Kegi ja dan begint het al op te schieten! Waarom krijg je een geplande keizersnede? Inderdaad de kwaaltjes heb ik bij de meisjes ook meer.. Ik ben ook echt ziek geweest tot kort geleden en dat had ik bij mijn dochter ook de eerste 14 weken. Bij zoon nergens last van gehad! Maar pas n week positiekleding? Wow doe je netjes.. Qua kilo's ben ik nog niks aangekomen, maar m'n buik is echt al flink gegroeid.. Rian welkom! Jouw kindjes zijn dan ong dezelfde leeftijd als jouw baby komt als die van mij zullen zijn rond de tijd van de geboorte Spannend hoor! Bijna naar school.. Heeft ze er zin in?
Ik heb de vorige keren ook een ks gehad. Bij de oudste is gebleken dat mijn bekken te smal/omgekeerd is en daardoor is het onmogelijk om natuurlijk te bevallen. Bij de jongens ook pas laat positiekleding nodig gehad. Heb serieus wat overgewicht, dus zo al altijd een dikke buik. Haha!! Duurt dus een hele tijd voor ik er ook maar een beetje zwanger uitzie. Dan ben ik toch niet alleen die meer "afziet" voor een meisje. Hoor het wel vaker. Mijn moeder heeft 3 dochters en nooit last gehad van iets.
Waaauw, dames, wat een gezelligheid hier en wat kletsen jullie hard! Ik ben meestal wel vaak online, maar vandaag kon ik t toch niet bijhouden. Zal mijn best doen te reageren op wat ik onthouden heb, maar sorry als ik vragen of namen vergeet (Blame it on the hormones 😇 ) Eva, morgen wordt de 2e echo. Deze zwangerschap is een grote verrassing. Ik ben er vorige week achter gekomen, maar had geen idee hoe ver ik was. Ik heb PCOS en dus een lange onregelmatige cyclus. Mijn laatste menstruatie was in september en daar keek ik niet van op. Maar na een paar dagen overgeven toch maar getest, en positief. Ik had dus geen idee hoe lang al, kon 4 weken zijn, kon 3 maanden. Dus heb ik een echo met haast aangevraagd in het ziekenhuis. Ik heb dus gelukkig al een kloppend hartje gezien, maar de rest van de echo was waardeloos, dus ben blij dat ik morgen naar mijn eigen vertrouwde vk mag! Aagj en Esmy, wij gaan ongeveer gelijk op, leuk! Juffen, wat leuk dat je buikje al zo groeit. Dat is bij mij nog niet, maar goed ik zit dan ook pas rond de 8 weken. Wel is deze zwangerschap inderdaad heel anders. Bij de eerste 2 ben ik nooit misselijk geweest, nu ren ik de hele dag naar de wc. Vreselijk! Maar voor een goed doel gelukkig. Annemieke, ha, een echte jongensnaam dus! Ik heb ook al twee fantastische jongetjes en ik vermoed eerlijk gezegd dat daar nog een jongetje bij k ook met. Al hoop ik stiekem, stiekem op een meisje... dat is zo stom om hardop te zeggen, alsof een jongen minder welkom is. Helemaal niet, jongens zijn fantastisch, maar het lijkt me ook mooi om mee te maken hoe het is om een meisje moeder te zijn en een meisje door het leven te begeleiden, want dat lijkt me echt anders dan bij jongetjes. Krijg jij vaak die vraag 'wilde je niet liever dat het een meisje zou zijn?' Zo onbeschoft vind ik dat... Kevin, jij bent alweer een eind op weg zeg! En die voorbereidingen, dat komt echt wel goed. Tijd gaat hard, ik weet 't, maar je hebt er nog genoeg van. En gelukkig weet je inmiddels wat je te wachten staat! Al is het na 6 Jr misschien wel weer wat weggezakt. Hoe vinden jouw kinderen het dat ze grote broer worden? Ze maken het natuurlijk veel bewuster mee dan die kleintjes. Rian, welkom. Leuk dat jouw oudste ook bijna naar de basisschool gaat. Dat vind ik weer zo'n bijzondere nieuwe fase...
Leuk zo'n clubje 😊. Ook hier zwanger van de derde 😊! Bijna 29 weken nu, heb twee novembermeisjes van net 2 jaar en net 1 jaar. Wakker op dit tijdstip vanwege een wekadvies voor mijn jongste die een doodssmak van de bank heeft gemaakt gisteravond ... Ben me rot geschrokken, maar alles lijkt goed. Je kunt je bijna niet voorstellen dat ze niks mankeren dan. Veerkrachtige kleine mensjes.
Kegi nou mijn moeder net zo! 3 dochters en nooit misselijk geweest.. gek eigenlijk. Ik had bij zoontje wel bekkenpijn.. maar dat kwam denk ik meer doordat ik na 6 maanden al weer zwanger was. Hoop dat het nu weg blijft Wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent met de keizersnede. Mothermary oh zo! Fijn dat je al een kloppend hartje hebt gezien dan hahha jeetje dat zal wel echt een verrassing zijn geweest! Ik hoop dat je vandaag een mooie echo hebt! Ik ken n meisje die er pas met 7 maanden achter kwam!!! Vanaf dat ze het wist, kreeg ze ook pas een zwangere buik. Vreemd he.. Ik vind het niet gek hoor.. je mag toch best een voorkeur hebben! Je hebt het niet in de hand maar hopen mag best. En het is niet dat je met weer een jongen niet blij zou zijn. Ik had niet echt voorkeur (omdat we beide al hebben) maar ik dacht wel dat een meisje iets rustiger zal zijn voor de gezinssamenstelling want zoontje is echt een temperamentvolle stuiterbal die erg aan mama hangt.. dus ik ben nu wel blij dat het een meisje is Elmyra welkom He bah! Dat is altijd zo eng als ze vallen!! Hoe is het nu met haar? Ja je schrikt je dood.. maar ze zijn echt nog super lenig gelukkig
Eva ze lijkt niks te hebben, dus uiteindelijk ben ik de enige die een blubbernacht had! En dat was ook mijn meest rooskleurige scenario dus ik ben happy ☺️. Ze heeft goed geslapen en is lekker met haar zus aan het spelen nu. Het is dat ik geen koffie lust maar ik zou het bijna nemen nu 😂. Hoe is jouw zwangerschap tot nu? Ik had de eerste 2 HG, bij de oudste het ergst en ook 8 maanden lang. Dat vond ik echt heel zwaar, bij de 2e en nu veel profijt gehad van acupunctuur icm medicatie. Vond de eerste zwangerschap door de HG wel het zwaarst denk ik met al dat overgeven elke dag weer. Maar wat het makkelijker maakt was dat ik toen nog geen andere kindjes had. Bij de tweede was ik voor nod al ziek ... maar toen dus maar tot 16 weken ongeveer met acupunctuur en medicijnen. Maar dat was wel heel zwaar met een kindje van toen 4 maanden. En nu toen ik zwanger raakte ook al voor nod misselijk, meteen weer met acupunctuur en medicijnen gestart en deze keer was dat toch echt minder heftig gelukkig. Maar nog pittig genoeg met mijn oudste van 1,5 en de jongste 7 maanden. Qua fysiek aspect vind ik deze zwangerschap het zwaarst (bekkenklachten, rugklachten, bloedverlies bij te veel activiteit). Maar ben al heel blij dat ik niet elke dag kotsmisselijk ben en moet overgeven. Kegi wij 'kennen' elkaar al van het maart groepje ☺️! Idd veel mama's die de kindjes kort op elkaar hebben. Wel leuk. Had er zelf wrschlk ook niet voor gekozen als er geen sprake zou zijn van premature ovariele insufficientie maar ik zou het niet meer anders willen nu, al is het best pittig hoor 😅. Maar oudere kinderen hebben ook weer zo hun uitdagingen denk ik. Lijkt me even zwaar maar daar kan ik niet over meepraten 😅.
@MotherMary: ga er vanuit dat "Kevin" op mij bedoeld is. Hahaha. De jongens vinden het geweldig dat ze broer worden. De oudste heeft een half jaar geleden een zusje gekregen bij zijn papa, dus weet wat hem te wachten staat. De kleinste is razend enthousiast en wil met alles gaan helpen zegt hij. Behalve met haar poepje te kuisen.😀 Dan heeft hij iemand om mee te spelen als broer weg is. HoeWel dat nog wel even gaat duren voor ze echt kunnen spelen. Nu is het wachten tot zus uit haar ei komt. Want volgens hem zit ze in een ei in mijn buik. @Elmyra: inderdaad, wij zitten samen in het maart groepje. Goed om te lezen dat alles in orde is met de jongste. Het is soms niet te geloven dat ze er heelhuids uitkomen. Hier ook vaak van die taferelen dat ik niet kan geloven dat ze gewoon opstaan en weer verder gaan. Qua uitdagingen, zijn hier genoeg. Heb nogal heel erg actieve jongens. Ze kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar. En de oudste heeft al echte tienerstreken. Ben soms echt blij dat het bedtijd is. Hoop dat zusje een beetje rust in huis brengt. Haha, beetje naïeve gedachte waarschijnlijk. Poeh poeh, lijkt me bij jouw ook wel erg vermoeiend. Zeker omdat je dan nog zo erg ziek bent elke keer en dat in combinatie met 2 kleintjes. Chapeau hoor! Zo, ga maar eens naar de winkel vertrekken. HoeWel ik dat echt niet zie zitten. Gaat weer overal lekker druk zijn.
Elmyra gelukkig is het goed afgelopen en was jouw slechte nacht het enige Wow dat klinkt echt super heftig.. ik vind het altijd zo knap dat mensen nog een tweede willen na zo'n zwangerschap! Ik had bij de eerste ook echt overgeven tot 14 weken.. Bij de tweede (jongen) nergens last van qua misselijkheid.. wel bekkenpijn (zaten ook redelijk dicht op elkaar die zwangerschappen) en nu dus weer heel erg misselijk en overgeven. Had ook medicijnen maar die wilde ik zo min mogelijk pakken. Ik moet zeggen dat het begin me wel zwaar is gevallen door de hormonen.. ik voelde me zo beroerd, ik voelde me tekort schieten naar mijn kinderen en ik dacht echt van waar ben ik aan begonnen! Waarom! Waarom kon ik niet tevreden zijn met 2 kinderen.. Toen bij de termijnecho kwam ik eindelijk op de roze wolk en een uur daarna verloor ik heel veel bloed.. dus meteen weer van de roze wolk af gevallen.. Tot 14 weken regelmatig bloed verloren, was m'n baarmoedermond zeiden ze (zonder onderzoek) Toen was ik in België voor n pretecho en toen zag die vrouw bloed in m'n baarmoeder. Maar daar doen ze hier dus niks mee.. dus het is maar weer afwachten wat er verder gebeurd. Dus lichamelijk valt deze zwangerschap tot nu toe mee.. (nu ik van de misselijkheid af ben) hoef ook niet zo veel te tillen, omdat ze veel zelf kunnen maar psychisch is t best een achtbaan met dat bloedverlies.. Maar jouw zwangerschap klinkt wel zwaar.. Vooral met van die kleintjes nog! Gelukkig ben je al een eind op weg Kegi meisjes zijn over t algemeen wel anders dan jongens hoor.. tenminste als ik het vergelijk bij ons in de familie.. Mijn ouders hebben dus dalijk 6 kleindochters en 1 kleinzoon en onze zoon is ook echt de drukste en het minst voorzichtig Maar ja nu heeft jouw meisje straks wel 2 grote broers als voorbeeld hahaha dus dat is misschien weer anders.
Kegi succes met shoppen ! Ik ben vanochtend heel even bij Prenatal geweest om een bestelling te halen maar daar was het super rustig. De supermarkt waag ik me maar niet nu ... de boodschappen staan vanmiddag klaar bij het pick up point, dus dat is ophalen en wegwezen . Ideaal. Jeetje Eva dat bloedverlies is ook echt supereng, zeker als je veel verliest. Wel apart dat ze je zo laten 'zwemmen' dan en er verder niks mee doen! Ik verlies vanaf week 20 af en aan wat bloed, de laatste tijd word het wel minder frequent. Maar ze hebben wel meteen een kweek en een uitstrijkje gedaan om te zien of er een oorzaak is. Bij de uitstrijk zei de gyn al dat mijn bmm heel makkelijk bloed, dus dat is zeer waarschijnlijk ook de reden van het bloedverlies. Stilzitten is geen optie hier, maar ik let maar wel een beetje op met wat ik doe. Hopelijk is er bij jou verder ook niets aan de hand en trekt dat bloed in de baarmoeder vanzelf weg.
Oh my zijn jongens nog drukker en NOG minder voorzichtig ?! Ik vind mijn meiden al twee stuntpiloten met hun kamikaze acties ... Nou zijn het ook niet echt 'meisjes-meisjes' hoor als ik kijk naar vriendinnen/mensen in omgeving met dochtertjes rond dezelfde leeftijd. Ben benieuwd wat onze boy brengen gaat, lijkt me wel echt heel leuk (maar ook apart ...) na twee meiden. Mijn dames waren beide huilbabies, ik hoop dat dat dit keer onze deur voorbij gaat. Maar ik houd er maar rekening mee, wellicht zit het in de genen .
Elmyra was je toen al onder behandeling bij de gynaecoloog of was je doorgestuurd door de verloskundige (ivm dat bloedverlies) ja ik vind het ook allemaal een beetje vreemd verlopen.. dat heb ik vorige week ook tegen de verloskundige gezegd. Ik vroeg ook is dit geen reden om me door te sturen naar een gynaecoloog? "Nee een gynaecoloog kan hier ook niks mee" dat was het antwoord.. Een vriendin van mij is nu 28 weken en vorige week heeft ze een week in het ziekenhuis gelegen omdat ze bloed verloor, maar dat was minder dan wat ik had verloren.. maar dat ligt dan aan de termijn. Snap ik ook wel weer.. Maar voelde me niet echt serieus genomen. Hihi ja hier is de jongen echt een stuk drukker en een brokkenpiloot. Maar ja het ligt natuurlijk ook wel een stukje aan het karakter maar bij ons in de familie zijn de meisjes overduidelijk rustiger.
Wat word er hier gezellig gekletst!! En leuk dat ik met aagj en mothermary (schrijf ik het goed?) gelijk op loop. Hier nu dus al 2 dames. Onze oudste dochter is 4 en de jongste gaat richting de 2. En wat grappig dat jullie juist bij de meiden de meeste kwaaltjes hadden en bij een jongen niet. Hier tot 2x toe niet misselijk geweest. Nu eigenlijk ook haast niet misselijk. Zou het dan weer een meisje zijn? Ben heel benieuwd.
Leuk Esmy ook twee meiden al! Hier ook ... en nu is het een jongen. Daar moest ik wel echt even aan wennen hoor 😅. Het lijkt me zoooo anders, maar ook superleuk. En jongenskleding ... dat is ook een vak apart 😉. Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn straks. Hoe de dames reageren, de oudste is dan 2 jaar en 4 maanden en de jongste 1 jaar en 4 maanden. Wil je het geslacht weten Esmy?
Esmy haha ja wie weet!! Heb je een voorkeur? Elmyra oee wat zijn ze nog jong dan! wel heel leuk dat ze echt zo samen opgroeien. Mijn zoontje is bij de komst van de baby iets ouder dan jouw oudste straks Nog plannen vandaag? Wij gaan eind van de middag gourmetten met kinderen en schoonouders en dan vanavond gaan we naar mijn schoonouders (wonen om de hoek) en kinderen gaan dan daar naar bed. Het is de eerste keer dat we zoiets doen dus ben benieuwd hoe het zal gaan dochter heeft er alle jaren doorheen geslapen, maar nu maken we haar voor het eerst wakker want ze is helemaal dol op het vuurwerk. Ze vindt het zo mooi!! Ze is nu ook bijna 3.5, dus moet kunnen Alvast een fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar!!
Ik ben trouwens bij de vk en die heeft mij doorgestuurd naar gyn voor het bloedverlies (nog even ingaand op je eerdere bericht 😅 ). Ze zijn idd nog wel jong. Tussen de meiden zit 12 maanden en 2 weken. En tussen de baby en de (nu) jongste zit dan 15/16 maanden afhankelijk van wanneer hij zich meld. Nu iig voor het eerst een jaarwisseling zonder huilbaby sinds 2 jaar 😅. Dat is wel fijn! Leuk dat je je dochter nu wakker gaat maken. Dat vind ze dan vast helamaal geweldig zoveel vuurwerk om middernacht. Wij weten nog niet wat we doen. Als ze zelf wakker worden maken we er een leuk momentje van en gaan we even kijken maar als ze erdoor slapen denk ik dat we ze toch laten liggen. We zullen zien. Zal voor mij al moeite genoeg kosten om middernacht te halen aangezien mijn normale bedtijd rond 21 uur is. Gezellig ook gourmetten. Wij zijn gewoon met zn vieren thuis. Eigenlijk een avond als alle andere denk ik 😅. Fijne jaarwisseling iedereen!
Oh netjes van je verloskundige! Zo zie je maar he.. er zit zoveel verschil tussen! Haha ja groot gelijk.. wij lieten ze ook altijd gewoon liggen hoor. Zoontje werd vorig jaar al zelf wakker.. die slaapt heel licht. En ik ga dalijk samen met zoontje even naar bed.. anders red ik het ook niet tot 12u hahaha. Ik lig sinds ik zwanger ben ook rond 21u in bed.
Kegi, ja Kevin sloeg inderdaad op jou. Ik lees nou ook dat mijn autocorrect volledig met alle namen aan de haal is gegaan, haha! *oeps Nouja jullie weten blijkbaar wat ik bedoel. Leuk dat je jongens zo meeleven.mijn oudste is 4,5, maar die vond het best moeilijk om te wennen aan dat de jongste er was. Ik was er dus ook wel bang voor dat hij het helemaal niks zou vinden dat ik weer zwanger ben! Gelukkig is hij er juist hartstikke blij mee! (We wilden hem eigenlijk nog niks vertellen tot de 12 weken, maar aangezien ik nu zo misselijk ben, kan ik er bijna niet omheen.) Esmy, zie dat we ook samen in het augustus clubje zitten! Maar daar is t zo rustig, vind dit veel gezelliger. Ik heb gisteren een mooie echo gehad, prachtig kloppend hartje gezien en alles zag er goed uit. Had geen reden om daar aan te twijfelen, maar toch is dat altijd een heerlijke geruststelling om te zien... mijn officiële uitgerekende datum staat nu op 6 augustus. Lekker puffen in de bloedhitte 😉
Eva klopt hoor, er zit veel verschil tussen verloskundigen en het contrast tussen verloskundigen en de monitoring in het ziekenhuis is ook weer heel groot. Laten we zeggen een gapend gat ... Vind het persoonlijk erg karig wat er bij de verloskundige aan controle plaatsvind. Zou het prettiger vinden als er rond 30 weken nog een groeiecho gedaan zou worden waarbij ook even naar de placenta word gekeken. Het hoeft echt niet gemedicaliseerd te worden maar denk dat het hier in NL wel erg summier is als je bij een verloskundige loopt. Hoe gaat het nu met jouw bloedverlies dan? Hier lijkt het echt minder frequent te worden dus dat is wel fijn. MotherMary gefeliciteerd met de goede echo! Altijd een enorme opluchting als dat er goed uit ziet. Straks misschien nog even een rondje met de meiden in de duowagen, kunnen ze een beetje aan het lawaai wennen. Ze zijn er niet bang voor gelukkig lijkt het, al zijn ze hier nu ook met carbid bussen bezig en daardoor is het wel net een warzone !
Kom jullie allemaal snel een gelukkig nieuwjaar wensen! En natuurlijk een pracht van een baby in 2017.
Gelukkig 2017 voor iedereen 😊! Eerlijk ik vind t niet erg dat het allemaal weer voorbij is die feestdagen 🙈. De meisjes hebben overal doorheen geslapen en wij zijn ook op tijd erin gedoken, aangezien ze beide tussen 6 en 7 weer van de partij zijn 😅.