Hoe is dat toen gegaan dan bebe? Of vertel je dat liever niet? Ja keizersnede is ook spannend maar kan me voorstellen dat dat je ook rust geeft als je in 't verleden zoiets hebt meegemaakt!
Had al 100x gezegd dat ze niet was ingedaald, werd telkens gezegd dat komt wel...niet dus. Helaas hebben ze dr laten zitten vanaf 24:00 uur tot smorgens 0830 voor ze ingrepen. Wel 4x geprobeerd bloed te prikken, zo kunnen ze kijken naar de waardes van de baby maar dat mislukte steeds. Was een co en die heeft niet goed overgedragen aan de Gyn was de simpele conclusie...de nieuwe Gyn kwam dus om 8 uur in dienst en toen was het ineens rennen naar de OK. Al met al een minder prettige gebeurtenis. Dus geen co & geen stagiaire meer aan mijn bed in ieder geval, wij hebben er ons buikje vol van. Uiteraard gesprek gehad met zkh die hebben een intern onderzoek gestart destijds. Deze kan als dwarsligger al helemaal niet indalen 😂 Maar blij dat er al afspraken gemaakt zijn!
Het gekke is, nu dus een 3e kindje met weer een ander soort bevalling. Natuurlijk, spoed ks, geplande ks. Hahahaa dus dit is voor ons ook weer helemaal nieuw
Hahaha ja! 3x helemaal anders Maar ja dat is echt slecht.. en gelukkig is het dan nog goed afgelopen.. had ook anders kunnen gaan en dan door niet te luisteren eigenlijk verschrikkelijk.
Hoi dames, Alweer op de helft! Vandaag 20-wekenecho gehad, alles was goed! Zo fijn! Het geslacht zou voor ons een verrassing blijven. Maar ik denk dat ik het toch gezien heb, zo jammer. Bij het blaasje en bovenbeentje vroeg ze aan ons om weg te kijken, netjes gedaan.. Toch ben ik ervan overtuigd 'iets' voorbij te hebben zien komen. Baal er zo van. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoop zo dat ik verkeerd heb gekeken ofzo, blijf er nu maar om malen.. het belangrijkste is natuurlijk dat alles helemaal goed was! Zo fijn!
Wat een verhaal Bebe! Kan me voorstellen dat dat traumatisch is geweest en nog is. Jammer Fijn dat je nu de zekerheid van een geplande ks hebt. Valt me op dat best vaak de mama's niet heel serieus genomen worden terwijl je het toch vaak bij het rechte eind hebt. Heb dat godzijdank niet op een manier als die van jou ervaren ... maar toch bleek achteraf dat ik gelijk had. Zo werd ik door een van de vk's een beetje uitgelachen toen ik daar tijdens de zwangerschap van de 2e een controle afspraak had met exact 38 weken. Om 16 uur had ik die afspraak en ik had graag dat ze even naar de ontsluiting zou kijken want ik had echt het idee dat er iets gaande was. Daar geloofde ze niet in. Maar om 18.00 uur had ik de eerste wee en die moest ik meteen wegpuffen, om 20.30 5cm ontsluiting en om 22.30 was ze er. Ben ook wel benieuwd hoe het nu zal gaan. De eerste duurde wat langer, ik kreeg een weëenstorm uiteindelijk en heb toen om een epiduraal gevraagd. De tweede was dus in 4,5 uur gedaan en ik was te laat in het ziekenhuis voor enige vorm van pijnstilling. Heb dat ook niet gemist toen hoor, zat helemaal in mijn eigen wereld. Mijn jongste ging vandaag zelf staan helemaal los 😃! Zo trots! Ze liep achter een loopwagen al en kon goed staan als ze iets vasthad, maar dit zag ik nog ff niet aankomen. Ze heeft van 6-9 maanden een Pavlik bandage gehad en kon met 9 maanden dus eigenlijk nog niet eens goed zitten. Maar ze haalt het allemaal snel in. De commode heb ik inelkaar en de kast voor de helft ook! Jeuj 😬🎉! Zaterdag al weer 32 weken. Als ik met 38 weken weer beval heb ik nog maar 6 te gaan 😳.
Bebe3wat een verhaal zeg. Fijn dat je nu naar de ks toe kan leven.Een spoed lijkt me erg heftig. juffie3 oh wat balen zeg dat je denkt iets gezien te hebben! Kan me voorstellen dat je er nu de hele tijd aan denkt. Elmyrawat goed van de dochtertje! Wat is een pavlik bandage? En bijna 32 weken zwanger, je kan al heerlijk aftellen. Jammer dat de vk's soms niet luisteren hè. Ik had na de bevalling van de eerste toen ik 1.5 uur thuis was erg bloedverlies. De kraamhulp belde toen de vk omdat zij het niet vertrouwde. De vk wilde eerst niet langs komen. Gelukkig bleef ze aandringen en is ze toch gekomen. Toen ze me zag en onderzocht door op m'n buik te drukken kon ze gelijk 112 bellen. Ik had in korte tijd ruim 2 liter bloed verloren. Moest toen weer geopereerd worden omdat de gyn mij niet goed gehecht had. Als ze echt niet had gekomen was het misschien wel heel anders gelopen.
Oh wat fijn dat alles goed was zeg 😃! Haha nee wij waren veel te nieuwsgierig dus wisten t al met 16 weken.
Oh Humava 😳! Wat slecht ook en dat zo'n vk ook door te telefoon meent te kunnen oordelen hoe ernstig het is! Wat slecht vind ik dat. Haha sorry een Pavlik is een soort spreidbroekje! Mijn jongste had links een kleine heupdysplasie. En idd echt aftellen nu ... poeh. De kast en de commode zijn klaar. Zaterdag word op de gang laminaalt gelegd en dan kunnen ook twee grote kastdeuren nog van de babykamer af (die moeten dan weer naar de werkkamer van mijn vriend) en dan is het echt mijn domein 😁. Alleen de plinten moet dan nog. Wil nog een leunkastje erbij hebben en we moeten nog een vloerkleed bestellen. Dan nog wat kleine dingen en het is af 😊. Oké dan gaan we wrschlk ook wel richting 35 weken en dan mag het ook wel af zijn hoor 😱.
Juffie3 ah dat is dan wel jammer en balen als je het niet wilt weten!! Misschien heb je het niet goed gezien? Ik heb er verder geen ervaring mee.. ik zie het eigenlijk pas duidelijk zodra het verteld is daarvoor zou ik dan toch twijfelen of ik wel het juiste heb gezien. Maar ik snap wel dat je er van baalt als je het eigenlijk niet wil weten. Wat zei je man er van? Wel fijn dat alles goed was! Dat is het belangrijkste Elmyra wat leuk dat je dochter staat! Leuk zijn die momenten he helemaal trots. Pff dat is echt zo irritant als ze je niet serieus nemen. Zag gister op tv ook nog n bevalling.. dat meisje was net 20 en zei al de baby komt er aan, maar hun zeiden rustig maar.. het is je eerste bevalling die duren meestal lang. Nou niet dus.. baby was er zo. En zij zei maar.. zie je nou jullie geloofden het niet. Fijn dat het kamertje op schiet! Is ook nog maar kort dag zeg als je uit gaat van 38 weken. Humava he bah ook al zo'n nare ervaring.. pff als ze nou gewoon eens hun werk doen. En dan zeggen ze altijd zo mooi, je belt nooit voor niks.. liever te veel dan te weinig. Hier ook druk met de kamer.. kinderen zijn op de psz en ik heb de vensterbank gelakt en de muur nog n keer geschilderd. Vriend gaat straks met de vloer beginnen.. Ik moet straks naar de verloskundige.
Oh leuk Eva ook al lekker bezig met de kamer! Ik vond het op zich niet erg dat we niet zo vroeg konden beginnen maar de afgelopen 2/3 weken had ik wel heel graag dat het iig soort van af zou zijn. Gelukkig is dat nu zo ver. Nog een schommelstoel, vloerkleed en kleine leunkast en wat accessoires erbij en het is helemaal af. Maar het begint er op te lijken al is het nu nog wel kaal. Hoe was het bij de verloskundige trouwens? Ja haha die jongste, zelf was ze ook helemaal trots, maar gister en vandaag vertikt ze het dus gewoon hè ! Zo jong en dan al eigenwijs ... 'Mam ik doe het alleen als ik zin heb, niet als jij het wilt '. En het staat zo cute zo'n kleine rechtopstaande kabouter. Hoe gaat het verder met iedereen? Gister 32 weken precies ... nu heb ik nog een paar weekjes voor de afwerking van de kamer. De kleertjes heb ik ook gewassen inmiddels en hangen in de kast. Zal wat fotootjes bijvoegen van de (nu nog kale) kamer.
Elmyra ziet er super leuk uit!!! Nog best een ruime kamer ook! Fijn dat je alles al voor elkaar hebt. Hier gaan we vrijdag weer verder denk ik. Ik word helemaal gek van al die luchten. Er zit nu geen deur naar die kamer in.. dus al die luchtjes (vriend heeft gister gekit) kunnen zo naar onze kamer in de nacht. Vriend wil de deur altijd open houden voor als ze roepen en hij was ook nog zo eigenwijs om het rolluik op de babykamer dicht te doen, terwijl ik het bewust half had open gelaten. Daar kan ik dan zo pissig van worden he! Lijkt me niet echt gezond voor de baby, uren lang in zo'n stink lucht liggen. Tenminste ik kan me daar nu best druk om maken. Verder gaat het hier wel goed. Bij de verloskundige was het allemaal goed. Ik krijg met 24 weken wel weer de suikertest (protocol) omdat de eerste twee allebei boven de 4kg waren bij de geboorte.. Vrijdag 20 weken echo.. vind het best spannend!
elmyra mooi kamertje zeg! Leuk wiegje ook. eva3006 haha mannen af en toe... spannend de 20 weken echo! Ik heb afgelopen nacht echt zo beroerd geslapen. Vriend lag zo erg te snurken dat ik het door m'n oordopjes heen hoorde. Ik heb liever geen oordopjes in maar gisteren moest het echt. Om 3.30 toch nog op de bank gaan liggen was helemaal kapot. Zoontje was ook nog eens 3 keer wakker vannacht. Dus vanavond lig ik om 20u in bed denk ik. Woensdag heb ik de geslachtsbepaling, whaa spannend!!
elmyra echt heel leuk jullie kamertje! Super schattig ziet het eruit! Nu nog wachten tot het kleintje erin kan gaan liggen...... Evaik krijg dan ook een suikertest, omdat mijn vader diabetes type 1 heeft. Echt verschrikkelijke test........ vooral het nuchter moeten blijven en alleen dat suikerdrankje mogen drinken en daarna nog paar uur wachten....... Lizanne hier ook morgen de 20 weken echo! Vannacht al weer over gedroomd. Altijd vlak voordien heb ik er dromen over. En dan met allerlei rare/stomme dingen die dan niet goed zouden zijn bij de baby.
Daffie, Eva en Lizanne allemaal 20 weken echo!!! Spannend zeg. Ik ga voor jullie duimen. Humava dat is leuk! Ik ben benieuwd of het een jongen of een meisje is! 😊 Haha dat wiegje is al heel oud. Mijn moeder heeft het wit gespoten en opnieuw bekleed en een matrasje laten maken. Ik heb er zelf in gelegen en alle drie de kindjes dus straks ook. Ow Eva suikertest! Blegh. Heb hem de eerste zwangerschap ook gehad omdat ik tijdens standaard onderzoek een afwijkende suikerwaarde had. Smerig drankje en lang wachten 😒. De vorige keren had je geen suiker begrijp ik?
Zooooo dat was even bijlezen! Ga mijn best doen wat actiever weer mee te schrijven. Ik heb mooie buiken en een prachtig kamertje zien langskomen. Ook een goede 20wk echo! Wat fijn! Hier gaat alles zijn gangetje op zich is alles klaar. Nog de klossen onder het bed. De box staat, wiegje staat, maxicosie bekleding is gewassen... het mag komen! De avonden vind ik zwaar worden, moe, laat van mijn onderrug en veel harde buiken. Kindje lag de laatste controle wel netjes met zijn koppie naar beneden maar nog niet vast in mijn bekken. Groei echo gehad en die was prima als het kindje tot 40wk blijft zitten zal het 3500 gram zijn oud de schatting. We zullen zien. Vandaag de zolder opgeruimd, dan zit de buik toch behoorlijk in de weg met stoffen, onder de buro's zuigen, oud papier 2 trappen aftillen... Maar het is klaar en schoon. Mijn moeder komt hier zo nodig logeren rondom de bevalling en het logeerbed staat ook daar. Dus een beetje stof en rommel vrij is wel fijn!
Donderdag alweer 37wk en mag ie komen! Het liefste eigenlijk pas na de 38wk want ga zondag nog bellypaint doen. Kadootje van mijn moeder en zusje!
Hard gewerkt rian! Hier ook alles klaar en idd maxicosie gewassen hahaha. Maandag 37wk dus dan gaat vriendlief op zwangerschaps-piket. Alleen nog even uitzoeken welke kleertjes er mee moeten naar t ziekenhuis. Heb jij je tas al klaar? Duimen morgen voor allemaal mooie echo's