Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eva3006, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebe3

Bebe3 Actief lid

28 jan 2016
    171
    0
    0
    Brabant
    Baby boys! Wat veel hier hahaha. Ons meisje is gedraaid hoeraaa het voelt ook veel beter zo niet meer zo pijnlijk. Maargoed nog langer niet ingedaald (dr zus is überhaupt nooit ingedaald) dus ben benieuwd of ze dat nog gaat doen. Heb meteen de Gyn gevraagd hoe dat nu zit met dat lucht happen s nachts, was een bekend iets en gewoon s nachts die xylo neusspray gebruiken. Dubbel hoeraaa hahaha

Net laatste spulletjes voor de vluchttas gekocht (denk tenminste dat t de laatste spulletjes zijn) manman heb een hutkoffer nodig 😳

2. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Ja hoeveel jongens worden er nu verwacht in de groep en hoeveel meisjes?

Bebe wat fijn dat ze gedraaid is!! Dat zal vast een opluchting zijn denk ik.. dwars wordt dan toch een beetje krap :p
    Spannend hoor!! De laatste loodjes.

Vanavond gaan vriend en ik even weg voor een gordijntje voor de babykamer en een matras voor ons zoontje. Morgen gaan we de vloer leggen op zijn kamer. Tenminste een begin maken.. hopelijk redden we het gewoon op 1 dag. :D ben verder niet ongeduldig hoor.. :)

3. Humava

Humava Niet meer actief

Bebe3 oh dat zal een heerlijk gevoel zijn dat jullie meisje toch gedraaid is! Haha toch altijd te veel mee willen nemen hè. Ik ken het.
    eva3006 gordijntje moeten wij ook nieuw. Wij gaan volgende week maar eens kijken denk ik.

4. Juffie3

Juffie3 Lid

10 okt 2014
    53
    2
    8
    Bebe wat fijn dat jullie kindje toch gedraaid is, een hele geruststelling lijkt me zo..
    Over de babykamer: wij hebben afgelopen week behangen. Kast is af en bedje staat op. Nog een nieuwe lamp en wat aankleding. Gordijnen kiezen we pas als de baby geboren is en we weten of het een jongetje of meisje is. Hij/zij slaapt toch de eerste tijd bij ons op de kamer in het wiegje.
    Bevallen: wegens hoge bloeddruk moet ik in het ziekenhuis bevallen, wat ik erg jammer vindt. Had het heel graag thuis gewild, maar voor mijn eigen gezondheid en de baby (laag geboortegewicht bij de andere 2) is het voor ons beter. Ben wel bang dat het weer zo snel gaat, dan haal ik het ziekenhuis misschien niet. (2uurtjes vanaf de eerste wee)

Verder heb ik veel last van harde buiken, zo'n beetje constant.. niet echt fijn..

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Eva: wat leuk dat je vriend de baby heeft gevoeld! Zo speciaal 😍

Neus hier ook chronisch verstopt. Gebruik wel xylo eigenlijk al veel te lang maar ik ga wel afkicken als de hormonen weg zijn. Ik voel me al benauwd door de dikke buik en dan ook nog mijn neus dicht, dat trek ik niet.

Ik ben ook benieuwd hoe de derde bevalling gaat. De tweede was zo vlot en makkelijk dat ik een beetje bang ben dat het niet nog zo eens kan gaan haha. Beide op mijn rug. Zit nu te denken om eerder op handen en knieën te bevallen. Maar we zien wel wat goed voelt tegen die tijd.

Bebe: fijn dat de baby gedraait is! Hier is de 2e ook pas tijdens de weeën ingedaald deze ook nog niet ingedaald.

Ik ben gisteren begonnen met kolven. Beide eerste kindjes in de couveuse gelegen de eerste 8 dagen. Bij de eerste toen veel moeite met kolven opstarten bij de tweede al vooraf begonnen en Had al wat voedingen in de vriezer en kolven ging toen erg voorspoedig. Dus geen kv nodig gehad in de couveuse.
    Nu als voorbereiding weer begonnen. Daar krijg je wel flinke harde buiken van hihihi. Maar wie weet doet het ook meteen wat voorwerk.

6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Bebe mooi dat de kleine gedraaid is!

Rian haha hopelijk helpt dat kolven idd ook een beetje om het op gang te helpen. Je hebt er iig de termijn voor inmiddels. Moet zeggen ben wel een beetje jaloers ... Begin een beetje (beetje is wel understatement) op te raken, door mijn bekken, verstopte neus, waardeloze nachten en mijn oudste die enorm aan het peuterpuberen is. Misschien moet ik toch ook maar weer aan de xylo dan. Lees meer dames die het langere tijd gebruiken en dan daarna maar weer afkicken. Hopelijk is die neus na de bevalling ook gewoon weer normaal. Dan zal ik met een beetje geluk (als dit geen huilbaby is zoals de meiden) tussen de voedingen beter slapen dan ik momenteel doe.
    Echt ook spannend of je een meisje of een jongen krijgt. Ik ben heel benieuwd!

Eva geen idee hoeveel jongens maar heb wel het idee dat ze in de meerderheid zijn.

Juffie jammer van de bloeddruk zeg. En wat een snelle bevalling. Hier was het bij de 2e 4,5 uur vanaf de eerste wee en dat vind ik al behoorlijk snel. Zou het geen straf vinden als het nu ook zo snel gaat hoor. Maar 2 uur lijkt me niet echt wat, dat kan je niet af knipogen zeg! En in jouw geval ook wel van belang dat je het ziekenhuis haalt natuurlijk. Ook bij jou geslacht onbekend dus ... wel leuk ook hoor. Wij zouden dat niet kunnen zo lang volhouden ;).

Babykamer is hier zo goed als af nu. Over 1,5 week vloerkleed en nog even zoeken naar een leunkast maar buiten dat gewoon klaar eigenlijk :D.

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wat ik doe met die neusspray is eerst de kindervariant pakken van 0.5 en dan 1 neusgat ipv 2 sprayen en dan met een week of 2 is het meestal achter de rug.

8. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hmm denk dat ik het morgen maar haal dan, hopelijk kan ik dan nog een aantal weekjes normale nachten maken. Ik moet het wel echt elke dag gebruiken dan helaas. Want vorige zwangerschappen en ook deze wel meermalen geprobeerd voor een weekje of twee maar daarna toch weer terug bij af of erger :(. Mijn neus zit gewoon zowat vanaf de bevruchting tot de bevalling 's nachts potdicht.

9. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Juffie ja dan is het wel het beste voor je baby en jou om gewoon in het ziekenhuis te bevallen. Ik vind dit ook een veiligere gedachte, al lijkt thuis bevallen me ook wel iets moois hebben.
    Had je voor de zwangerschap al een hoge bloeddruk of tijdens de zwangerschap gekregen?

Rian ja dat is wel echt een speciaal moment!
    Nou inderdaad he.. dat je denkt de tweede bevalling ging zo goed, kan haast niet weer zo "makkelijk" gaan..
    Oh bijzonder dat je al aan het kolven bent!! Knap hoor. Waarom moesten je andere 2 in de couveuse? Waren ze klein bij de geboorte?

Elmyra dat hebben jullie snel gedaan! ziet er leuk uit :)

20 weken echo was allemaal goed :) die "bloeding" zit er nog wel nog steeds.. maar de baby heeft er geen last van en ik hoef me geen zorgen te maken volgens haar, maar misschien dat de verloskundige het nog een keer extra wil laten checken zei ze.
    Het is een hele actieve baby, dat heeft de echoscopiste wel meerdere keren gezegd. Ze trapte en stompte er flink op los.. dat voelde ik ook hahaa. Gek om tegelijk beeld er bij te hebben :)

10. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Eva fijn dat de 20wk echo goed was!

Mijn eerste twee hadden extreme geelzien door mijn man en mijn bloedgroep combi. AO-antagonisme heet het. Meestal geeft dit maar een klein beetje geelzucht maar bij mijn kindjes zitten ze na 1 uur na de bevalling al op de wisseltransfusie grens. Uiteindelijk hebben ze beide geen transfusie nodig gehad maar wel intensieve fototherapie en immunoglobulines. De voeding gaat dan snel omhoog (om de billi weg te spoelen) en ze mogen niet uit de couveuze waardoor ze alleen sonde of fingerfeeding mogen. Bij de oudste door stress en spanning de eerste dagen niet genoeg kunnen kolven wat uiteraard weer met stress gaf.

Bij de tweede meteen toen baby eenmaal gesetteld was in de couveuze man naar huis gestuurd voor en paar voedingen te halen en deze in de vriezer van de neonatologie te leggen. Uiteindelijk niet nodig gehad want het kolven ging zeer vlot. Wrs minder stress en mijn borsten waren al een beetje aangedreven ofzo😂

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Zijn maar kleine beetjes wat ik nu kolf hoor vandaag 20cc maar dat zijn toch de volumes die ze in het begin nodig hebben.

12. daffie1984

12 jan 2017
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Rian wat super dat je dit nu al doet! Heel mooi! En je hebt al een goede productie hoor! De meesten moeten tevreden zijn met 0,5-2cc. Hahaha. Ik ben lactatiekundige dus weet hier het nodige vanaf.....

Bebe Yes! Wat fijn dat ze is gedraaid. Nu hopen dat het zo blijft natuurlijk.

Juffie doe je wel beetje rustig aan? Harde buiken zijn niet goed hoor! (spreek uit ervaring)

Waar ik ga bevallen is nog niet duidelijk. Dit omdat ik schildklierproblemen heb. Over 3 weken gaan we weer kijken hoe het met mijn antistoffen zijn, zijn deze negatief (dus goed) dan mag ik onder controle van de verloskundige (nu telkens bij gyn). Thuis bevallen zou ik super graag willen (ondanks mijn ervaringen als verpleegkundige op de verloskamers, waar ik werk), lijkt me zo fijn om lekker thuis te zijn, je eigen douche te gebruiken nadien en dan meteen je bed in en niet meer weg hoeven. Je eigen vertrouwde ontspannen omgeven.
    Helaas mag ik niet thuis bevallen, omdat mijn zoon met zijn schouders bleef hangen bij de geboorte. Beviel toen in het ziekenhuis vanwege gebroken vliezen en geen weeen. Dus moet poliklinisch met plaatsindicatie bevallen.......
    Ergens hoop ik stiekem dat ik heel snel ga, zoals bij mijn dochter. En ik niet meer naar het ziekenhuis kan. Dochter kwam echt zonder problemen eruit en bij zoon kwam het met name omdat hij zijn arm dubbel had liggen, en ik zijn onderarm dus ook eruit mocht persen met de schouders samen. Tja dat past ook niet.......

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Daffie, lactatiekundige wat gaaf! Zit altijd in mijn achterhoofd om de opleiding ook te gaan doen.

Ik heb mijn (nu nog) jongste nog tot16wk van deze zwangerschap gevoed. In totaal bijna 2.5 jaar. Dus denk dat het daardoor ook wel helpt met de productie.

Ik hoop dat je antistoffen goed zijn en je fijn thuis mag bevallen. Ik zou dat eigenlijk ook graag willen maar Had bij de eerste en manuele en fluxus van 2 liter dus mag niet meer thuis bevallen. Wel gelukkig met de vlk poliklinisch.

14. daffie1984

12 jan 2017
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het is inderdaad een super leuke opleiding. Hele leuke verbreding. Nu nog lactatiekundige op de afdeling waar ik werk, maar misschien in de toekomst wel eigen praktijk.

15. Humava

Humava Niet meer actief

Rian Wat goed dat je nu al aan het kolven bent! Wel naar dat je kindjes in de couveuse moeten na de bevalling.
    daffie hoop voor je dat je thuis mag bevallen.

Ik heb ook medische indicatie dus moet in het ziekenhuis. Anders had ik wel graag thuis willen bevallen.

16. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Hier in België is t sowieso de gewoonte in Z-H te bevallen. Bij de eerste was ik anders mogelijks ook doodgebloed dus ik voel me er zeker beter bij. Ze hebben wel het aantal nachten verminderd van 4 naar 2 nachten ziekenhuis dus we mogen als alles goed gaat wel sneller naar huis

17. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Rian wat goed!! Waardevol spul die eerste borstvoeding:)
    Pff dat was ook geen fijne start dan. Dus het is eigenlijk al zo goed als zeker dat nummer 3 dit ook zal hebben of hoeft dat niet?

Daffie altijd handig een lactatiekundige in de groep :p
    Hoop ook voor je dat de bevalling zo snel gaat dat je gewoon thuis "moet" blijven :)

Van de mensen die nu ook rond de 20 weken zijn.. zijn jullie baby's ook zo actief? Ik voel haar echt heel veel bewegen!

18. daffie1984

12 jan 2017
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Eva hier ook een zeer actieve baby ineens, sinds afgelopen week. Voel hem echt meerdere keren per dag, als ik sochtend wakker wordt, dan is hij er ook meteen. Heel fijn.

En ja, kan handig zijn he, zo'n lactatiekundige. Kunnen jullie ongestoord vragen aan mij stellen. ;)

Lizanne dus je moet sowieso 2 nachten in het ziekenhuis blijven, zonder dat je daar een indicatie voor hebt? Dus als alles goed is gegaan en je baby ook gezond is? Tjee, wat lang en voor ons totaal niet gebruikelijk.

Even een vraagje. Hebben jullie ook dat wanneer jullie snachts naar het toilet zijn geweest jullie gedurende lange tijd een harde buik hebben? Ik heb dit al best lang, maar sinds zaterdagnacht lig ik daarna 1,5 uur wakker omdat die harde buiken maar blijven aanhouden, niet volledig ontspannen en weer opnieuw keihard worden. Nu had ik vannacht er echt pijn aan en heb ik een warme kruik gemaakt om de boel weer beetje te laten ontspannen.
    Herkend iemand dit?

Verder gaat/ging het met mijn harde buiken eigenlijk heel erg goed. Ben zelf vorige week weer begonnen met paar uurtje boventallig te werken. En dat ging ook goed. Nu vanmorgen wel weer meer last. Dus hoop niet dat ik nu weer teveel heb gedaan en het weer van voren af aan begint........

19. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Daffie ik herken het in zoverre dst als ik echt nodig moest plassen, het daarna wel even gevoelig is. Maar echt harde buiken kan ik het niet noemen. Dat heb ik af en toe wel al echt.. Vooral als ik druk ben geweest en ik ga zitten.
    Maar misschien moet je even laten checken op een blaasontsteking?

20. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb nog helemaal geen harde buiken. Ik weet nog dat ik ze bij m'n zoontje vrij snel al had, met 15 weken denk ik. Ben blij dat het nu nog niet zo is.

Als de harde buiken heel lang blijven komen en je er ook echt pijn van hebt zou ik het eens opnoemen bij de vk als je er de volgende keer weer bent.

Mijn buik heeft echt een groeispurt gemaakt afgelopen week. Als het zo doorgaat wordt ie echt gigantisch 😅

Deel Deze Pagina