Super spannend de eerste echo. Duim dat alles in orde is! Ik ga het inderdaad in de gaten houden. Moet zeggen dat ik meestal door de dag mijn onderbroek moet vervangen. Zeker als ik ben gaan winkelen of inspanningen gedaan heb. Gisteren was eigenlijk de eerste keer dat ik zonder onderbroek rondliep omdat het toch bijna bedtijd was. Om eerlijk te zijn, zou eigenlijk niet weten wie ik moet bellen. Ik heb geen vk om op te bellen. Ga enkel bij de gyn en dan krijg je eerst de secretaresse en zij beslist dan of het de moeite is om de gyn te verwittigen of belt uren later terug. Misschien de dienst materniteit dan in het ziekenhuis... Maar dat vind ik dan zo 'overdreven'... Hoewel je natuurlijk geen risico's mag nemen. Aangezien dit mijn 3de zwangerschap is, voel me het meeste onzeker tot nu toe. De andere 2 zwangerschappen liepen vlekkeloos, me nooit vragen gesteld bij iets, alles op me laten afkomen,... En deze keer ben ik zo 'onzeker, ongerust'... Zoveel dingen die ik precies niet herken...
Yesss, we hebben een mooie echo gehad. We hebben een geweldig klein spartelend wondertje gezien met een mooi kloppend hartje. En het termijn kwam precies overeen met mijn eigen berekeningen. Helemaal blij en opgelucht nu. Vervelend Kegi die onzekerheid. Hoe komt dat zo?
Wat leuk om te horen dat alles in orde is en je een kloppend hartje hebt gezien. Kun je beginnen genieten! Wanneer is je volgende afspraak? Geen idee waar die onzekerheid deze keer vandaan komt. Waarschijnlijk omdat deze zwangerschap zo anders is dan de vorige 2. Stel alles in vraag en panikeer enorm snel. Dit is de laatste zwangerschap. Was van plan om er extra van te genieten. Maar dat is er tot nu toe nog steeds niet van gekomen. Heb nog totaal niets in orde of geregeld. Deze hele zwangerschap valt me enorm zwaar... En kan/wil er met niemand over praten, want weet maar al te goed hoe gelukkig ik me mag prijzen met 2 gezonde kinderen en een (snelle) zwangerschap die zonder complicaties verloopt.
super Esmy dat de echo ok is! ik was ook heel nerveus voor de eerste echo. En heb ook wel een beetje hetzelfde als Kegi. niet dat de zwagnerschap zoveel anders verloopt maar ik heb al 2 gezonde kinderen en heb precies het idee dat een 3de gezond en zonder problemen te veel geluk voor 1 persoon is dus ben ook de hele tijd bang dat er toch iets mis is of gaat zijn met de kleine. 24/1 devolgende echo die me dan hopelijk weer helemaal gerust stelt voor een tijdje ik voel intussen de baby ook wel vaker en vaker bewegen dus dat voelt ook wel geruststellend
Net weer een controle gehad. De beeb is al goed ingedaald, hij ligt alleen nog niet helemaal vast maar over een paar weekjes wel ! Qua formaat lijkt hij toch vergelijkbaar met mijn dochters. Ze zei eerder klein dan groot. Als ze nu zou moeten schatten zo rond 3250gram met 40 weken. Over dik 2 weken weer een afspraak en over 4 weken een echo nog om te meten en kijken naar de ligging. Ben lig blij dat hij goed ligt al .
Lizanne oh zo.. ja zo'n lange autoreis is ook niet echt ideaal.. en waarschijnlijk is de vlucht zo voorbij, maar ik denk dan meer van hoe doe je dat als ze naar de wc moeten.. of de luier vol hebben gepoept hahaha.. Maar dat zal wel goed komen.. Ze kunnen tenslotte nergens heen Wij krijgen een meisje Kegi ik herken dat wel.. hier ook bloedverlies gehad en dat soort dingen. Ik denk dat je bij een derde gewoon nog meer beseft wat er allemaal mis kan gaan... net als de twintig weken echo, nu vind ik het echt spannend, dat had ik de vorige 2x helemaal niet zo eigenlijk. Maar je kan hier je verhaal kwijt hoor! Zwanger zijn is gewoon niet alleen maar leuk..ook al hebben we geluk en moeten we waarderen wat we hebben, wil niet zeggen dat je nooit mag klagen hoor! Elmyra oh dat zou toch netjes zijn qua gewicht! En is ook maar een schatting van je verloskundige he.. kan ook zwaarder zijn uiteindelijk of was het aan de hand van een echo? Nou vriend is begonnen aan de babykamer hoor.. jeeeeee Hopelijk schiet het op ik ben erg ongeduldig.. ik wil het het liefst snel op orde hebben allemaal. En zoontje heeft vannacht doorgeslapen!!!! Voordat we n weekend weg gingen ook al 1x.. de eerste 2x doorgeslapen in 2jaar en 2 maanden en natuurlijk lagen we toen zelf wakker
Ah Eva jullie zijn er mooi op tijd bij met de babykamer! Heerlijk ... hier moet ie nog af . Morgen word het laminaat gelegd, de babykamer af moet lukken dus. Dan kan ik meubeltjes gaan halen beetje schoonmaken en in elkaar gaan zetten op mijn gemakje. Denk dat ik morgen even naar de Ikea rijd en zie of ik dat in mijn uppie meekrijg en anders is er vast een lieve medewerker die even wil helpen inladen. Wat fijn dat je zoontje doorsliep! Kegi ik vergeet ook te genieten hoor en vind het nu allemaal even spannend weer, de spanning voor de echo's blijft en ook hier bloedverlies gehad dus dat maakt je toch wat angstiger. Daarbij ben ik ook niet bepaald fruitig zwanger dus dan is het toch allemaal zo vrolijk niet altijd. Ben ook druk met de meisjes en soms vergeet ik dan helemaal dat ik zwanger ben. Dan denk ik ineens ... 'o ja , ik ben zwanger'. De meting is een schatting, maar zij vertrouwt meer op haar handen dan op een echo. Over 4 weken nog wel een echo en een meting. Ze had het bij beide dames ook goed ingeschat hoor, zaten ze echt niet ver uit de buurt. De meiden waren zelfs nog iets lichter dan haar schatting. Dus ik vertrouw wel een beetje op haar. Maar ze zei wel dat ze bij de volgende controle wat zekerder van haar zaak zou zijn, ze verwacht in ieder geval niet zwaarder dan 7 pond bij mij.
Elmyra ah leuk lekker shoppen Pff echt herkenbaar ja dat van oh ja ik ben zwanger!! Zo waren we laatst in een binnenspeeltuin, met de kinderen en mijn moeder en ik ging gewoon overal mee af enzo, van die springkussen glijbanen etc.. daarna zei mijn vriend savonds "ben jij meegeweest?? Je bent zwanger hoor gek" oeps.. oh ja helemaal niet bij nagedacht Wel fijn dat je daarop kunt vertrouwen, hier zaten ze ook wel goed met de schattingen, ben benieuwd hoeveel dit kindje zal wegen uiteindelijk. M'n buik begint in ieder geval aardig te groeien en ik voelde vannacht ook een duidelijk schopje
Leuk Eva dat je de kleine begint te voelen nu! Zo gezellig ... Ik ben blij dat ik de beeb ook veel voel, al is het niet altijd even prettig want hij lijkt wel de hele dag en nacht aan het bootcampen ofzo. Wat een druktemaker. De vk zei al dat hij een wiebelkontje heeft ... Nou en wat voor wiebelkontje. Vanmiddag de meisjes weer halen bij opa en oma. Fijn dat ze weer thuis komen vandaag. Gister de 31 weken aangetikt en trouw een foto gemaakt uiteraard.
Ik zou hier ook graag mee willen schrijven en lezen, want ook wij zijn in verwachting van onze 3e. We hebben al een zoon van 5,5 en een dochter van 3,5. En nu dus de derde. Heel spannend allemaal, want zwangerschap verloopt niet heel soepel allemaal. Heb vanaf 13 weken al veel last van harde buiken, die vanaf 15 weken pijnlijk werden en daarna ook bloedverlies gehad. Hierdoor momenteel ook niet aan het werk, ben verpleekundige op verloskunde afdeling, dus veel lopen ect. Hoop dat het binnenkort weer stuk beter gaat en ik weer paar uurtjes aan het werk kan. Ondertussen begonnen met de nieuwe indeling van ons huis, want zoonlief gaat naar zolder, dochter gaat naar kamer van zoon en dan de babykamer. Dus hebben genoeg te doen zeg maar........ Elmyra, mooie buik hoor! Esmy altijd fijn om de eerste echo te hebben en zo'n spartelend kleintje te zien!!!
Elmyra mooie buik!! Waren je dochters gaan logeren? Hier zijn ze nog nooit tegelijk allebei gaan logeren.. lijkt me zo stil hahaha Hoe is t met de babykamer? Nog geshopt? Daffie welkom! Dat klinkt inderdaad als n spannende zwangerschap.. ik ken het bloedverlies helaas Leuke baan heb je! Jammer dat je nu niet kan werken maar je kindje is even belangrijker! Hier zijn we ook druk bezig met de kamers. hoop werk allemaal, wel leuk maar zal blij zijn als het klaar is eigenlijk.
Hoi dames mag ik hier ook nog aansluiten? Ik ben morgen 15 weken zwanger van ons 3e kindje. We hebben al een dochter van 4 en een zoontje van 2,5. Onze 3e wordt op 10 juli verwacht.
Daffie welkom! Spannend zeg dat bloedverlies. Ik heb t gehad vanaf week 20 nu is het rustig gelukkig! Goed je rust nemen, idd een zware baan die je hebt dus dan beter even wat andere werkzaamheden of geen werk. Jullie ook flink wat te doen dus ... Bij ons gaat de baby naar zolder maar die moest helemaal verbouwd worden. Het laminaat ligt nu op de babykamer en de werkkamer van mijn vriend. As zaterdag het laminaat op de gang nog. Humava ook welkom. Ik kwam je ook tegen in het buikentopic ☺️. Jij ook de derde dus. Grappig dat jouw dochter en mijn jongste dezelfde geboortedag hebben. Eva inderdaad ze zijn beide gaan logeren. Het is altijd wel saai als ze beide weg zijn hoor ... ik mis ze echt. Maar ook wel fijn om even je eigen ding te kunnen doen en idd wat te shoppen! Meubeltjes gehaald bij Ikea en wat accessoires nog bij Kwantum. De plinten moeten ook nog maar ik kan wel langzaamaan beginnen met in elkaar zetten. Morgen even een boekenkast leeghalen en ontmantelen dan kan die naar de stort en de boeken naar de bergzolder. Een klein voorproefje van de kamer 😅.
Ahh super leuk!! Ja kan me voorstellen dat dat wel relaxter werkt ja. Op vrijdagochtend zitten ze hier beide op de psz en heb toen een begin gemaakt aan het fotoalbum van 1-2 jaar van zoontje.. zulke dingen gaan 10x zo snel als ze er niet bij zijn. Hier hebben we gister een kleurtje uitgekozen voor op de muur. Als het goed is komen we deze week best een eind al.. Jullie plannen voor vandaag? Wij gaan vanmiddag even wandelen, eendjes voeren en naar de winkels. Als het goed is schijnt de zon vanmiddag in de ochtend even wat dingen doen in huis.. al is de bovenverdieping nu een grote rommel.. allemaal spullen die nog niet op hen eigen plek kunnen staan vanwege de kamer verbouwingen..
eva3006 ja voel me goed. Nog steeds vermoeid maar niet meer zo erg als de eerste 11 weken. De 25e hebben we de geslachtsbepaling, ben heel benieuwd. Ik denk zelf heel erg dat we een jongen krijgen. Weet jij al of jullie een jongen of meisje krijgen? Elmyra heel toevallig van de verjaardagen. Ziet er leuk uit zeg wat je op de foto hebt gezet! Wij moeten ook nodig gaan beginnen aan de kamerwissel, onze dochter gaat naar zolder, maar die moet eerst opgeknapt. Dan gaan ons zoontje naar de kamer van dochter en kan de baby in het kamertje van ons zoontje. Oh wat een gedoe, ik zie er zo tegenop. Er moet zoveel gebeuren aan de zolder. Ik hoop dat het op tijd af komt. Ik moet vanmiddag werken dus ga vanmorgen even lekker bankhangen. Heb de oudste net naar school gebracht en de jongste naar het kdv. Normaal werk ik op maandag de hele dag maar ben nu lekker een ochtendje vrij.
Humava werkse vanmiddag.. Wij krijgen een meisje weten we door een pretecho. De 27e hebben we de 20 weken echo. Ja wat een gedoe he die kamers.. door de zwangerschap lijkt de berg nog hoger dan dat ie anders was geweest Het is gewoon rommelig in mijn hoofd en heb maar weinig rust van binnen.. daarom hoop ik dat we snel klaar zijn. Mijn vriend doet er allemaal luchtig over, maar als zijn werk klaar is, begint het mijne pas (kamers en kasten opnieuw inrichten enzo) maar daar denken mannen niet aan haha.