk dat het met romy best meevalt hoor als ze wat groter zijn beseffen ze dat veel meer,moet wel eerlijk zeggen dat de jongste hier ook erg aan mij hangt maar we hebben regelmatig papadagen en die gaan gewoon super vraag me ook af hoe ze reageert als mama er een par dagen niet is.Maar ook hier opa en oma die de kleintjes opvangen en van alle met ze doen dus ga er van uit dat het goed komt.
Ik ben vanochtend bij de fysio geweest en hij heeft het erover dat mijn bekkenspieren aan het verweken zijn. De SI gewrichten zitten losser. Fijn, de 2 vorige zwangerschappen werkte mijn lichaam absoluut niet mee, de kinderen gingen er gewoonweg niet uit. Nu HOEFT het niet en dan gaat mijn lichaam ineens net doen alsof het wel kan...AAAHHHH.... Gelukkig geen erge last van mijn schaambeen, alleen een zwaar drukkend gevoel, wel is het net alsof de kleine gitaar aan het spelen is met mijn bekkenbodemspieren. Daar heb ik veel last van ferme steken als hij aan het schoppen en wroeten is. Ik heb het idee, alsof hij een stukje lager zit. Heel stiekem hoop ik dat de bevalling eind volgende week vanzelf op gang zou komen. Dat aftellen vind ik maar helemaal niets. Maar ik denk dat dat nutteloze hoop is...allebei de meiden waren ook flink over tijd.
chamis ajeetje zou wel raar geweest zijn dat gevoel en dan ook nog midden in de winkel hoop dat de pijn snel over is en dat je botten op de plek blijven jeetje klinkt dat raar ik bedoel ik hoop dat alles goed komt en je je goed voeld enne nog meer dat het eind volgende week een mooie baby op de buik is! mamaloew ik denk ook dat het mee gaat vallen als ik haar nu mee maak ze is een super makkelijk kind echt een scheetje leuk hoor bij jou papadagen zou hier ook fijn zijn kan mama relaxen hi hi ladys mijn mooie meid Romy staat bij baby van de maand als jullie het leuk vinden mogen jullie stemmen zou het super vinden hoop een mooie tas te winnen voor de beebs!
Ik heb meteen gestemd op Romy! Wat een scheet om te zien! Ik voel me op het moment weer redelijk. De onrust begint een beetje af te zwakken. Hihihi...berusting misschien. Junior is wel wat rustiger als anders, ik voel hem wel veel bewegen, maar niet meer alsof hij aan fietsen/voetballen/honkballen/kickboxen is. Misschien dat hij nu klem zit. (Zijn verdiende loon... ) Gewoon ff een leuk mopje die ik tegenkwam... Twee domme blondjes gingen naar een restaurant. Zegt het ene domme blondje :ik heb een zwangerschaptest gedaan. Vraagt het de andere domme blondje : En waren de vragen moeilijk? (Oja, ik heb ook blond haar...hihi)
ik ook hoor ha ha wel een goede mop! fijn dat alles wat rustiger is kun je toch nog even genieten van de laatste tijd. Weet je al of het je laatste beeb word? dan moet je nog even extra gaan genieten!