Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mamastier, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ah heerlijk! Ik werk denk ik door tot 28/9. Klinkt nog zo ver weg!

2. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Haha ik ben ook al aan het aftellen voor mijn verlof. Deze week nog, week vrij en dan nog twee normale weken. En dan 24 augustus laatste dagje is een cursusdag. Ik hoop mijn vervanger morgen te kunnen bellen voor een afspraak in de laatste twee weken.

3. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik heb nog wel vakantie tussen 12/8 en 30/8, dus qua weken valt het echt wel mee. Maar ik ben op dit moment weinig gemotiveerd op mijn werk omdat ik aan het wachten ben op een aantal collega's met antwoorden en steeds vastloop in een aantal complexe zaken. Dan duurt de tijd zo lang. Vervanger ben ik nog aan het regelen.

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    En dan ben ik gewoon vrij tot half december :eek:

Mimus vindt dit leuk.
  5. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ah heerlijk zeg! Ik plak er een maand ouderschapsverlof aan en begin 1 maart weer :D

6. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Hihi baas boven baas ik plak er twee maanden ouderschapsverlof aan, plus vakantie en begin op z'n vroegst 1 maart. ;)

7. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Super leuk hoe de kids omgaan met de baby en hoe ze het ervaren. Je kan nooit genoeg foto’s hebben toch:) alleen maar leuk voor later. Heel leuk om te lezen hoe ze met de baby omgaan:) lekker van je gezin blijven genieten!!

Ja was een heel bijzonder moment, zullen vast nog meer momenten van komen. Straks kunnen ze het nog duidelijker gaan voelen. Beide hebben het dagelijks veel over de baby, knuffelen veel met de buik en geven vaak kusjes op de buik. Ook altijd voor het slapen gaan. Ben heel benieuwd hoe ze het ervaren wanneer de baby er eenmaal is:)
    En nog bedankt voor de felicitatie:)

Mimus vindt dit leuk.
  8. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Haha wat grappig
    Ben je al bij de fysio geweest voor ischias? Ik heb het gehad tijdens de zwangerschap van de oudste. Met de oefeningen die ik kreeg ging het redelijk. Na de bevalling was het bij mij gelijk helemaal weg.

Hoelang heb je vakantie over 2 weken? Hopelijk vind je toch de energie om verder te gaan in huis. Hier druk bezig maar is gewoon lastig als alles zo vol staat en je niet weet waar je het neer moet zetten dus nu is het echt stap voor stap.

9. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Wat lekker zo lang vrij. Hier vallen alle feestdagen en nieuw jaar in verlof dus dat is wel lekker:)

Heerlijk, lekker wat langer genieten van het gezin:)
    hahah jij wint het:roflmao: maar super fijn dat je het zo hebt kunnen regelen:)

10. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Ik heb het ook nodig om te wennen uiteindelijk. Bij m'n dochter te snel aan het werk gegaan. Dat liep niet lekker. Ben hoog sensitief en meestal heb ik in het begin niet door welke invloed grote gebeurtenissen hebben. Maar juist daarom wat meer tijd nodig om te wennen aan een nieuwe situatie, een nieuwe structuur te vinden en prikkels te verwerken. Ik heb bij m'n zoon ook twee maanden extra gehad, dat was erg fijn!
    Financieel kan het doordat ik een pkb heb, dus hele jaar extra's opgespaard die worden dan in december uitbetaald, voor de maanden jan en feb genoeg om het inkomensverlies vanwege ouderschapsverlof te compenseren.

xMeliisz vindt dit leuk.
  11. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    @xMeliisz wat leuk dat je andere 2 de kleine gevoeld hebben! Hier is dat nog niet gelukt. Kleine stopt vaak met bewegen en ze hebben geen geduld. En voor buitenaf vielen hebben ze wel geduld nodig :roflmao:

@Kikker84 wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad en dat het goed voelt bij ze. Hier ook de 7de zwangerschap en 3de kindje. Blijft altijd confronterend omdat te lezen. Zeker omdat iemand in ziekenhuis in begin niet goed had gelezen, zo zo , 7de kindje, dat is lekker druk.. ehhhh.. naja ze maakte wel excuses. Maar toch! Ik duim voor een goeie echo volgende week!!

@Mimus ohh heerlijk hoe ze reageren en dat ze dol zijn op hun broertje!

@Noralie87 kan je nu echt gaan aftellen heerlijk!

@mamavantwee37 vervelend die ichias!! En succes met het klussen , een hoop werk nog, ik moet er ook niet aan denken nu.

@Mamastier super goed dat je extra verlof opneemt! Ik neem een maand extra, maar wellicht langer, ligt aan de situatie op m'n werk.

Hier nog 10 weken tot verlof :roflmao: en dan begin ik 1 maart weer.

M'n hoofd begint langzaam babybrein te worden, heb gelukkig een soort van vervanger gevonden , dus begin deze week ook met dingen overdragen. Wellicht als dat soepel loopt ik in september nog vrij kan nemen.

Verder lichamelijk gaat het wel prima, dikke buik al, dus dat vind ik nu al soms zwaar haha. En die banden! Maar kan nog sporten, dus dat is fijn.

Wel is de hersteltijd steeds langer, dus moet wel een tandje terug zetten.

En moe! Moe! Haha ben echt zo moe! En echt uitrusten is zo moeilijk, met 2 kleine kinderen en nachtbrakers.

Mimus vindt dit leuk.
  12. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Die dan net niet.... Maargoed dan heb ik wel 21 weken vrij gehad dus ben ik er wel weer aan toe ;)

xMeliisz vindt dit leuk.
  13. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik vind het wel fijn dat de feestdagen in mijn verlof vallen, want die periode had anders veel vakantie gekost (al neem ik meestal niet alles vrij hoor). Heerlijk zeg 21 weken!

xMeliisz vindt dit leuk.
  14. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Baas boven baas, hier begin ik in januari weer en zit al sinds februari thuis ivm bekken klachten.. :rolleyes:o_O

xMeliisz vindt dit leuk.
  15. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Jeetje, dat had ik bij m'n eerste dat ik zo lang thuis was, wel om een andere reden. Hopelijk gaat het nu beter met je bekken.
    Vond erna wel leuk thuis met de kleine, maar die lange tijd ervoor thuis was niks aan:confused:

16. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Nee die lange tijd ervoor had van mij ook niet gehoeven, alhoewel we nu wel veel hebben kunnen opruimen..
    Maargoed, die extra maanden verlof erachter aan is wel fijn! Ben lekker 6 maanden thuis na de bevalling:)

17. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Dat is wel heel fijn. Hier moet ik weer aan 't werk als de baby 3,5 maand is. Vind ik eigenlijk veel te snel voor zo'n klein hummeltje de hele dag zonder mama.

18. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113

September
    ❀ 3 September - Noralie87 - 33 jaar

Oktober
    ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar
    ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar

❀6 Oktober - Mamastier - 31 jaar
    ❀31 oktober - mamavantwee37 - 38 jaar

November
    ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar
    ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar
    ❀8 November - Stokstaartje86 - 34 jaar
    ❀19 November - 2jongensmama - 38 jaar

❀25 November - xMeliisz - 31 jaar

December
    ❀6 December - MLB - 26 jaar
    ❀16 December - Memmiee - 29 jaar

Februari
    ❀19 februari - Opnaar3 - 33 jaar

Bevallen
    ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3

Jongens (8) }{ Meisjes (4) }{ Verrassing (0)

Afspraken:
    30 juli - Opnaar3 nipt counseling
    3 augustus - xMeliisz - controle vk
    6 augustus - Noralie87 - controle VK
    10 augustus - MLB - controle VK
    10 augustus - 2jongensmama - controle VK
    11 augustus - wondertjes1992- groeiecho
    11 augustus - stokstaartje86 - groeiecho

12 augustus - mamavantwee37 - groeiecho
    13 augustus - Mamastier - groeiecho
    30 augustus - Opnaar3 - controle vk 16w
    30 augustus - 2jongensmama - 3d/4d echo
    3 september - Opnaar3 - geslachtsecho
    10 september - Mamastier -groeiecho

⭐Zuri
    ⭐Shirley1987
    ⭐Angelmom1

19. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Vanochtend controle gehad bij de vk. Mannetje deed het prima, bloeddruk was goed. Buik wel aan de wat kleinere kant, maar niets om nu zorgen over te maken. 12/8 heb ik ook de groeiecho staan en dan kijken we verder.

Vanmiddag hadden we onze tweede keer de 3D pretecho en wat was dat weer gaaf om te zien zeg! Wat een mooie beelden! Hij lijkt op beide jongens. We hadden eerst zoiets dat hij een kopie zou zijn van de oudste, maar later zagen we toch wel weer heel veel van onze tweede. Heel bijzonder. Er waren ook al wat haartjes te zien

MLB, 2jongensmama, Noralie87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Nee, nog niet. Had het er vandaag met de vk over en het wisselt echt qua dag. We krijgen over 2 weken ons nieuwe matras en dan wil ik even kijken of dit de problemen verhelpt. Anders wordt het de fysio.
    Ik zou vakantie hebben van 12 t/m 30 augustus, maar onverwachte ontwikkelingen gooien roet in het eten. Ik werk nu in ieder geval op 13/8, 16/8 en 18/8. Baal er echt van, maar ik kan het niet anders regelen. Betekent wel dat ik mijn laatste werkdag gewoon ga verschuiven naar 27/9 in plaats van 30/9.

Noralie87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina