zwanger van de tweede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moesje78, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    dat hebben wij ook
    ticho kan mooi in een buggy maar hoe gaat het als de 2e er is?

ik denk dat we gewoon een kinderwagen nemen en voor ticho gewoon de buggy je kan ook altijd nog z'n plaat ervoor doen dan kan de kleine erop staan enzo

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    die duo wagens valt wel mee hoor qua prijs. Ik heb een hele mooie nieuwe gezien voor rond de 200 euro. Dus tweedehands kun je er vast een voor een prikkie kopen.

Ben ook heel moe. Toen ik zwanger van Britt was ging ik als ik uit het werk kwam (in het begin) gelijk naar bed. Maar ja dat kan nu natuurlijk niet.
    Wij willen ook weten wat het wordt.....ben benieuwd.

3. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    nou ik ben dus ook zwanger van de 2e en alweer bijna uitgerekend..
    1e zwangerschap duurde voor mij een eeuwigheid,en nu vraag ik me af waar die tijd is gebleven..
    Ik merk wel dat ik het zwaarder vind hoor, ik ben rond etenstijd echt kapot.. na aanrecht opruimen gaan de mannen lekker spelen en lig ik een uurtje op de bank,heerlijk! Want dat heb ik dan ook echt nodig.Want een kereltje van 3 houdt je wel bezig..hihi
    en het gaat zelfs zo snel dat ik bijna zou vergeten kraambed te bestellen!

ik ben straks wel benieuwd hoe het met 2 kids gaat hoor, want die van 3 die vraagt de hele dag aandacht en ja nu moet ik aandacht verdelen,lijkt me wel moeilijk,maar dat komt ook allemaal wel weer goed!

4. Mama van Maud

12 sep 2007
    92
    0
    0
    Zorgkundige
    Gelderland
    Ook ik ben zwanger van de tweede.
    En ook hier gaat de tijd zoveel sneller. Bij mijn dochter was ik alleen maar de hele dag zwanger leek het wel. Ik dacht er de hele dag aan, las er de hele dag over, en dat is nou helemaal niet.
    Ik denk er wel elke dag aan maar toch anders als bij de eerste.

Over een half uur moet ik naar de vk om voor het eerst het hartje te horen, ik ben erg benieuwd.

5. swesti

swesti Lid

18 sep 2007
    47
    0
    0
    noord-brabant
    Ook 19 weken zwanger van de 2de. EN het wordt een jongetje! Een echte mannen-familie!
    En ik als enige vrouw des huizes hahaha. De kleine beweegt goed , een echte stampertje! :)

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wanneer hebben jullie voor het eerst het hartje gehoord en wanneer hebben jullie de eerste echo gehad?

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik heb de eerste keer gehoor toen ik 8 weken was via een inwendige echo

8. Mama van Maud

12 sep 2007
    92
    0
    0
    Zorgkundige
    Gelderland
    Ik heb vandaag voor het eerst het hartje gehoord met 16 weken.
    Tegenwoordig doen ze dat pas vanaf 16 weken i.p.v. met 12 weken.

En de echo heb ik met 11 weken gehad. De gewone echo die iedereen krijgt.

9. bette

bette Actief lid

8 jan 2007
    102
    0
    0
    Met 14 weken hebben ze naar het hartje geluisterd.

Ik herken jullie verhalen,ik ben va week 13 (ivm mk vorig keer)ook veel minder bezig met deze zwangerschap dan bij de eertse. Het leven gaat nu gewoon door met een 2-jarige om me heen. Waar ik de vorige keer na een dag werken moe op de bank plofte moet er nu nog gegeten, gespeeld, naar bed gebracht en opgeruimd worden voor ik eindelijk eens kan gaan zitten. Vrije dagen om te luieren zijn er ook niet meer bij, alleen de uurtjes die ze middags nog slaapt, die zijn voor mij en de avonduren voor zover ik niet slaap.
    Bij de eerste keek ik ook uit naar de bezoekjes aan de vlos en nu moet ik ze echt in de agenda zetten om ze niet te vergeten. Ik vind het ook niet meer belangrijk dat mijn man iedere x mee gaat.

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het dadelijk met een tweede zal zijn terwijl ik nu soms het gevoel heb dat ik de handen vol heb aan mijn dochter.

10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ook ik ben zwanger van de tweede en heb bij Jamie een keizersnede gehad. Heel af en toe steekt mijn litteken wel wat of gaat het wat jeuken. Ik ben eigenlijk het meest 'bang' voor dat het litteken openscheurt ofzo als mijn buik erg groeit. Kan natuurlijk helemaal niet, maar dat idee blijft in mijn hoofd....

Verder merk ik dat ik bij deze zwangerschap veel minder besef heb dat ik zwanger ben, idd omdat ik soms mijn handen vol heb aan Jamie. ;)

De tijd gaat nu idd ook veel sneller dan bij de 1e keer. Ben inmiddels de grens van 12 weken al weer voorbij! Ik weet nog als de dag van gister dat ik posi testte!

11. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ook ik ben zwanger van de tweede. Als Tijmen 2 is wordt de 2e beeb geboren, vind ik een mooi leeftijdsverschil. Ik ben er nu ook minder mee bezig dan bij de 1e zwangerschap. Ik las toen alles wat los en vast zat en kon 's avonds en in de weekenden lekker uitrusten als ik moe was. Nu niet, maar dat is niet echt erg. Ik ben wel wat vermoeider dan bij de 1e zwangerschap en hang bijna elke dag wel een beetje tegen de misselijkheid aan, gelukkig heb ik nog niet moeten overgeven, maar dit gevoel is niet alles. Wij hoeven ook maar weinig aan te schaffen, toch wil ik wel wat kleertjes erbij kopen, zeker als het een meisje zal zijn :)
    Gr. Lise

12. billie78

billie78 Actief lid

25 nov 2007
    148
    1
    0
    Hoi allemaal, ik ben ook zwanger van de 2e.
    Ons zoontje is 2 jaar en 4 mnd als de kleine geboren wordt!
    Ik vind het opnieuw weer super spannend, vooral deze weken vind ik erg langzaam gaan.
    Ik ben ook wat meer bezorgd lijkt wel als bij de 1e.
    Toen vond ik die eerste weken znel gaan maar nu?! :(
    Hebben meer van jullie dat, dat je je meer zorgen maakt of alles wel goed gaat. Bij de eerste weet je natuurlijk nog niet veel en is alles nieuw.
    En ik moet zeggen dat ik een hele makkelijke zwangerschap en bevalling heb gehad. Misschien dat ik daarom wat meer bezorgd ben dat deze moelijker zal gaan?
    Stom he? Al die twijfels ook! :oops:

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hallo meiden,

ook hier komt nummer twee eraan. Tymen zal ongeveer 22 maanden zijn als deze geboren wordt. Ook ik ben veel minder bezig met het zwanger zijn als bij de eerste. Mijn buik groeit alleen wel onwijs snel, wat dat betreft kan ik er niet omheen. Hebben jullie dat ook? Ik ben verder ook op een heel andere manier bezig met deze zwangerschap. Bij de eerste wilden we beslist niet weten wat het zou worden, nu willen we het eigenlijk wel weten (alleen voor onszelf). Verder hoop ik nu op een gezonde zwangerschap met een "normale bevalling". Bij de eerste heb ik zwangerschapsvergiftiging gehad die eindigde in een spoedkeizersnee met 36 weken en een veel te klein kindje. Welke overigens nu helemaal gezond is.

@ Fleur1, mijn litteken trekt ook wat af en toe. De boel wordt weer opgerekt, daar zal het wel van komen denk ik!

14. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    @Setteke: grappig, hier eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou: Ik ben nu 13 weken zwanger, Esmée is ook 22 maanden als de kleine geboren wordt en de eerste zwangerschap eindigde ook met zwangerschapsvergiftiging en een spoedkeizersnee! Nu maar duimen dat deze zwangerschap beter eindigt, vind je ook niet?

Verder gaat deze zwangerschap inderdaad sneller voor mijn gevoel dan de eerste zwangerschap. Toen telde ik zo'n beetje de dagen, nu vliegen de weken voorbij!

15. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meid ik heb bij youame ook eenm KS gehad in het begin had ik ook steekjes en jeukte het na 9 weken trok het langzaam weg

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Hier ook zwanger van 2e kind, maar Myrna is alweer 6 jaar, dat is wel leeftijd groot verschil, maar komt doordat haar vader en ik al uit elkaar zijn toen ze 1,5 jaar was.

Ik vind heerlijk dat ik zwanger ben en ik zie het wel verschil tussen Myrna en deze zwangerschap, bij Myrna minder bezorgdheid dan deze, dat vind ik wel grappig!

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Esmeesmama, tjonge, ook toevallig! Ik ga er inderdaad vanuit dat dit een goede zwangerschap gaat worden met een goede bevalling, dat heb ik wel verdiend na de vorige keer. Volgens de gyn is de kans groot dat het deze keer goed gaat, dus daar ga ik vanuit. Ik blijf positief!

18. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    ik ben ook Zwanger van de 2de
    en de weken vliegen hier ook voorbij

xx maria

19. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ook ik ben zwanger van nr 2. Onze zoon zal 15 maanden zijn bij de geboorte van nr2. Wij moeten toch nog wel wat dingen aanschaffen, ledikant, duo-wagen, eventuele kleertjes als het een meisje word. Onze zoon gaat verhuizen naar een andere kamer zodat de baby kamer kan blijven zoals die is.

Duo-wagen van het merk KEES is ook niet duur, 219,- incl reiswieg, voetenzak enz. en wij hebben al even een demontratie gehad, kan vrij klein in elkaar en de oudste kan nog redelijk plat liggen.

Deel Deze Pagina