zwanger van de 3e!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mouschy, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Vonnie73 wanneer ben jij 'uitgerekend'. Volgens mij zitten wij heel dicht bij elkaar. Zelf ben ik 31 mei officieel uitgerekend. Maar ook deze kabouter zal wel weer te laat komen. Dus ga ik maar uit van de eerste week van juni. Leuk trouwens dat je die kleine steeds beter voelt. Ik merk al dat ik hem/haar naar mijn hand toe kan lokken.

    Groetjes.
     
  2. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hebben jullie ook last gehad van dat vreselijke griepvirus. Hier is de een na de ander voor de bijl gegaan. We zij zijn nu al anderhalve week bezig. Koorts, snot, hoesten, oorpijn, spugen enz. Maar gelukkig is het einde in zicht. De laatste 'snotklodders' vliegen in de rondte, maar het einde lijkt nu toch echt dichterbij te komen. Trouwens ook heerlijk... als jezelf ziek bent en ook nog twee zieke apies moet verzorgen. Voor degenen die er nog middenin zitten alvast beterschap!

    Groetjes.
     
  3. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ja hier zijn ook zieken geweest. twee en een halve week lang. Erg vermoeiend, haha. Ik begin nu zelf denk ik. Ik ben al een hele tijd verkouden en krijg nu hoofdpijn. Volgens mij heb ik een voorhoofdholteontsteking dus dat wordt stomen en neussprayen. Ik verlang naar het lekkere weer!

    Hoi Lies, ik ben uitgerekend op 6 juni, een weekje na jou. Ik krijg ook steeds beter contact met mijn ukkie maar mijn placenta ligt voor dus is het wat moeilijker. Het is wel leuk dat ik uk boven en beneden tegelijk voel, erg grappig. Daar geniet ik zooooooo van. Ik vind dat de tijd erg snel gaat nu.
     
  4. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Tja, zo'n voorligende placenta heb ik ook. Ik dacht altijd dat je dan weinig of niets kon voelen. Maar in de praktijk valt dit inderdaad reuze mee. Die kleine voel ik al vanaf 14 weken en op dit moment heb ik het idee dat ik hem dwars door de placenta heen voel schoppen. Natuurlijk, aan de zijkanten voel ik hem/haar het beste. Misschien ligt hij bij mij wel heel schuin vooraan ofzo.

    Soms ben ik zo ongeduldig. Vandaag had ik echt zoiets van: 'Was het maar zover'. Helaas moet ik toch nog een weekje of 16, 17 geduld hebben! Maar ik ben zo nieuwsgierig naar wie dit is. Spannend hoor. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat nou is. Zo'n gezin met drie huppeltjes. Het lijkt me zo gezellig.

    Groetjes,
    "Mien ongeduld".
     
  5. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik kan het me nog niet goed voorstellen hoe het gaat zijn met drie kids. En ook wil weten wat het wordt en hoe het eruit ziet? Ik heb twee hele mooie meiden en nu ben ik bang dat we een minder mooi kindje krijgen, hahahahahaha. Ik weet het, het is heel stom. Het maakt ook niet uit, ik hou er nu al heeeeeeel veeeeel van. Ja, ook voor mij nog 17 weken, ik kan nog wel wachten.........
     
  6. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hoe oud zijn die meiden van jou eigenlijk? Hoop je nu dat je een jongen krijgt of maakt het je eigenlijk niet zoveel uit. Leven die meisjes erg mee, begrijpen ze wat er gebeurd? Hier is het wel grappig om te zien dat ze er echt druk mee zijn. Soms zeggen we wel eens voor de grap, wanneer ze jaloers zijn op mekaar vanwegen het verdelen van aandacht, laten we die derde dan maar aan een andere pappa en mamma geven. Nou, dat is dan toch echt niet de bedoeling. Zo schattig! (4,5 jr en 2,3 jr oud). Soms praten ze ook tegen de baby in mijn buik. En ze willen straks ook heel veel knuffelen en meehelpen met insmeren e.d. Ik ben benieuwd!... Ik denk dat vooral die kleinste er nog heel wat moeite mee gaat krijgen. Ze zit midden in de peuterpuberteit en hangt erg aan mij. Tenminste als ik er ben. Als ze alleen met haar vader en broertje is, is het gelukkig ook goed.

    Groetjes.
     
  7. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn meiden zijn bijna 7 en 4 jaar en beseffen het dus heel goed dat ze een broer of zus bij krijgen. Ze zijn zot op hun kleine neefje dus dat zit wel goed. Ze genieten zo dat ze het nu voelen schoppen, vooral de oudste straalt enorm, zo lief om te zien.
    Het maakt ons niet uit wat het gaat worden. Veel mensen denken idd dat we graag een jongen willen maar dat is niet zo. Een meiden gezin lijkt ons beiden erg leuk maar als het jongen wordt is het ook leuk hoor. Als ik nu zie hoe de meiden naar elkaar trekken wordt ik jaloers dat ik nooit een zus heb gehad, haha. Als ik lees dat men gelukkig zijn als ze een koningsgezin hebben of krijgen dan wordt ik soms een beetje boos. Twee meiden of twee jongens hebben is ook een zegen, zowiezo kinderen mogen krijgen is een zegen.
    Peuterpubertijd, aiai. Vooral als je een meid hebt, die kunnen best pittig zijn. Ik ben van mening dat jongens in de eerste levensjaren gemakkelijker zijn dan de meiden. Ik heb twee hele pittige meiden gehad maar ze zijn nu zo gemakkelijk en lief. Ach kindjes, ze zijn zoooo leuk, toch?
     
  8. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    'Koningsgezin', tja... Bij ons waren een aantal mensen, gelukkig geen belangrijke personen, ook verbaasd dat we nog een derde wilden. Want jaha, je hebt toch al een jongen en een meisje. Zelf begrijp ik daar helemaal niets van want mij maakte het in beide gevallen niet uit of het een jongen of een meisje was, ook nu bij de derde niet. Als ze maar gezond zijn, dat is eigenlijk het allerbelangrijkste! Kinderen zijn inderdaad gewoon leuk. Of het nou een jongen of een meisje is. Maar ik zie natuurlijk ook wel in mijn ongeving dat dit niet voor iedereen zo eenvoudig is. Volgens mij zij wij overigens de enigen die hier nog mailen....Of zijn er nog meer in de race voor een derde?

    Groetjes!
     
  9. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ja, wij zijn de enige. De rest heeft het te druk met de kleintjes, haha. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nu toch regelmatig ff op de bank moet gaan liggen , vooral vrijdagavond ben ik kapot van de afgelopen week. Wat een gezeur hè, haha.
    Als je voor een derde gaat: mensen zeuren nu eenmaal, het is toch nooit goed. Als je zelf maar gelukkig bent!

    Fijn weekend
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Nog eens een bericht van mij, maar heb eigenlijk heel erg weinig te melden.

    Tot mijn grote verbazing waren de meeste reacties erg positief toen we het vertelden dat er een derde op komst was.
     
  11. mamaloew

    mamaloew Actief lid

    24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Hoi meiden

    Hier weer eens een berichtje van mij.
    De kleine doet het erg goed ze was in 4 weken ruim 1300 gram gegroeid niet normaal zo hard dat dat gaat.
    Het valt me trouwens ook alles mee wat betreft drukte vond van 0 naar 1 veel zwaarder.
    De kleintjes zijn ook gek op hun zusje moet echt uit kijken dat ze niet te blij zijn :).
    Wat betreft de reacties over een derde ook ik heb ze gehad maar nu nr 3 er is krijg ik wel ineens de vraag of we nog voor nr 4 gaan ? begrijp echt niks van die mensen.
     
  12. moeder2bijna3

    moeder2bijna3 Nieuw lid

    16 feb 2009
    4
    0
    0
    Hai allebei,

    Ik heb ook een zgn. "koningskoppel" en bij mij vonden mensen het best vreemd dat ik een derde wilde. Volgens vele had ik het toch al druk.
    Ik heb een dochter van 5 en een zoon van bijna 4.
    Maar de keuze voor een kind is in principe voor een kind en niet voor een jongen of meisje, dacht ik zo.
     
  13. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Wat leuk. Weer wat mensen erbij.

    Mamaloew, hoe is bij jou die bevalling nou gegaan. Is het echt zo, hoor ik wel eens, dat je bij een derde niet of nauwelijks meer hoeft te persen (persweeën)? Of is dat, zoals al die dingen persoonsgebonden?

    Vandaag wilde mijn oudste even luisteren of hij de baby hoorde. Hij zei hem/haar te horen. Vond ik wel erg grappig!

    Groetjes!
     
  14. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mamaloew, van harte gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gaat, heerlijk gevoellijkt me. Geniet ervan...

    Jaaaa, dat wil ik ook wel weten of de derde er zo uitfloept, haha. Ik geloof het alleen niet. Ik ga uit van het ergste dan kan het alleen maar meevallen.

    Ook mijn dochtertje van 4 zegt de baby altijd te voelen en te horen. `ja de baby bokst`, zo lief.
     
  15. woezeltje

    woezeltje Fanatiek lid

    2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hey wat leuk.ik wist niet eens dat dit topic er was.

    ik ben dus zwanger van de derde.heel bewust.na de geboorte van micko kreeg ik zo'n hoofdpijn van de pil en de wens was er dus na 2 weken de pil maar meteen weer gestopt.
    micko is nu bijna 13 maanden en yorrick wordt volgende maand 5.

    er wordt wel positief gereageert.maar kan wel merken dat bij de meesten 2 kinderen de grens is. na deze kleine hopen we dat het nog 1 keer mag gebeuren weer zwanger te raken.zo gezellig een huis vol.

    groetjes karina
     
  16. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hallo,

    Hebben jullie ook al zo'n 'enge' navel. Weet je wel. Zo'n beetje platgetrokken geval, dat er straks helemaal uit gaat floepen Daar kan ik toch echt niet aan wennen. De eerste keer vond ik dat maar eng, beetje maar. En dat heb ik nu nog steeds. Een dikke buik en dikkere borsten...geen probleem. Maar die navel blijft raar voor mij. Net alsof hij geen onderdeel meer van jezelf is. Gek he?

    Heeft er trouwens nog iemand wat extra tips tegen voorhoofds -en bijholteontstekeking. Ik ben nu al bijna 3 1/2 week aan het stomen met kamille en gebruik ook zo'n neusspray met zoutoplossing erin. 's middags 'knalt' mijn hoofd er zo ongeveer vanaf en de enige oplossing is dan even slapen. Maar ja, dat kan niet iedere middag en zeker niet in de vakantie met een 4 jarige. Nou ja, als het maandag nog zo is ga ik maar naar de huisarts. Kijken of er nog gezonde, goede medicijnen zijn. Normaal gesproken zou ik al lang zo'n peniceline kuur opgehaald hebben. Maar helaas mag dat niet als je zwanger bent...

    Groetjes.
     
  17. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Haha, nee ik heb (nog) geen enge navel. Ik geloof dat de mijne er niet uit gaat floepen, dat was bij de andere ook niet zo. Het lijkt me wel raar!

    Ik heb geen tip voor je voorhoofdholteontsteking. Ik heb het namelijk ook! Ik gebruik wel gewoon neusspray met xylo..... maar dat doe ik een week en alleen voordat ik ga slapen. Een zwangere vriendin zei dat dat niet mocht maar ik ben eigenwijs. We zullen moeten wachten totdat het lente wordt of dat we bevallen zijn.....
    Ik heb nu een buikgriepje nadat ik terugkwam van de 9mndbeurs. Ik heb mijn tassen nog niet uitgepakt. Man klaagt alweer dat ik weer veel te veel rommel mee naar huis heb genomen. Ik heb alleen een draagdoek gekocht verder niets. Je wordt steeds kritischer en dat er veel ondingen bestaan! Toch een leuke beurs hoor. Ik heb genoten.
     
  18. mamaloew

    mamaloew Actief lid

    24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Ja de 3e was er zo uit maar dat kwam ondat het mijn derde keizersnee was hihi
    Die nave had ik ook en nu lijkt hij wel dieper dan dat hij was ik hoop dat dat nog bijtrekt.
     
  19. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo meiden,
    even de topic weer omhoog. ;)
    Ik ben vorig jaar geopereerd aan mijn navelbreuk, opgelopen tijdens de zwangerschap van de 2e. Toen zeiden ze al dat het niet verstandig is om nog een keer zwanger te worden, maar de natuur bepaalde anders.
    Ik ben nu op de helft en geen last van mijn navel gelukkig. Bij de andere zwangerschappen had ik altijd een mega plop navel, dus ik ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat verder.

    Ik heb trouwens een hele leuke buik foto collage in mijn album!
     
  20. mamaloew

    mamaloew Actief lid

    24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Hoi meiden

    Mooie foto mouschy ben stiekem beetje jaloers op je buik.
    Gek he als je op het einde loopt verlang je weer naar je eigen lijf en is het er eenmaal uit wil je weer hihi .
    Ik ben trouwens wel benieuwd of bij ons het uberhaupt nog wel zou mogen na 3x een ks .
    Voor de rest gaat alles lekker hier de kleinste heeft vandaag haar eerste prikje gehad zo zielig .
    Hoe is het verder met jullie en de kleintjes ?
     

Deel Deze Pagina