Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mamastier, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Super wat fijn!!

Stokstaartje86 vindt dit leuk.
  2. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Gisteren trouwens een goede controle bij de vk gehad, volgende controle met 36 weken:thumup:
    Poeh dan klinkt het ineens helemaal dicht bij de eindstreep!!o_O

@xMeliisz en @Noralie87 jullie ook goede intake en controle gehad?

MLB en Noralie87 vinden dit leuk.
  3. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113

Uitgerekende datum:

Juni
    ❀ 14 Juni - Mimus - 31 jaar

September
    ❀ 3 September - Noralie87 - 33 jaar

Oktober
    ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar
    ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar
    ❀6 Oktober - Mamastier - 31 jaar
    ❀31 oktober - mamavantwee37 - 38 jaar

November
    ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar
    ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar
    ❀8 November - Stokstaartje86 - 34 jaar
    ❀27 November - xMeliisz - 30 jaar

December
    ❀8 December - MLB - 26 jaar

Jongens (2) }{ Meisjes (0) }{ Verrassing (0)

Afspraken:

7 mei - Mamavantwee37 - controle VK
    10 Mei - xMeliisz - Termijnecho
    12 mei - Mamastier 20-wekenecho
    14 Mei - Mamavantwee37 - 3/4D echo en geslachtsecho
    14 Mei - Muisje2016 - 20 weken echo
    18 mei - Mamastier - controle vk
    18 mei - MLB - termijn echo
    18 mei - Mimus - Controle VK
    19 mei - Stokstaartje86 - controle + echo J/M?
    19 mei - wondertjes1992 - controle+echo 16w

11 juni - Noralie87 - 3D/4D pretecho

⭐Zuri

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja hier ook een prima controle. Hier volgende controle bij 26 weken klinkt dan al best ver!

Mimus vindt dit leuk.
  5. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland

Uitgerekende datum:

Juni

September

Oktober

November

December

Afspraken:

27 mei - Noralie87 - controle VK

15 juni - Noralie87 - groeiecho

⭐Zuri

6. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Had een telefonische intake. Gesprek was binnen 20 minuten klaar ipv 50 minuten. Ze kon alle gegevens van de vorige zwangerschappen inzien (ook al is het een andere praktijk). Rond 16 weken wordt er voor mij een afspraak gemaakt voor bij de gynaecoloog om alvast te bespreken hoe ik zou willen bevallen (na 2 keizersnedes)

Mimus vindt dit leuk.
  7. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw

Uitgerekende datum:

Juni

September

Oktober

November

December

Afspraken:

27 mei - Noralie87 - controle VK

15 juni - Noralie87 - groeiecho
    22 juni - xMeliisz - controle vk

⭐Zuri

8. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    apart he hoe snel het gaat. Ik denk nu steeds woow mimus is al ver. En dan 2 seconden later voor ik het weet ben ik straks ook alweer bevallen. De tijd gaat zo snel!

Mimus vindt dit leuk.
  9. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik ben bij dezelfde praktijk als de vorige zwangerschap maar ik moest toch een hele intake invullen. En werd ook helemaal doorgenomen. Grappig hoe dat kan verschillen. Ik dacht juist die intake is zo klaar want ik ben bekend

Woow dan al een gesprek over bevallen. Das op tijd haha. Bij mij hebben ze wel aangegeven dat het gebruikelijk is rond de 30 weken een gesprek te hebben met de gyn zodat ik daar al bekend ben omdat ik kn het ziekenhuis moet bevallen middels poliklinisch medische indicatie. Dus mag gewoon met VK maar wel in het ziekenhuis zodat gyn dichtbij is

10. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Ik heb niet heel veel angst voor de bevalling oid..
    En misschien speelt die gedachte bij jullie ook nog niet zozeer..
    Maar begin het wel spannend te vinden welke vk straks bij de bevalling aanwezig is..
    Ik hoop zo dezelfde als de vorige keer. En ben dan best wel bang voor de teleurstelling als ik bel en het is iemand anders..
    Meer die dat hebben, of de vorige keer hebben gehad?

11. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Moet zeggen dat ik mijn vorige bevalling wel een teleurstelling had. Er kwam een invaller, nog nooit gezien. Vond haar ook niet zo vriendelijk en had er voor mijn gevoel niet zo'n zin in! Uiteindelijk werd ik medisch dus ben niet met haar bevallen. Maar hoop nu wel met een van mijn eigen vk te kunnen bevallen. Alhoewel er 2 dan met zwangerschapsverlof zijn, dus er meer invallers komen. Dus moet dat een beetje loslaten denk ik.

12. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    je kan aangeven misschien dat je de invallers ook graag wilt zien zodat je niet een totaal vreemde weer voor je neus krijgt?

13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik ben wel een klein beetje bang voor de bevalling, maar daar probeer ik nog niet teveel aan te denken. Ik heb namelijk niet het lijf om fijn te bevallen. Mijn heiligbeen is te krom waardoor de kindjes er niet goed langs konden. Beide bleven vast zitten en moesten gehaald worden met vacuum en knip. Heel jammer dat de Gyn bij de eerste bevalling dat niet heeft gezegd toen ik er naar vroeg. Bij de tweede zat ze zo hoog nog vast dat ze er niet eens bij konden met de vacuum kap. Na veel en hard persen haar daar eindelijk voorbij gekregen en bleek ze later weer vast te zitten met haar schouder (schouderdystocie) Dat was flink spannend. Zeker toen ik er later achter kwam hoe erg dat had kunnen aflopen. De kindjes hebben het bij mij ook altijd erg goed zoals ze dat zeggen (grote placenta's).

Eerste dame was 51 cm en 3480 gram. Voor een eerste meisje is dat groot. Meer eerste jonge formaat.
    Tweede dame was 53 cm en 3980 gram. Voor een tweede meisje is dat ook groot, ook meer tweede jongen formaat haha. Ik ben zelf 1.63m dus dit zijn voor mijn lijf best grote baby's haha. Mede mogelijk gemaakt door mijn man van 1.95m. Die was geschat op 2.12m, maar zijn groei stopte door roaccutane gebruik voor ernstige acne.

Ik hou mijn hart een beetje vast dus qua formaat baby en de doorgang. Bij het eerste gesprek kwam de VK er zelf mee dat het misschien verstandig was om de baby eerder te laten komen als deze ook weer zo groot aan het worden is gezien mijn doorgang wat nauwer is dan gemiddeld. Dat geeft me dan wel weer wat rust. Misschien krijg ik dan ook eens een beetje een normalere bevalling haha. Al ben ik ook meer van de natuurlijke bevallingen en niet kunstmatig opwekken. Maarja soms moet je een keuze maken. Zit er ook niet op te wachten dat deze baby nog groter is, want dan krijg ik 'em' er misschien wel helemaal niet meer uit. En meestal is het wel zo dat elke volgende baby wat groter is. Ik laat het maar weer even los tot de groei echo's ofzo:rolleyes:

14. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Ooeh ja dan snap ik wel dat het spannend is!
    Inderdaad goed bespreken hoe je er tegen aan kijkt en hoe je je voelt.

@Noralie87 oei dat is ook niet heel leuk, iemand die je nog nooit hebt gezien en dan ook nog zo bot is..
    Hopelijk deze keer beter!

15. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ja we waren met de intake bezig en hadden het over de vorige bevallingen. Ze begon er zelf over en door wat ze allemaal aangaf qua eerder bevallen voelde ik ineens een enorme opluchting. Toen kwam ik er dus achter dat ik er onbewust al best wel bang voor was. Ik dacht dus dat ik er heel nuchter in stond....het wordt toch weer een horror bevalling en ik weet waar ik voor kies.

Dat was bij de tweede wel anders. Toen hoorde ik dus dat de kans op herhaling van een vacuum en knip 5% was. Maar ik heb altijd pech en val altijd onder datgene wat niet vaak voor komt met dat soort dingen. Dus ik heb me er vreselijk druk om gemaakt. Daarom ben ik ook zo kwaad op die eerste gyn. Als die niet zo laconiek had gedaan over de oorzaak van de vacuum bij de eerste bevalling had ik heeel anders die tweede bevalling ingegaan. Nu was ik bang en kon niet in de ontspanning komen, waardoor ik wat bleef hangen op 5 cm ontsluiting en veel meer last had van de pijn van de weeën. Ik had bij de eerste wat dat betreft tot aan de uitdrijving een pracht bevalling. Ik was zo kalm, rustig en in mezelf, dat heb ik echt gemist bij de tweede helaas.

Ik heb bij beide dus geprobeerd om in bad te bevallen en dus niet gelukt. Ik weet nu dat een derde bevalling ook niet gaat lukken. En nu ze heeft gezegd misschien eerder in te leiden en dus misschien een iets kleinere baby begint het toch weer te kriebelen. Wat nou als het nu deze keer toch gaat lukken in bad. Ik wou eerst geen bad huren. Toen alleen voor de weeën opvangen maar nu wil ik denk ik toch weer in bad proberen te bevallen. Niet geschoten is altijd mis toch:rolleyes:

Mimus vindt dit leuk.
  16. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Ik kreeg weer eens geen meldingen, heb heel wat gemist zie ik! Wat fijn om al die goede uitslagen en echo's voorbij te zien komen!

En @Mimus en @Noralie87 voor jullie begint het echt al op te schieten!

Hier de laatste weken even pittig; de (nu nog) jongste is enorm aan het peuterpuberen. Gebroken nachten, slecht eten, alles is NEE... En omdat hij zo slecht meewerkt met alles heb ik hem de afgelopen weken teveel getild en vorig weekend gigantisch door mn rug gegaan. Na 2 dagen als een oud vrouwtje door het huis schuifelen kon ik gelukkig maandag terecht bij de chiropractor die me weer in model heeft getrokken.

Eigenlijk is het meer mijn bekken dan mijn rug, herken het ook wel van de vorige keer alleen had ik er toen pas wat later last van. Maar goed, inmiddels let ik beter op en til ik zo min mogelijk en dan gaat het wel weer ok. Het is een fase...

Mimus vindt dit leuk.
  17. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik had gister bij de controle ook een invaller. Superleuke jonge meid. Wel fijn dat ik haar nu al een keer gezien heb en hoorde dat de invaller die ik bij de tweede gezien heb nu ook weer invalt. Haar zoon zit bij mijn zoon in de klas. Dus dat is ook al bekend.

Mimus vindt dit leuk.
  18. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Voor m'n gevoel ben ik pas net onderweg. Duurt nog zo lang voor het september is. Maar is het natuurlijk zo.

Mimus vindt dit leuk.
  19. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Zeer herkenbaar, hier onze jongste ook enorm aan het puberen, heeft echt meltdowns, op de grond liggen als ze het er niet mee eens is of iets omver moeten gooien of deuren dichtgooien, echt zoooo niet herkenbaar van ons zoontje:eek:
    Maarja vind het dus ook echt zwaar, want heb er echt geen energie voor, en daar voel ik me dan weer een slechte moeder om..
    Gelukkig is mijn man heel begripvol en helpt daarin goed.

En vervelend dat je ook al zoveel last van je bekken begint te krijgen..
    Hopelijk word het niet snel veel erger..
    Inderdaad maar goed op letten wat je doet..

20. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Fijn iemand die goed met je meedenkt!
    Enne ik hoop voor je dat je wens om in bad te bevallen uitkomt! Is mij de vorige keer ook goed “bevallen” en hoop dat dit nu weer mag lukken!

Deel Deze Pagina