Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mamastier, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLB

    MLB Fanatiek lid

    1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Gefeliciteerd!!
     
  2. MLB

    MLB Fanatiek lid

    1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Ook ik herken mij in jullie verhalen!
    Pittige middelste, toevallig ook uit 2019. Wellicht leeftijd? Al kan de oudste er ook wel wat van op het moment, ook wel weer toe aan school!
    Ook hier nog borstvoeding, langste van allemaal. Doel is de 9 maanden te halen, dat gaat lukken, daarna wil ik stoppen denk ik.
    Maar echt hè, dat knuffelen met ‘de baby’ heeerlijk! Even niet hoeven opvoeden haha. Al begint deze ook wel pittig te worden, heeft gigantisch last van z’n 8 maanden sprong maar gelukkig gaat dat wel weer voorbij.
    Helaas ook hier scheve zorgtaken verdeling, lastig mee om te gaan soms. Hoe gaan jullie daar mee om?
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  3. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    +1 voor een pittige middelste, jawel uit 2019 :p een heerlijk mannetje, maar oh wat een buien en wat een ondeugd.

    hier gaat verder alles goed. Het is druk met 3, maar er is een chaotische balans in ons gezin waar ik prima mee kan leven. De oudste gaat maandag weer naar school, wat ook wel weer wat rust gaat brengen, ook veel hem. Ik heb het verder heel druk op mijn werk, maak soms echt lange dagen, maar ik vind daar zoveel uitdaging in, dat ik dat voor lief neem.

    onze kleine man is echt een heerlijke knuffelbeer. Hij is altijd vrolijk en aan het schaterlachen. Hij tijgert de kamer door en hij is altijd op onderzoek uit. Lekker ondeugend is ie. We hebben ontzettende lol met hem. Alleen dat vroege wakker worden (Max 7 uur), oh ik ga daar zooooooo slecht op. Ik wil minimaal half 8, maar hij babbelt alsof hij door een megafoon praat en heeft bijna altijd een poepluier in de ochtend, dus even kroelen is dan ook niet echt aangenaam met die stinkerd.

    wat een prachtige kindjes allemaal en wat leuk om jullie verhalen te lezen!

    @Muisje2016, wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Heb je wel mensen om je heen om even je hart uit te storten? Of iemand die af en toe even wat zorg uit handen neemt?
     
    MLB en Muisje2016 vinden dit leuk.
  4. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Hier trouwens ook een scheve zorgtaken verdeling, maar dat is al jaren zo en dat heb ik geaccepteerd. Ik ga er geen strijd meer om aan, dat levert alleen maar frustratie op en dan gaat het even goed en dan zakt het weer af. Ik ben moeder van 3 kinderen, geen 4.
    Ik ben hier heel nuchter in. Ik accepteer dit zelf en ben van mening dat je je partner (tenzij er echt een reden achter zit) niet kan veranderen. Accepteren of doorgaan zonder is mijn motto. Ik kies voor accepteren vanwege vele andere redenen. Zolang die er zijn, kan ik dit ook accepteren.

    Tegelijkertijd beperk ik me gewoon tot het minimale aan wat moet in huis en en bepaal ik hoe ik de dingen doe en ga ik niet alles overleggen of rekening mee houden. Misschien dat er veel vrouwen zijn die niet zo zouden willen leven, maar wat is dan je alternatief?

    Ik ben overigens hartstikke gelukkig en leef een prima en gezellig leven :D
     
    Noralie87, MLB en Muisje2016 vinden dit leuk.
  5. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Gefeliciteerd nog! Fijn dat alles goed gaat!
     
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier ook een pittige middelste ook 2019:roflmao:
    Het zal wel de leeftijd zijn denk ik dan maar:roflmao:

    @Angelmom1 gefeliciteerd! Heerlijk genieten samen!

    Borstvoeding; hier ook nog bv, al had ik vab de week weer een momentje dat ik wilde stoppen, toch door gezet.
    Plasluiers liepen namelijk terug, tot een punt dat ik ging twijfelen aan de hoeveelheid bv.
    Maar meneer laat over dag er 4 uur tussen en snachts ruim 7 a 8 uur, dus nu maak ik m elke 3 uur overdag zowiezo wakker, en laat m max 8 uur slapen snachts, en merkte al wel degelijk dat de plasluiers weer toenamen.
    Ook hulp gevraagd aan mn kraamzorg (via fb) en heb van haar een nummer van een goeie lactatiekundige gekregen, dus die kan ik bellen als t nodig is.

    Wij zijn nu nkg in slagharen tot maandag, dus ben nog even minder actief :)
     
    Muisje2016 en Angelmom1 vinden dit leuk.
  7. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Och wat is dat ook een droppie!! Die lieve krulletjes in z'n nek! ❤️

    Herkenbaar ook... mijn werk staat vanaf mei op een heel laag pitje (ben zzp'er) omdat het me ook teveel werd om alle ballen in de lucht te houden en telkens me in 1000 bochten te wringen als er een kind niet naar school/de opvang kon.

    Gaf echt even de rust die nodig was en vanaf deze week neem ik mondjesmaat weer wat opdrachten aan.

    Ik hoop dat het jouw ook de nodige rust geeft!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    :roflmao: 2019 is een goed jaar als ik het zo lees!
    En inderdaad, de oudste doet geregeld net zo hard mee hoor, ze zitten elkaar continue in de haren. Ik ben echt blij dat de school volgende week weer begint.

    Die scheve zorgtaken zijn bij ons soms wel ingewikkeld. Deels een bewuste keuze; mijn man werkt veel en onregelmatig (als arts) en omdat de combinatie met mijn onregelmatige werk (als verloskundige) ons allemaal veel stress opleverde, heb ik me omgeschoold tot lactatiekundige en ben veel minder gaan werken. Dus logisch dat ik ook meer zorgtaken op me neem, alleen slaat de balans soms te ver door. Mijn man heeft ASS kenmerken en is erg geneigd om zich op zichzelf en zijn werk te concentreren, alles daarbuiten vind hij moeilijk en stressvol. Vooral de onvoorspelbaarheid van kinderen vind hij lastig en dat (plus veel werken) maakt dat vrijwel alles qua kinderen/opvoeding/huishouden op mijn bordje komt. En dat hij het dus ook erg moeilijk vind om mij daarin te ondersteunen wanneer het een keer nodig is.

    En vooral dat laatste heeft mij het afgelopen jaar parten gespeeld. De verdeling hoeft echt niet 50/50 te zijn, maar ik wil wel op hem kunnen leunen als ik er even doorheen zit, en dat gaat (bijna) niet. Maar eerlijk is eerlijk, doordat het de afgelopen maanden met mij echt niet lekker ging, ziet hij nu wel in dat er iets moet veranderd. In september gaan we samen een paar gesprekken doen bij de POH van de huisartspraktijk. Om te zorgen dat er wat meer balans komt en betere communicatie. Op dit moment lopen we beiden tegen frustraties aan en dat geeft weer ruzie. Dus ben benieuwd wat het ons op gaat leveren.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  9. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Oh ja, doe ochtenden! Hier valt de jongste wel mee, die ligt vaak braaf tegen zichzelf te brabbelen in haar bedje. De middelste echter staat op standje megafoon in m'n oor te tetteren zodra ie z'n ogen open doet :roflmao:

    En ja, gelukkig veel lieve vriendinnen met een luisterend oor en de luxe van mijn moeder die dichtbij woont en die regelmatig even komt oppassen. Wat dat betreft sta ik er gelukkig zeker niet alleen voor.
     
  10. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Ik snap je helemaal hoor! En wanneer ik zelf beter in mijn vel zit sta ik er ook wel redelijk zo in. Hem compleet veranderen is natuurlijk niet realistisch en ergens is het ook prima dat we beiden doen waar we goed in zijn. En met zoveel als hij werkt hebben we financieel niks te klagen, das natuurlijk ook wat waard.

    Maar goed, zoals ik hierboven beschreef mis ik soms wel het gevoel dat hij er is als ik hem echt nodig heb. En dat zou ik wel graag anders zien.
     
  11. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Hoi! Hier ook alles goed met ons kleine meisje. Het is zo'n vrolijk moppie met heerlijke babyvetjes waar je bijna je tanden in wil zetten, ben nog steeds stapelverliefd. :D

    Het is inderdaad echt wel pittig, drie kinderen. Hier gelukkig wel een fijne taakverdeling, ondanks dat mijn man fulltime werkt.
     
    MLB, Muisje2016 en Mimus vinden dit leuk.
  12. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd, fijn dat alles goed is gegaan!
     
    Zuri vindt dit leuk.
  13. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Hier gaat ook alles goed met ons jongste mannetje! Helaas met mezelf minder, heb afgelopen week weer in 't ziekenhuis gelegen. Als mama kan je helemaal niet ziek zijn en dan ook nog alle ballen hoog houden. zouden eigenlijk morgen de eerste verjaardag vieren. Maar maken er maar een leuke dag van met t gezin. Maandag wordt hij alweer 1!!
     
  14. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.079
    113
    Alvast gefeliciteerd!

    Maar wat balen dat je in het ziekenhuis lag. Met welke reden? (Als je dat wil vertellen tenminste.) Hoop dat je snel opknapt!
     

Deel Deze Pagina