Een hoop tegenslagen dus er bovenop, Cerberus. En je hebt waarschijnlijk ook weinig tijd écht voor jezelf. Ik zorg zelf wel dat ik een paar uur / dagdeel per week voor mezelf heb. Dan gaat mijn man met de kinderen ontbijten bij Ikea ofzo en doe ik iets voor mezelf. Dat heb ik ook wel nodig, ik werk verder niet buitenshuis en de kinderen zijn nog klein dus ik ben eigenlijk altijd bezig met de kinderen. Niet erg, is een keuze, maar af en toe wat tijd voor mezelf heb ik dan wel nodig. Maar jij hebt wel erg veel te verwerken gehad de laatste tijd als ik dat zo lees, dikke knuffel voor jou Cer! Leuk dat je lekker bezig bent met het kamertje. Ik heb de echo om 10.15, lekker vroeg! Ik zet alleen geen foto's online Ik wil je wel een linkje sturen per pb En tel nu de dagen af. Is het al zaterdag?
Celestea: jij dus ook geen Daltons kaartje, hi hi Een meisje, leuk! Cerberus: Moet ff wennen aan je naam, maar wat fijn dat je weer terug bent, had ook al gezocht waar je was, maar een pittige tijd zeg! Ik heb jullie erg verwaarloosd, ga het goed maken Ben erg moe 'savonds en lig soms gelijk met de oudste op bed, niet echt gezellig voor manlief, maar val gewoon op de bank in slaap. Laatst zelfs terwijl we visite hadden al zittend met de mond open, charming ha ha...not Komt niet alleen van de zwangerschap, ook slaapgebrek omdat er tegenwoordig elke nacht wel minimaal 1 kind de boel op stelten zet, en daardoor zijn broertjes ook vaak wakker worden. Soms lijkt het wel een domino effect, de een weer in bed, de volgende er weer uit.. Ach, gaat vast wel over voordat hun zusje er is
dit stukje had ik kunnen schrijven.... het gaat hier de laatste weken precies zo..... en idd het is niet steeds dezelfde, maar elke keer een ander... of ze wisselen elkaar in 1 nacht af..... Heb jij ook zo, dat je weer zoooooooo moeilijk in slaap kunt komen??? zo vervelend.. dan slapen de kinderen weer en lig ik soms nog 2 uur wakker.... Was vanochtend ook aan t mopperen dat ik eindelijk 1 nacht eens door wil slapen.... ben ik overdag niet vooruit te branden.... alleen de kindjes verzorgen en naar school brengen en halen..... Smiddags kan ik ook niet meer slapen... ik durf niet meer op de bank te gaan liggen... (vorige keer kon ik er niet meer vanaf ivm bekken) en de jongste slaapt nu al niet meer echt... half uurtje ligt hij in zn bed wat te relaxen en dan gaat ie huilen... zou het dan toch door zwangerschap komen ofzo?? dat de kindjes onrustig zijn.. o... wie benieuwd is... ik heb gisteren een "dikke buiken foto" in mn album geplaatst..... issie verstoppertje aan t spelen of niet... Donderdag 20 weken echo... ben benieuwd of ze alles in beeld krijgen, want was met pretecho al probleem...
cerberus: ja ik kom vooral vanaf 04.00 uur niet meer goed in slaap. Dus dat in combinatie met een kleine die in een keer weer een nachtvoeding wil (Sprongetje?) en eentje die de laatste tijd weer veel ongelukjes 'snachts heeft en een vroege vogel om 5 uur, doet een mens geen goed. En dan combineer ik mijn plaspauzes gelijk met deze uitstapjes, dat scheelt dan weer Maar.. de jongste heeft al weer 2 nachten doorgeslapen, en voel me nu al stukken beter. Hoe was je 20 weken echo? Of is dat vanavond pas? Enneh, wat een net buikje nog! Maar wat niet is kan nog komen Hoe gaat het verder met je?
hé, willen jullie wel even ophouden mijn ervaringen op te schrijven!!! ook hier spoken ze s nachts soms flink. vandaag een héle rustige dag gehad. ik lig al twee dagen met buikgriep op bed en vandaag zijn alle kinderen naar opa en oma gegaan. erg gezellig daar, omdat oma jarig is. mijn man is ook aan het werk, dus ben echt alleen thuis. kan me niet heugen wanneer dat voor het laatst gebeurt is. helaas zie ik niet meer dan mijn laptop en mijn bed en met regelmaat de wc, maar toch wel even rustig. nog twee dagen en dan mogen we spieken. ben erg nieuwsgierig
even mn echo verslag hier neerzetten... (even gekopieerd...) helemaal opgelucht... helemaal goedgekeurd.... eerst de "gewone echo" gehad.... kleine lag er goed voor.... placenta lag er niet voor... gewoon aan buikzijde... en nog steeds 100% jongen... daar twijfel ik niet aan De echoscopist boodt zn excuses aan dat hij wat moest drukken.... "als het pijn doet".... hahaha je doet maar hoor... ben 3x bevallen, ben wel wat gewend.... daarna triple-P meting gehad... 5,3 cm... dus ik ga wel uit van die 42 weken... hahahahahaha En natuurlijk weer een echoscopiste in opleiding... (ben altijd proefkonijn vanwege weinig buikvet) Ze vroeg of ze ook even "inwendig" mocht kijken... ja hoor.. ben niet zo moeilijk.... Bevallen doe ik ook niet met mn broek aan.... "en je hebt hem vast ook niet aangehad tijdens het maken, zei de vrouw... hahahahahaha Nee een regenjas wel, maar mn broek niet... was wellicht wel veiliger geweest... Vroeg ondertussen aan de andere echoscopist hoeveel de kleine nou woog... 400 nog wat..... en daarna zegt ie 335 gram.... (nu zie ik dat de meeste meer wegen.. dus vraag me af of het dus niet 435 was...,) nouja het echte gewicht zie ik toch pas in maart (of april)... Kreeg op het einde nog een compliment... "als iedereen zo zou zijn als jij, hadden we het makkelijk....." Heb trouwens even daar gevraagd of 30 weken echo nu standaard was.... Het is volgens echoscopist niet standaard, maar tegenwoordig doen veel vk's het nu wel..... volgende keer dus eens vragen aan mijn vk... of zij het nu wel doet (?)
plaspauze.... ahhhh ik word er niet goed van... het is echt extreem deze keer.... ben altijd een grote zeikderd.... (in het verleden 3,5 jr chronisch onsteking gehad) maar nu is het echt extreeem.... vooral als ik net in bed lig, moet ik constant plassen.... soms echt 7x achter elkaar... heb geen onsteking,... dus is echt door zwangerschap... misschien juist omdat alles zo ineen gedrukt zit.. (?) behalve het bekken gaat het goed...en *klop, klop* heb nu maar 1x weer vastgezeten.... dus als het zo blijft zoals het nu is ben ik tevreden... nouja komt het ook dat ik dus (zeker voor mijn gevoel) weinig doe.... ik pak echt mn rust... ... Claartje... ahhh buikgriep... vreselijk... heb het vorige zwangerschap 2x heftig gehad, een keer in het begin en op het einde nog een keer... wat een ramp zeg... kotsen, schijten en als ik pech had pieste ik ook nog in mn broek.... hoop dat mn weerstand nu beter is, want had toen echt vanalles... zelfs oorpijn door vocht achter mn trommelvliezen.... hoorde toen weken net alsof ik onder water zat.... al had ik gisteren weer wat oorpijn.... (normaal dus nooit gehad~!) heel veel beterschap... hopelijk knap je snel op.... en gaat het niet heeel het gezin rond... (ook altijd zo lekker met zoiets..) zeker voor de kleintjes zo zielig...
Oh ik heb dit topic echt verwaarloosd!!! Hoe is het met jullie allemaal? Druk met de kids? Hoe gaat het met alle bolle buiken? Hier druk en enorm vergeetachtig. Ik vind mezelf vreselijk deze zwangerschap. Las dat jullie kinderen ook onrustig zijn in de nacht. Hier idem. Denk dat dat met de zwangerschap te maken heeft. Had robyn ook toen ik zwanger was van de derde. Weet iedereen trouwens al wat het wordt? Wij weten sinds kort dat we er weer een meisje bij krijgen. Hoop snel iets van jullie te lezen. Xx
Ik heb dit topic ook een beetje verwaarloosd... shame on me , maar ik kan jullie verzekeren dat het dan ook erg druk is met vier kids!!! Hou jullie maar klaar allemaal... Hier gaan de weken ontzettend snel, Anne-Fleur is inmiddels al meer dan drie maanden oud en groeit als kool. Zo lijkt het dus ook dat de zwangerschap van mijn zus heel wat sneller verloopt als die van mij toen... een week wachten op een vierde kindje is duidelijk niet hetzelfde als een week met een vierde kindje
Wat fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie. Ach het verwaarlozen van het topic... We hebben allemaal een "groot" gezin dus dat is een goed excuus. :-D Ja ik geloof ook echt dat het heel druk gaat worden voor ons. Jij hebt de vierde nu. Geef je borstvoeding? Ik zie dat je de kinderkleding te koop hebt staan. Geen 5e meer?:-D
Ja, inderdaad, een goed excuus... het is hier dan ook echt druk, druk, druk... Oudste heeft nu bijna haar eerste examens op het middelbaar en wordt daar stilaan een beetje zenuwachtig van. Ze heeft ons best wel nodig nu, om te steunen en af en toe te helpen met schoolwerk. Maar ze doet het goed, hoor. Anne-Fleurtje is een beetje ziek. Ze hoest vreselijk en had dit weekend een beetje koorts en ze is vooral hangerig en wil voornamelijk bij mama zijn. Dat extra knuffelen met haar vind ik helemaal geweldig, maar het werk blijft liggen natuurlijk En ook 's nachts komt ze weer vaker drinken en dat is wel wat minder... zo vermoeiend!!! Afgelopen weekend sinterklaas gevierd... super gezellig. De kids zijn weer goed verwend allemaal. Onze ouders kwamen voor de gelegenheid eten en ik heb gekookt. Over twee weken wordt mijn zoon 11, dus ook dan weer voor de hele bende koken. En dan komen kerst en Nieuwjaar er al weer aan... En ja, ik geef borstvoeding, het liefste nog zo lang mogelijk. Ik vind die momenten samen zo gezellig! En een vijfde: Mijn gevoel zegt 'ja' en een zesde ook nog wel... maar mijn verstand zegt 'neen'. Ik moet ze allemaal groot krijgen, kunnen laten studeren, geven wat ze nodig hebben... en dat de dag van vandaag!!!!! Neen, het is echt mooi geweest. Ik ben ook al 37 en mijn oudste dochter een puber van bijna 13. Anne-Fleur was meer dan gewenst en we hebben er 11 maanden over gedaan om haar te krijgen, de bevalling was zwaar en ik ben zo blij dat ze er gezond en wel is. Ik zou de angst en de zorgen niet nog eens willen meemaken, ook ben ik blij dat mijn lichaam nu weer van mij is. Ik ben dus niet jaloers op die dikke buik of op het bevallen zelf. Maar een kindje blijft een rijkdom, een fantastisch mooi geschenk... dus ja, het zal altijd wel een beetje blijven kriebelen bij mij En jullie, zijn er hier die wel voor een vijfde willen gaan????
Hoi dames, ik zag jullie topic en werd ernaartoe getrokken. Ik twijfel namelijk nog of, en wanneer we voor een 4de zouden gaan. Mijn jongste is bijna 1jaar en de oudste net geen 5jr namelijk. Hoe ervaren jullie het zwanger-zijn en zorgen voor zo'n druk huishouden? Zouden jullie het hebben uitgesteld wetende hoe zwaar (of juist niet) het is alles te combineren? Verder nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Groetjes.
Hoi, ik heb even geen excuus meer voor het verwaarlozen van dit topic: Ik ben nu volledig de ziektewet in gegaan tot aan mijn velof! Begon teveel te kwakkelen met mijn weerstand, continu ziek en geen weerstand tegen alle virussen die de kids mee naar huis nemen. Bekkenklachten nemen toe en smiddags huilen van moeheid waren de welbekende druppels om te stoppen. En wat voelt dat als een opluchting! DUSSS alle tijd om weer op ZP te reageren.
Mijn oudste is 5 en de jongste is bijna 11 maanden, en de jongste heeft veel problemen gehad met doorslapen tot 10 maanden. Dat koste veel energie, had ik dat van te voren geweten, tja... Maar we hebbben het overleefd en nu begint hij langs de tafel en stoelen te lopen en probeer ik met mijn dikke buik op tijd te reageren als hij valt en kruipt hij vliegensvlug de hondenmand in enz. Wat ik bedoel is dat het pittiger is dan wanneer je zwanger bent van de tweede, maar als ik mijn eigen lijf weer terug heb ga ik er vanuit dat het wel weer gaat draaien zoals het na de derde ook ging... Dus ik hoop dat ik over 2 maanden weer een stuk relaxter leventje heb
Karen 1974: Ik vind het zwanger zijn een hele leuke en bijzondere periode, en deze zwangerschap is me eigenlijk veel te snel gegaan. Had heel graag bewust van deze laatste zwangerschap willen genieten, maar in combinatie met het gewone leventje was dat niet haalbaar en is de tijd voorbij gevlogen en realiseer ik me dat ook deze zwangerschap alweer bijna voorbij is. Maar een 5de kindje zit er echt niet in, financieel en qua ruimte niet, maar ik ben ook bang dat ik ze dan niet genoeg aandacht meer kan geven.
Heel erg herkenbaar wat je schrijft. Ook hier wil ik graag nog meer genieten (en dan zijn mijn oudste drie kids al groter, dus alle kansen om te genieten eigenlijk), maar ik word er soms gewoon triest van als ik opmerk hoe snel de tijd gaat en hoe snel Anne-Fleur groot zal zijn. Toch ook hier zeker geen vijfde omwille van mijn eerder al aangegeven redenen, maar net zoals jij schrijft: ook omwille van het financiële. Ik hoop nu oprecht dat we deze vier allemaal kunnen laten studeren en een fijn leven kunnen geven in tijden van crisis... het maakt me soms wel bang, temeer daar ik ook niet werk.
Hallo allemaal, Wij zijn een aantal maanden bezig voor een 4de. We hebben een zoon van 9 jaar oud en een tweeling van 6 jaar oud.
Dronty, wat leuk dat jullie de knoop doorgehakt hebben. Wat een verademing lijkt me dat, eindelijk terug te kunnen proberen en afwachten in spanning of het 'raak' is die maand. Hier zit ik vrijwel iedere dag erover te dubben of de tijd wel rijp is.. Melanies, mijn kindjes zijn ongeveer dezelfde leeftijd als de jouwe. Lijkt me alleen zo erg zwaar dus durf ik het nog niet echt.