Humava welkom hier! Werkse vanmiddag, wel lekker een extra ochtendje vrij als de kinderen er allebei niet zijn! Echt heerlijk is dat. Eva leuk een dochter, straks dus 2 meisjes en 1 jongen...... En nee mannen hebben niet in de gaten hoeveel werk dat nog is. Maar ook niet hoe leuk, want dan zouden ze het misschien ook wel zelf willen doen....... Ik heb inderdaad een hele leuk en afwisselende baan (waar ook niet leuke dingen in voorkomen helaas, maar die horen erbij en vind ik juist ook heel veel voldoening geven). Hoop dat ik over paar weekjes weer paar uur aan het werk kan. Elmyra Wat leuk zo die foto! Ontzettend leuke en stoere babykamer! Wij hebben volgende week dinsdag 24e de 20 weken echo en gaan dan waarschijnlijk toch kijken wat het wordt. Is praktisch gezien toch handiger (ik wil het eigenlijk niet weten). Kamer van mijn dochter hebben we afgelopen zomer net roze gemaakt...... dus als het een meisje wordt scheelt dat weer een kamer behangen. Zijn jullie andere kinderen ook zo druk met de baby op komst? De mijne echt dagelijks een aantal keer. In de ochtend wordt er al ruzie gemaakt wie er naast mij (of eigenlijk de baby) in mag liggen, euhm lieverds ik heb twee kanten...... Als ik mijn zoon van school haal zegt ie regelijkmatig met hand op mijn buik: Hallo baby. En ik krijg geen gedag.....bedankt Ik heb een doptone in huis en daarmee willen de kinderen regelmatig even de baby luisteren. En mijn dochter die raakt volledig in paniek als ik mijn armen over mijn buik leg, of kopje thee erop zet. "Mama, niet doen, zo krijgen we een platte baby" Echt zo schattig. Had echt gedacht dat het na een paar weekjes niet meer zo interessant zou zijn. Niet dus....... heel leuk hoor!
Daffie ja inderdaad.. dat hoort ook bij het leven, hoe moeilijk het soms is. Het lijkt me n mooie baan. Hier straks dus 2 meisjes en 1 jongen. De middelste is de jongen. Wat leuk van je kindjes dat ze er zo mee bezig zijn. Hier de oudste ook.. die praat er ook echt meerdere keren per dag over. De jongste zegt wel baby en merkt natuurlijk dat we n kamer maken en het er over hebben, maar meer nog niet.
Onze oudste is er ook erg mee bezig. Elke dag heeft ze het er wel over dat er een baby in mijn buik zit. Ze wil graag een zusje. Ze vraagt ook vaak of de baby al gegroeid is en al komt. Dat wordt nog een lange zit voor haar..... de jongste interesseert het niet echt. Maar die is 2.5 als we vragen of hij een broertje of zusje wil zegt hij dat hij een baby wil 😂.
Ja super leuk he als ze ermee bezig zijn. Lange zit zal het zeker worden. Heb ze maar uitgelegd dat de baby pas komt als het weer erg mooi weer is en we buiten kunnen zwemmen........ Maakt inderdaad nog flink uit hoor, of ze 2-3 zijn of ruim 3.
Hahahah humava herkenbaar ja lekkere 2 jarige logica Inderdaad daffie zo zeg ik t ook. En volgens mij snapt ze het wel, want nu zegt ze steeds baby moet nog veel groeien. Maar ze zegt wel iedere dag dat als de baby geboren is, ze haar wil vasthouden en troosten.
Wat leuk dat jullie kindjes zo meeleven zeg 😃! Al lijkt het me idd lastig uitleggen hoe lang dat dan precies nog duurt voor de baby er is. Onze oudste (net 2) heeft een beetje benul en gaat ook wel met haar speelgoedstethoscoop baby luisteren en ze benoemt het wel 'baby in de buik'. Maar hoeveel ze echt snapt? De jongste (net 1) heeft geen idee en gebruikt mijn buik als kussen maar ook als springkussen 😳.
Heb hier een aftel kalender gemaakt voor de kids, elke dag een streepjes zetten en wat belangrijke gebeurtenissen erop voor de tijdsreferentie helpt enorm! Gewoon de maanden jan & feb geprint van "bijdeb" kennen jullie die? Super leuke diy print dingen, love it! Donderdag de intake bij de anesthesist voor de opname volgende maand. Spannend nog nooit zoiets gedaan. Benieuwd wat de gyn zegt over ons dwarsliggertje, t wordt wel pijnlijk nu 🤔
Elmyra die van jou zijn inderdaad nog erg jong maar dan groeien ze wel leuk samen op! Mijn moeder zei gister nog; ik zou het iedereen aanraden zo dicht op elkaar, omdat ze echt zo samen opgroeien en gek op elkaar zijn. terwijl ze eerst best moest wennen aan het idee dat ik toen zo snel weer zwanger was. Bebe gaan ze het dan nog proberen te draaien? Of weet je dat nog niet? Spannend hoor.. dan denk je dat je n derde keer ervaren bent, gaat het nog allemaal anders Hier gaan de kinderen vanmiddag naar de psz en dan ga ik een muurtje witten. Verder komt m'n schoonmoeder me helpen met schoonmaken beneden.. hopelijk ben ik m'n hormonen de baas en zijn er niet veel irritaties Mijn vriend is zo vergeetachtig! Lijkt wel of hij zwanger is ipv ik ik zei gister tegen hem dat onze dochter alleen nog even een luier aan moest, hij ging iets eerder naar boven met haar. Kwam hij er vanmorgen dus achter dat hij het vergeten was!! 1 dingetje moest hij doen en dan vergeet hij het nog. Gelukkig was ze droog gebleven Is meestal wel, maar soms ook niet dus meestal geef ik daarom voor de zekerheid nog n luier aan snachts.
Haha joh man Eva! Lijkt de mijne wel. Draaien kan niet ivm een vorige keizersnede doen ze dat niet met het oog op het litteken, teveel druk ofzo? Geniet vanmiddag van de rust tijdens het klussen! Enne succes met je schoonmoeder
over exact een week de 20weken echo! spannend dan weten we of we een 3de meisje of een 1ste zoontje krijgen :-D btw zijn jullie al veel aangekomen? ik toch alweer bijna +5kg... hoop onder de 15 te blijven eigenlijk... en ik eet niet meer of minder dan anders dus hoop dat t allemaal puur baby en borsten etc is
o en sporten jullie nog? ik probeer nog steeds 1/2 x id week te gaan hardlopen (rustig tempo nu welliswaar) heb dat bij de 1ste 2 ook gedaan, bij de 2de zelfs tot 37 weken dus ik hoop dat me dat nu ook lukt al lijkt het al minder vlot te gaan nu
Hoi meiden, Ik ga weer proberen hier actiever mee te lezen en schrijven. Vond het de laatste tijd moeilijk bij te houden door drukke dagen en in de avond stort ik in Maar nu even een rustmomentje dus daar ben ik weer! Ook vind ik het nog steeds onwerkelijk omdat ik de kleine frummel nog helemaal niet gezien heb. Nog geen bewijs dus dat het allemaal goed zit en dat er echt een ukje in mijn buik groeit. Morgen weten we meer! Ik voel me wel goed zwanger. Groeiend buikje, ochtendmisselijkheid, supermoe en een kort lontje tegen over mijn kinderen wanneer ze hangerig zijn. Dat vind ik dan wel even zwaar. Afgelopen week waren allebei de kindjes ook ziek. Pff toen dacht ik even, hoe red ik dat straks met een derde erbij? Slapeloze nachten, jammerde kinderen aan mijn been die alleen mama mama mama willen... Maar achteraf gezien hebben we ons er goed doorheen geslagen dus dat komt vast goed! Ik heb mooie buikfoto's langs zien komen! En ik kijk ook echt uit naar het moment dat ik de uk ga voelen. Vond dat altijd zo enorm bijzonder. Wij willen hier in huis ook het een en ander veranderen. We wilden eerst naar zolder zodat de kinderen allemaal een eigen kamer hebben op de 1e, maar ik blijf toch liever nog even op dezelfde verdieping. Ook gaat de baby de eerste maanden nog bij ons op de kamer dus het heeft ook geen haast. We wachten in ieder geval tot de oudste geen slaapjes meer doet overdag. Want die houdt haar broertje anders gegarandeerd wakker. Sporten ben ik nooit goed in geweest Probeer elk weekend even de sportschool in te gaan en wil iets van zwangerschapsyoga gaan doen. Of ik ben aangekomen weet ik niet. Ben pas 1x bij de verloskundige geweest en ga thuis eigenlijk niet op de weegschaal. Ik ga het hier vanaf nu weer proberen bij te houden, vind het toch erg leuk om met mede mama's-van-3-to-be mee te kletsen
Elmyraja mijn zoontje gaat ook graag op m'n buik zitten of springen. Soms echt niet prettig. bebe3 dat van die aftelkalender vind ik een leuk idee. Misschien ga ik ook zoiets maken. Spannende dag voor je morgen! lizanne84spannend de 20 weken echo!! Ik sport niet op het moment. Ben al niet zo'n sporter maar heb nu ook last van mijn bekken dus doe rustig aan. eva3006 het is ook erg leuk kindjes dicht op elkaar. Onze eerste 2 schelen 21 maanden en vind het erg gezellig. Dat deze beeb en de middelste 3 jaar schelen komt vooral omdat de 2e zo'n lastige slaper was de eerste 15 maanden, en hij is heel veel ziek geweest. Als hij makkelijker was geweest hadden we misschien wel sneller voor een 3e gegaan. aagjmorgen dus je echo! Spannend hoor, hoe laat mag je?
Bebe okee dus het wordt weer n keizersnede dan? Haha ja het witten is goed gegaan.. vriend gaat straks verder. Lizanne spannend he! Wij hebben volgende week vrijdag de 20 weken echo. Het schommelt bij mij maar ik ben zo'n 1-1.5 kg aangekomen.. maar hierna gaat het meestal hard bij mij. M'n buik is al wel flink aan t groeien!! Oh en ik doe niks meer aan sport eigenlijk nu. Andere zwangerschappen ook niet gedaan. ik weeg nu wel minder dan dat ik bij m'n andere zwangerschappen aan t begin woog.. sporten pak ik daarna wel weer op. Ik heb van mezelf al n hoge hartslag en nu speelt dat af en toe helemaal erg op.. dus heb m'n energie nodig voor de normale dingen laat staan sporten Aagj ahh ja herkenbaar hoor.. dan moet je gewoon iets concreets zien om het te kunnen beseffen. En ook van oh jee hoe ga ik dat allemaal doen.. en schiet ik niet tekort naar de kinderen door t ziek zijn en door een kort lontje.. maar dat zijn echt de hormonen. Ik heb het nog met momenten maar lang niet meer zo erg als de eerste paar maanden. Dus morgen een echo? Succes! Humava ja dat was bij ons ook zo.. zoontje slaapt nog steeds niet door. De laatste 2 weken heeft hij 2x doorgeslapen voor t eerst en daar is het weer bij gebleven.. mede daardoor hebben wij ook best lang getwijfeld of we wel aan een derde zouden beginnen.
Aagj wat spannend, morgen weet je meer dus! Al zijn de symptomen goed aanwezig zo te lezen. Zwaar hè als beide kindjes ziek zijn ☹️️. Hier een tijdje terug beide dames en vl aan de buikloop en spugerij. Mij is het bespaard gebleven maar ik was wel totaal gesloopt na die week. Lizanne leuk dan weten jullie bijna het geslacht! Wij nu na twee dames een jongen. Blijft nog steeds een beetje vreemd voelen ofzo 😅. Zo gewend aan mn meiden. Maar kijk erg uit naar dit ventje, want ben wel heel benieuwd wat voor jongen er uit de genencombi van mij en mijn vriend is gekomen. Heb jij een voorgevoel? Ik had het bij de meiden wel en dat was ook een goed voorgevoel ... dit keer had ik geen voorgevoel. Wellicht had dat me al genoeg moeten zeggen maar ik was dus best verbaasd na de pretecho. Haha alsof je na twee meisjes niks anders kunt krijgen 😂. Dus die verbazing sloeg ook nergens op. Hier 6 kilo aangekomen tot nu toe. Voor de borsten zou ik altijd wel zwanger willen zijn 😉. Er zit nu tenminste iets dat de moeite waard is! De zolder blijft nog even een klusprojectje maar er zit ook wel schot in hoor. Zaterdag het laminaat op de gang nog. Morgenavond maakt vl een begin met de plinten op de babykamer en op zijn werkkamer. Ik heb vanmiddag de commode in elkaar geklust voor een groot deel. Moet alleen de lades nog. Morgen een dagje naar mijn ouders, dus donderdag ga ik daarmee verder of wellicht morgenavond nog. Heb tussen 13-15 de tijd omdat de dames dan slapen, maar mag ook niet te lang van mezelf omdat ik ook een uurtje wil rusten in bed. Beter voor het bekken 😏.
Ja klopt, morgen de eerste echo. Helaas pas in de avond, maar ik werk overdag dus de tijd gaat dan altijd wel snel. Elmyra, wat leuk een jongen na 2 meiden! Lijkt me inderdaad even omschakelen haha. Ik had dat al bij de tweede. Na een meid kreeg ik opeens een knul. Ben heel benieuwd wat we nu mogen verwachten. We willen het wel weten van te voren!
De trap oplopen is al een sport!!! Hijg hijg puf bloeddruk zit onder de 70 en al sinds week 12 tekort aan ijzer maaaaarrrr ben allergisch voor de ijzer medicatie 😂 Dat je daar pas de 3e zwangerschap achter komt he hahaha maar alles valt wel op z'n plekje
Lizanne ik sport momenteel niet vanwege mijn hardebuiken en bloedverlies. Het lijkt nu een stuk beter te gaan, dus misschien binnenkort starten met zwanger en fit. Wel lekker onder begeleiding van bekkenfysio beetje sporten. Aagje succes vanavond! Hoe ver ben je nu? Bebe Kans dat die kleine nu nog draait is wel heel klein...... een geplande keizersnede dus. Zie je er tegenop? Elvyra nou jij bent lekker bezig met de kamertjes! Kan je straks echt gaan inrichten, kasten inpakken ect. Leuk! Gisteren is een stuckadoor langs geweest en die kan zaterdag de muren als stucken! Dus dan begint het ook bij ons een beetje te lopen. Kan ik volgende week misschien met mijn vader behangen (als dat qua buik lukt.....) Fijn om te weten dat er nu wel schot in de zaak begint te komen......
Elmyra oh 6 kg is toch heel netjes voor dat termijn!! Aagj succes vanavond Bebe haha nou kan het me voorstellen als je al zo ver op weg bent. Daffie oh dat is snel! Dan komt er vooruitgang in Hier vandaag een mindere dag.. wakker geworden met hele erge maagpijn en m'n buik borrelt al de hele dag.. Niet echt fit.. ben net wel gaan wandelen met de kinderen. Ik heb vooral in de ochtend dat ik n hele hoge hartslag heb dat ik er gewoon akelig van word. Duizelig enzo.. had echt precies hetzelfde bij mijn dochter vanaf 18 weken.. Hoe is het met jullie?
Hi meiden, Zie niet tegen de keizersnede op al is het gek te weten dat het zo zal gaan. We zouden meer opzien tegen nog zown bevalling en spoed keizersnede als bij m'n dochter pffff weetje zelf zit je in een soort roes maar die mannen zijn helder en krijgen dus wél alles mee en zien alles diep respect! M'n meissie hebben ze veel te lang laten zitten terwijl ze niet was/kon ingedaald gevolg meteen je baby met een arm vol infusen en naalden en dat een week lang om alles wat ze te kort kwam weer aan te vullen, zo hard heeft ze moeten vechten daar binnen die laatste uren tsss geen goed woord voor over.