zwanger van de 4e, ongepland

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door ferienke, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Dan zegt ze toch niet dat ze het al eerder wist... Ze is nu al allerlei uitwegen aan het zoeken voor haar gedrag...

2. Alita

Alita Niet meer actief

idd ik dus ook;)

3. Dana

Dana Niet meer actief

Moe? Ik zou niet eens KUNNEN slapen als ik zwanger was en mijn man wist het niet.

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Vertel. Het. NU.!!!

Hoe langer je dit laat duren, hoe kleiner de kans dat je man nog positief gaat reageren. Je stelt het uit en daarmee houd je de zwangerschap achter voor je man. Dat maakt de situatie er niet beter op. Intussen haal je jezelf van alles in je hoofd, je lijkt onder andere al min of meer te hebben beslist dat je man je gaat verlaten, wat helemaal niet zo hoeft te zijn. Dit gepieker levert bij jou veel stress op en dat is weer niet goed voor de kleine. Het is niet verantwoord om de stress voort te laten duren.

Dus kap met het zoeken naar uitvluchten (want: ik ben moe, hij heeft geen tijd, hij is chagrijnig etc. zijn allemaal uitvluchten) en vertel het. Vandaag. Wees open en vertel het hele verhaal, inclusief de vergeten pil en het feit dat je het al een paar dagen weet maar bang was voor zijn reactie.

Veel succes!

5. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Ik heb zo eens je topic gelezen en vind het best schandalig... Het is niet alleen jou kindje maar ook van je man!! Hij heeft er RECHT op om te weten dat je zwanger bent!! Ongeacht wat hij er mee doet of niet...
    Ik vind het erg egoistisch van je!
    Een relatie draait op vertrouwen, normaal gesproken dan, dan kan je dit toch niet voor je houden!
    En als hij echt van jou en jullie kinderen houd dan gaat hij echt niet bij je weg hoor...

Ik denk dat er veeeeeel vrouwen zijn die erg boos worden als ze dit topic zullen lezen.. vooral de vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden! :x
    En ook mannen trouwens...

Je kan het beter maar nu vertellen...
    De waarheid komt toch wel boven water en ik denk dat als hij er zelf achter moet komen dat je zwanger bent dat hij dan echt heel boos is...
    En dan begrijp ik het volkomen als hij bij je weg gaat.. Want je bent gewoon niet te vertrouwen ( op dit moment )

Ik ben het trouwens met de andere eens dat je verhaal wat je hier neer zet, niet helemaal klopt

6. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    geef me zijn telefoon nummer maar dan bel ik hem wel! haha

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    *proest* 2 zielen 1 gedachte.

8. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    sorry hoor maar ik heb ook vanaf maandag tot zondag niks tegen mn man gezegd puur omdat ik niet wist hoe ik het moest brengen ( zwanger door prikpil heen)
    we zouden pas in juni gaan beginnen vanwege miskramen enz enz en BOEM! was voor mij een schok die ik zelf eerst even moest verwerken..
    mijn manier om het te vertellen ( met heeeel veeel moed bij elkaar geraapt) ken je de mop van de prik pil? nou die werkte niet ... hij begon te lachen en was super blij... ik wist wel dat hij het niet erg zou vinden maar ja ik moest er zelf eerst even vrede mee hebben...

maar ik vind in deze situatie wel net iets anders.
    vind dat je al je moed bij elkaar moet rapen hoe moeilijk het ook is en het hem moet vertellen zo kunnen jullie iedergeval samen praten of het en hoe nu verder!

this niet makkelijk niemand heeft gezegd dat het makkelijk is maar je hebt het er zelf na gemaakt ....

suc 6

9. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ps je kan wel wachten tot het prefecte moment maar ik zou je wat vertellen DIE KOMT NIET! ik heb er een hele dag over gedaan om het mn man te vertellen en nog kwam het met moeite er pas savonds uit

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja tuurlijk dit moest natuurlijk een keer gezegd worden. Wat een bullshit. Het heeft er echt helemaal niks mee te maken.

11. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Ik had het meteen tegen mijn vriend verteld, als het zo onverwachts gebeurd kan/moet je het toch juist met je man delen? Je zou elkaar alles moeten kunnen vertellen..Of het moet niet zo onverwacht voor jou zijn, dan kan ik begrijpen dat je zenuwachtig voor zijn reactie bent..

Ik ga verder niet oordelen over jou eerlijkheid maar ik hoop oprecht dat jullie hier goed uitkomen! Hoe langer je het voor je houd hoe moeilijker het wordt!

12. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant

Whahaha ik doe het bijna in me broek! :D

13. jostafientje

jostafientje Actief lid

26 jan 2012
    189
    0
    0
    en het verhaal wat ze verteld is geen bullshit, het rammelt aan alle kanten...

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ach over 8 maanden komt hij er vanzelf wel achter........ in de verloskamer.. uhm schat.. ik moet je nog wat vertellen...

Maarja... dan wordt ze wel "verlost" van datgene wat nu zo aan haar knaagt: geweten door bedriegerij.

15. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Ts zal zel wel niet meer reageren na al deze opmerkingen. We kunnen haar tips geven maar er word weer aardig lomp gereageert als ik het mag zeggen. We zitten niet in haar situatie en we kennen haar man helemaal niet!!! Kijk ik ben het er ook niet mee eens dat zij zo slordig met de pil omgaat. Maar ik denk dat iedereen wel eens OOIT de pil is vergeten.
    Ik zou het ook gelijk vertellen tegen mijn man, maar dan weet ik ook hoe hij reageert. Zij is gewoon heel bang dat haar man haar gaat verlaten dus snap best wel dat ze het niet durft te vertellen. En tuurlijk is ze heel blij dat ze zwanger is maar ze wil ook haar gezin bij elkaar houden denk ik!!!
    (of dit verhaal verder klopt staat er voor mij buiten, vond gewoon echt lomp hoe sommige reageren)

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Vrees het ook..

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Een pil vergeten kan altijd.
    Maar DENKEN (omdat je dat zo voelt) dat je man nog een kind wil en dan willens en wetens laks met de pil omgaan (wetend dat je super vruchtbaar bent) en hierdoor zwanger raakt, is in mijn ogen iemand bedriegen.

18. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Rogijuli, daar heb je wel een punt in!! ik dacht dat ze het wel al uitgesproken hadden dat ze we een 4e zouden willen. En dat ze toen een xtje de pil was vergeten en er geen punt van maakte omdat haar man ook een 4e kindje wilde!! Of ik moet het verkeerd gelezen hebben maar dat dacht ik.
    Tja ik moet zeggen toen ik aan de pil was, ben ik er ook ooit 1 vergeten maar heb dat wel tegen mijn man gezegd en wij hebben toen besloten om naar de huisarts te gaan hebben toen een morning after pil gekregen omdat wij het toen echt nog niet wilde. Is ondertussen 12 jaar geleden. Dus in dat opzicht heb je wel gelijk, ze had meteen moeten zeggen dat ze de pil was vergeten!!!

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Jeetje zeg. Toen ik dacht zwanger te zijn van onze eerste, was ik schijnbaar ook even vergeten mijn man te vertellen dat ik al een paar maanden gestopt was met de pil... Wilde die troep vast uit mijn lijf hebben voor als we ervoor zouden gaan.
    Dat was in februari en we zouden pas in de zomer voor een beebje gaan. Uiteindelijk bleek ik niet zwanger en zijn we daarna gelijk wel voor een beebje gegaan.
    Heb nog nooit het idee gehad dat ik daarmee mijn man bedrogen heb, maar volgens de heersende mening hier is dat dus wel het geval. Ben blij dat mijn man niet zo zwaar op de hand is...

TS
    Vertel het je man wanneer er gelegenheid is, maar stel het niet uit omdat je bang bent voor wat er gaat gebeuren. Ik denk dat de reactie van je man nog best eens mee kan vallen. Hij heeft die opmerking geplaatst toen hij er doorheen zat. Misschien denkt hij er nu weer heel anders over. En zo niet, dan helpen die paar dagen uitstel ook niet. Je loopt nu met zo'n last op je schouders, die moet je delen.
    Enneh, nog gefeliciteerd!!

20. dochter2009

dochter2009 Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.001
    0
    36
    Meid gefeliciteerd! er groeit een kleintje in je buik. En ga je niet verantwoorden. Er zijn zat mensen die wel eens een pil vergeten en daardoor niet zwanger raken. Jij hebt het geluk dat dit eigenwijze minimensje er zo doorheen is geglipt! en ik zou het toch heel raar vinden als je man gaat flippen als je al zo lang samen bent en zoveel deelt, ook drie kinderen!!!!!. Dat hij niet happy is met de andere dingen in zn leven prima, maar dat kleine mensje van JULLIE mag daar niet onder lijden. Wie weet doet dit hem wel heel goed. Het heeft zo moeten zijn!

Deel Deze Pagina