Hallo mede-zwangeren Ik lees zo hier en daar regelmatig dat sommigen onder ons al een echo krijgen nog vóórdat er een intake gesprek bij de verloskundige heeft plaats gevonden. Hoe gaat dat in z'n werk? Ben je dan via de huisarts doorgestuurd of zo? Ik zelf heb mijn intake pas op 2 oktober, dan ben ik precies 7 weken zwanger. Daarna komt de termijnecho, ik weet nog niet wanneer, dat hoor ik denk ik van haar wel. Hoe ging dat bij jou? Eerst een intake, of eerst een echo?
ik ben eerst 2x voor een echo geweest. de eerste keer met 7 weken en de tweede keer met 10 weken. en met 13 weken pas een intake gesprek. ik had de verloskundige gebeld met 6 weken en mocht toen een week later langs komen omdat ik niet zeker wist hoelang ik nou zwanger was. toen met 10 weken nog een echo, want dan kan het maar 3 dagen verschil in zitten.
Hoi, als je VK zelf geen echo kan doen, is het normaal dat je eerst een intake hebt en vervolgens ergens tussen de 10-14 weken je eerste echo: de termijn-echo.
Ik had eerst de intake (met 6 weken) en toen de echo (met 7 weken). Ik moest voor de echo een verwijskaart meenemen en die kreeg ik tijdens de intake, dus het moest wel in deze volgorde. Liefs Hummel.
eerst een intake en met 12 weken de eerste echo krijg je eerder een echo dan is daar meestal een reden voor
Heb met 10 weken een echo, met 8 weken gebeld. Er was geen speciale reden waarom met 10 weken, ze heeft me gewoon die datum opgegeven.... Meeuw
- intake met 6,3 weken - echo in ziekenhuis met 8,3 weken (in ziekenhuis omdat het een inwendige echo was, dat doet de vk bij ons niet zelf) - 2e afspraak vk + uitwendige echo met 11,4 weken
ik had eerst een inwendige echo in het zk omdat ik daar al liep (duurde erg lang voor ik zwanger was) daarna pas intake bij de verloskundige. Toen heb ik ook geen echo meer met 10wk gekregen. Maar pas weer met 12 wk voor de nekplooimeting. Als ik besloten had om dat niet te doen, dan had ik die 10 of 12 wk echo niet gehad en was de 20 wk echo pas weer mijn volgende geweest denk ik.
Ik heb met 8,5 week de intake gehad bij de verloskundige en met 10,5 week de termijn echo in het ziekenhuis omdat mijn verloskundige zelf geen echo's maakt. Volgende week mag ik voor de 2e keer naar de verloskundige en ik hoop dan het hartje te horen... spannend ! Liefs sushi
Ik had het allebei op dezelfde dag. In de vk praktijk worden nl ook echo's gemaakt en toevallig kon ik een afspraak voor beide krijgen.
bij mij tijdens intake meteen eerste echo, maar dat kon omdat onze vk ook eene choapperaat heeft en zelf ook echscopiste is.. dit is niet iedere vk, dus ik zou niet weten wat "normaal"is eigenlijk..
Bij mijn zoontje had ik eerst met 11 weken de intake en 2 weken later termijnecho. Bij deze zwangerschap had ik ook met 11 weken de intake en diezelfde dag mocht ik terugkomen om een termijnecho te laten maken, omdat ze twijfelde hoever ik was.
bij mij zou het tegelijkertijd zijn. maar door bruinverlies eerst alleen een echo gehad. toen ruim een week later de officiele intake en weer een echo mijn vk maakt trouwens ook echo dus dat scheelt natuurlijk