zwanger van de 3e!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mouschy, 20 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Weinig nieuws te melden hier. Verder alles ok met jullie en de kindjes?
     
  2. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hier ook weinig nieuws, het gaat hartstikke goed!
    Ik geniet vollop van mijn buik en de kleine die erin zit, heerlijk. Al moet ik wel stiekem toegeven dat ik al begin te zuchten en te kreunen als ik omhoog kom van de bank, haha. Mijn andere twee kids kunnen niet wachten om te weten wat het wordt en zijn helemaal verliefd op mijn buik.
    En met jullie?
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ja de jongens zijn ook verlieft op mijn buik, heel erg leuk. Aaien en kusjes geven elke dag! Kan je ook zien op de buikfoto in mijn album.
    Voor de rest gaan we gewoon rustig door ;)
     
  4. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik merk ook wel dat het lichamelijk een stuk zwaarder is hoor, maar ik neem het er met plezier erbij. Ik geniet echt van deze (laatste) zwangerschap!
     
  5. Mama Esther

    Mama Esther Actief lid

    10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    hallo mama's van 3,

    hier nog eentje!
    Ik ben in verwachting van ons derde knulletje (ook de 3 musketiers!).

    de reacties uit mijn omgeving waren eigenlijk allemaal positief, al zijn we een van de eerste die voor 3 gaan.

    nu we weten dat het een jongetje is, zijn de reacties soms wat aparter. Omdat we al 2 jongens hebben, verwachten veel mensen dat je nu dan een meisje wil........maar dat is in mijn geval helemaal niet zo. Als ik had moeten kiezen tussen een jongen of een meid, had ik het niet gekund.

    Mijn oudste (3,5jr) vind het wel "zielig" voor mama, want nu ben jij helemaal alleen het enigste meisje, zegt hij heel schattig. En als troost zegt hij dan:maar wij blijven wel jouw vriendjes hoor! dan smelt je toch helemaal!

    Volgende week heb ik lekker een dag vrij genomen, om voor ons nieuwe kereltje te gaan shoppen. Jongenskleren genoeg natuurlijk, maar deze kleine verdient zeker ook wat nieuwe stoere pakjes! Hij wordt toch al Hansje-derdehansje met veel dingen, en nieuwe babyspullen shoppen vind ik zelf zo leuk.

    De grote broers (als de kleine geboren is, bijna 4 en net 2) vinden het helemaal leuk dat er nog een jongen bij komt. Nu mijn buik steeds dikker wordt begint het ook bij hen wat meer te leven.

    Ik herken ook wat een aantal van jullie schrijven over moe zijn. ik kom ook niet altijd (eigenlijk nooit) aan mijn rust toe met 2 koters. Maar ik heb het er graag voor over, heerlijk dat vrolijke spul!

    Enne.....de derde moet nog geboren worden, maar ik dagdroom nu al eens over een vierde wondertje......is dat raar?

    Maar goed, eerst dit avontuur maar eens tot een goed einde brengen, daarna zien we wel weer verder.

    groetjes esther
     
  6. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Vonnie 73, gelukkig hoef ik niet tot het einde van mijn zwangerschap, of de lente, te wachten! Ik vond het al geen opwekkend nieuws. Sinds twee weken ben ik eindelijk weer helemaal beter. Geen pijn meer in mijn kaak of aan mijn hoofd of wat dan ook. Dat scheelt een heleboel. (Ook in mijn humeur...) Hoe is het nu met jou? Alweer gezond?...

    Moushy, wat is dat eigenlijk precies. Een navelbreuk? Hoe kom je eraan en hoe kom je er vanaf?

    Inmiddels ben ik 30 weken zwanger en 'tonnetje rond'. Ik kan nu toch wel echt gaan aftellen. Ik vind het wel leuk om nog een keer zo'n rond lijf te hebben, maar ik merk nu ook dat ik begin te verlangen naar het einde. Gelukkig voel ik me nog steeds heel goed. Vanaf komende week ga ik ook stoppen met aerobics. Het wordt tijd voor zwangere 'sporten'. De zwangerschapsyoga gaat starten en verder wil ik toch ook wel weer 1 keer per week naar het 'zwangere' zwemmen. Doen jullie eigenlijk nog iets aan beweging? Buiten dat we natuurlijk sowieso allemaal al genoeg beweging krijgen met twee kleine 'apies'. Wij zijn even een paar weekjes op vakantie geweest. Nu kan het nog buiten het seizoen. Veel gewandeld en gefietst. Heerlijk. Ook wel leuk om dat nog even te doen met z'n vieren. In juni komt gezinslid nr. 5 dus dan kan het niet meer. Lekker weer ineens trouwens...eindelijk iets wat op echte lente lijkt. Ik verlang naar korte mouwen en broeken, slippers, ijsjes en zo meer!

    Groetjes.
     
  7. LadyJenn75

    LadyJenn75 Actief lid

    19 dec 2008
    190
    0
    0
    Hallo, ik meld me ook weer even!

    Gaat het goed hier met de buikjes?

    Ik zit (bijna) op de helft maar ben nu al tonnetje rond..pfffttt dat wordt nog wat.
    Ik kijk momenteel heel erg uit naar de 20-wk echo, ff kijken naar ons frummeltje , of alles okay is. En we zijn natuurlijk erg benieuwd of het een jochie of meissie is!

    Mijn kids zijn zo ontzettend blij met mn bollebuikje. Dochterlief knuffelt elke dag met mn buik, en geeft er een dike zoen op. Ook zoonlief geeft af en toe een stoere knuf aan mama's buik. Ze zijn zo ontzettend benieuwd...

    Waar ik ook benieuwd naar ben is de bevalling...hopelijk gaat t allemaal wat soepeler...

    Fijne zonnige dag :D
     
  8. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Vandaag terug op controle geweest en een prachtig babietje gezien op de echo. Hij was lekker beweegelijk en wordt nu op ongeveer 1 kilo geschat. Alles was dik in orde.
     
  9. mammie326

    mammie326 Nieuw lid

    24 mrt 2009
    4
    0
    0
    Fulltime mama
    privé
    Ik heb me gisteren aangemeld voor deze site. Aangezien ik het rustig aan moet doen. Liggen en zitten en verder niks. Breng ik mijn tijd met mijn laptopje door. En natuurlijk ook met de kids voorlezend, maar die gaan ook geregeld naar mijn ouders en schoonouders. Ben inmiddels 35wkn zwanger en hebben al meerdere keren weeën gehad. De eerste keer was net 28wkn en heb toen weeënremmers toegediend gekregen en twee flinke jongens van spuiten om de longetjes te rijpen. Het is sinds verleden week rustig, maar afgelopen zondag mijn slijmprop wel verloren. Nu is het dus afwachten. Ben het wel een beetje zat aan het worden en voel me daar best schuldig over. Dit is de laatste zwangerschap en wil daar gewoon nog lekker van genieten. Herkent iemand dit?
    groetjes mammie326
     
  10. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Mama Esther, wat toevallig allemaal zeg, ik heet ook Esther, en ben ook zwanger van onze 3e zoon, en noem het ook onze 3 musketiers! En ook jou kids zijn nog erg jong net zoals die van ons! :D

    Lies wat fijn dat je weet dat je dus zeker niet overtijd gaat lopen!
    En een navelbreuk heb ik opgelopen tijdens de zwangerschap van mijn 2e zoon. Dan staat er gewoon zoveel spanning op je navel dat het aan de binnen kant 'scheurt'. Het was erg pijnlijk om er aan te zitten, en na de bevalling bleef dat dus ben ik naar het ziekenhuis gegaan om het na te laten kijken en daar zagen ze dat ik dat had. Toen zei de arts ook meteen dat het niet verstandig was om op nieuw zwanger te worden als ik was geopereerd. Er komt dan een soort matje van 10 bij 10 cm onder je navel te liggen die de boel bij elkaar houd. Eigenlijk zat er ook geen 3e kindje bij ons in de planning, maar de natuur heeft anders bepaald en werd ik zwanger! Ik wilde dolgraag een 3e maar mijn man stond niet zo te springen, nu is hij wel heel blij hoor gelukkig! Maar over mijn navelbreuk; tot nu toe gaat het allemaal goed, ik heb helemaal geen pijn aan mijn navel, en dat hoop ik natuurlijk te houden. Dat er nu weer zo'n spanning op komt te staan is niet echt goed, maar het is niet anders.

    LadyJenn weet je al wat jullie krijgen? spannend!

    Kathy wat fijn dat alles goed gaat met de beeb, en met jou ook?

    mamie veel plezier hier! lekker van genieten van de zwangerschap! De kleintjes komen snel genoeg!
     
  11. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Bah, ik kan niet meer slapen. Ik lag al een uur of twee wakker en ben nu maar even opgestaan. Misschien kan ik zometeen dan nog een uurtje slapen tot die twee hummeltjes wakker worden.

    LadyJenn, hoe was je echo? Alles goed, leuk om te kijken!

    Mammie326, houdt het nog even vol. Het is wel beter voor die kleine om nog even in jouw buik te trappelen. Maar ik begrijp wel dat je het 'zat' bent. Zelf ben ik nu bijna 31 weken zwanger en blij dat ik eindelijk mag gaan aftellen. Doe rustig aan en sterkte!

    Mouschy, bedankt voor de uitleg. Hopelijk blijft die navel gewoon lekker soepel en krijg je nergens last van. Ik weet overigens helemaal niet of ik niet 'overtijd ga lopen'. Eigenlijk ga ik er vanuit dat ik minimaal een week later zal bevallen dan de uitgerekende datum. Dit was bij de eerste twee namelijk ook het geval. Heel erg vind ik het ook niet. Ja natuurlijk zou ik liever nu al 'klaar' zijn met heel die toestand, maar het is toch beter voor zo'n kleintje om zo lang mogelijk in die buik te blijven. Die tijd hebben ze toch nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen. En daarbij komt natuurlijk dat ik geen klachten heb. Ja, een keer kramp 's nachts, maar ach, als dat alles is!

    Afgelopen week ben ik voor het eerst naar de zwangerschapsyoga en het zwangere zwemmen geweest. Wat heerlijk. Ook omdat je op die manier in ieder geval twee momenten in de week alleen voor jezelf en je kleine hebt. Ik heb er echt van genoten. Op naar de volgende keer! Nou dames, geniet van jullie laatste zwangerschap, sommigen gaan zelfs nog voor een vierde begrijp ik en aftellen maar!

    Groetjes.
     
  12. mamaloew

    mamaloew Actief lid

    24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    zo ook maar weer eens een berichtje van mij ookal hoor ik niet meer bij de zwangeren ;).
    Ik ben vorige week bij de gyn geweest voor nacontrole en heb hem meteen gevraagd of nr 3 ook de laatste zou moeten zijn.Volgens hem is mijn baarmoeder nog dik genoeg dus in theorie zou het nog kunnen.Wel met meer risico's natuurlijk maar toch .Ik weet niet of we er uberhaupt nog een zouden willen maar vond het toch nodig om te vragen .Het begint bij jullie nu aardig op te schieten he.
    Lies word je ook voor gek verklaard als je zegt dat je het niet erg vind om overtijd te lopen.Bij mij waren de reacties niet mis.

    gr mamaloew
     
  13. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ja hoor, ik kan weer even niet in slaap komen. Dus maar even opgestaan. Tja, je moet toch iets midden in de nacht...!

    Mamaloew, ik krijg inderdaad ook hele rare reakties op het 'overtijd zijn'. Als ik zwangeren hoor vertellen dat ze hun baby er met 35 weken al uit willen hebben en daarop reageer met uit te leggen dat het voor die kleine toch echt belangrijk is zo lang mogelijk te blijven zitten, wordt ik vaak aangekeken alsof van van de planeet Mars kom. Ook als ik zelf aangeef dat ik liever heb dat mijn baby te laat wordt geboren dan te vroeg kijken mensen me aan alsof ik 'gek' ben. En natuurlijk wil ik, net zoals iedere zwangere dat er een einde aan komt en dat je je kind gezond en wel vast kunt houden. Bij de eerste twee was ik 'overtijd', de eerste 10 dagen en de ander 7 dagen. Maar ik heb in beide gevallen geen moment het gevoel gehad dat ik ze er eerder 'uit moest laten halen'. Zolang zo'n kleine nog lekker zit en je placenta nog goed is, lekker laten zitten. Die kleintjes hebben daar een groot voordeel bij omdat ze zich gewoon verder kunnen ontwikkelen in die tijd.
    Gaat bij jouw overigens alles goed? Heb je het veel drukker? Hoe bevalt het met z'n vijven en wat vinden die andere twee ervan. Zijn ze al een beetje gewend aan de nieuwe situatie? Jaloers of niet.

    Nou ik ga nog even proberen te slapen!

    Groetjes.
     
  14. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik kan me volledig bij jullie aansluiten hoor, wat betreft, over tijd te lopen.
    Bij mij is dit nu nog wel het geval niet geweest, maar toch.

    M'n dochtertje is moeten komen via een geplande keizersnede, 16 dagen te vroeg, en ben er nog steeds van overtuigd, dat ze er nog niet aan toe was om toen geboren te worden, ze had het nog te goed in de buik, maar om medische redenen, kon het niet anders.
    M'n zoontje is 8 dagen voor de uitgerekende datum geboren en dat heeft ie zelf aangekondigd.

    Zelf hoop ik nu stiekem dat deze 3 dagen vroeger komt, op m'n verjaardag. Maar heeft ie zin om nog wat langer te blijven zitten, geen probleem toch.
     
  15. mamaloew

    mamaloew Actief lid

    24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    haha gelukkig ik dacht idd dat ik van mars kwam.
    Hier gaat alles eigenlijk super het verschil met je 1ste of je 3e is zo duidelijk. Ik ben ook veel rustiger.Ik heb helaas nog wel last van BI maar ook dat zal wel weer overgaan.De andere 2 zijn echt gek op hun zusje ik moet ze echt afremmen ;).
    Jaloers zijn ze alleen op elkaar en op papa ;(.Gisteren heeft daniel zijn 1ste wendag op school gehad en luna gaat in mei eindelijk naar de psz.Dan zal het wel drukker worden.
    Hoe is het bij jullie schiet het al een beetje op.
     
  16. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

    Ik ben ook zwanger van ons derde wondertje. Ik heb al 2 knullen en wat deze word is nog een verrassing. Ben nu iets meer dan 11 weekjes.

    Eerst wilde we het bij 2 laten, waarom meer als je al zo gelukkig bent met 2 gezonde kids? Heb zelfs het wiegje, de eerste kleertjes, de lodger wrapper enzo verkocht (mag nu dus weer heerlijk gaan shoppen, vind ik geen straf haha). Maar toch bleef het kriebelen en toen besloten om er toch weer voor te gaan. Ik gaf nog borstvoeding aan de jongste, die is 2 maart 1 jaar geworden, maar was wel al wat aan het afbouwen. De eerste 2 duurde precies allebei 8 maandjes voordat het raak was, dus daar gingen we nu dom genoeg ook van uit. Maar het was in ronde 2 nu al raak. Verschoten toch wel een beetje, maar nu vinden we het kei leuk. Hoewel ik wel merk dat het wat zwaarder is. Mijn oudste is 30 december 3 jaar geworden en is al heel erg met de beeb bezig. Komt steeds kusjes geven en mijn buik knuffelen. Luisterd met zijn oor aan mijn buik of hij iets hoort al haha. Errug lief.Zegt ook steeds mama baby in de buik.
     
  17. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hoi allemaal!

    Joepi, ik ben 33 weken zwanger. Maximaal dus nog maar 9 weekjes te gaan. Van de ene kant lekker, van de andere kant ook wel weer snel. Er moet nl. nog vanalles gebeuren. Ongeboren vrucht erkennen, de 2de moet verhuizen naar haar nieuwe kamertje, nieuwe speelgoedkasten inrichten, naam verzinnen, geboortekaartjes regelen etc.!!! Het ''schildergebeuren' zit er gelukkig op en alle 'verbouwklussers' zijn de deur uit. Hiep, hiep, hoera!!! Eindelijk ons huis weer voor onszelf. Is het bij jullie ook zo dat je bij ieder nieuw kind toch weer vanalles moet doen, terwijl je eigenlijk denkt het toch al goed is? Maar in de praktijk moet er dan toch weer vanalles gedaan worden. Tja... het zij zo.
    's nachts heb ik regelmatig last van 'rusteloze benen' en af en toe krampaanvallen. Dit laatste kan ik gelukkig meestal tijdig afremmen. Scheelt heel wat kramp. Oh ja, ineens merk ik dat mijn conditie achteruit gaat. Na twee trappen omhoog moet ik echt even uitpuffen, wel komisch overigens. Dat ben ik echt niet gewend van mezelf. En ik heb het gevoel dat die kleine aan het indalen is. Dat hoor ik deze week waarschijnlijk wel bij de verloskundige. Hopelijk gaat het met iedereen goed.

    Groetjes.
     
  18. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik ben ook zwanger van de 3e en mag bijna me kindje in me armen houden, maar ik heb amper kracht om verzorging van de andere kids te doen. Ik lig bijna de hele dag op bed..Maar gelukkig begrijpen ze dat wel. Ik word door me meiden (5 en 7 jr) geknuffeld etc..Maar voel me zeker schuldig tegen over hun...Das balen...
     
  19. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo meiden,
    wat leuk een paar nieuwe a.s. moeders!!!

    Jeanney wat heerlijk, het aftellen is voor jou begonnen!
    En Lies ook, lekker rustig aan doen en genieten van je zwangere buikkie!

    Mama van Jordy, wat leuk jij ook 2 zoons! Ben benieuwd wat er nu in je buik rondzwemt ;) Heb je al een vermoeden of helemaal niet verder? Spannend!

    Mamaloew gaat allemaal zo snel he, vind ik ook tenminste! Balen van je BI, dus rustig aan ook!

    Kathy wel fijn dat je kids tot nu toe niet over de datum zijn geboren, vind het altijd zo'n teleur stelling. Mijn jongens zijn alle 2 ruim een week te laat geboren... hadden het ook veel te goed in mijn buik ;)
     
  20. lies

    lies Lid

    11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Even een vraagje. Tegen mijn 'rusteloze benen' heb ik inmiddels iets gevonden. Nl. een stuk zeep in mijn bed leggen. Maar... wat te doen tegen het gesnurk. Het is echt vreselijk. Ik schrik er zelfs wakker van. Iemand tips? Ik begin me overigens net zo'n walrus te voelen. Nog maar maximaal 6 weken te gaan, dat is gelukkig zelfs voor een walrus te overleven..!

    Groetjes.
     

Deel Deze Pagina