Ik ben zwanger!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Batchie, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Halloo iedereeen..!!!
    Ik heb me net aangemeld in de even voorstellen topic..

    Ik ben Batchie en ik heb ontdekt dat ik (ongeplanned) zwanger ben.. Een hele shock toen ik erachter kwam, omdat ik al sinds ik 9jaar de pil slik.
    heb 3 testen gedaan voor ik het echt geloofde. :oops:
    Zwanger worden stond niet echt op de planning.. Ik was net begonnen met een HBO opleiding.. Maarja dit wondertje is er nu toch dus ik zal er maar van moeten genieten he :D Al kan ik niet genieten van al die symptomen die ik nu al 2 weken heb.. Het misselijke gevoel, pijn in mijn tepels en zijkant van mijn borsten. Maar dat komt wel goed toch?

    Ik durf het alleen niet aan mijn ouders te vertellen, ben van buitenlandse afkomst en niet getrouwd wat een grote "schande" is binnen de cultuur.. :(

    Ik hoop dat deze stress niet nadelig is voor de baby...


    Oeff wat een lang verhaal.. :oops: Sorry!!
     
  2. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hoi Batchie
    Van harte gefeliciteerd.
    Wat betreft je opleiding. Liever nu een kind dan op latere leeftijd. Ik was ook altijd een carriere vrouw, maar als je de 30 eenmaal gepassseerd bent en alles hebt wat je hartje begeert dan piep je wel anders want je mist iets.
    Ik denk dat het wel zal meevallen wat betreft je familie. Ze zullen het kind moeten accepteren, want het toch jouw keuze.
    Woon je samen?

    Groet
    Mieltje
     
  3. kaatje81

    kaatje81 Actief lid

    14 nov 2005
    137
    0
    0
    Groningen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Qua familie ben ik het eens met Mieltje. Het komt vast wel goed al zal het even wennen voor ze zijn. Succes! en geniet van je zwangerschap!
     
  4. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Hoi Mieltje,

    Ik was sinds me 16e fulltime aan het werk in de sales wereld.. Ik wilde deze opleiding doen zodat ik later beter zou verdienen voor mijn kindje. (Ik was al jong bezig met mijn carriere) :oops:
    Ik woon niet samen en dat is dus het probleem.. Mijn vader heeft hele losse handjes en ik weet nu al dat hij dit niet zal accepteren. Mijn vader heeft liever dat er iets met zijn kinderen gebeurd, dan dat mensen ook maar ïets" kunnen zeggen over hem :cry: De ouders van mijn vriend hebben het gelukkig al wel geaccepteerd..

    Groetjes Batchie
     
  5. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    nogmaals gefeliciteerd meid!! ik hoop dat je ouders je met een dikke knuffel feliciteren!!
     
  6. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hoi Batchie,
    Wat je kan doen is advies bij je huisarts vragen en eventueel kan hij je doorverwijzen naar een maatschappelijk werker. Die kunnen je ondersteunen en begeleiden hoe je met deze situatie om kan gaan.
    Je huisarts heeft medisch beroepsgeheim. Dus hij kan je ouders niets vertellen.
    Eventueel zou je je vriend kunnen voorstellen aan je ouders. Even laten wennen met elkaar en zijn beloop laten. Misschien vinden ze hem helemaal het einde.
    Ik begijp dat het moeilijk is in bepaalde culturen.

    Hou moed,
    Mieltje
     
  7. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Uit welk cultuur kom je trouwens.
    Als je het prive wil laten begrijp ik het best...

    Mieltje
     
  8. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    gefeliciteerd met je zwangerscahp en veel sterkte bij alle zaken er om heen!!

    Karin
     
  9. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Hey,

    Ik ben gisteren bij de huisarts geweest (zij weet van mijn vaders losse handjes, ze heeft een heel dossier van mij van toen ik klein was) En ik heb haar dus verteld dat ik er heel erg tegenop zie om het te vertellen omdat ik bang ben dat er wat met de baby gebeurd. en dat is het laatste wat ik wil.
    Enigeste wat ze gisteren zei was: je bent nu 21, volwassen, je hebt zelf in de hand wat er gaat gebeuren. Succes. daar had ik dus niet veel aan.. :cry:
    Mijn ouders kennen mijn vriend al een jaar nu..

    Ik kom trouwens uit de Hindoestaanse cultuur.
     
  10. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Gefeliciteerd!! Ik hoop dat alles op zn pootjes terecht komt!
     
  11. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Nou, ik hoop echt dat het mee zal vallen met je ouders. Ik wil je in elk geval alle geluk toewensen met je kleintje.

    Liefs,
    Anouk.
     
  12. Niet meer actief

    ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap

    ( ik hoop dat alles goed komt en dat je ouders het ook kunnen accepteren.)
     
  13. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Gefeliciteerd en ik hoop dat je ouders het toch zullen accepteren.
     
  14. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Zo streng zijn hindoestanen toch niet. En als ze je vriend al kennen denk ik echt dat het zal meevallen.
    Bij de Hindoestanen staan studie/opleiding/respect etc voorop, jij bent al zover (Ik heb een Hindoestaanse vriendin).
    Jouw vader wil alleen maar het beste voor je. En je zou hem kunnen ovetuigen door hem te vertellen hoe ver je al bent, dat je echt iets wil bereiken. En ook al heb je zo meteen een kind, je toch verder zal gaan met je studie.
    En trouwens als je vader op je 21 ste nog steeds losse handjes heeft toont hij absoluut geen respect voor je.
    Hoe staat je moeder er tegen over?


    Groet
     
  15. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Klopt in het algemeen zijn Hindoestanen idd niet zo streng.. Mijn vader is een geval apart. Hij is super ouderwets enzo.
    En het beste? Je kent mijn vader niet.. Ik was nl na de middelbare school gaan werken. Dat moest van hem eigenlijk.. Hij vond het ook heel erg dat ik weer naar school ging... ze gaven me nooit de kans om hw enzo te maken..
    maar anyway me moeder luisterd alleen maar naar me vader.. ze stookt soms ook op enzo.. Ik ben echt bang.. Ik wil niet dat deze stress mijn kindje wat aandoet..
    De HA zei nl gisteren dat 1 op de 5 zwangerschappen uitmond in een miskraam..
     
  16. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    meid gefeliciteerd, en ik hoop dat het thuis allemaal meevalt als ze horen van je zwangerschap
     
  17. mieltje

    mieltje Bekend lid

    19 jan 2006
    913
    0
    0
    Dan is hij inderdaad ouderwets. Wil hij dat je trouwt, kindjes krijgt en voor je man moet zorgen??
    Dan moet hij echt wakker geschud worden. Heb je andere familieleden die eventueel iets voor je kunnen betekenen?
    Niet teveel stress hebben, maar dan 1 op de 5 zwangerschappen eindigen op een miskraam heeft vooral te maken met een aanlegstoornis. Stress levert slechts een hele kleine bijdrage.

    groet en Succes ermee
     
  18. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Nou, gefeliciteerd en probeer er zoveel mogelijk van te genieten, want teveel stress voor de kleine is niet goed, maar je zit zeker in een lastig pakket! Ik hoop dat je ouders (in het bijzonder je vader) goed zullen reageren als je het hen verteld, heel veel succes daarmee!!!
     
  19. Niet meer actief

    Wat een vervelend verhaal zeg, maar mogen jullie wel seks voor het huwelijk dan enzo? Volgens mij mag dat bij Hindoestanen ook niet toch? Wat gaan jullie nou doen dan? Trouwen ofzo? Ik hoop in ieder geval dat het allemaal goed komt ook met je pa. Geniet van je zwangerschap en maak je niet druk ;)
     
  20. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ondanks de situatie er om heen , toch gefeliciteerd en probeer er vooral van te genieten.
     

Deel Deze Pagina