Hallo allemaal, Ruim anderhalve week geleden zijn wij er tot onze grote vreugde achter gekomen dat ik -toch spontaan, terwijl ik me "geestelijk" al aan het voorbereiden was op de medische mallemolen- zwanger ben. Dat was heel onwerkelijk, maar ook superfijn! Ik vermoed dat ik nu zo ongeveer 6 weken zwanger ben. Helaas hebben we er tot nu toe nog niet echt van kunnen genieten: de dag na de test begon ik nl. bloed te plassen en dit heeft 4 dagen geduurd. Ook nu blijk ik nog (onzichtbaar) bloed en eiwit in m'n urine te hebben. Voor een miskraam was ik op zich niet zo bang, omdat ik zeker wist dat het geen vaginaal bloedverlies was. Maar zorgen maak(te) ik me natuurlijk wel! Inmiddels heb ik een afspraak bij de nefroloog staan: de kans is reëel dat er iets mis is met m'n nieren. Dat staat dan waarschijnlijk op zich los van m'n zwangerschap. Eind van de week kunnen we in het ziekenhuis terecht, en zolang er nog geen diagnose gesteld is probeer ik maar niet teveel na te denken over mogelijke consequenties (zowel voor mij als ons beebje), maar spannend is het dus wel. Dit wou ik even delen...
Heel veel succes Margreet. Ik hoop dat het meevalt en dat het met jou en de baby helemaal goed komt! groetjes
gefeliciteerd met je zwangerschap en ik hoop dat de uitslagen goed zijn en er niets ernstigs aan de hand is.
Gefeliciteerd met de zwangerschap! En hopelijk is het maar iets onschuldigs , maar daar gaan we maar vanuit! Dus laat maar snel de resulaat komen. Groetjes
Heyy gefeliciteerd met je zwangerschap! ik heb hetzelfde gehad (was alleen niet zwanger) maar het scheen bij mij een ernstige blaasontsteking te zijn (ze dachten ook eerst mijn nieren) in ieder geval succes en geniet van je zwangerschap!
gefeliciteerd met je zwangerschap, hopeljik si er verder niets ernstigs aan de hand en kun je snel gaan genieten van je zwangerschap!
Hier even een update van mijn kant. Iedereen die gereageerd heeft: hartelijk dank voor de gelukwensen en het meeleven, heel bijzonder om zo dingen te kunnen delen met mensen die je niet eens kent! Ik ben vanmiddag bij de internist (nefroloog) geweest, en ik blijk inderdaad een nieraandoening te hebben. Er gaan de komende tijd nog diverse onderzoeken gedaan worden om te kijken in welke mate ik de ziekte heb en hoe de "conditie" van mijn nieren is. Gelukkig was het goede nieuws dat de prognose gunstig is bij de meeste mensen die deze aandoening hebben, dus ik ga er voorlopig maar even vanuit dat ik hier ook bij hoor. En, nog belangrijker, het andere goede nieuws was dat dit tot nu toe zeker nog geen invloed gehad zal hebben op de ontwikkeling van ons beebje. Gelukkig krijg ik komende week mijn eerste echo, hopelijk is die inderdaad goed. Wel loop ik wat meer risico's in de loop van de zwangerschap, maar daarvoor zal ik goed onder controle blijven. Ook moet ik op een zoutarm dieet en moet ik meer sporten (en ik ben al zo dun...) Maar goed, ik hoop heel erg dat het hierbij blijft en dat de vervolgonderzoeken geen nare dingen opleveren! Ik ben in ieder geval erg blij dat beebje er waarschijnlijk niet onder lijdt. (Pfff... had me de eerste weken van m'n zwangerschap wel een beetje anders voorgesteld! Maar ben ook nog wel blij hoor...)
van harte gefeliciteerd en hopelijk komt het allemaal snel goed met je nieren en dat je toch nog kan genieten gr maria
Jeetje, wat een boel emoties bij elkaar zeg. Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap. Hopelijk kun je er snel helemaal van gaan genieten! Succes.
van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wel een nare ontdekking tegelijkertijd van je nieren. ik hoop dat alles daarmee goed komt, gelukkig kunnen ze heel veel tegenwoordig en zal het vast wel goedkomen. geniet iig van je zwangerschap en dat je maar een mooie gezond beeb mag krijgen