Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mamastier, 30 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Da's wel een goed idee! Al denk ik dat mijn kinderen het wel willen eten, die zijn gek op boerenkool en mn man ook. Dus waarschijnlijk eten zij het en maak ik voor mezelf een cup a soup ofzo. Het staat inmiddels toch al op het vuur. Alleen die lucht... :|

2. mamavantwee37

mamavantwee37 Fanatiek lid

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik had dat bij mijn vmk ook. Wist toen nog niet dat ik zwanger was en zou boerenkool eten. Had het op gezet en vond het zo ontzettend stinken. Ben patat gaan halen :roflmao:

Muisje2016 vindt dit leuk.
  3. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Pff ja eten klaarmaken is echt vreselijk. Maar de rest moet toch eten.
    De vaatwasser kreeg ik gisteren niet aan, moest de laatste dingen inruimen, maar wat een lucht kwam eruit. Gelukkig deed mn man er niet moeilijk over

Muisje2016 vindt dit leuk.
  4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Als je iets echt niet denkt te lusten zal ik het vooral ook niet eten Hahaha....

Ik lees op internet wel dat misselijkheid indd erg kan verschillen per zwangerschap maar ook dat dit door een wisselende suikerspiegel komt. Als je honger hebt, veel je je dus eerder weeig of misselijk vanwege lage suikerspiegel staat er. Als dat klopt kan dat bij mij wel verklarend zijn gezien ik nu koolhydraat arm eet (al hele tijd) en dit deed ik bij de andere 2 niet. Door kha te eten schommelt je suikerspiegel veel minder. Of het echt zo is geen idee, maar hoop dat dat het is want lees dus ook veel linken met miskraam dus die vind ik niet leuk om te lezen.

Ik word overigens s ochtends juist verrot wakker en voel me s avonds top. Precies andersom haha

Mamastier vindt dit leuk.
  5. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, ik kom ook gezellig mee kletsen. Ik ben nu 5 weken zwanger van de derde. Manlief heeft getwijfeld en wat zijn we blij. Ik heb 2 dochters van 4 en 6 en die vinden het helemaal geweldig. Zo leuk om het nu echt als gezin te beleven. Ons laatste wondertje!! Ik ben zo blij. Het is ook weer heel snel gelukt. Ronde 2. Ik start maandag met moeders voor moeders en heb 10 maart de 1e echo.

Zuri, Muisje2016, Mamastier en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    He meid gefeliciteerd, hopelijk gaat alles goed! Welkom in ons groepje

Patty86 vindt dit leuk.
  7. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Welkom! Leuk hè, dat je dochters het nu zo bewust meemaken. Mijn dochter van 5,5 vind het ook geweldig, zo leuk om te zien.

8. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    14-16 dpo, ik ben er bijna :)

Bijgevoegde bestanden:

Mimus en Patty86 vinden dit leuk.
  9. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ja die meiden zijn helemaal door het dolle heen. Ontzettend leuk om te zien. Ik verheug me er ook ontzettend. Dit keer niet en een baby en een peuter maar mijn 2 grote meiden en een baby. Wat een verschil nu al. Hoop ook een pretecho met ze te maken om samen te genieten. Wil ze er zoveel mogelijk bij betrekken. Mijn dochters zijn dol op elkaar en de jongste wil graag dat haar kamertje naar de baby gaat en dat zij met haar oudere zus in een stapelbed gaan slapen. Elke vakantie slapen ze ook altijd samen. Dat gaan we dus gewoon doen. Op zolder hebben we nog een slaapkamer vrij die nu dienst doet als speelkamer. Als de oudste dan behoefte krijgt aan een eigen kamer kan dat ook.

Mimus vindt dit leuk.
  10. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Hi Patty leuk dat je ook hier komt kletsen! Je hebt er snel voor gekozen het te vertellen zeg, is dat om een reden (bedoel ben je misselijk oid?). Wij houden het echt nog even stil voor de kids. Ben bang dat ze het aan de hele wereld vertellen en zou het heel vervelend voor ze vinden als het nog misgaat en ze dat moeten verwerken (+ dan moet ik het aan aaaaal die mensen vertellen die het weten). Maar ik kijk dus wel onwijs uit naar het moment dat we het kunnen vertellen!! Lijkt me zo leuk en bijzonder, juist omdat ze ouder zijn inderdaad en het bewust mee zullen gaan krijgen.

11. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ja ik heb het eigenlijk meteen aan de kinderen verteld. Maar wel uitgelegd dat het nog heel klein is en dat het ook nog fout kan gaan. Ik ben idd ook behoorlijk misselijk en maagzuur. Ik heb wel tegen de kids gezegd dat we het nog in het gezin houden. In hoeverre dat lukt is nog maar de vraag natuurlijk. Maar vooralsnog gaat het goed. Onze ouders weten het verder en onze zussen en verder houden we het nog even stil. Als mensen er toch achter komen dan ontken ik het ook niet. Ik heb nog geen behoefte om het aan de grote klok te hangen.

Zuri vindt dit leuk.
  12. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ah nou ook wel weer fijn dat ze rekening met je kunnen houden en je kunnen helpen door je bijvoorbeeld even met rust te laten (jaja dat klinkt vooral prachtig als je het schrijft, maar wanneer gebeurt dit ooit hahaaaa).

13. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Heel soms in ruil voor de Ipad

14. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Ik zou eigenlijk willen wachten met vertellen tot na de nipt. Dat is dan wel pas week 13 en ik weet niet hoe lang ik een buik verborgen kan houden. Het scheelt dat niemand het bij ons verwacht en dat ik op dit moment bijna nergens kom :roflmao: Er zijn twee vriendinnen die ik het al wel heb verteld. Zij weten ook van de vroege miskramen en zijn er altijd voor me.

Ik zou het tegen de nu nog jongste kunnen vertellen. Die is 1,5 en snapt er toch niks van. De oudste is 8, maar die wil ik nu nog niets vertellen. Hij kan nog zo weinig met die informatie en ik wil sowieso eerst een echo afwachten. Eerst zelf weten of het goed zit. Als dat niet zo is, dan wil ik dat ook zelf kunnen verwerken. De oudste is ontzettend gevoelig en die zou daar echt last van kunnen krijgen. Hetzelfde geldt voor opa en oma. Oma maakt zich al overal zorgen om. Die zou niet meer slapen tot aan de eerste echo. Dus we wachten lekker tot we een goede echo hebben en tot we het niet meer verborgen kunnen houden.

Ik zoek overigens nog een leuke suggestie om een derde aan te kondigen, dus als jullie ideeën hebben, hoor ik ze graag!

Zuri vindt dit leuk.
  15. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Is ook wat voor te zeggen hoor. Iederen maakt hierin een eigen keuze. Op Pinterest staan hele leuke ideeën om een derde aan te kondigen. Ik denk dat wij een foto doen met de kids en ballonnen 1 en 2 en dat ik met mijn mag op de achtergrond 3 vasthoudt. Maar ik vind het ook leuk om iets te doen met elk gezin verdient een middelste of met zijn drieeën is het nog leuker. Ik heb nog even. Want de aankondiging zal echt pas rond 12 / 13 weken zijn.

mamavantwee37 vindt dit leuk.
  16. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Wij hebben het familie en vrienden laten weten met echo foto die de kinderen vast houden.
    Met tekst erbij.
    Op social media nog niks gedeeld..
    Niet te moeilijk deze keer:rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

Zuri en mamavantwee37 vinden dit leuk.
  17. mamavantwee37

10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Oh das heel mooi zeg!

Mimus vindt dit leuk.
  18. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Ik ga komend weekend vertellen. Hebben onlangs twee stoeltjes voor bij mn ouders gebracht voor de kids, ze krijgen dus morgen een derde stoeltje erbij.
    En ik heb avocado's gehaakt met twee armpjes om aan opa's en oma's te geven. Natuurlijk nu geen foto bij de hand hier :confused: die maak ik dan vandaag of morgen nog ff :roflmao:

Mimus vindt dit leuk.
  19. Mamastier

Mamastier Bekend lid

17 aug 2020
    883
    611
    93
    Vrouw
    Dit is het voorbeeld dat ik gebruikt heb in elk geval.

Bijgevoegde bestanden:

Mimus, Zuri en Patty86 vinden dit leuk.
  20. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Das leuk!!!

Deel Deze Pagina