❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ November ❀ 8 November - Limburgmama - 34 jaar ❀ 25 November - xMeliisz - 31 jaar December ❀ 6 December - MLB - 26 jaar ❀ 16 December - Memmiee - 29 jaar Februari ❀ 14 februari - Opnaar3 - 33 jaar Maart ❀ 18 maart - Kikker84 - 37 jaar April ❀ 17 april - luipaard88 - 33 jaar Juni ❀ 2 juni - shirley1987 - 34 jaar ❀ 28 juni - Kimmetjuh90 - 31 jaar Bevallen ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3 ❀ 29 augustus - Noralie87 - 34 jaar - 39+2 ❀ 23 september - Lilou2019- 37 jaar - 38+2 ❀ 8 oktober - Muisje2016 - 35 jaar - 40+3 ❀ 19 oktober - Mamastier - 32 jaar - 41+6 ❀ 21 oktober - Stokstaartje86 - 34 jaar - ? ❀ 31 oktober - wondertjes 1992 - 29 jaar - 39+6 ❀ 2 november - mamavantwee37 - 39 jaar - 40+2 ❀ 19 November - 2jongensmama - 38 jaar - 40+0 Jongens (9) }{ Meisjes (4) }{ Verrassing (0) Afspraken: 25 november - MLB - controle VK 25 november - xMeliisz - controle gyn + echo 10 december - Kimmetjuh90 - intake gynaecologie 13 december - opnaar3 - controle vk 20 december - opnaar3 - groeiecho 17 januari - opnaar3 - liggingsecho en afspraak gyn ⭐Zuri ⭐Shirley1987 ⭐Angelmom1 ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀[/QUOTE]
Gisteren weer een groeiecho gehad. De kleine man wordt nog steeds groot geschat, maar wel onder de grens van p95. Geschat gewicht is nu 1290 gram. Controle bij de vk was weer helemaal goed.
Aah mooi dat ie weer apk goed gekeurd is Ik weet nkg dat dat mij telkens weer een boost gaf ofzo bij mn dochter Nu na m'n 1e echo reageerde ik heel vlak, vol ongeloof nogsteeds, zo gek hoe dat verschilt
Ja altijd weer heel fijn een goede controle. Geeft toch weer extra vertrouwen. Al schopt ie zoveel dat hij zelf ook wel aangeeft dat het allemaal wel goed zit. En vanaf nu elke 3 weken controle, dus voor mijn gevoel gaat het nu helemaal snel.
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ November ❀ 8 November - Limburgmama - 34 jaar ❀ 25 November - xMeliisz - 31 jaar December ❀ 6 December - MLB - 26 jaar ❀ 16 December - Memmiee - 29 jaar Februari ❀ 14 februari - Opnaar3 - 33 jaar Maart ❀ 18 maart - Kikker84 - 37 jaar April ❀ 17 april - luipaard88 - 33 jaar Juni ❀ 2 juni - shirley1987 - 34 jaar ❀ 28 juni - Kimmetjuh90 - 31 jaar Bevallen ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3 ❀ 29 augustus - Noralie87 - 34 jaar - 39+2 ❀ 23 september - Lilou2019- 37 jaar - 38+2 ❀ 8 oktober - Muisje2016 - 35 jaar - 40+3 ❀ 19 oktober - Mamastier - 32 jaar - 41+6 ❀ 21 oktober - Stokstaartje86 - 34 jaar - ? ❀ 31 oktober - wondertjes 1992 - 29 jaar - 39+6 ❀ 2 november - mamavantwee37 - 39 jaar - 40+2 ❀ 19 November - 2jongensmama - 38 jaar - 40+0 Jongens (9) }{ Meisjes (4) }{ Verrassing (0) Afspraken: 25 november - MLB - controle VK 25 november - xMeliisz - controle gyn + echo 29 november - Kimmetjuh90 - intake gyn 13 december - opnaar3 - controle vk 20 december - opnaar3 - groeiecho 17 januari - opnaar3 - liggingsecho en afspraak gyn ⭐Zuri ⭐Shirley1987 ⭐Angelmom1 ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
Hier groeit K heel goed. Beetje te snel voor mij. Mama hart kan dit niet aan. Maatje 1 van pampers groeit hij nu echt uit. Is ondertussen 4.43 kg en volgens cb ook al 55cm. Kan dat 4 CM op 3weken tijd? K is echt onze laatste en heb het er echt moeilijk mee. Ik haat het zwanger zijn ( ik spuug 9maanden lang) maar ik mis de bevalling. De roes die je over u krijgt dan is zo speciaal. De eerste moment dat je hem vast hebt.
❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ November ❀ 8 November - Limburgmama - 34 jaar ❀ 25 November - xMeliisz - 31 jaar December ❀ 6 December - MLB - 26 jaar ❀ 16 December - Memmiee - 29 jaar Februari ❀ 14 februari - Opnaar3 - 33 jaar Maart ❀ 18 maart - Kikker84 - 37 jaar April ❀ 17 april - luipaard88 - 33 jaar Juni ❀ 2 juni - shirley1987 - 34 jaar ❀ 28 juni - Kimmetjuh90 - 31 jaar Bevallen ❀ 17 juni - Mimus - 31 jaar - 40+3 ❀ 29 augustus - Noralie87 - 34 jaar - 39+2 ❀ 23 september - Lilou2019- 37 jaar - 38+2 ❀ 8 oktober - Muisje2016 - 35 jaar - 40+3 ❀ 19 oktober - Mamastier - 32 jaar - 41+6 ❀ 21 oktober - Stokstaartje86 - 34 jaar - ? ❀ 31 oktober - wondertjes 1992 - 29 jaar - 39+6 ❀ 2 november - mamavantwee37 - 39 jaar - 40+2 ❀ 19 November - 2jongensmama - 38 jaar - 40+0 Jongens (9) }{ Meisjes (4) }{ Verrassing (0) Afspraken: 25 november - MLB - controle VK 25 november - xMeliisz - controle gyn + echo 29 november - Kimmetjuh90 - intake gyn 8 december- Kikker84 - controle vk 13 december - opnaar3 - controle vk 20 december - opnaar3 - groeiecho 17 januari - opnaar3 - liggingsecho en afspraak gyn ⭐Zuri ⭐Shirley1987 ⭐Angelmom1 ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
Snap wat je bedoelt idd. Dat allereerste moment is zo speciaal! Bevallingen waren hier vrij hectisch (ik vond t vrij lastig om zelf rustig te blijven, het te laten gebeuren, maar ook weeenstorm bij de 1e en supersnelle bevalling bij de 2e). En mbt het groeien...ik heb even gekeken in de groeicurve van onze oudste...die is 8cm gegroeid in 1 maand..dus ik denk dat 4cm in 3 weken wel kan
Moet ff wat kwijt...pfff wat een dag was dit..niet normaal...ik sta natuurlijk stijf van de hormonen en mini 3 doet 't super hoor. Die is ook al lekker levendig. Zo bijzonder om te weer zo te voelen allemaal. Maar ik weet niet wat er precies gebeurde vandaag, maar broer en zus waren elkaar vanmiddag zo ontzettend aan het klieren...niet normaal! Ik probeerde echt rustig te blijven, rustig tegen ze te praten. Maar toen ze boven (tijd om te badderen) eenmaal ons bed als trampoline gebruikten en in bad echt geen moment luisterden toen ik gewoon wat vroeg, toen knapte ik totaal. Ben weggelopen hoor, maar ik was kwaad...ik schrok er zelf van. Wist ook echt ff niet hoe ik hun aandacht weer positief gekeerd moest krijgen zeg maa.. Ben pas terug gegaan toen ikzelf weer rustig genoeg was uiteraard, maar toch. Mijn hemel, ik ben zo geschrokken van mezelf. Ik weet dat ik soms te onrealistische verwachtingen voor hun leeftijd heb hoor, maar vind het lastig om een goede balans te vinden tussen regels opstellen (wat haalbaar is voor hun leeftijd uiteraard) en deze hanteren of met momenten loslaten. Vond mezelf een super slechte moeder, wist totaal niet hoe ik dat straks in godsnaam met een 3e erbij moet doen..pff...gelukkig kwam mijn vriend thuis van t werk en kon hij het overnemen, heb ik het met de kids goedgemaakt en met eten was er ruzie wie er naast mama mocht zitten, dus alles weer goed hoor maar toch...ik ken mezelf...dit gaat aan me blijven knagen Sorry voor het lange verhaal maar moest het echt ff kwijt #klaagmodusuit
Dat snap ik dat dat lastig is, hier is deze baby ook echt de laatste. Ik haat t zwanger zijn ook, maar de babytijd vind ik zo mooi! Qua groei, ja geloof wel dat dat kan, de 1 groeit harder dan de ander Heel herkenbaar, ik loop tegen t zelfde aan! Voel me dan ook super slecht tegenover de kinderen is zeker lastig een balans vinden, ik heb m nog niet gevonden helaas
Ik herken het ook wel. Die van ons zijn uit dezelfde jaren. De oudste wordt in januari 5 en de jongste in juni 4. De jongste is momenteel gigantisch van het uitdagen. Ik denk dat ze ook toe is aan school. Misschien komt het ook wel door de drukke Sinterklaastijd... Ze vinden het zo leuk, maar worden er zo druk van.
Fijn dat het zo goed gaat! Maar ooeh zoooo herkendbaar!! Hier ook echt de laatste baby, maar wat ga ik de babytijd missen zeg, het bevallen en de eerste momenten, zo bijzonder! Afgelopen week bij cb geweest en dan zie je daar een klein baby’tje van 4 weken oud en dan denk ik echt aaaah rammel rammel.. Dus moet extra extra genieten van onze kleine man, die al niet meer zo klein is, man man wat gaat het snel! Hij is nu 5 maanden, 66 cm en 7800 gram alles precies op de gemiddelde lijn. Hier nog een maand foto in Sinterklaas stijl haha (Haal de foto later weg)
@Kikker84 heel herkenbaar ook. we zijn allemaal mensen en hebben een limiet. En soms komt het voor dat de emmer vol is en dan barst het eruit.. Hier ook wel eens.. En dan daarna spijt, maar probeer dan op een goede manier te reageren zodat ze er van leren en dat goedmaken er ook bij hoort. Maar oef met al die hormonen erbij, knuffel!
Oh wat een knapperd! Smelt hoor! En herkenbaar, je gevoel, ook al is onze kleine man pas 3,5 week oud, maar nu al moeite met de “laatste” keer dingen. Vind het veel heftiger dan ik verwacht had, terwijl eigenlijk nummer 2 voor mij de laatste zou zijn en ik het toen helemaal niet zo had.
Troost je met de gedachte dat we dit allemaal hebben en je het echt netjes hebt opgelost. Hier ook af en toe een moment van “waar ben ik aan begonnen/kan ik nog terug” als de oudste zijn hele repertoire van geluiden en herrie tentoonstelt, nummer 2 daar lekker aan mee doet en ze de kamer doorrennen alsof ik in monkeytown woon en uiteraard is dit standaard wanneer nummer 3 precies 0 geduld heeft om op zijn fles te wachten. Een grote fanfare van schreeuw, blèr en drama hier dan en ik ben op dit moment ook nog doof aan 1 oor, de tv staat op standje 100 en manlief is even nergens te bekennen (gevlucht waarschijnlijk, de mazzelaar ). Ja, op die momenten wil ik echt wel eens uitpakken met een NU EVEN NIET (dit is de aardige versie, en dan kan ik ook best herrie maken). Maar we maken het altijd weer goed en als het echt even teveel wordt, dan wisselen manlief en ik van plek en ga ik ergens tot 10 of 100(0000) tellen. Kijk gewoon wat gaat, wees niet te streng voor jezelf.
Hoe groot was hij bij de geboorte? Ik merk dat sommige kleed in 56 te klein worden, zo pakjes met voetjes waar je vanachter moet sluiten. Zijn beentjes moet ik dan te hard erin 'duwen'. Maar die 62 lijken nog zo groot voor hem.
Echt he , K was niet gepland en had het bij R helemaal afgesloten. Alles was verkocht of weggegeven en 4j later was ik plots zwanger. Nu is alles moeilijk wil hem zo graag klein houden.