ik ben het hier ook mee eens ik had dezelfde gedachte eerst bang om te vertellen zelfs al denkend aan verder zonder man,en opeens is alles perfect???? ik vind het een vreemd verhaal hoor,maar ja dat is mijn mening
ja maar toch moet ik soms mijn mening zeggen hoor ik vind het gewoon vreemd,er komt hier een nieuwe plaatst net 8 berichten en dan moet het ook nog geloofwaardig klinken??
Aller eerst VAN HARTE GEFELICITEERD!! Blijkbaar kunnen mensen zich hier op het form zich enorm druk maken hier over andermans zaken. Over hoe en wanneer je het hem moet vertellen en denken te weten hoe jou situatie is enz.. maar niemand weet beter hoe jou situatie is dan jij zelf! Laat je niet gek maken.. Ik heb iets gelijks soort meegemaakt en manlief is er nu ontzettend blij mee en trots!..
mannen zijn soms gewoon raar....... niet te peilen in sommige situaties...... Ga je van het ergste uit.... is er "niets aan het handje".... verwacht je geen problemen... "zijn ze er opeens wel".....
Tjee wat een akelige reacties? Zijn alle mama's ineens vergeten hoe onzeker hormonen je soms maken? Mijn vriend was een week weg toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. Waren er helemaaaaaaaaal niet mee bezig en voor zover ik wist had ik geen fout gemaakt met AC (had ik ook niet) maar ergens voelde ik me toch schuldig. (bovendien is t een veel gemaakte grap in onze omgeving nog steeds.... tja beter de pil slikken he...terwijl ik helemaal geen pil gebruikte maar andere AC! Je blijft je toch rot voelen) Ik wilde het toen ook vriendlief niet vertellen over de telefoon en heb dus ook een tijdje poppenkast moeten spelen. In die tijd maak je het zo groot, dat probleem in je hoofd dat je er ook niet zo 1-2-3 meer uitkomt. Uiteindelijk was het voor hem ook even een shock. Ik had me er al bij neer kunnen leggen en hij kreeg t rauw op z'n dak. Niet heel handig... maar om dat nou te veroordelen?! De tweede keer was ook heeeel veel sneller dan verwacht mara heb ik t om deze reden wel direct verteld...
Ferienke, wat fijn dat je man het goed oppakte! Zo zie je maar, jij zag jezelf al als alleenstaande moeder met 4 kinderen, en zo kun je iets in je hoofd veel problematischer maken dan het uiteindelijk blijkt te zijn. Geniet maar lekker samen vanaf nu! @allen: Ik heb in dit topic en ook andere topics een paar voorbeelden gezien waarin onder de vlag van vrije meningsuiting het goed fatsoen en respect voor anderen met voeten wordt getreden. Dat vind ik erg jammer. Iemand komt hier om constructief advies te horen. Kritiek geven en/of je mening geven kan en mag, maar iemand met de grond gelijk maken is dan weer iets anders.
Ferienke, van harte gefeliciteerd met je onverwachte zwangerschap, fijn dat je man positief reageerde. Ik wens je verder een zorgeloze zwangerschap toe. Hopelijk kan je er nu van gaan genieten!
Was ik maar mama dan wist ik hoe dat voelde... Vandaar mijn "vervelende" reactie... Ik blijf dit allemaal een zeer vreemd verhaal te vinden... Titel zegt ongepland zwanger, dan heeft ze het over dat ze er voor gingen, dan zegt ze slordig te zijn geweest met de pil, dan zegt ze dat het gepland is...
ik wil je eerst feliciteren, ik herken wel wat je zegt. ik had een hele grote kinderwens, en mijn vriend hald ook wel eens gezegd dat het wel zou gebeuren maar nu nog niet, nu was ik ook 1 week niet zo netjes ik heb het dan verteld en ik verwachtte een hele boze vriend en veel stamppij, maar ik kreeg de reactie, nou tsop dan maar met die pil! dis ook gedaan en het heeft nog effe geduurd voor ik echt zwanger was. maar mijn vriend die is akkoord gegaan en het kind is echt gewenst maar mijn vriend is niet echt van baby's nooit geweest en zal denk ik ook niet snel komen, mannen zijn soms toch niet te voorspellen denk ik dan maar.