Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mamastier, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik zie jullie oudste is net als onze jongste straks (bijna) 5 als de baby geboren is. Voor die sporadische keren dat jullie met z'n allen in de auto zitten zou ik dan ook voor een zitverhoger gaan. Past het ook niet met een gewone maxicosi dan die zeg maar niet draaibaar is? Weet niet of jullie een airbag hebben aan passagierskant, maar denk je er wel om dat je die uit zet als je de maxicosi op de voor stoel zet? En als die niet uit kan zou ik er voor kiezen om de oudste met haar autostoel voorin te zetten.

2. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Als je geen 7-zitter wil kan je een renault scenic overwegen. Die heeft 3 volwaardige stoelen achterin. Met 3x isofix achterin. Ook nog een flinke kofferbak. Deze willen wij gaan kopen zodra ik weer zwanger ben. Ik lees nog stiekem mee.

Mamastier vindt dit leuk.
  3. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    hij wil dat soort auto’s niet haha… hij wil niet het type auto dat zegt: nou daar komt het gezinnetje aan.

Ik wil geen station… we denken een beetje richting SUV. Maar weten niet welke

4. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Idd airbag kan met knopje uit. Misschien dat naast de losse Maxi-Cosi eerste tijd stoeltje nog wel past, dan is ze ruim 5,5 voor we over moeten op de zitverhoger.. ze is al best lang, nu ruim 115cm

5. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Haha ik heb dus ook zo'n man met voorkeuren die geen franse auto zou willen en geen typische gezinsauto wil.
    Hij wil liever een station, maar ik wil dat echt niet! Ik zou het liefste mijn oude corsa'tje terug willen qua formaat, maar dat is geen optie met een gezin :roflmao:. Eerder hadden we twee auto's nodig, maar door ander werk hebben we de tweede auto weg gedaan. Mijn man gaat over de auto's:thumup::p

6. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    @Opnaar3 & @shirley1987 welkom hier en gefeliciteerd!!:D

@Mimus gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje en broertje:D lekker gaan genieten nu!! Hopelijk is iedereen snel beter

Hier even niet gereageerd en meegelezen. Inmiddels alles teruggelezen. Op werk wordt ik alweer (3e x) overgeplaatst naar een ander filiaal in een andere plaats terwijl ik zelf geen rijbewijs heb, 2 kindjes thuis en zwanger van de 3e. Ik werk nu 13,5 jaar in een supermarkt. Nu dus even geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen en geeft best wel wat stress. Binnenkort maar gaan oriënteren op ander werk of eventueel werken/leren wat financieel haalbaar is en te combineren is met de kids. Tijdens verlof maar beginnen met solliciteren. Was al toe aan wat anders en nu helemaal. Er is al meer voor gevallen dus dit was ook gelijk de druppel en helemaal klaar met dat bedrijf:mad:

Wel vrijdag teruggekomen van een heerlijk weekje center parcs de eemhof. Heel erg getroffen met het weer. Gister was de jongste 3 jaar geworden en vandaag is mijn man jarig.
    Nu eerst thuis alles opruimen, wasjes draaien en daarna kunnen we beginnen met klussen/schilderen in huis.

Wat betreft auto hebben wij een ford mondeo station. Lekkere grote kofferbak wat handig is voor vakanties. De jongste zal een smallere stoel moeten hebben zodat er een maxi cosi bij kan. Wij gebruiken de auto voornamelijk alleen voor vakanties, dagjes uit en voor het halen/kopen van grote/zware producten of spullen. Verder doen wij alles lopend of fietsend

Mimus vindt dit leuk.
  7. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    @xMeliisz wat rot dat je wordt overgeplaatst en dat in je zwangerschap, klinkt ook alsof je van je af willen. Ik weet niet wat je rechten zijn, maar zou zeker iemand vd vakbond, je rechtsbijstand verzekering of juridisch loket eens om advies vragen. Misschien moeten ze dan met een vaststelling van je af ipv dat je nu heel veel stress hebt door die overplaatsing en je niet fijn voelt en misschien komende tijd vanwege je zwangerschap ziekmelden als het niet te doen is.
    Uiteraard zal je toch niet fijn weggaan en wat anders willen vinden, maar misschien voor nu even wat meer rust in de tent.

Fijn dat je lekker vakantie hebt gehad. Hopelijk kan je er nog even tegenaan voordat alles echt weer zwaarder wordt. Merk dat nu met twee kids ernaast gewoon sneller gaat qua vermoeidheid enz

8. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113

September
    ❀ 3 September - Noralie87 - 33 jaar

Oktober
    ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar
    ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar
    ❀6 Oktober - Mamastier - 31 jaar
    ❀31 oktober - mamavantwee37 - 38 jaar

November
    ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar
    ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar
    ❀8 November - Stokstaartje86 - 34 jaar
    ❀19 November - 2jongensmama - 38 jaar

❀25 November - xMeliisz - 30 jaar

December
    ❀6 December - MLB - 26 jaar
    ❀16 December - Memmiee - 29 jaar

Februari
    ❀19 februari - Opnaar3 - 33 jaar
    ❀25 februari - Shirley1987 - 34 jaar

Bevallen
    ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3

Jongens (8) }{ Meisjes (2) }{ Verrassing (0)

Afspraken:

22 juni - xMeliisz - controle vk
    22 juni - Noralie87 - controle vk
    25 juni - 2jongensmama - 20 weken echo
    28 juni - Mamastier - 22 weken vaccinatie
    29
    juni - Mamastier - hartje luisteren extra met kids door vk
    2 juli - mamavantwee37 - controle vk
    5 juli - xMeliisz - 20 weken echo
    8 juli - Opnaar3 - 1e Echo en intake vk
    9 juli - Mamastier - bloedprikken GTT en 27 weken Rhesus c
    12 juli - Mamastier - controle vk
    12 juli - wondertjes1992 - suikertest

13 juli 10.00 uur - Stokstaartje86 - Controle VK
    13 juli - MLB - 20 weken echo
    14 juli - wondertjes1992 - 24 weken echo
    15 juli - Shirley1987 - 1e echo
    16 juli - Mamastier - groeiecho
    16 juli - Noralie87 - liggingsecho
    5 augustus - Shirley1987 - termijnecho
    10 augustus - MLB - controle VK
    13 augustus - Mamastier - groeiecho
    10 september - Mamastier -groeiecho

⭐Zuri

9. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    En de lijst kleurt nog wat blauwer! Ook bij ons een jongetje :)

mamavantwee37, Mamastier, Mimus en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    bij een SUV komt de soccermom eraan:roflmao::roflmao::roflmao:wat ik wil zeggen voor elke auto is er wel wat te 'zeuren':roflmao::roflmao:

shirley1987 vindt dit leuk.
  11. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ook al een reus dus. hier de jongste (okt 2016) ook zelf afmeting haha en schoenmaat 30/31:roflmao::roflmao:

Mamastier vindt dit leuk.
  12. shirley1987

shirley1987 VIP lid

6 jul 2011
    5.392
    2.113
    113
    Over 8 maanden zullen we vast een oplossing hebben haha

13. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    wat is er mis met een station dan? onze audi a4 is ook een station maar echt geen ouwelullen bak uitstraling wat je vroeger echt had met een station

14. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    aah superleuk! wel apart zoveel jongens en zo weinig meisjes

MLB en Mamastier vinden dit leuk.
  15. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Ja ik ben al bezig om van alles uit te zoeken. Kreeg het te horen een paar uurtjes voor mijn vakantie en heb mij eerst daarop gericht omdat wij daar allemaal heel erg naar uitkeken. Ik kreeg te horen dat de loonkosten in mijn huidige filiaal te hoog zijn en in het andere filiaal ze mensen nodig hebben (ik lig er straks uit dus die reden is onzin). In dit filiaal werkte ik nu al zo’n 6/7 jaar. Tijdens de zwangerschap van de oudste heb ik de opleiding via hun in overleg op pauze gezet. 1e dag na verlof kreeg ik te horen dat ze hem stopgezet hadden (kreeg niet te horen waarom). Jaren bezig geweest met contracturen en heb nog steeds niet te uren waar ik recht op heb en nu dan een 3e overplaatsing en ook nog eens naar een andere plaats. Zal ongetwijfeld meer ‘ziek’ zijn nu:|
    Wat leuk, gefeliciteerd!!

MLB vindt dit leuk.
  16. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Niks mis mee, sorry zo bedoel ik dat niet. Ik wil het niet vanwege dat ik dus liever een klein autotje rijd, liefst klein klein. Maar dat is geen optie als gezinsauto. Ik moet er het vaakst mee de kleine stukjes rijden met de kids, maar ik vind een grote auto vreselijk geen overzicht. Zeker met parkeren, nu al moeite mee. Kan er niet aan wennen :oops::confused:

17. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Wat een gedoe met werk dan. Ik gun je een leukere baan. :thumup: succes met het uitzoek werk

xMeliisz vindt dit leuk.
  18. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ooh maar dan is dat dus wat er 'mis' is met een station:roflmao::roflmao::roflmao: ja het is wel even wennen ja. Ik ben maar een klein mensje (1,63) en ik kan dus niet het verste puntje van de neus van de auto zien:o: dan sta je soms uit voorzorg verder weg dan nodig haha, maar we hebben wel voor en achter parkeer sensoren dus die helpen me een klein beetje mee:D

19. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    @MLB leuk een jongetje!!!

MLB vindt dit leuk.
  20. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Haha ik wordt ook paniekerig van die parkeersensoren. Dat gepiep begint altijd als ik nog denk ruimte genoeg te hebben (is dan dus ook nog) maar door de piepjes ga ik twijfelen.

Deel Deze Pagina