Wel rot dat je man en zoon koorts hebben, wel 'fijn' dat ze samen zijn. Hopelijk is er niks aan de hand! En fijn zo een heerlijke baby ❤️.
Zo mooi om te lezen dat alles zo volgens het boekje verloopt wat betreft je zoontje. Wel vervelend dat net nu je man en zoon zich moeten afzonderen.
Even een aparte vraag. We zitten nu al te denken dat we aan een andere auto zullen moeten. Ik rij nu een cabriolet waar met moeite 2 kids achterin gepropt kunnen worden. wat raden jullie aan voor een auto?
Is het jullie gezinsauto of jou auto waar jij alleen in zit met 3 kids? Als gezinsauto hebben wij een audi a4. Daar komt de baby in maxicosi vast met isofix en de 2 dames zitten dan in hun stoeltje vast met alleen gordel. Alledrie in de isofix wil helaas net niet. Sowieso maar 2 isofix plekken maar ook dan is er net niet genoeg ruimte om de 2de stoel ook in isofix te doen Ik heb als eigen auto een vw up. Daar kunnen 2 op de achterbank en de oudste gaat dan in haar stoeltje op de voorstoel. Maar zij is 7.5 jaar en draagt 128 dus zal ook ongeveer zo lang zijn. Dan blijft de straks middelste op de achterbank en de baby komt daar dan ook bij zodat die beide vast zitten met isofix
dat gaat de gezinsauto worden en de auto van mijn vriend als 2e auto. Dus we moeten er alle 5 in kunnen en de hond in de kofferbak. Dus moet dan wel een open ruimte kunnen zijn.
Wij hebben een 7zitter. Gebruiken nu als 4/straks 5 zitter met groot opbergruimte. Maar er kunnen nog 2 stoelen omhoog in de achterbak. (Tesla Mx). Handig als familie of vriendjes mee rijden.
Wij hebben een mitsubishi outlander. Dat is een grote auto, maar de achterbank is relatief smal. Met onze twee isofix stoelen past er geen 3e stoel bij op de achterbank. Wat wij gaan doen, is 3 nieuwe stoelen kopen die zowel met de gordel vast kunnen als met isofix. Als we met z'n 5en weggaan dan gaan ze alledrie op de achterbank. Maar als ik alleen met de Kids ergens naar toe ga, gaat er 1 in een isofix stoel op de passagierstoel voorin (daar hebben we ook isofix) en de andere 2 achterin met isofix. Aangezien ik 90% van de tijd alleen met de kinderen in de auto zal zitten, lijkt me dit e beste oplossing. En qua stoeltjes moeten we nog in een winkel gaan passen, maar de maxi cosi kore stoelen zijn heel smal. Dus als het past, willen we daarvoor gaan. En dan een gewone maxi cosi erbij. Qua grote auto's heb ik verder dus helaas geen tips.
@Mimus wat balen van je zoontje en he man, hopelijk geen corona, zodat je straks bij elkaar kunt weer. Letten jullie wel op rs virus heerst begreep ik. lijkt me ook eng met de baby. De vraag over de auto stoeien we ook mee haha. We hebben een opel astra, en denken erover om de oudste met zitverhoger in het midden met gordel te doen, geen idee of het mag/kan. M'n man zou dat uitzoeken en gaan passen. Ik wil helemaal geen andere auto, we rijden daarvoor te weinig.
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ September ❀ 3 September - Noralie87 - 33 jaar Oktober ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar ❀6 Oktober - Mamastier - 31 jaar ❀31 oktober - mamavantwee37 - 38 jaar November ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar ❀8 November - Stokstaartje86 - 34 jaar ❀19 November - 2jongensmama - 38 jaar ❀25 November - xMeliisz - 30 jaar December ❀6 December - MLB - 26 jaar ❀16 december - Memmiee - 29 jaar Februari ❀19 februari - Opnaar3 - 33 jaar ❀25 februari - Shirley1987 - 34 jaar Bevallen ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3 Jongens (6) }{ Meisjes (2) }{ Verrassing (0) Afspraken: 22 juni - xMeliisz - controle vk 22 juni - Noralie87 - controle vk 25 juni - 2jongensmama - 20 weken echo 28 juni - Mamastier - 22 weken vaccinatie 29 juni - Mamastier - hartje luisteren extra met kids door vk 2 juli - mamavantwee37 - controle vk 5 juli - xMeliisz - 20 weken echo 8 juli - Opnaar3 - 1e Echo en intake vk 9 juli - Mamastier - bloedprikken GTT en 27 weken Rhesus c 12 juli - Mamastier - controle vk 12 juli - wondertjes1992 - suikertest 13 juli 10.00 uur - Stokstaartje86 - Controle VK 13 juli - MLB - 20 weken echo 14 juli - wondertjes1992 - 24 weken echo 15 juli - Shirley1987 - 1e echo 16 juli - Mamastier - groeiecho 16 juli - Noralie87 - liggingsecho 5 augustus - Shirley1987 - termijnecho 10 augustus - MLB - controle VK 13 augustus - Mamastier - groeiecho 10 september - Mamastier -groeiecho ⭐Zuri ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
Als er geen 3 stoelen naast elkaar passen, mag de oudste inderdaad op een verhoger. De bubblebum (volgens mij) schijnt ook smal te zijn en altijd wel te passen.
Wij hebben een Dacia Logan MCV, passen 3 stoeltjes naast elkaar. Auto van te voren niet op uitgezocht maar ideaal!!
Fijn dat je er dan geen zorgen om hebt. Wij hadden bij het kopen wel een toekomstige kinderwens, maar toen nog niet zo concreet maar in die auto kunnen met gemak natuurlijk twee kids, nooit gedacht dat we voor drie kids zouden gaan.. hihi
ik dacht dat wij een dikke auto haddenaudi a4 van 2016maar dat is zeker een mooie auto die jullie hebben
Het is een heerlijke auto heb er geen klagen over haha. Vooral de achterdeuren zijn echt super super handig (en opvallend ). Maar echt nu ik zwanger ben, kan ik gewoon normaal staan om te kinderen vast te maken.
bij drie kinderen op de achterbank mag de oudste idd met gordel of op een zitverhoger zonder rugleuning met gordel op de achterbank. Normaal is zitverhoger zonder rugleuning pas vanaf 122 cm en 25 kilo dacht ik. Maar dat moet je ook willen natuurlijk. Wij willen dit zelf niet, omdat wij nogal kneuterig zijn hierin omdat manlief een blijvende whiplash heeft na een auto ongeluk. Wij hebben de oudste dus ook echt in de maxicosi vervoerd tot 17 maanden want het paste gewoon nog. Ik wou tot 18 maanden maar manlief zei die ene maand haha. Toen gold die regel van tot 15 maanden achterwaarts nog niet eens. En de jongste heeft tot 16 maanden in de maxicosi gezeten, maar die had daarna een vervolgstoel die ook achteruit kon. Dus dat voelde sowieso al anders. Oudste moest toen direct vooruit. Jongste heeft toen ook nog maaanden achteruit gezeten. Ik vond het dan ook vreselijk dat zij met 3 jaar al uit die stoel was gegroeid omdat ze zo groot is en al in de volgende stoel moest die met gordel vast moest. Mijn vriendin heeft toen ook smalle stoelen gekocht, maar dat ging om groep 1 autostoel de chicco 2 easy. Zij moest toen 2 groep 1 stoelen en een maxicosi kwijt in een volvo S60. Alleen de maxicosi pastte dan in de isofix Ik wou ook echt niet onze mooie waggie weg dus ben superblij dat het allemaal net gaat passen
vw touran hebben wij nog naar gekeken vorig jaar voordat we hebben gekeken of er 3 stoeltjes op pasten
whahaha zeg dat! Mijn man zit in de auto's in we reden een keer op de snelweg en zei hij kijk dat is een 7 zitter van tesla, ik zei ja hoor dat past toch nooit joh. Dus gegoogled en ja hoor meneer had weer eens gelijk
We willen liever ook een stoeltje, maar dat past echt niet. Snap dat jullie er scherper op zijn na zo'n nare ervaring en nasleep. We hebben een Maxi-Cosi die je achterwaarts en voorwaarts kan zetten en naar de deur draaien super handig om kids erin te zetten, die is alleen lomp groot (is de opvolger van de draagbare Maxi-Cosi zeg maar, ook beide kids lang achterwaarts kunnen vervoeren op die stoel) en dit is dus een isofix stoel. En de isofix waar ze los op zitten met de gewone gordel zeg maar, daar hebben we er inmiddels twee van. Meestal zal het prima zijn de kids twee achter en Maxi-Cosi op de voorstoel, alleen als we met 5 gaan rijden zal dus een zitverhoger nodig zijn. Komt bijna niet voor. Vakantie willen we dan een auto voor huren die dus veel groter is omdat je dan veel rommel mee wilt en dat de enige x is dat we echt ver rijden.. We rijden gewoon te weinig, maar uiteraard willen we ze wel veilig vervoeren.