Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mamastier, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    @mamavantwee37 Fijn dat alles goed was!! Toch weer een mijlpaal.

    @Mimus ohh die warmte nu, zo rot voor je. Al is het misschien ook wel lekkerder om te bevallen en kraamweek te hebben als het iets minder warm is. (dan moet je alleen nog een week wachten :|)
     
    Mimus vindt dit leuk.
  2. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    haha ja, nou nee laat hem maar komen :D
     
    2jongensmama vindt dit leuk.
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    :roflmao::roflmao: nou hup kleine man!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  4. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja hoop deze week nog voor je!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  5. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    En dan is hier weer een nieuwe aflevering van GTST, de drama continues:

    vandaag eindelijk contact gekregen met de aannemer. Nu blijkt dat de dakkapel allemaal dingen mist waardoor het vocht niet weg kan en zich dus ophoopt. Dit komt niet vaak voor alleen als mensen een goedkope dakkapel willen. Dus nu mogen wij met geld smijten om alles weer oke te maken. Waarbij wij ons afvragen of dat het wel waard is en we niet beter een compleet nieuwe dakkapel erop moeten zetten. Dus van 2/3 platen vervangen naar een bijna helemaal nieuwe of zelfs nieuwe dakkapel. Kacheng! GTST detail, degene die alles zo goedkoop mogelijk heeft laten plaatsen omdat ie te gierig was om het goed te doen is.....jawel mijn bloedeigen vader. Die alles altijd zo goedkoop mogelijk wilde en er nergens geld voor was behalve voor leuke dingen voor hemzelf

    Ik ben er helemaal klaar mee nu, want hierdoor wordt de klus groter en de kans kleiner dat ze dit tussendoor gaan doen. Plus we zijn straks zo'n 5000 euro verder denk ik voor een nieuwe dakkapel. En we kunnen aan die kant de rest van het dak ook niet gaan isoleren want stel je voor dat het gat toch een paar cm groter moet omdat het allemaal andere materialen zijn. Dan kunnen we ons net afgetimmerde dak weer slopen. Ik zie het allemaal niet meer gebeuren voor de bevalling want de vakantie tijd komt er ook aan. Wanneer stopt deze regen aan slecht nieuws?:cry:
     
  6. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Aah nee, jeetje wat een gedoe zeg!
    Snap dat je echt enorm baalt, wat frustrerend zeg!
     
  7. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ohnee! Wat een gedoe en wat balen! Een dakkapel is gelukkig vaak wel super snel gezet, dus wie weet wat er tussendoor past. maar voor de bouwvak ga je dat denk ik niet meer redden. Als ik zie hoe druk die mannen het bij ons hebben, elk extra ding is echt super veel plannen. Is het een idee om een hoekje te maken op jullie kamer voor de baby? Zodat je iets minder druk ervaart? Waarom heeft je vader eigenlijk een dakkapel in jullie huis gezet?

    Sterkte!!
     
  8. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    ja voor alleen het dak vervangen stond al 8 tot 10 weken, toen we zagen dat er hout vervangen moest worden zou het alleen maar langer duren dus nu nog langer natuurlijk. De baby komt sowieso eerst bij ons op de kamer slapen, maar wil wel de babykamer klaar hebben voor de bevalling. En daarom moet de slaapkamer (zolder dus) voor de oudste ook klaar zijn. De reden is dat als ik weer een postnatale depressie krijg we na de bevalling echt geen tijd meer hebben om te verbouwen. Mijn man heeft ook een blijvende whiplash door een auto ongeluk en is dus ook al minder belastbaar dan anders. Dus een nieuwe baby is al extra pittig voor ons beide. Dus verbouwen daarbij lukt al haast niet tot helemaal niet. Dochter 2 heeft tot 10 maanden in de cosleeper wieg gelegen. Ruimte voor een ledikant op onze kamer is er niet. Wieg past net erbij. Dus dan zit ik weer met die kleertjes en andere babyspullen.

    15 jaar geleden toen het huis van mijn vader was heeft hij er kunststog kozijnen en een dakkapel in laten zetten. Door schulden (wat letterlijk zijn eigen schuld was en totaal geen overmacht, maar gewoon verkeerde prioriteiten) moest hij het huis verkopen, zelfs bijna via opbod/veiling. Andere mensen hebben het toen net op de valreep gekocht. Een aantal jaren geleden toen wij op zoek waren naar een huis kwamen we dit huis op de markt tegen en zijn we gaan kijken en uiteindelijk gekocht.
     
  9. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wel heel bijzonder hoor dat jullie nu in dat huis wonen!
    Is het geen optie om toch nog te kijken of je een ander in kunt schakelen?
     
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Wat bijzonder dat jullie dan in dat huis gaan wonen! Wie weet is een wat duurdere klus wel makkelijker te plannen? (En heb je ook meer opties van bedrijven!). Maar vervelend is het ook wel!

    Ik vind het ook lastig , dat ik nog niet weet of ik ga bevallen in dit huis of het nieuwe huis.. en dat ik al onze zooi nog moet uitzoeken maar geen opslag heb haha. Ga denk ik vragen of ze de zolder als eerst kunnen afronden zodat we alvast die zooi kunnen uitzoeken en opruimen.
     
  11. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    @mamavantwee37 geen idee wie er allemaal zijn om dat te kunnen doen. Maar weet wel wat iedereen het stervensdruk heeft. Dus dat zal weinig helpen. En dan moeten we weeer wachten tot iemand tijd heeft te komen beoordelen enz. Dan zijn we weer 3 weken verder en is afgelopen 3 weken verspilde tijd. Bovendien kennen wij deze aannemer. Het is een klant van het bedrijf waar mijn man werkt dus mijn man kent hem via de vestiging waar hij eerst werkte. Dus dan voelt het een beetje alsof je nog persoonlijke invloed hebt i.p.v. dat je helemaal een nummertje bent

    Dat lijkt me ook vreselijk naar! Want dan weet je dus niet wat je allemaal hebt of nog dingen moet bijkopen enz. Ik heb zelf alles in dozen op zolder staan. Weet niet hoe jij het hebt opgeslagen, maar misschien is het een idee dat je alles nu bij langs gaat om te kijken wat je hebt en bij elkaar sorteert in dozen? Zodat je wel weet wat je hebt en in welke doos het zit en evt bij koopt wat je nog nodig bent
     
  12. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ja onze zolder is een vliering waar je niet echt bijkomt. Dus dan moeten alle spullen naar beneden En ga niet alle spullen tig keer door m'n handen laten gaan, als ik de zolder ga uitzoeken wil ik meteen of opbergen op de.nieuwe zolder of wegdoen. Op zolder ligt het babybadje voor de pak nog wel en dat is het enige. Cosleeper staat op onze kamer nu nog achter het bed, en kleertjes heb ik een zak 50/56 al klaar staan. Gelukkig meer niet nodig de eerste weken. Laat binnenkort maar even m'n (schoon) ouders komen voor een dagje dat ik sowieso de kleren kan uitzoeken. Is voor de jongens nu ook hoog nodig . Voor de kleren heb ik trouwens alles in vacuümzakken.

    Ik hoop wel dat we de kraamweek in het nieuwe huis kunnen doen lijkt me erg fijn haha maar het is twijfelachtig. 19-11 uitgeteld, oplevering is in november. (Wel kant en klaar, alles geschilderd, lampen hangen, echt alleen spullen over zetten). En hoop dat we de zolder in het nieuwe huis al eerder kunnen. Doen , in oktober ofzo.

    Ah scheelt.wel dat je de aannemer kent , hopelijk krijg je het toch nog vlot geregeld!
     
  13. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ooh een vliering! Ja dat is wel even andere koek idd! Zou wel heel fijn zijn als de zolder eerder kan idd! Dan kun je daar gewoon uitzoeken en neerzetten! Wij hebben een echte zolder met vaste trap waar gewoon 'een slaapkamer' is. Die ligt nu wel helemaal over de kop natuurlijk doordat daar geisoleerd wordt en alles aangepakt wordt. En dan nog een opnerghok en washok. Dus ik kan nog wel wat doen daar gelukkig! Anders zou ik helemaaaal gek worden.

    Maar wel slim dat je alles voor de eerste weken voor de pak hebt staan. Wij hebben onze babyspullen uitgeleend aan zwager en schoonzus. Toen we het vertelden met 9/10 weken zeiden ze ooh snel de spullen uitzoeken. Wij zeiden rustig aan tijd genoeg. Maar nu nog geen romper terug dus dat is wel heel rustig aan haha. Vrijdag bericht gestuurd of ze al wat hadden uitgezocht. Vroeg ze wat ik allemaal terug wou. Toen flipte ik wel eventjes hier thuis. Ik dacht wat een domme vraag...wat dacht je van alles:|
    Dingen die ik pas over een jaar nodig ben kan ze natuurlijk nog wel even houden maar moet bijna alles terug hebben natuurlijk en misschien dat ze nu nog dingen zelf moeten kopen omdat ze die nog langer nodig zijn. Hebben ze daar nu nog mooi de tijd voor
     
  14. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Hoe oud is hun kindje? Wij wisselen ook veel spullen met familie. Maar contact is zo goed, dat we het altijd wanneer nodig wisselen zodat we zo min mogelijk spullen kopen. Vind dat zo zonde en je gebruikt alles zo kort. Zo gaat onze cosleeper in juli nog naar een neef van me. En die zal eind okt terug komen.

    Maar snap als er nog veel uitgezocht en gekocht moet worden dat onhandig is. Hopelijk komt ze snel met alle spullen!

    Ik kan me.verder wel druk maken om het huis maar ja, vrij nutteloos in ons geval haha.
     
  15. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    @Mimus 40 weken! Hoe.is.het ?. Hopelijk begint je bevalling snel!
     
  16. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ssssst haha
    Nooit gedacht dit termijn te behalen!!
    Maargoed, ook wel eens bijzonder om mee te maken.
    Ben er opzich wel een beetje klaar mee. Zit er af en toe ook wel even doorheen, is geen gemakkelijke zwangerschap (in vergelijking met de andere zwangerschappen)
    En dan de warmte phffff..
    Maargoed, vandaag weer controle bij de vk en dan kan ze me hopelijk strippen, en dan hopen dat dat nog wat gaat uithalen!
    Heb iig al goed gesprek gehad met de vk en ook aangegeven dat ik niet voorbij de 41 weken wil lopen. Dus het einde is in zicht :thumup:
     
    Muisje2016 en mamavantwee37 vinden dit leuk.
  17. Opnaar3

    Opnaar3 Bekend lid

    25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw


    Uitgerekende datum:

    Juni
    ❀ 14 Juni - Mimus - 31 jaar

    September
    ❀ 3 September - Noralie87 - 33 jaar

    Oktober
    ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar
    ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar
    ❀6 Oktober - Mamastier - 31 jaar
    ❀31 oktober - mamavantwee37 - 38 jaar


    November
    ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar
    ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar
    ❀8 November - Stokstaartje86 - 34 jaar
    ❀19 November - 2jongensmama - 38 jaar

    ❀25 November - xMeliisz - 30 jaar

    December
    ❀6 December - MLB - 26 jaar
    ❀16 december - Memmiee - 29 jaar

    Februari
    ❀19 februari - Opnaar3 - 33 jaar

    Jongens (7) }{ Meisjes (2) }{ Verrassing (0)

    Afspraken:

    11 juni - Noralie87 - 3D/4D pretecho
    14 juni - MLB - controle VK
    14 juni - Mimus - controle vk (40 weken)
    15 juni - Stokstaartje86 - 20 weken echo
    15 juni - Noralie87 - groeiecho
    15 juni - MLB - geslachtsbepaling
    15 juni - Mamastier - controle vk
    15 juni - 2jongensmama - controle vk
    16 juni - wondertjes1992 - 20 weken echo
    22 juni - xMeliisz - controle vk
    22 juni - Noralie87 - controle vk
    25 juni - 2jongensmama - 20 weken echo
    2 juli - mamavantwee37 - controle vk
    5 juli - xMeliisz - 20 weken echo
    8 juli - Opnaar3 - 1e Echo en intake vk


    ⭐Zuri
     
  18. Opnaar3

    Opnaar3 Bekend lid

    25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Het aftellen is nu wel echt begonnen dan. Uiterlijk volgende week maandag heb je een lief baby'tje in je armen.

    Succes nog met de laatste loodjes en hopelijk lukt het strippen vandaag.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  19. Opnaar3

    Opnaar3 Bekend lid

    25 apr 2021
    581
    706
    93
    Vrouw
    Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik mezelf heb toegevoegd aan de lijst.

    Sinds vorige week zondag weet ik dat ik zwanger ben van ons derde kindje. Hoewel ik het niet had verwacht vind ik het toch weer net zo spannend als de vorige keren.

    Ik merk wel dat ik op de een of andere manier extra geniet, omdat ik zeker weet dat dit de laatste keer zal zijn.
     
    xMeliisz, Muisje2016, MLB en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. wondertjes1992

    wondertjes1992 Fanatiek lid

    3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
    Opnaar3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina