Zwanger van de tweede (best zwaar!)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aafke77, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hoi allemaal,
    Ik zat me af te vragen of er meer dames zijn die het best zwaar vinden om zwanger te zijn van de tweede?
    Ik bedoel ik vind het behoorlijk vermoeiend als je een dag met je kleintje erop hebt zitten.......'t is een schatje maar tijdens je eerste zwangerschap kan je gaan liggen/zitten wanneer je wilt en dat gaat niet met zo'n dreumes!
    Nou heb ik vanaf het begin van mijn zwangerschap hoge bloeddruk, waar ik nu sinds 3 weken medicijnen voor heb en een bijwerking daarvan is......jawel...vermoeidheid! Verder ijzer tekort wat ook al niet echt meewerkt, dus hondsmoe is wel op mij van toepassing moet ik zeggen.

Maar goed, vraag is dus...zijn er meerdere meiden die het best zwaar vinden.....?
    Groetjes

2. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Nee ik ervaar het niet als zwaarder! ik heb wel veel klachten nu maar mijn eerste zwangerschap was toch zwaarder. ben nu ook veel meer bezig omdat je al 1 hebt om lopen en toen zat ik alleen thuis.. de tijd vliegt hier dus voorbij.. ben al bijna 28 weken waar blijft de tijd??? vergeet bijna er van te genieten

3. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ja, ik vond het ook een stuk zwaarder. Onze kindjes schelen maar 13 maanden en de eerste kon nog niet lopen toen ik zwanger was dus dat was een behoorlijk gesjouw.
    De eerste sliep nog wel veel, dus dan kon ik ook wel gaan liggen, maar tóch.

Een eerste zwangerschap is wat dat betreft echt een luxe!!

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vind het ook niet altijd makkelijk! zeker niet als daniel snachts of sochtends vroeg wakker word...
    en als ik een mindere dag heb dat je toch op de been moet blijven, daniel zal toch gevoed, gekleed en verschoont moeten worden...
    Al scheelt het denk wel dat ik nu veel minder moe ben dan bij daniel!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond het ook veel zwaarder.

Bij de eerste sliep ik vaak tot 9 uur uit. Bij de 2e was de 1e altijd om 6.30 uur wakker

Verder had ik erg veel last van m'n bekken bij de 2e zwangerschap en de 1e weken was ik zó ontzettend vermoeid.

Maar oke: Het niet kunnen gaan rusten wanneer je wil, is eigenlijk één van de zwaarste dingen denk ik.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou graag eens uitslapen of overdag een paar uur slapen want ik ben vaak echt doodmoe. Helaas zit dat er niet in ;).

Verder vind ik het wel meevallen, maar goed ik heb nog 29,5 weken te gaan!

7. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    De 2e zwangerschap is mij niet zwaar gevallen.
    Maar de 3e nu wel!

onze oudste is nu 3jaar en de jongste is nu 10maanden.
    We hebben een goed ritme te pakken ze slapen smiddags tegelijk, gaan savonds ongeveer tegelijk naar bed, slapen over het algemeen heel de nacht door.

Maar ukje in mijn buik is ontzettend actief savonds en snachts, en mijn buik begint nu ook echt heel hard te groeien waardoor ik mijn draai niet kan vinden in bed, en gewoon heel slecht slaap,
    en dat begint toch echt wel op te breken! maar maximaal nog een 10weekjes te gaan, dus nog even door de zure appel heen bijten!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar. Ben ook blij als ik tussen de middag even kan zitten, en was vrijdag avond zo moe dat ik om 20.30 mijn bed in ben gerold.

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    ik probeer dat ook te doen op tijd mijn bed in te gaan...wat meestal ook wel lukt..alleen het in slaap komen is een echt drama geworden...zie het de laatste dagen vaak toch 2uur worden voor ik in slaap val :( terwijl ik toch echt moe ben!

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik vond mijn tweede zwangerschap ook heel pittig. Hier iets minder dan 20 maanden leeftijdsverschil. Ik had ook veel meer lichamelijke klachten, rugpijn, bekkenpijn, harde buiken, etc.

Mijn activiteitenniveau qua huishouden enzo daalde dus ook echt tot een nulpunt, ik had tijdens het laatste trimester écht genoeg aan de zorg voor Lucas en hier en daar een boodschapje, wandelingetje of een was wegvouwen (moet toch gebeuren).

Ter illustratie: een dag of 8-9 na de bevalling voelde ik me 10x fitter dan toen ik nog zwanger was! En toen stond ik er ook nog wel voor het eerst een dag alleen voor met 2 kleine kids ;)

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Ik ben nog maar net op weg, maar vind het nu al zwaarder! Doordat ik de halve dag boven de wc pot hang is het wel eens lastig met een ondernemend mannetje van bijna 2 jaar. Het even gaan liggen wanneer je wil zit er duidelijk niet in.

Ach we moeten er allemaal even aan wennen denk ik dan maar!

12. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kijk dit geeft de burger moed ;). Ik hoop dat dit bij mij ook zo is, want ik vindt het ook pittig! Nu al dikke enkels en last van bekken en ik zit nog niet eens op de helft hihi! Sterkte allemaal!

13. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hallo dames,
    Bedankt voor jullie reacties, ik ben zo blij dat ik niet de enige ben. Man man man het is me wel een zwangerschap deze keer...pfff ik moet zeggen dat ik heel wat voor mijn kiezen krijg. Zo is mijn moeder gisteren opgenomen in het ziekenhuis met een licht hartinfarct..veroorzaakt door een vernauwing die weer veroorzaakt is door een te hoog cholesterol. En dat is dan zeg maar het laatste van een reeks ellende. Maar anyway zonder al dat gedoe is het dus al zwaar genoeg. Ik moet nog een week of 6 dus we houden nog ff vol!
    Succes iedereen!

14. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Absoluut. Mijn dochter is nu bijna 4 en sinds het begin van deze zwangerschap slaapt ze bijna niet meer overdag. Vooral nu op het eind is het erg zwaar (met name nu ze 2 weken vakantie heeft). Hopelijk duurt t niet lang meer en kan ik van mn 2 meiden gaan genieten!

15. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik vind deze zwangerschap wel net zo zwaar eigenlijk. dat komt omdat ik bij de vorige zwangerschap nog volop werkte (in de zorg met gehandicapten) en nu fulltime moeder ben. dus druk ben ik toch wel. ik zie vooral op tegen de tijd na de bevalling. bij de laatste keer had ik zwangerschapsvergiftiging en ben daar na de bevalling nog erg lang van aan het herstellen geweest. en ben nu dus bang dat het weer lang duurt voor ik bijgekomen ben van de bevalling.

Deel Deze Pagina