Ja super leuk en alles prima! De kinderen mochten mee naar de 3d echo dus dat was echt heel erg leuk. En groeiecho ook prima, net al de andere 2 loopt hij 2 a 3 weken voor op groei. Maar denk ook weleens dat de gemiddelde in NL wel erg laag liggen. Zometeen wel weer de Suikertest voor de zekerheid, goed dat ze even checken, vorige keer zat ik net op het randje dus ja je kan er natuurlijk zomaar ene keer overheen zitten. Maar heb verder geen klachten dus verwacht er niks van.
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ Oktober ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar ❀6 Oktober - Mamastier - 32 jaar ❀31 oktober - mamavantwee37 - 38 jaar November ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar ❀8 November - Stokstaartje86 - 34 jaar ❀19 November - 2jongensmama - 38 jaar ❀25 November - xMeliisz - 31 jaar December ❀6 December - MLB - 26 jaar ❀16 December - Memmiee - 29 jaar Februari ❀19 februari - Opnaar3 - 33 jaar Bevallen ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3 ❀ 29 aug - Noralie87 - 34 jaar - 39+2 Jongens (8) }{ Meisjes (4) }{ Verrassing (0) Afspraken: 3 september - Opnaar3 - geslachtsecho 7 september - Mamastier - groeiecho 36w 8 september - wondertjes1992 - groeiecho 32w 8 september - xMeliisz - 3d/4d echo 13 september - mamavantwee37 - controle VK 15 september - mamavantwee37 - gesprek bevalling ziekenhuis 15 september - Mamastier - controle vk 20 september - 2jongensmama - controle vk 21 september - mamavantwee37 - groeiecho 21 september - xMeliisz - controle vk ⭐Zuri ⭐Shirley1987 ⭐Angelmom1 ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
Leuk dat de kids mee mochten. Even spieken . Sterkte met de suikertest. Ik mag komende woe voor laatste groeiecho, mijn jochie loopt ook iets voor, maar de jongste was ook 4275,gr met de geboorte, was nog binnen de normen allemaal. Ze hebben toen nooit op groeiecho's gezegd dat hij te ver voor liep oid. Mijn VK zei ook dat we in Nederland al snel te bang zijn dat baby's te groot worden, maar ze vond mijn vorige bevalling zo soepel dat ze denkt dat ik ook makkelijk kan bevallen van een 9 ponder . Laten we vooral vertrouwen hebben in ons lichaam . Ik duim dat de test weer goed is voor je!
Hoi mama's, Ik zou mij graag willen aansluiten in deze groep. Momteel ben ik 7.5 weken zwanger van nummer 3. Nog heel erg pril, de eerste echo heb ik afgelopen maandag gehad. Met een duidelijk kloppend hartje. Nu moet ik 27 september voor de termijn echo en de officiële intake bij de verloskundige. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik wat complicaties gehad en de 2de zwangerschap liep ik iets soepeler doorheen. Wij willen pas na de 13 weken echo de familie gaan inlichten ivm de verwachte reacties Momenteel ben ik werkloos en vind het lastig om opzoek te gaan naar een nieuwe baan terwijl ik weet dat er volgend jaar een baby bijkomt. @Mimus ken ik nog vanuit het topic uitgerekend juni 2019, en dus ook via de facebook groep. @Noralie87 van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. @mamavantwee37 wat rot dat je zo slecht slaapt door je rusteloze benen. Is er niet een mogelijkheid om naar een andere huisartsenpraktijk te gaan? Want je moet je wel serieus genomen voelen vooral door een huisarts.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en wat leuk dat je mee komt kletsen! Wij hebben het ook pas met week 13 verteld, maar meer vanwege ons gevoel dat het toen ' veiliger' voelde. Verwacht je vervelende reacties? Inderdaad lastig om te solliciteren als er een baby komt. Je bent het niet verplicht te vertellen, maar tegelijkertijd denk ik altijd maar dat eerlijkheid het langst duurt en als ze je echt willen hebben en houden, maken die paar maanden verlof niet uit. Helaas krimpt het aantal huisartsen in onze regio vanwege pensioen alleen maar. De wachtlijsten zijn gigantisch, dus overstappen niet mogelijk. Maar meestal zie ik deze huisarts zelf niet en krijg ik een vervanger en die is echt prima. Ik word ook altijd goed geholpen door de assistenten, maar in dit geval had ik dus wel weer met deze te maken en dan weet ik ook weer waarom ik het contact niet leuk vindt. Ik laat het lekker los. Ik mag straks medicatie ophalen en dan hoop ik deze huisarts voorlopig niet meer te hoeven bellen/zien.
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ Oktober ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar ❀6 Oktober - Mamastier - 32 jaar ❀31 oktober - mamavantwee37 - 38 jaar November ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar ❀8 November - Stokstaartje86 - 34 jaar ❀19 November - 2jongensmama - 38 jaar ❀25 November - xMeliisz - 31 jaar December ❀6 December - MLB - 26 jaar ❀16 December - Memmiee - 29 jaar Februari ❀14 februari - Opnaar3 - 33 jaar Bevallen ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3 ❀ 29 aug - Noralie87 - 34 jaar - 39+2 Jongens (8) }{ Meisjes (4) }{ Verrassing (0) Afspraken: 3 september - Opnaar3 - geslachtsecho 7 september - Mamastier - groeiecho 36w 8 september - wondertjes1992 - groeiecho 32w 8 september - xMeliisz - 3d/4d echo 13 september - mamavantwee37 - controle VK 15 september - mamavantwee37 - gesprek bevalling ziekenhuis 15 september - Mamastier - controle vk 20 september - 2jongensmama - controle vk 21 september - mamavantwee37 - groeiecho 21 september - xMeliisz - controle vk 22 september - Opnaar3 - 20 wekenecho 25 oktober - Opnaar3 - controle vk ⭐Zuri ⭐Shirley1987 ⭐Angelmom1 ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
Ik zag dat ik mijn uitgerekende datum nog niet had aangepast na de termijnecho. De controle maandag was goed. Zoals elke keer geen bijzonderheden en nu voor het eerst het hartje gehoord. Dat blijft altijd wel magisch. Morgen de geslachtsecho. Ben zooo benieuwd wat we krijgen. @Luipaard88 Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom in de groep! @2jongensmama Superleuk dat de kinderen ook mee mochten. Wat vonden ze ervan? En lijkt de kleine een beetje op zijn broers? Hopelijk een goede uitslag van de suikertest.
@mamavantwee37 ohhh ik had jou hele berichtje over de huisarts gemist! Wat een hork! Fijn dat je je medicijnen krijgt, maar toch wel vervelend, een huisarts zou heel laagdrempelig moeten zijn. Ik gebruik ook extra magnesium, tabletten en vlokken voor voetenbad en spray. Hier helpt de combi goed tegen rusteloze benen. Ik slaap alsnog heel slecht, maar dat ligt ook aan de kinderen. Zodra ik verlof heb ga ik ook met voetreflex beginnen voor de nachtmerries (zag dat @Muisje2016 al die tips al gegeven had, ik heb ze ook allemaal van mijn verloskundige). Mijn ervaring is wel dat voetreflex alleen helpt op moment dat je wat meer in je bubbel kan kruipen. (eigenlijk vooral, zodra je verlof begint). Ik ga wel minder werken, zodat ik smiddags af en toe zonder kinderen nog een uurtje kan slapen. Echt minder werken is het niet, want ik heb nooit pauzes en als zwangere heb je recht op extra pauze. Die besteed ik slapend . Dan hou ik het beter vol. En de verloskundige was hier ook duidelijk in, zorg dat je niet uitgeput je verlof in gaat. Werk kan je mee schuiven, je kinderen niet. Dat is helaas gewoon zoals het is en je werkgever krijgt bij ziekmelding jou uren gewoon vergoed, dus echt schade heeft hij niet. Want veel is het, 2 kinderen, werk (en in ons geval nog een huis bouwen). @Mamastier ja ze zijn nog al snel in paniek hier. Het gros van de baby's die ik ken, is tussen die 3,5 en 4,5 kilo. dus volgens mijn "eigen onderzoek" val ik keurig in het gemiddelde . Gelukkig kijken ze nu wel naar de voorgaande zwangerschappen. Hier waren ze allebei op 25 gram na net geen 4 kilo , de een met 40 en de ander met 39 weken. Maar goed, zo een suikertest vind ik opzich wel goed hoor, hij is naar, maar diabetes is wel gewoon gevaarlijk. @Opnaar3 ohhh spannend, het geslacht morgen! Ga je het delen hier? De jongens Vonden het super leuk, vooral de oudste dan, hij heeft ook een echo foto meegekregen en hij laat hem trots aan iedereen die wil (en niet wilt) zien. De jongste snapt het nog niet helemaal volgens mij. haha. Die blijft naar zijn buik kijken als ik vraag, zit er een baby in mama's buik? @Luipaard88 welkom! Verwacht je vervelende reacties? @Muisje2016 Hoe is het met jou? En thuis? Alles even wat in rustiger vaarwater met je man?
Het stopwoordje van mijn huisarts is dat ie heel laagdrempelig is In ons eerste gesprek hebben we dat wel 10x gehoord. We werden er gek van. Op zich voel ik me overdag gelukkig prima, alleen is het nu na een paar dagen gewoon zo dat de energie op is en ik echt heel moe ben. En de frustratie over deze klacht (nutteloos en zo vervelend en niks aan te doen) is gewoon ook vervelend. Ik wil niet eerder stoppen of minder werken, want dan heb ik ook 2 weken minder verlof na bevalling en dat wil ik niet en daarnaast kan ik overdag ook echt lastig slapen. Mijn oudste gaat naar school, dus we moeten op tijd op, haast, uit school halen, en alles daarom heen. Verder zijn we nog bezig met klussen hier, dus alles is een rommeltje, ook niet bevorderlijk. Ik heb gelukkig de mazzel dat ik wel een heel relaxte werkgever heb en kan schuiven met mijn werk. Heb dus net 2 uurtjes vrij genomen om met de jongste (bijna 2) te gaan liggen, maar slapen, ho maar. Dus dan lig ik mijn tijd te verdoen en die ben ik dan liever aan het werk, zodat ik de drukte kan verdelen. Ik heb een kantoorbaan en werk vanuit huis, dus in die zin is het niet fysiek zwaar. In de vakantie was dit anders. Dan sta je gewoon later op, alles doe je rustig aan en in de middag even met de jongste slapen. De oudste vermaakt zich met papa en dat gaat allemaal prima. Er is dan geen tijdsdruk en verplichte afspraken. Dat is nu gewoon anders. Maar ik heb nog een week of 3 te gaan en dan heb ik verlof. Tot die tijd heb ik 3 slaaptabletten, ben ik druk in de weer met de magnesium en als de voetreflexologie niks doet, ben ik het wel eens met wat @Muisje2016 zei; dan heb ik in ieder geval een lekkere massage gehad
Hey dames zal ook hier weer proberen te reageren. Met de beeb gaat het super! Iets te super, want hij gaat weer naar de grote kant dus waarschijnlijk zal ik ingeleid gaan worden met 38 weken. Hij zit nu op p95 en loopt op dit moment 2 weken voor op de termijn. In mijn geval met mijn te kromme heiligbeen en dus smaller geboortekanaal totaal niet gunstig. Ik ben de laatste tijd nogal een stresskip en probeer alles te ontvluchten dus ook hier. Maar dat helpt ook niet haha. Gelukkig is hij nu wel van stuit naar hoofdligging gegaan...whoehoe dus dat is weer even een lichtpuntje. Ik had al een vermoeden want afgelopen vrijdagnacht 2-3 uur wakker geleden van extreem veel pijnlijke bewegingen van de beeb en veel harde buiken daardoor. Op een gegeven moment dacht ik volgens mij ben je aan het draaien want voelde alsof hij overdwars lag en heb ik stiekem een beetje geprobeerd mee te draaien alsof ik aan een stuur draaide en na een paar keer was het over. Beeb weer rustig en pijn weg en kon ik weer verder slapen
@Mamastier @2jongensmama officieel is 4500 gram of meer een macrosome baby, dus extreem grote baby. Dan wordt het abnormaal genoemd zeg maar. Dus in principe vallen onze kindjes idd onder de normaalwaarden, maar wel aan de kant van 'grote baby' haha. Net als dat een volwassenen bijv vanaf 2 meter abnormaal groot is, maar 1,95 ook erg groot genoemd wordt zeg maar. @Luipaard88 gefeliciteerd! En wat superfijn van de goede echo! @mamavantwee37 wat een k*t huisarts zeg woow niet normaal gewoon! Dit zijn echt de allerergsten vooral als ze zichzelf laagdrempelig voelen die restless leggs zijn echt killing! Bij de tweede extreem veel last van gehad. Nu heb ik het af en toe een keertje. Mijn schoonmoeder heeft dit dus ook heel erg alleen dan zonder zwanger te zijn en zij gaf laatst aan dat als het je aanvliegt je dan op dat moment eventjes moet gaan lopen dat dat helpt
@mamavantwee37 @2jongensmama ja we verwachten vooral van mijn schoonouders geen leuke reactie. Met de eerste waren ze zich rot geschrokken, met de 2de was de eerste reactie 'nou daar gaat onze vakantie volgend jaar' we zouden met z'n alle op vakantie gaan voor hun zoveel jarig huwelijk. Ze zijn gek op hun kleinzoons hoor en ze zouden niet zonder ze kunnen. Maar een enthousiaste reactie zou ook wel erg leuk zijn. Mijn familie met name mijn ex-schoonzus (ex vrouw van mijn broer) daar kijk ik iets meer naar uit. Maar het zal een spannende tijd worden dat sowieso
Lief dat je het vraagt! Ja, het gaat goed. De afgelopen twee weken is mn man weer aan het werk en komt er dus wel weer meer op mijn schouders terecht, maar voel me nu ook wel weer aardig fit. En hij doet op zich nog steeds zijn best om me te helpen en in het weekend de zware klusjes te doen, a la zware vuilniszakken buiten zetten en zo. Blijft wel een feit dat het voor hem door zijn ASS niet zo vanzelfsprekend is om zich in te leven en bijvoorbeeld empathie te tonen. Ik kan daar met mijn hormonen nu wel wat slechter tegen. Normaal gesproken ga ik mijn eigen gang en kan ik duidelijk aan hem communiceren wat mijn behoeften zijn, maar van de week was ik moe en boos omdat hij niet eens uit zichzelf vroeg hoe het met me gaat en me bijvoorbeeld eens een kopje thee brengt ofzo. Maar goed, ik weet wel dat dát eigenlijk een onrealistische verwachting is van mezelf. Ik kijk uit naar mijn examen volgende week! Of eigenlijk kijk ik er vooral naar uit dat het achter de rug is Dan heb ik voor mijn gevoel echt verlof. De afgelopen weken ook nog wel druk geweest met klusjes en regel-dingen voor de baby maar nu zijn echt alle belangrijke dingen gedaan. Wat nog rest zijn heerlijke zelf-maak-projecten op de naaimachine en ik kijk er naar uit om dat straks op mn gemak te kunnen doen. Ik zag trouwens dat ik hier nu de bovenste ben op de lijst! Dat wordt ineens wel heel echt!!
Gefeliciteerd en welkom! Wat jammer van dat soort reacties van je schoonouders zeg! Misschien helpt het een beetje dat je er nu op bedacht bent. Maar leuk is anders natuurlijk. Belangrijkste is uiteraard dat jullie er zelf blij mee zijn!
@Luipaard88 wat ontzettend jammer dat ze zo negatief reageren. Klinkt alsof het mensen zijn die in eerste instantie vooral met zichzelf bezig zijn. @Opnaar3 spannend morgen de geslachtsecho! Hoelaat mag je?
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ Oktober ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar ❀6 Oktober - Mamastier - 32 jaar ❀31 oktober - mamavantwee37 - 38 jaar November ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar ❀8 November - Stokstaartje86 - 34 jaar ❀19 November - 2jongensmama - 38 jaar ❀25 November - xMeliisz - 31 jaar December ❀6 December - MLB - 26 jaar ❀16 December - Memmiee - 29 jaar Februari ❀14 februari - Opnaar3 - 33 jaar Bevallen ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3 ❀ 29 aug - Noralie87 - 34 jaar - 39+2 Jongens (8) }{ Meisjes (4) }{ Verrassing (0) Afspraken: 3 september - Opnaar3 - geslachtsecho 7 september - Mamastier - groeiecho 36w 8 september - wondertjes1992 - groeiecho 32w 8 september - xMeliisz - 3d/4d echo 13 september - mamavantwee37 - controle VK 15 september - mamavantwee37 - gesprek bevalling ziekenhuis 15 september - Mamastier - controle vk 16 september - Stokstaatje86 - Groeiecho 20 september - 2jongensmama - controle vk 21 september - mamavantwee37 - groeiecho 21 september - xMeliisz - controle vk 22 september - Opnaar3 - 20 wekenecho 25 oktober - Opnaar3 - controle vk ⭐Zuri ⭐Shirley1987 ⭐Angelmom1 ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
Om 13u. Nog een paar uurtjes . Ook gewoon zin om de kleine weer te zien. De laatste keer is alweer 6 weken geleden.
@Muisje2016 @Stokstaartje86 ze zien vaak eerst het negatieve voor het positieve. Dus reacties als hoe gaan jullie dat doen met opvang? Hoe gaan jullie dan financieel doen? Waar gaat het dan slapen, want niet genoeg slaapkamers? Het is enerzijds heel veel om daar al voorbereid op te zijn, maar ook heel lastig omdat dit factoren zijn waar we zelf heus wel overna denken of hebben gedacht. Vooral omdat ook deze zwangerschap ons is overkomen. Dus we echt wel goed hebben nagedacht of we de mogelijkheid hebben voor een 3de kindje.
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ Oktober ❀5 Oktober - Muisje2016 - 35 jaar ❀5 Oktober - Lilou2019 - 36 jaar ❀6 Oktober - Mamastier - 32 jaar ❀31 oktober - mamavantwee37 - 38 jaar November ❀5 November - wondertjes 1992 - 28 jaar ❀8 November - Limburgmama - 34 jaar ❀8 November - Stokstaartje86 - 34 jaar ❀19 November - 2jongensmama - 38 jaar ❀25 November - xMeliisz - 31 jaar December ❀6 December - MLB - 26 jaar ❀16 December - Memmiee - 29 jaar Februari ❀14 februari - Opnaar3 - 33 jaar April ❀17 april - luipaard88 - 33 jaar Bevallen ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3 ❀ 29 aug - Noralie87 - 34 jaar - 39+2 Jongens (8) }{ Meisjes (4) }{ Verrassing (0) Afspraken: 3 september - Opnaar3 - geslachtsecho 7 september - Mamastier - groeiecho 36w 8 september - wondertjes1992 - groeiecho 32w 8 september - xMeliisz - 3d/4d echo 13 september - mamavantwee37 - controle VK 15 september - mamavantwee37 - gesprek bevalling ziekenhuis 15 september - Mamastier - controle vk 16 september - Stokstaatje86 - Groeiecho 20 september - 2jongensmama - controle vk 21 september - mamavantwee37 - groeiecho 21 september - xMeliisz - controle vk 22 september - Opnaar3 - 20 wekenecho 27 september - luipaard88 - termijnecho + vk 25 oktober - Opnaar3 - controle vk ⭐Zuri ⭐Shirley1987 ⭐Angelmom1 ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀[/QUOTE]