wat leuk, een apart topic voor een vierde. ik sluit me graag aan! wij hebben een zoontje die in november 4 wordt, een zoontje die in februari 3 wordt en een meisje dat afgelopen juni een jaar is geworden. 16 april, ergens daaromheen in ieder geval, verwachten wij de vierde. nog geen idee wat het word, maar ik zeg 'een jongen' haha. de vorige 3 keer had ik het goed, dus ben benieuwd. mijn eerdere zwangerschappen waren zwaar door rugklachten en BI en een verscholen PND gecombineerd met angst en paniekstoornissen. dit is sinds de 2de bekend en velen vinden het dan ook niet verantwoord dat we derde gekregen hebben, laat staan een vierde. in onze omgeving weet dus ook nog niet iedereen er van, maar de mensen die het wel weten zijn toch blijer dan verwacht. wel durf ik nauwelijks een klachtje te uiten, omdat ik bang ben voor reacties als 'zie je wel' of 'sja, daar kon je op wachtn, eigen schuld, dikke bult'. De klachten nu zijn een beginnende BI en héél erg moe. zo moe ben ik nog nooit geweest. ik vind het dan ook moeilijk om de kinderen te verzorgen en het huishouden draaiende te houden. Gelukkig hebben mijn man en ik het er uitgebreid over gehad en hebben we er voor gekozen dat ik overdag enkel de kinderen als prioriteit zie en het huishouden doe voor zover mogelijk. hij pakt het dan op als hij thuis is. het is soms een rommeltje, maar we weten het draaiende te houden en daar zijn we trots op. ik vind het ergens best wat eng, een vierde, maar ben er ook heel blij mee, heb altijd 4 gewild. dit is dus, voorzover we het nu kunnen zeggen, wel echt de laatste haha. zo is het wel weer druk genoeg aan tafel we zijn al druk aan het brainstormen wat betreft de ruimte. er is geen slaapkamer meer over, dus de kleine komt eerst bij ons en daarna zien we verder. of de oudste 2 gaan op 1 kamer of we storten ons op de verbouwing van de zolder. een auto hebben we niet, maar mijn ouders nemen volgend zomer een auto van een oud collega over: een seat alhambra! alsof het zo heeft moeten zijn! ik heb wel een fiets met fietskar, dus ik kan er nog steeds met 4 kindjes op uit. ik lees graag mee hoe het jullie afgaat en waar jullie zoal tegen aanlopen en wat jullie oplossingen zijn. wellicht kan ik nog de nodige ideetjes op doen hier!!!!"
*zwaai*... kom alleen snel even zwaaien... en welkom claartje zeggen.... ben nu al aan t stuiteren en het is vanavond pas..... hoop ook gewoon zo dat alles goed is.. (ook al is het pretecho).... wellicht tot later.... eigenlijk moet ik hier zo "aan de slag"... ofja.... het hoognodige.. want meer kan ik niet... maar goed.. leuk dat er meer bij dit topic komen.... , want met "zoveel" kleine kindjes.. ben je toch een beetje een "vreemde" vogel.... xxx
Seth, een zoon! Gaaf! Ja, ik heb je even gevolgd in het maandtopic, was zo nieuwsgierig, hihi. Prachtige foto's zeg! Melanies, geniet van je binnenpretjes, heerlijk joh! Claartje, welkom! Leuke intro heb je geschreven. We gaan ook bijna gelijk op, extra gezellig. Hier bevallen met 39.6 39.3 40.2 (inleiding). En ik krijg een gesprek met de gyn over een keizersnee, mijn vk durft een natuurlijke bevalling niet aan. Na 3 zware bevallingen is het denk ik ook wel in het belang van het kind om het nu via een ks geboren te laten worden. Ik zie wel op tegen het pijnlijke en lange herstel. Nu al. . .
Inderdaad een duidelijke knul.... geen twijfelel mogelijk... dus chinese kalender, nub, zouttest etc.. en ikke zelf had het fout.... De oudste had het goed... een kleine baby met een dikke piemel.... al vind ik toch al dat deze knul brede schouders heeft, bouw... dus ik ben benieuwd of ie over de 4240 gram gaat....
Seth: een ZOON, en wat een onwijs gave foto, heel mooi! Hi hi weer een mama met 3 zoons en een dochter!
Celestea: kan me voorstellen dat een keizersnee ook wat spanning geeft. Heb je bij alle 3 dezelfde soort bevallingen gehad dat de vk het niet meer aandurft? Even afwachten dus wat de gyn ervan vind. Weet je al wanneer je die afspraak hebt?
over KS gesproken.... wat me net tijdens de pretecho even niet aanstond... Zegt de echoscopist, de placenta ligt aan buikzijde.. (wist ik wel..)... vervolgt ze dr zin met "alhoewel"........ Als je naar de beelden kijkt, zie je dus idd buikzijde, maar ook rechts (voor uitgang) placenta liggen.... hoop wel dat ding nog ff "omhoog groeit"... het herstel lijkt me dus ook drama.... zeker omdat het niet je eerste is... rust pakken, niet tillen.... nu moet ik zeggen dat ik ook positieve verhalen lees... en geplande keizersnee, of spoed scheelt natuurlijk ook heel veel!!!!
Melanies, die afspraak krijg ik over 10 weken, dan ben ik 24 weken. En wat ik zo lees op internet is dat je dan met 36 weken wordt overgedragen van vk naar gyn en dat je dan een datum gaat prikken. Maar dat krijg ik over 10 weken wel te horen. Ik heb inderdaad allemaal problematische bevallingen gehad met hetzelfde soort probleem en dit is de eerste zwangerschap bij een andere vkpraktijk en die willen het risico niet nemen. Heel fijn, dat het eindelijk serieus genomen wordt. Seth, nou dat dus, het is niet je eerste inderdaad. Je hebt er nog 3 rondlopen dus rust nemen zit er niet echt in. Alhoewel, wij hebben mn schoonmoeder gevraagd dan een paar maanden bij ons in huis te komen. Ik ga het anders echt niet redden met die dikke week kraamzorg, en daarna dan. Kind moet naar school, de ander naar de creche en de dreumes is gewoon hele dagen thuis. Hou dat maar eens draaiende terwijl je moet herstellen, dat gaat gewoon niet. Vandaar dus dat we nu al eea aan het 'voorbereiden' zijn. Seth, je hebt wel een goede kans hoor, dat de placenta nog gaat schuiven.
Celestea Fijn dat je hulp hebt.... Hoe is jouw band met je schoonmoeder? Mijne wil altijd wel helpen, MAAR het is iemand die zich dan gelijk tot lid van het het gezin rekent zeg maar..... vraag me af hoe het straks hier gaat lopen...maarja ga ik nu nog maar even niet aan denken.... Hoop wel dat deze eerder doorslaapt dan onze dreumes, die heeft tot 8 maanden om de 2 uur gegeten.. en ja hij kreeg borstvoeding, maar zelfs toen ik de laatste vervangen had in fles voor hongerige baby's wou hij nog snachts bij mij eten... nouja is ook een grote jongen.. nog steeds..
Seth, mijn schoonmoeder woont zo'n 7500 km verderop Dus die zie ik alleen als we er op vakantie gaan. Maar ze spreekt wel engels, dus we kunnen prima communiceren. Ze dringt zich helemaal niet op, ze houdt erg veel rekening met mijn manier van opvoeden, maar ze wil natuurlijk ook graag gewoon van haar kleinkinderen genieten als ze ze ziet en dingen verbieden vindt ze dan lastig. Gelukkig is ze geen opdringerig type, ze heeft wel duidelijke ideeën over t eea maar respecteert ook dat wij het anders doen, zal ook met cultuurverschil te maken hebben. Dan is het misschien makkelijker om te zien dat mensen dingen anders doen? We moeten nog een visum voor haar aanvragen, maar ik hoop dat dat geen problemen geeft, anders zit ik echt klem.
Hoi dames, Ik kijk eigenlijk steeds weer uit naar dit topic en lees graag over jullie dames met een vierde op komst, hoewel ik hier niet meteen hoor... mijn vierde is er namelijk al... Anne-Fleur is nu net twee maanden oud. Hier bij ons in de buurt is het niet meteen een zeldzaamheid om vier kinderen te hebben, mijn zusje testte gisteren positief en daar komt nummer 4 dus eind juni en heel wat van mijn vrienden en kennissen zouden er ook vier willen, maar daar wil of de man of de vrouw niet meer en blijft het daardoor dus bij drie. Ook mijn nichtje heeft vier kinderen (allemaal dochters) en een vriendin van mijn andere nicht ook (drie zonen en een dochter). Hoedanook, de reacties op onze vierde waren uiterst positief en ik geniet nog elke dag van mijn eens zo grote droom die nu werkelijkheid is geworden... een gezinnetje met vier kindjes!!! Bij mij zijn het overigens drie dochters en één zoon. Dochter Hanneke: wordt in januari 13. Zoon Geert-Jan: wordt in december 11. Dochter Brechje: werd in juni 8. Dochter Anne-Fleur: werd geboren op 13 augustus 2011. Mochten jullie het toch leuk vinden dat ik hier ook mee kom kletsen over mijn viertal, ook al ben ik niet meer zwanger... laat maar weten... ik zou 't wel leuk vinden Liefs, Karen.
Welkom Karen! Natuurlijk welkom, wat mij betreft. Leuk, dat bij jou de 4e er al is. En jouw oudste 3 kinderen zijn ook al wat groter, vind ik ook leuk hoor, om over te lezen.
Karen, we komen nu gewoon allemaal bij jou aan kloppen voor advies!!!! haha, jij loopt een stukje voor, dus we horen graag welke tips je nog hebt
Nou, advies genoeg hoor... ben al helemaal ervaren met mijn viertal Vandaag heeft Anne-Fleur haar eerste prikjes gekregen en ocharme mijn meisje, wat heeft ze gehuild. Ik heb haar nog nooit zo hard horen schreeuwen, ze was echt ontroostbaar. Nu heeft ze een beetje koorts en vindt ze het vooral leuk lekker dicht bij mama. Ik vind het niet erg, hoor, lekker veel knuffelen samen!
Schiet me opeens te binnen dat ik hier ook meeschreef.... (seth) had opgezegd... zat er ff helemaal door... (lang verhaal)... iig even mn abo weer nemen.... dus terug onder een nieuwe naam...
Melanies, hematoom weg, jippie! Karen, die eerste prikjes, ja zielig he Cerberus, welkom terug Heb je verhaal even gelezen. Ik hoop dat het genieten de overhand krijgt Hier ben ik nu al zenuwachtig voor de geslachtsbepaling zaterdag. Is het een meisje dan ga ik echt helemaal los op het kopen van roze kleertjes. Is het een jongen dan kan ik zwart met geel gestreepte pakjes gaan maken Verder alles naar wens, nergens last van. Hoop dat dat zo blijft Hoe gaat het verder met iedereen??
Celestea Tja en dat is maar het halve verhaal.... tenminste als je het topic bedoelt... heel veel andere dingen wat erbij komt.... (ruzie met schoonma, ivm bewust achter onze rug om foto's jatten van facebook , nieuwe auto waar 800 euro schade aan zit, ex btw en man-uren... etc. etc. en vooral mn bekken wat echt uitelkaar aan t vallen is.. *pijn, pijn, pijn*... en steeds meer *niet kunnen*... maar goed doorbijten... zaterdag.... schiet niet op he, die laatste dagen.. herkenbaar... ik kijk zelf alweer enorm uit naar 3-11..... hoop gewoon dat alles goed is.. en dat de placenta al hoger ligt... ik had ook allerlei ideeen in mn hoofd.... maarja moest even omschakelen.. Heb nu een thema voor de babykamer/ jongenskamer uitgekozen..... tja t roze en kitch is nu van de baan.... nouja.. ik liep net bij drogist en zag zo'n leuke nieuwe mooie my little pony stiekjes, haarbandjes.. etc. etc.. dat ik die ingeslagen heb voor sinterklaas voor dochter... Voel de kleine steeds iets meer bewegen nu.... en we zijn (als het goed is) ook al uit een naam... nouja de eerste naam dan... Alvast veel plezier zaterdag... hoe laat mag je? ennuhh foto's showen he?!!!