Zwanger van de 3e!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Britt1, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamastientje

18 mrt 2011
    24
    0
    0
    Huisvrouw
    NULL
    Ik vond het ook zo bijzonder, ik heb jou verhaal gewoon twee keer gelezen, want het lijkt wel ons verhaal!! ha ha
    Wij hebben ook twee jongens en wat de derde wordt weten we nog niet. Misschien vanmiddag met de 20 weken echo. Maar onze jongens vinden het erg leuk, vooral de jongste, die is er erg mee bezig. De oudste zit in de pubertijd en die vind het ook erg leuk, maar hij is er tegenover zijn anderen/ vrienden niet heel uitgelaten over( snap je).
    Maar ze vinden het erg leuk en wij ook. Het is zó welkom!!

groetjes.

2. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    :D ja mamastientje wat je zegt over de oudste ..pubertijd en het niet zo heel uitgelaten tegenover de vrienden dat herken ik helemaal....;)

Wat leuk, dus jij ook 2 jongens en dan vanmiddag misschien weten wat het wordt...ga je het vragen of willen jullie het niet weten??
    Spannennnnnd, wij hebben met 15 weken een pretecho laten maken, zodat we de jongens ook eens een echo mee konden laten maken, we nemen ze liever niet mee naar de termijn/medische echo's..daaruit bleek dus dat we weer een jongetje krijgen...nou we vinden het helemaal geweldig;) maaaaaar we houden nog wel even een slag om de arm en bestellen niet gelijk een blauwe babykamer, effe geslacht extra laten checken met de 20 weken echo;)....

Nou groetjes maar weer......

3. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Mello, Eef en Janet, Jullie hebben dus ook echt nog een kleintje rondlopen. Ik vind het idd ook erg pittig het halen en brengen. Het is bij mij niet om de hoek. Moet wel een stukje fietsen of met de auto. Merk vooral dat de oudste soms moeite heeft met alle veranderingen. Hij is altijd al erg druk geweest, maar nu is hij echt bezig om te kijken hoe ver hij kan gaan. En rekken/treuzelen is hij zo goed in!

Luc begint nu ook te donderstenen. Op kistjes klimmen, van alles overhoop halen, proberen bij de trap te komen en omhoog te klimmen. Wil opeens heel veel dingen zelf. Zet anders echt een scheur op, hahaha.

Ben best benieuwd naar het geslacht van dit kleintje. Denk alleen dat we weer voor de verassing gaan. Bij Sven wisten we het niet en bij Luc wel. Vond het toch leuker om het niet te weten. Ben benieuwd of ik niet te nieuwsgierig ben.

4. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Hoi Britt1,

De geboortedata van onze kids scheelt echt maar een paar dagen bij allebei! En wij hebben ook twee jongens en weten nu niet wat het gaat worden. Toevallig zeg! Loopt jouw jongste al los? Levi niet, en ik vind dat nu wel zwaar worden, met een groeiende buik!

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Jeetje dat is inderdaad vrijwel hetzelfde. Nu scheelt het weer maar 2 weken. Ook de voorletters zijn hetzelfde, haha echt grappig! Luc loopt nu 2 a 3 weken los.
    Ging opeens heel snel. Alleen nu klimt hij overal op en moet ik constant achter hem aan. Hij kan al trap klimmen en gaat steeds op een kistje staan. Alleen buiten kruipt hij liever. Dat is wel erg vervelend, schraapt met knieen over de grond. Hoe gaat het met Seth op school. Moest hij erg wennen. Slaapt Levi ook steeds op de momenten dat je Seth moet halen?

6. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Echt heel toevallig, wat grappig zeg! Wij hebben besloten Seth pas na de zomervakantie naar school te laten gaan. Het zou anders wel erg verwarrend voor m worden. Hij zou dan naar groep 0 op een andere school moeten. Ik hoop zo dat Levi ook snel los gaat lopen! Hij doet het wel aan de tafel en klimt inderdaad ook op de bank en de trap, maar voor de rest kruipt hij nog. Willen jullie deze keer weten wat het wordt of niet?

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier ook zwanger van de 3e.

Ik heb 2 dochtertjes: 1 van 2 jaar en 1 van 3 maanden. En alweer super spannend allemaal..

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Janet, Zou ik dan idd ook doen qua basisschool. Sven zit al direct in de klas waar hij volgend jaar ook in komt. Heb hem gisteren ook voor zwemles ingeschreven. Mag over ongeveer 2 weken beginnen. Heb even gekeken en Luc loopt sinds 22 mei los. Hebben hem steeds kleine stukjes naar elkaar laten lopen. Echt paar stapjes en toen steeds verder uit elkaar gaan zitten.
    Wij hebben 24 juni de 20 weken echo. Weet nog niet wat we doen. Denk dat we weer voor de verassing gaan. Bij Sven wisten we het niet, bij Luc wel. Vond het spannender toen we het niet wisten. Ik hoor mijn man nog zo zeggen: "het is een jongen" met een snik! (hij wilde altijd wel een meisje, maar sinds we jongens hebben vind hij het echt helemaal super! Maakt ons ook echt niet uit. Veel mensen vragen natuurlijk nu wel of we voor een meisje gaan. Wiilen jullie het weten?

Smiley, Jeetje dat is ook spannend! Hoe ver ben je? Snel op elkaar. Zal ook wel pittig zijn. Vooral omdat je in het begin zo moe bent en hopelijk niet zo misselijk!

9. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    @Britt, mijn man wil het graag weten, maar ik vind de verrassing toch wel heel wat hebben. Krijg jij ook al de opmerking: Gaan jullie net zo lang door tot een meisje?

@Smiley, Ik dacht dat ik er weer snel bij was, maar het kan nog veel sneller! Lijkt me wel leuk:)! Voel je je goed?

10. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Janet, ja dat horen we inderdaad nu de hele tijd. Alsof dat wanneer je graag 3 kinderen wilt het meteen extreem veel is ook?! Wanneer hebben julie de 20 weken echo? Mijn man is juist degene die het niet wil weten en ik twijfel af en toe. Maar denk dat we het toch niet gaan vragen. Wel lastig. We gaan ook een pret echo doen met 27 weken. Hebben we bij de andere twee ook gedaan. Daar zie je natuurlijk een stuk meer op. Ben bang dat ik dan toch ga zoeken naar herkenningstekens. Mijn zoontje is er overigens heilig van overtuigd dat het een meisje wordt. Zeg iedere keer dat het ook een broertje kan worden.
    Ik ben wel benieuwd of we meer overeenkomsten hebben. Uit welke omgeving kom je?

11. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Wij wonen in Zuid Holland. En jullie? Wij hebben vrijdag as de echo, vind het erg spannend! Onze oudste zoon heeft een erfelijke darmafwijking, dus dat maakt het extra spannend! Het is een wonder als alles er op en aan zit! Voel jij je hetzelfde als de andere twee keer? Ik ben in het begin s ochtends wel misselijk geweest, maar voel me nu best goed. Krijg wel last van het litteken nu (heb twee keizersnedes gehad). Het gaat een beetje trekken zegmaar... Zou dit voor jullie de laatste keer kunnen zijn of hebben jullie daar nog geen besluit over genomen?

12. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Spannend zeg vrijdag al!
    Wat voor een darmafwijking heeft jullie zoon?
    Ik voel me nu weer goed. Heb me bij beide jongens maar een week misselijk gevoeld. Nu heeft dat ook maar 3 weken geduurd, dus niet lang. Was verschrikkelijk moe. Dat gaat nu ook steeds beter. Viel om 21u al inslaap op de bank. Nu merk ik dat ik het langer vol kan houden. Sven is geboren met de vacuumpomp (4120gr, sterrenkijker en was helemaal op, 17 uur geduurd) geboren, Bij Luc ben ik ingeleid. Hij lag tot 37w in stuit. Ze hebben hem gedraaid en een dag later lag hij weer verkeerd. Dus hebben we weer een afspraak gemaakt voor draaipoging. Tijdens CTG van half voelde ik hem weer draaien, haha. Dus afsraak gemaakt voor dinsdag de 30e maart. Als hij verkeerd zou liggen dan zou er een draaipoging worden gedaan (38w3d) en als dat zou lukken dan zouden ze de vliezen breken en ik direct worden ingeleid. Als hij goed zou liggen dan zouden ze ook de vliezen breken, omdat er een risico zou zijn dat hij weer zou draaien. Mocht de draaipoging niet lukken, dan zou het een keizersnede worden. Gelukkig lag hij goed en lag ik om 10u aan het infuus en was hij er om 16.35 al.
    Ik denk wel dat dit de laatste is. De oudste is best druk en de jongste nu ook best een dondersteen. Ook financieel gezien.
    Zijn jullie daar al overuit?

Hoop dat je niet al teveel last gaat krijgen van het litteken.

Voelde jij de kleine nu eerder? Ik voel nog vrij weinig. Sf en toe een plop. Terwijl ik bij de eerste al veel eerder plopjes voelde.

Oh ja wij wonen in Flevoland.

Echt leuk om iemand te spreken die vrijwel hetzelfde mee maakt.

13. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben inmiddels 6w4d zwanger. Ik voel me verder prima. In de ochtend een beetje misselijk maar niet zo erg. Voor de rest gaat het nog prima samen met 2 kleintjes. We zullen wel zien hoe het later in de zwangerschap gaat.

Jullie veel kwaaltjes??

Oh ja, ik kom uit Rotterdam.

14. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    @Britt, Ik vind het ook zo leuk en toevallig ook! Kijk elke avond even of je hebt gereageerd. Onze oudste zoon had een dikke darm die het niet deed, dus heeft een jaar een stoma op z'n dunne darm gehad en later hebben ze dmw een zware operatie de dikke darm inclusief endeldarm geheel verwijderd en de dunne darm aangesloten op z'n anus. Na jaren tobben gaat het nu wat beter. Z'n darmen moeten nog wel elke dag gespoeld worden. Het heet Ziekte van Hirschaprung. De tweede was gelukkig gezond, die poepte gelijk na de geboorte en bij de oudste bleef dat dus uit. De eerste 24 uur zijn dus heel spannend!!
    Bij ons zal dit ook wel de laatste zijn, het finaciele aspect telt voor ons ook zeker mee. En na drie keizersnedes adviseren ze ook wel om te stoppen. Dus ik denk wel s: als het nu geen meisje is, zal ik een jongensmama blijven haha!
    Ik voel het nu sinds een week elke dag goed bewegen, heerlijk weer! Dan is het ook weer zo echt!! Ik probeer nu wel bewust te genieten, zeker omdat het waarschijnlijk de laatste keer is.
    Vind het wel leuk dat de oudste het nu zo bewust meemaakt..

@Smiley, Gelukkig dat je je zo goed voelt. Wel pittig zo snel na elkaar! Jij hebt nu twee meiden toch? Zijn het makkelijke kinderen?

15. Numberthree

11 jun 2011
    14
    0
    0
    Hoi meiden,,

Ik sluit me ook aan in het groepje! Ben er vd week achter gekomen dat ik zwanger ben van nummer drie! Als het kleintje geboren wordt is mijn zoon 3 en mijn dochter 5.
    Het is alleen een grote verrassing en het geeft logistiek nogal wat problemen, ik heb bijvoorbeeld geen extra slaapkamer en ben zelf lichamelijk eigenlijk niet geschikt voor het krijgen van nog een kindje! Toch hoop ik natuurlijk dat deze zwangerschap een roze wolk gaat worden! En als het hebben van een eigen slaapkamer een onderdeel is van een gelukkige jeugd, zouden er wel heel wat ongelukkige kindjes rondlopen, niet?

16. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    @Numberthree: gefeliciteerd en welkom. Kunnen je 2 oudste kindjes niet bij elkaar op de kamer? Ach ja, er valt toch wel een oplossing te vinden. Mag ik misschien vragen waarom je lichamelijk een 3e bevalling niet aankan?

@Janet83: jeetje dan blijft het idd wel spannend. Heerlijk is dat he als je de bewegingen al voelt? Hoe ver ben je eigenlijk al?

Ik heb idd 2 meiden. Het zijn zulke makkelijke kids. Als dat niet het geval was dan hadden we zeker nog even gewacht met de 3e :) We vinden het heerlijk dat ze zo weinig van elkaar schelen.

17. Numberthree

11 jun 2011
    14
    0
    0
    @smiley24 dank je wel!!!
    Ik heb bij de vorige 2 zwangerschappen hele erge b.i. gehad. Zo erg dat ik de laatste 2 maanden niet meer kon lopen. De verloskundige heeft het toen ten strengste afgeraden om voor een derde te gaan.
    De wens is er trouwens altijd geweest hoor.
    O en hoe ik zwanger ben gekomen: (behalve dan de daad itself hahaha)
    Ik had m'n spiraal verwijderd en wachtte op mijn ongesteldheid om weer met de pil te gaan beginnen. Doordat de vorige twee zwangerschappen een poos op zich hebben laten wachten, dacht ik dat het zo'n vaart niet zou lopen. Blijkbaar dacht het lot er anders over. Ben er erg blij mee hoor!!!! Wauw, drie kindjes....

en die twee bij elkaar, dat gaat niet werken, ze zijn zo gek op elkaar dat wordt 1 grote giebelbende. Ik denk dat ik het kleintje gewoon bij mij o de kamer doe tot het doorslaapt en dan afhankelijk van het geslacht bij zijn broer of haar zus... Moet kunnen toch?

Hoe zijn bij jullie de reacties eigenlijk? Ik heb het pas aan 2 vriendinnen verteld en die reageerden allebei heel anders. De een vond het leuk (had zelf 3 kids) en de ander zei: WAT???? NOG EEN??
    Toen ben ik maar opgehouden met vertellen hahahaha Ik wacht wel tot ik 12 weken ben...

O en wanneer vertelden jullie het aan de kindjes?

18. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Janet, Jeetje dat heeft best een impact gehad. En zal nog steeds zwaar zijn. Niet alleen voor hem, maar ook voor jullie. Hopelijk blijft de kleine dit gespaard. Ik weet veel van Crohn, maar hier had ik nog nooit van gehoord. Vanwaar eigenlijk de keizersnedes?

Ik heb het idee dat ik er juist minder mee bezig ben. Minder tijd ofzo, geen idee? Heb nog niet eens een buikfoto gemaakt. Ga het vandaag zeker doen!

Smiley, Fijn dat je meiden zo makkelijk zijn. Hier wel wat drukker. Luc was heel rustig altijd, maar krijgt duidelijk zijn eigen willetje! Heeft ook wel weer wat! Sven is af en toe heel druk. Weet dan niet van ophouden. Ook wel leuk voor als ze weer wat ouder zijn en niet zoveel schelen.

Numberthree, welkom!
    Zal wel even schrikken zijn geweest. Wel super leuk. Hoop voor je dat je bekken goed hersteld is. Mijn schoonzus kan nu helemaal niets meer. Ze is 34 weken zwanger van de 3e en heeft echt zo een last dat ze met 38 weken waarschijnlijk gaan inleiden. Ze wil vragen of het met 37 weken al mag!

19. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Meiden, ik verplaats jullie topic naar de 'zwangerschap clubs'.

Groetjes, lotte

20. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Gaaf, we hebben een eigen zwangerschapclub!!
    @Britt, ik herken dat inderdaad wel, dat je er minder mee bezig bent, ik vind ook dat deze zwangerschap veel sneller gaat, heb het druk met m'n twee jongens en drukke baan, dus de tijd vliegt en vandaag zit ik ''opeens'' al op de helft van m'n zwangerschap, help! Daarom wil ik bewust genieten van het leven in m'n buik, het is zo bijzonder!!
    @Numberthree welkom! Bij ons was het deze keer ook een verrassing, maar zijn er inmiddels aan gewend :). Bij ons gaan de twee jongens ook samen op een kamer, want meer kamers hebben we helaas niet... We willen de kleine de eerste paar maanden wel bij ons op de slaapkamer in de wieg, dat hebben we bij de andere twee ook gedaan, en dat ging heel goed!
    @Smiley, heerlijk dat je van die makkelijke meiden hebt! Hopelijk lijkt de derde op zijn/haar zussen ;)!!!

Hebben jullie allemaal een gezellig Pinksterweekend gehad?

Deel Deze Pagina