Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mamastier, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    #401 mamavantwee37, 25 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2021
    @Zuri, wanneer had je je eerste positieve zwangerschapstest? Ik gebruik altijd de website van freya en reken dan met ovulatiedatum, omdat mijn cyclussen onregelmatig zijn, maar ik dus wel mijn ei vind. Daar kom ik met ovudatum 27/1 op 20/10/2021 uitgerekende datum. Uiteindelijk ligt het ook aan de innesteling en als die wat later was, dan zou je datum nog wat kunnen opschuiven en ook een groeidip kan. Ben benieuwd wat je termijn echo uitwijst, maar ik zou me voor deze geen zorgen maken. Ze meten een levend wezentje wat ook nog eens beweegt en het gaat in mm. Mijn meting gisteren kwam uit op 1 of 2 november. Meting liep uiteen van 1.69 - 1.74 cm. Dat is dus 0.05 verschil en al een dag verschil. Dus ik zou echt eerder uitgaan van een niet zo nauwkeurige meting. En wel op je strepen gaan staan als ze vol blijven houden, want doorlopen tot na 42 weken is niet echt heel prettig voor de meeste zwangeren.

    Edit:
    met 13 weken kunnen ze ook veel beter meten, dus dat is zeker nog een optie.
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.077
    113
    Ik vind het ook een bij bijzondere reactie! Ik ben niet zo thuis in temperatuurkaartjes maar een positieve test zo kort na de ovulatie kan volgens mij niet. Ik weet dat er ook wel eens onverklaarbare dingen zijn omtrent bevruchting en dat data niet altijd lijken te kloppen zonder dat we erachter komen waar dat aan ligt. Maar in dit geval is het wel aannemelijk dat de echo-meting er gewoon een beetje naast zit. Da's niet zo vreemd, het gaat om millimeterwerk, maar zeg dat dan gewoon...

    Ik zou inderdaad afwachten hoe je termijnecho is en anders vragen om een nieuwe echo bij 13 weken. Want inderdaad, termijndiscussie (veel) later in je zwangerschap is gewoon vervelend.

    Ik hoop dat de echo dinsdag wel klopt en dat je eruit komt.

    Wat ik trouwens ook merk, (bij cliënten de afgelopen jaren maar ook nu bij mezelf met de discussie nav dat de ivfdatum niet klopt met de echo-meting) is dat er officieel vanuit gegaan wordt dat kindjes in die eerste periode allemaal perfect gelijk lopen in groei en dat er pas daarna individuele verschillen komen, maar dat dat gewoon niet altijd lijkt te kloppen.

    Er lijkt wel degelijk sprake van een groeispurtje bij de één en een paar dagen "pauze" bij de ander, ook in de eerste dagen na de bevruchting. Maar volgens de boeken kan dat niet er verloopt iedere embryonale ontwikkeling volgens een strikt tijdspad. Zou wel interessant zijn om meer onderzoek naar te doen. (Maar goed, ik kan dit niet onderbouwen hè, ik ben vk maar geen embryoloog ;))
     
  3. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Wat jij zegt herken ik indd precies zo. Altijd geleerd dat de eerste weken perfect gelijk lopen, maar ik las een onderzoek over hoge iq en hieruit blijkt dat er echt al vanaf het prille begin sprake is van een groter hoofd wat pas in de jeugdjaren weer gelijk gaat trekken, maar meestal behouden mensen met een iq een groter schedelomtrek. En groter schedel is dus ook een iets groter kindje. Dus niet gelijk. Afijn met deze theorie zou het iig geen heel slim kindje zijn :roflmao: zeg ik met een knipoog ;)

    Maar ik had dus positieve test op wat ik denk 9dpo / 6 feb. Verlate innesteling ken ik ook qua theorie maar dat verklaart alsnog niet de positieve test.

    Ga het maar even laten rusten en kijken waar ze dinsdag mee komt.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  4. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Dat zou ik ook doen. Met 10 weken is het hoofd van de romp veel beter te onderscheiden, dus wellicht een betere meting.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  5. xMeliisz

    xMeliisz Fanatiek lid

    3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen?
     
  6. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Kreeg even geen meldingen..
    Hier gaat het goed, over een week groei echo, ben heel benieuwd.

    kinderen zijn vandaag naar gastouder dus heerlijk het rijk voor ons alleen, vooral met dit weer :rolleyes::cool:

    zal straks even de “baby” kamer (hebben geen echte baby kamer gezien hij het eerste jaar toch wel bij ons ligt) even schoonmaken.
    Mijn heeft alles gevers en nieuw laminaat erin.
    Dus straks de commode erin en rest van babyspulletjes wat we eerst nog willen opslaan.
    Dus hopelijk eindelijk wat orde in huis, gezien nu overal wat staato_O

    Ooh nog een leuke tip voor de oudere kindjes..
    Ik heb een kalender besteld voor broertjes en zusjes, echt super leuk en dan hebben ze ook gelijk beetje een idee hoelang het nog gaat duren en wat er allemaal gebeurt. Hieronder de link:)

    https://www.bol.com/nl/p/zwangerschapsaftelkalender-voor-broertjes-zusjes/9200000021747488?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
     
  7. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Leuk he? Zo'n aftelkalender, wij hebben ook een kalender. Iedere week mogen ze een sticker plakken. Zo zien ze idd hoe lang het nog duurt.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  8. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Helaas mag het weer niet zo zijn bij ons... zag het gelijk.. geen hartje. Verloskundige zei het paar tellen ook. Kindje gestopt met 9w4d... precies dat ik me beter begin te voelen maar ik voelde ook alweer een week geen veegjes meer. We zijn er echt kapot van ...♡
     
  9. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113

    Aah neee wat verdrietig, heel veel sterkte meis!!♡
     
  10. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wat ontzettend verdrietig voor jullie. Heel veel sterkte.
     
  11. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Oh meid wat verschrikkelijk voor jullie. Wil je heel veel sterkte wensen. Weet precies hoe je je voelt op dit moment... Dikke knuffel!!!
     
  12. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.077
    113
    Ach nee toch!! Wat ontzettend verdrietig...
     
  13. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ben er helemaal stil van. Wat ongelofelijk kut dit! Ontzettend veel sterkte met dit verlies
     
  14. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    He meid wat rot om te lezen! Heel veel sterkte.
     
  15. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.077
    113
    @Zuri hoe gaat het met je?
     
  16. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja blijft lastig. We hebben gister familie laten weten. We hadden graag met Pasen het nieuws verteld. Ik heb een klein buikje en familieleden zullen dat opmerken. Dus nu vooraf verteld wat er aan de hand is. Mijn man doet dat gelukkig allemaal want ik kan er nog steeds niet over praten zonder gelijk te huilen. Gister was ik even buiten met dochter zegt ze tegen een andere moeder "mama heeft een baby in de buik, maar die is dood. Het lichaampje zit er nog wel." Snap dat ze erover wil praten want is ook haar verlies, maar zo toen had ik het echt even heel zwaar om niet keihard in huilen uit te barsten.

    Dinsdag wil ik wel bellen voor de pillen, ben er wel klaar voor om dit echt af te gaan ronden en dat m'n lichaam nog steeds denkt dat het zwanger is vind ik heel vervelend.
     
  17. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Het is gewoon heel moeilijk. Dat zal het ook nog wel een tijdje blijven, zelfs nu ik al aardig op weg ben in de zwangerschap heb ik het er soms nog moeilijk mee. Ik heb hier 2x misoprostol gebruikt en dat is met 1 dosis al goed gegaan. Hopelijk gaat dat bij jou ook zo voorspoedig.
     
  18. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ja dat geloof ik ook wel @Noralie87 jij was ook al zo ver in je zwangerschap en dan ineens het nieuws... lijkt me toch lastig als de tijd langs een uitgerekende datum beweegt enzo, of als je iemand ziet die net zover is als jij had moeten zijn...

    De frambozenbladthee is iig in huis. Samen met heel pakket aan maandverband en pijnstillers
     
  19. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.077
    113
    Het is ook heftig... wel mooi dat je dochter het zo goed kan verwoorden al snap ik ook dat het op dat moment keihard binnenkomt.

    En ik snap ook dat je toe bent aan de pillen. Op een gegeven moment wil je het kunnen afsluiten en gaan verwerven. Ik duim voor je dat het zonder complicaties verloopt en 1 dosis genoeg is. Sterkte!!
     
  20. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ja is ook heel moeilijk en verdrietig allemaal @Zuri, hopelijk komt het nog zelf opgang, want snap dat je er op een gegeef moment klaar voor bent..
    Wees lief voor jullie zelf, knuffel!
     

Deel Deze Pagina