Ja ik merkte dat de misselijkheid weeïg zijn vooral samenhangt met hoe vermoeid ik was, hoeveel rust ik (kon) nemen en wat ik at/dronk. Dus wisselde ook in begin wel, al was er wel een soort basis misselijkheid die bleef aanhouden
ik was helemaal niet misselijk tot 6 weken toen werd ik licht verkouden door dochter en toen merkte ik ook op dat het samenviel met hoe moe ik was. Hoe vermoeider ik was hoe misselijker. En zelfs toen kon je het geen echte misselijkheid noemen. Meer de hele dag weeïg gevoel. Alsof ik een kater had. En soms als ik dacht joh daar heb ik zin in en het vervolgens rook of eerste hap nam dan blegh laat maar zitten. Ben een paar avonden heel vroeg naar bed gegaan en toen was het nog maar licht aanwezig. Maar gister helemaal niet meer. Misschien doordat verkoudheid over is?
Zou heel goed kunnen.. ik kon wel redelijk eten, maar lang niet alles. Maar vooral de vermoeidheid speelt me op in weeïg voelen.
Hoi allemaal, Na een paar maanden met gekke cyclussen een ovulatietest gedaan 4 weken geleden en vlak ervoor de beslissing samen met man genomen te gaan voor nummer 3, had ik afgelopen weekend de eerste positieve test in handen. Voorzichtig blij maar nog niet gerust, en ik herken het gevoel van erover willen praten met iemand maar het niet kunnen nog! Mijn dochters zijn 8 (november) en 2 (februari) en als alles goed gaat zal nummer 3 eind november, begin december komen.
Kleine frummel met kloppend hartje, 1,7 cm en uitgerekende datum waarschijnlijk 1/11 of 2/11. We zijn helemaal happy
2/11. Ze kwam met meten tussen de 1.7-1.74 en dat zou net 1 november worden. 17/4 heb ik de termijnecho en dan zullen we het wel weten
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ Uitgerekende datum: Juni ❀ 14 Juni - Mimus - 31 jaar September ❀ 3 September - Noralie87 - 33 jaar Oktober ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar ❀6 Oktober - Mamastier - 31 jaar ❀20 Oktober - zuri - 32 jaar November ❀2 November - mamavantwee37 - 38 jaar ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar ❀9 Novemver - Stokstaartje86 - 34 jaar ❀27 November - xMeliisz - 30 jaar Jongens (2) }{ Meisjes (0) }{ Verrassing (1) Afspraken: 23 Maart - Limburgmama - Eerste echo 25 Maart - Stokstaartje86 - Intake VK + Eerste echo 26 Maart - Lilou2019 - Tweede echo 30 Maart - Zuri - Termijnecho 6 April - Mimus - Controle VK 7 April - Wondertjes 1992 - Eerste echo 17 april - mamavantwee37 - termijnecho 19 April - xMeliisz - Eerste echo 20 april - Mamastier - controle vk 21 April - Noralie87 - GUO 20 weken 28 April - xMeliisz - Telefonische intake VK 30 April - Noralie87 - Controle VK 10 Mei - xMeliisz - Termijnecho ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
Vanochtend telefonisch intake gehad. Wat mij wel verbaasde is dat ze vroeg of ik het nog spannend vond dat de echo liet zien dat ik een ruime week minder ver ben dan eigen berekening. Ik zei haar dat ik niet geschrokken was, maar vermoed dat ze niet goed gemeten hebben. Waarop ze zei "het lijkt me sterk dat we er ruim een week naast zitten". Dus ik zei, maar ik had op 6 feb een positieve test en met jullie berekening zou ik pas 7 feb mn eisprong hebben gehad. Toen zei ze, kan wel dat we er dag of 2 naast zitten ja. Dus ik weer: "maar dan heb ik dus na 1 dag al een positieve test? Waarop ze zei: "ja dat kan". Even heel verbaasd, dat kan? Een innesteling van minder dan 24u? Bestaat dat? Sowieso heb ik getempt dus lijkt mij nogal onwaarschijnlijk verhaal (zacht uitgedrukt). Nouja dinsdag termijnecho maar ben nu wel heel benieuwd wat ze zullen zeggen...
Wat een bizarre reactie van die VK zeg! Dat kan toch nooit wat zei zegt! Maar bij de eerste had ik ook zo'n 'wijze' verloskundige. Die wou de termijn echo ook niet aanpassen terwijl ze bij de 13 weken echo (ik deed mee aan het onderzoek daarnaar) kwamen ze bij de meting uit op wat ik de hele tijd al zei. Dit was gemeten door de gyn in het ziekenhuis. Zelfs daarna wou ze hem nog niet aanpassen. Ze had de termijn al vastgesteld met 9 weken wat volgens mij ook te vroeg is
Het kan prima dat zij er met de metingen naast zitten. Het gaat om mm. Bij mijn middelste hebben ze een aantal keer moeten meten en de metingen lagen op enig moment een week uit elkaar qua uitgerekende datum. Uiteindelijk pas met 13 weken een goede meting gehad en toen bleven de metingen 2 data geven (15/16). uiteindelijk eentje gekozen Ik snap die temperatuurkaartjes niet, maar je kunt niet 1 dag na innesteling al positief testen volgens mij. Dat duurt volgens mij echt wel even voordat hcg met een test te meten is. Wanneer had je je eisprong?
Haar verloskundige zegt zelfs dat ze 1 dag na de ovulatie al positief heeft getest. Dus binnen 24 uur als ingenesteld EN hcg opgebouwd. Na innesteling duurt het 2 tot 3 dagen voor er voldoende hcg is opgebouwd voor een positieve test
Ik heb vandaag eerste echo gehad. Alles is goed! Stevig kloppend hartje, mooie ruime vruchtzak met ruime hoeveelheid vruchtwater en mooi dooierzakje! Heb zelfs het hartje gehoord! Echt zoo gaaf. Ik moest zo huilen van opluchting. Termijn is nu op 7 weken dus 2 dagen korter dan volgens mijn ovulatie. Over 2 weken weer echo, anders zat er wel heel veel tijd tussen deze echo en de termijn echo.
@Stokstaartje86 ah fijn ook de eerste spannende echo achter de rug! <3 @mamavantwee37 mijn ovu zou volgens temp shift op cd15/16 zijn. FF zet hem op de dag 15. Dit correspondeert met de andere signalen, zoals stand bmm, vruchtbaarslijm en ovulatietesten. Dit was toevallig de eerste ronde dat ik dit alles heb bijgehouden. Jullie stellen me wel weer gerust indd.. vond het ook ff vreemd maar ga mijn temp kaartje laten zien als ze as dinsdag er ook zo naast zitten. Mijn punt dat ik hier een probleem mee maak is dát ik overtijd ga (42w - 40,5w). Moet je nagaan als je er dan een week naast zit, dan ga ik ruim over die 42w heen als ik pech heb. Daarbij had ik geen kleine kids, 4,1kg en 4,5kg, dus wederom, moet je voorstellen dat het termijn een week voorloopt dan worden ze straks nog met 38w eruit gehaald met het idee dat er wat mis is. Maar oke oke ik loop vast op de zaken vooruit. Eerst dinsdag even afwachten. Maar mochten ze echt fout zitten zal ik sturen op een nieuwe termijnecho met 13w. Das wel een goeie. Heb hem nu met 10.6w dus best vroeg.
Ja ik snap je helemaal! Nou als ze net zo eigenwijs is als die bij mij toen dan gaat ze hem dus niet wijzigingen of extra meten. En zo waren er wel meer dingen waardoor ik dus bij de tweede en nu derde naar een andere praktijk ga