Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mamastier, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    @Zuri : Mijn zoontje ( mijn oudste) is van een andere partner. Hij wordt in maart 5 jaar. Mijn dochtertje is van mijn huidige partner, vandaag net 19 maanden geworden. Mijn partner heeft zelf ook nog een zoon en een dochter bij 2 verschillende vrouwen. Ingewikkeld hè ;) Dus dit kindje wordt het 2e van ons 2 samen. Mijn vriend zijn oudste zoon is al 22 jaar maar die heeft hij niet zien opgroeien. Die is pas vanaf zijn 18 naar zijn papa op zoek gegaan. Mijn vriend en de mama van zijn zoon gingen tijdens de zwangerschap uit elkaar. Dus hij heeft veel gemist en hoopt zo een beetje om een 2e kans te krijgen. Ook al is hij een goede pluspapa van mijn zoontje, het is toch niet hetzelfde. Maar wat het ook wordt, het is welkom. Als het maar gezond is en ja liever ook geen huilbaby.

    @Mimus : Dank je, jij ook nog proficiat en welkom. Jij al lekker over de helft. Hoe gaat het met je?
     
    Zuri en Mimus vinden dit leuk.
  2. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Gaat goed, alleen wat last van m’n bekken:rolleyes:
     
  3. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Heb je vorige zwangerschappen ook last van je bekken gehad?
    Ik wel, dus ben benauwd voor wat komen gaat:confused: maar heb er weinig invloed op. Dus we kijken per dag hoe het gaat nu ;)
     
  4. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113

    Ja maar volgens mij niet zo vroeg in de zwangerschap en ook niet zo pijnlijk!
    Dus ja word elke zwangerschap erger hehe, the joy! :roflmao:

    hoe gaat het met jullie kwaaltjes dames?
     
  5. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik had de laatste dagen wel erg veel last van mn stuitje en bekken, begon donderdag bij bootcamp. Heb vanmiddag ook half uurtje high intensity gedaan en nergens last van. Dus zal wel. Ik heb wel donkere tepels ineens! Verder moe en trekkend gevoel in mn buik steeds. Vandaag zit voor het eerst mn broek ook niet lekker. Beetje opgeblazen ofzo. Zou bijna zeggen dat het gevoel lijkt op harde buiken, maar dan minuscuul. Denk dat mijn baarmoeder aan het werk wordt gezet haha...

    En bij jullie?!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  6. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Mijn eetlust is aangetast, misselijk kan ik het niet noemen, maar heb sochtends weinig trek maar kan dus beter wel iets eten, tussen de middag kan ik wat steviger eten en heb ik er ook behoefte aan eind vd middag en avond eet ik beduidend minder (voor mij wel goed om bewust keuzes te maken wat ik dan eet op de momenten dat ik "kan/wil" eten, ivm overgewicht).

    Ben halfweg de middag helemaal op, maar dus nog twee kids die hulp en aandacht nodig hebben. Best pittig lig er dan ook savonds vroeg in. Ben blij dat mijn 4 jarige weer naar school is.

    Als ik teveel doe merk ik het goed aan mn lichaam, mijn weerstand is wat minder hoog. Dat vind ik met Corona nu wel spannend en mn werk.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  7. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    Hier erg gespannen en pijnlijke borsten. Geen last van ochtendmisselijkheid. Wel al rare goestingskes : vb zin in pickles en augurken, alles wat goed zuur is. Verder mag ik niet klagen.
    Morgen ben ik 6 weken en nog 16 dagen tot de echo.
     
    Mamastier en Mimus vinden dit leuk.
  8. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Spannend allemaal, en heerlijk die kwaaltjes, not.
    Maar alles voor een lief, mooie, gezond baby’tje:)
    Ik hoop voor jullie dat de kwaaltjes hier bij blijven en binnenkort een mooie echo met kloppend hartje!

    Hier zit ik beetje in een vreetbuien fase, vooral zin in chocolade steeds!
     
    Lilou2019 en Mamastier vinden dit leuk.
  9. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Hier nog 13 dagen tot de echo, za 6 weken. Best spannend ook al is het de derde;)
     
    Lilou2019 en Mimus vinden dit leuk.
  10. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Pickels en augurken? Wat is het verschil?
     
  11. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Hoi! Ik zou ook graag meekletsen :)

    Ook zwanger van de derde en uitgerekend in oktober. Ik heb al een dochter van 5 en zoontje van bijna 2.
    Ik ben nu 6 weken en 1 dag, volgende week woensdag de eerste echo. Blijft toch weer spannend!

    Hier nog geen cravings en gelukkig ook (nog) niet misselijk. Dat begon de vorige keren bij 7 weken dus wie weet. :rolleyes:

    Ik sta wel versteld van hoe snel mijn lijf denkt "holladiee, dit kennen we!" Heb vandaag maar een positiebroek aangetrokken omdat mijn gewone spijkerbroek echt niet meer fijn zat. Terugdenkend had ik bij mijn tweede zwangerschap ook wel met 6/7 weken een beginnend buikje, maar toen was het zomer dus droeg meer ruime jurkjes en stretchrokjes toen. Nu dus al echt aan de positiekleding... Gaat het bij jullie ook zo snel?
     
    Lilou2019, Mamastier en Zuri vinden dit leuk.
  12. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113

    fijn dat je je verder goed voelt, hopelijk volgende week een mooie echo!!
    Ja gaat echt snel zo bij een derde hè, dat groeien, bizar gewoon!
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Welkom! Nou dat buikje gaat hard dan indd zeg. En wat een avontuur naar de 3e als ik je onderschrift zo lees.

    Hier vanochtend weer getest loopt mooi op. :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lilou2019, Muisje2016 en Mimus vinden dit leuk.
  14. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Mooie testen!! Gefeliciteerd!

    Ja, het duurde wel even voordat deze zwangerschap er was! En omdat ik eerder een bbz heb gehad vind ik dat nu ook wel spannend. Gelukkig deze keer geen buikpijn of bloedverlies gehad, dat had ik toen met deze termijn al wel. Dus beschouw dat maar als een goed teken.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  15. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Nou inderdaad! Als ik jouw onderschrift zo lees hebben jullie ook al heel wat meegemaakt. Voel jij je ook goed?
     
  16. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ja kan er nu steeds meer van genieten nu we een goede 20 weken guo hebben gehad en ik de kleine man steeds meer begin te voelen.
    Vandaag zijn we op het termijn dat ons dochtertje in mijn buik overleed, maar dat was een proces van weken dus we wisten dat dat kon gebeuren. Gelukkig is dat nu niet het geval, maar onbezorgd zwanger zal ik nooit zijn..
    Je leeft van mijlpaal naar mijlpaal, maar dat zul je wel herkennen na de bbz.
     
    Muisje2016 en Zuri vinden dit leuk.
  17. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Welkom @Muisje2016 wat een verhaal, hopelijk gaat deze zwangerschap goed.

    Hier vandaag een baaldag, moe en misselijk. En wil het zo graag vertellen, maar toch ook niet (op mn werk en tegen vriendinnen en mn ouders enzo).
    Pff weet niet hoe ik de weken doorkom want heb wel last vd kwaaltjes..
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  18. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Houd vol, je kunt dit! Je kan altijd nog zeggen dat je verkouden bent en niemand die je dan nog ziet :roflmao:
     
    Mamastier vindt dit leuk.
  19. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Ja maar nu met corona beetje taboe heb ik het idee.. pffft vermoeiend haha:roflmao::roflmao:
     
  20. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Jazeker, hoewel bij mijn vorige zwangerschap (na de bbz) het vertrouwen na die eerste paar weken wel weer kwam. En ik mocht nu eigenlijk al met 6 weken een echo, maar wilde zelf liever een weekje later. Omdat ik uit ervaring weet (ik ben verloskundige) dat het bij 6 weken ook kan zijn dat je nog geen kloppend hartje ziet en je dan niet weet of het nog nét te vroeg is of dat het niet goed zit. Die onzekerheid is killing dus wacht ik liever nog een weekje en dan weet ik straks tenminste meteen waar ik aan toe ben. Maar wel met de afspraak dat ik bij de minste of geringste twijfel (qua buikpijn of bloedverlies) eerder mag komen om te checken op een bbz.

    Je kindje zoveel verder in de zwangerschap verliezen lijkt me ontzettend verdrietig en kan me voorstellen dat het dan minimaal tot aan de 20 weken echo heel spannend is. En een gekke dag lijkt me, met dezelfde termijn als waarop zij overleed, sterkte!
     

Deel Deze Pagina