Geen reactie schoonfamilie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rose73, 16 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar weken geleden hebben we bekend gemaakt dat we een tweede kindje krijgen
    Niet gepland maar wel enorm gewenst
    Mijn familie gebeld en felicitaties alom
    Ouders de volgende op bezoek om even nog te feliciteren.
    Mijn vriend belde zijn familie, felicitaties voor mijn vriend

Maar we zagen hen twee dagen later op de verjaardag van mijn zwager
    Niets maar dan ook niet werd er gezegd tegen mij over de zwangerschap

En nu nog steeds zeggen ze niets als ik ze zie
    Niet hoe het gaat of iets anders

Vrienden zijn gelukkig heel blij en vriendinnen vroegen gelijk hoe het ging

Meer mensen waar heel lauw of niet werd gereageerd
    Bij eerste zoon was dit niet Zo

2. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hai Rose,

wat jammer dat je dit gevoel hebt, dat is niet fijn.
    Is het een idee het gewoon even te benoemen, uit te spreken naar je schoonouders?(uiteraard weet ik niet wat voor band/ relatie jullie hebben met elkaar :))
    Of misschien hebben ze er gewoon niet aan gedacht, of zijn ze in de veronderstelling dat ze het mede ook voor jou bedoelden, de felicitaties toen ze jouw vriend feliciteerden door de telefoon..?

En, het is bij een tweede stukken minder hoor haha; de kaartjes bleven komen bij de eerste en nu zijn ze op een halve hand te tellen haha. Naja, maakt het uit!

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Herkenbaar. Mijn schoonouders zijn erin geslaagd in negen maand zwangerschap niet één keer aan mij te vragen hoe het ging met de zwangerschap of met de baby. Ook onze tweede. En bij ons zeer gepland en gewenst, na anderhalf jaar proberen (waar ze ook van wisten).

Het is helaas niet anders.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hoe is de relatie met je schoonouders?
    Als die gewoon goed is, zou ik het bespreekbaar maken. Anders zou ik het vooral snel naast je neerleggen.

Zelf geen goede band met schoonouders. Ook geen felicitatie of wat dan ook. Ook nu na de geboorte niet. Zou het liever anders zien, maar helaas. Die zullen geen band krijgen met hun kleinkind.

Sommige mensen denken niet na en bedoelen er echt niks kwaads mee. Dus als de band met je schoonouders gewoon goed zit, zou ik me hier niet al te druk over maken. Is de band niet goed, tja, dan is het in de lijn van de verwachting en zou ik er ook geen aandacht aan besteden, maar leuk is anders natuurlijk.

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.785
    289
    83
    Mijn schoonmoeder idem. Vraagt er nooit naar, vraagt niet hoe het met mij verder gaat.. Terwijl ik echt een hele lieve, zorgzame schoonmoeder heb! Bij de eerste was dit ook zo.. En als ik uit mezelf iets erover vertel komt ze heel ongeïnteresseerd over.
    Maar je moet haar eens zien met haar kleinzoon, ze is apetrots en dolverliefd op hem. Toch blijft het ook hier wel een dingetje.. Vind het erg lastig om ermee om te gaan.

6. Rose73

Rose73 Actief lid

7 jul 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg mijn tweede zoon
    Ik weet dat mijn schoonmoeder liever een kleindochter wil
    Ze zei jammer dat het geen meisje is

Waar ik boos om werd. Mijn tweede zoon is net zo gewenst
    Mijn band met schoonouders is niet fantastisch
    Ze zijn gek op mijn zoon

Mijn vriend en zijn ouders gaat redelijk
    Ach, ik last ze maar

Negatieve mensen moet je niets mee doen

7. fafa

fafa Niet meer actief

Ik zou er niet zo'n punt van maken. Wat al gezegd is: de aandacht voor de tweede is altijd minder. Is overal zo. En de felicaties aan de telefoon waren natuurlijk ook gewoon voor jou bedoeld. Ik zou er niet over beginnen in ieder geval.
    Felicitaties en interesse is iets wat je krijgt, niet iets waar je recht op hebt, naar mijn idee. Zolang ze niet negatief doen, gewoon lekker laten gaan, en genieten van de interesse van je ouders en vrienden.

Deel Deze Pagina