Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mamastier, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Als ik vandaag een goede echo heb dus geschat word tussen de 8 en 9 weken dan ben ik ook zwanger van mijn derde :D

    Kwa kwaaltjes zeer weinig ja ik slaap meer, Bij de eerste 2 had ik ook bijna geen kwaaltjes vandaar dat ik het ook aan durf met 2 redelijk kleintjes zwanger te zijn van een derde:)
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Veel mensen vinden een wens voor derde al gek en zeggen dingen van je heb al een jongen en een meid wat heb je wil je nog meer, Net of je aleen een derde mag als je nog niet alle varianten heb.
     
  3. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Haha, hier niet denk ik dat ik zo'n reactie krijg. Misschien van collega's, omdat ik er wel eens alleen voor sta of slechter geslapen heb en zij dat meekrijgen, dat ze denken, nou jij durft.
    Maar privé zijn er wel meer familie met een derde of derde wens en woon in een bijbelbelt dorp, dus hier zijn veel grotere gezinnen, dan is 3 redelijk normaal :D
     
    joepy vindt dit leuk.
  4. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Owja welkom en succes met de echo straks, spannend.
     
    joepy vindt dit leuk.
  5. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Welkom! Mooi bed!

    Ja ik denk dat veel mensen een mening hebben over wel/niet een 3e. Ik laat mij inhuren voor werk en de vorige 2 keer dat ik zwanger was ben ik eerlijk geweest naar mijn klanten dat het kindje gewenst was. Ik heb enorm veel kritiek en gezeik gehad toen, want zwanger worden in de tijd van een ander is niet wenselijk en klanten voelen zich dan beetgenomen. Begrip is er weinig. Ik heb al tegen m'n man gezegd dat ik dus dit keer ga liegen op werk en zeg dat het een verrassing is, maar we nu wel blij zijn. Het verhaal van ik heb al jongen en meisje, wat wil je nog meer? versterkt de geloofwaardigheid haha ;) Klanten zijn tijdelijk, dus het zou mij niet boeien hoe ze erin staat en dit is de weg van de minste weerstand.
     
    joepy vindt dit leuk.
  6. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Ik hoop het ook! Morgenochtend is de echo, moet nog heel even geduld hebben.
     
  7. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik had vandaag een goede echo en ben nu dus 9 weken zwanger.
     
    Mamastier en Muisje2016 vinden dit leuk.
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Ik kan mr voorstellen dat je kiest wat het minste gezeik oplevert, maar eigenlijk is het toch van de gekke.... überhaupt dat mensen een mening hebben over hoeveel kinderen een ander krijgt, maar ook over gedoe met werk etc. Ze voelen zich "beetgenomen" omdat iemand die ze inhuurden zwanger blijkt te zijn... serieus, dan huur je lekker een robot in :mad:

    Wel herkenbaar overigens... Ik werkte als waarneemster in een verloskundigenpraktijk in mijn eerste zwangerschap en kreeg ook dit soort opmerkingen van de eigenaresse. Wat denk je dan doos, ik was 29 jaar, jaar eerder getrouwd. Kon toch geen verrassing zijn, leek me o_O
     
    Zuri vindt dit leuk.
  9. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Gefeliciteerd!! Wat fijn dat de echo goed was!!
     
    joepy vindt dit leuk.
  10. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Tja is ook lastig, denk dat ze bij mij ook dachten safe te zitten gezien ik al twee kids had toen ik werd aangenomen was vorig jaar verrast dat ik binnen een jaar een vast contract kreeg.
    Maargoed ik weet dat de echt dierbare collega's (die er feitelijk meeste last van hebben) het allemaal leuk voor me vinden. Verwacht meer uit de management kant en leidinggevende dat ze het een probleem vinden en niet verstandig enz gezien mijn privé situatie.
    Nou dat mn man vrachtwagenchauffeur is en ik er dus regelmatig alleen voor sta zien wij gewoon wel zitten. Ik val op best wat mensen terug, alleen nu afgelopen jaar was dat wat ingewikkelder door Corona, maar daar hadden collega's met een man thuis net zoveel zoniet meer last van omdat ze beide moesten thuiswerken.

    Fijn @joepy dat je echo goed was vandaag. Geeft gelijk wat meer rust.
     
    Muisje2016 en joepy vinden dit leuk.
  11. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Mamastier buitenstaanders kunnen vaak in alles problemen zien waar jij juist potentie ziet. Een ander die zelf niet alleen kan zijn met de kids keurt jouw situatie af, terwijl bij jou wellicht de vlag uitgaat als je man weg is, ff rust :roflmao: mijn man is ooit depressief geweest. Dus ook veel mensen die hem een slechte vader/man vinden. Niet meer kijken naar wie hij nu is, maar blijven hangen in het verleden. Die zullen vast ook oordelen...

    @Muisje2016 ja is natuurlijk ook zo, maarja het zijn mijn tijdelijke collega's niet mn binnenste kring. Natuurlijk heb ik wel concollegas waar ik goed mee ga, tja die zal ik ook maar een ander verhaal vertellen. Het zei zo. Het heeft me heel erg gekwetst de eerste keer. Ik ben letterlijk weggepest bij het bedrijf. Toen ik zwanger was... maar toen ik terugkwam heb ik me na slechts 2 weken ziekgemeld om nooit meer terug te keren. Ik ging kolven en ze hebben me met het complete bedrijf gepest en voor schut gezet. Was heel naar. De tweede keer was ik harder, maar de afdelingshoofd werd wel kwaad op me, of ik dat niet had kunnen plannen nadat de opdracht afgelopen was. Ik zit nu weer ongelukkig. Mn huidige project loopt af en ik begin binnenkort weer ergens anders. Maar eerlijk ik snap het ergens wel hoor. Ik heb een leidinggevende functie dus mij vervangen is net niet zo makkelijk. Je neemt iemand aan voor een project die heeft een bepaalde tijdsduur en dan halverwege haak ik ineens af. Das natuurlijk vervelend want daarvoor neem je niet iemand voor bijv. 14m aan. Maarja tis wat het is.

    Heb trouwens bij m'n 2e überhaupt niet gemeld dat ik kolf. Ben er gekomen en ben 3x per dag even gaan kolven op de wc. Er zat daar een mooie kamer die op slot kon met een stoel, ik vond dat wel een kolfkamer:roflmao: mensen keken wel beetje vreemd maar niemand durfde er wat over te zeggen. Ik was niemand tot last en met 10 min klaar dus iederen blij :roflmao::o:
     
    joepy vindt dit leuk.
  12. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    @Zuri wat een heftige tijd geweest dat je man depressief was. Wat een vooroordeel om dan te denken dat hij een slechte vader is/blijft. Ik denk dat hij juist sterker is na zijn depressie, je leert met de juiste begeleiding juist heel veel, wat je ook weer kunt meegeven aan je kids.

    Ik weet nog niet wat ik ga zeggen, maar besloten om me deels ziek te laten melden. Ik trek het allemaal echt niet en neem echt zoveel mogelijk rust. Maar ben misselijk en moe en emotioneel bij elke scheet, zie overal als een berg tegenop en ik hoop dat een beetje ruimte in mn werk zorgt voor wat minder mentale opstakels en wat meer ontspanning, waardoor ik het wat beter aankan. Ik heb echter toch ook de afleiding van mijn werk hard nodig om de dagen door te komen. Dus wil me niet 100% ziekmelden. Hoop dat de bedrijfsarts mee kan denken.
     
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    #93 Zuri, 17 feb 2021
    Laatst bewerkt: 17 feb 2021
    Slimme keuze dan inderdaad. En als je nu goed naar je lichaam luistert en je stapje terug neemt, zal dat uiteindelijk alleen maar bijdragen aan de kwaliteit die je levert als je wel werkt. En wie weet voel je je in het 2e trimester weer beter. Hoe dan ook is het maar tijdelijk, zo'n zwangerschap

    En wat je zegt klopt. Het was onwijs heftig en ik heb toen erg getwijfeld over een scheiding omdat hij niet naar mij en de kids omkeek (pnd na geboorte 2e). Maar hij heeft veel therapie gehad en daarna relatietherapie en we weten dat we echt samen verder willen. Ik ben nog wel heel lang bang geweest voor een terugval, nog steeds een kleine beetje angst dat het na de bevalling weer gebeurt. En ja er zijn mensen die vinden als je een pnd hebt gehad je geen kind meer mag (ongeacht m/v) maarja dat zei dus zo. Hij is echt een fantastische vader. Hij beseft zich juist als geen ander wat je mist als je niet mentaal aanwezig bent...
     
  14. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Hier een mooi kloppend hartje gezien!! Wat een opluchting!!
     
    Lilou2019, Mimus, joepy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Super!!!!
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  16. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Welkom @joepy! En fijn dat je goede echo hebt gehad!

    En jij ook @Muisje2016! Niks fijners als een kloppend hartje en dat het op de juiste plek zit!

    Wanneer hebben jullie volgende afspraak?

    @Mamastier heel goed om voor jezelf te kiezen!

    Hier afgelopen dagen super moe..
    Dus veel gerust en geslapen.
    Kinder hebben heel pedagogisch verantwoord veel tv gekeken..
    Maarja kon het ook echt even niet opbrengeno_O
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  17. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    Ik hou van lijstjes :)




    Uitgerekende datum:

    Juni
    ❀ 14 juni - Mimus - 31 jaar

    Oktober
    ❀5 oktober - Muisje2016 - 35 jaar
    ❀5 oktober - Lilou2019 - 36 jaar
    ❀7 oktober - Mamastier - 31 jaar

    ❀20 oktober - zuri - 32 jaar



    Afspraken:

    17 februari - Muisje2016 - vitaliteitsecho
    19 februari - Mimus - controle vk
    22 februari - Mamastier - intake en vroege echo vk
    26 februari - Lilou2019 - eerste echo
    12 maart - eerste echo
    30 maart - termijnecho


     
    Mimus vindt dit leuk.
  18. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Zal mn naam er ff bij zetten :roflmao:



    Uitgerekende datum:

    Juni
    ❀ 14 juni - Mimus - 31 jaar

    Oktober
    ❀5 oktober - Muisje2016 - 35 jaar
    ❀5 oktober - Lilou2019 - 36 jaar
    ❀7 oktober - Mamastier - 31 jaar

    ❀20 oktober - zuri - 32 jaar



    Afspraken:

    17 februari - Muisje2016 - vitaliteitsecho
    19 februari - Mimus - controle vk
    22 februari - Mamastier - intake en vroege echo vk
    26 februari - Lilou2019 - eerste echo
    12 maart - zuri - eerste echo
    30 maart - zuri - termijnecho


     
    Mimus vindt dit leuk.
  19. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hoe gaat het hier dames?

    Hier heb ik vanmiddag controle bij de vk..
    Verder veel benauwd en last van m’n navel:thumup::rolleyes:

    En @Mamastier aan het aftellen voor as maandag? Schiet nu op!
     
  20. Mamastier

    Mamastier Bekend lid

    17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Pff schiet op, maar lijkt ook nog een eeuwigheid weg, zit in een soort overlevingsstand. Blijf me maar misselijk voelen, spugen hoef ik niet, maar zou bijna graag doen omdat ik verlang naar het gevoel van opluchting:roflmao:. Zal wel niet zo zijn daarna dus ik lok het niet uit. Maar wat ellendig en moe voel ik me door die hormonen zeg. Voor het goede doel zullen we maar zeggen.

    Voor jou vanmiddag spannend, ik hoop op een goede echo voor je.
     

Deel Deze Pagina