zwanger van derde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Frummels, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Hé dames,

    Ik zie dat er al een ander topic over zwanger van een derde kindje is, maar dat topic loopt al ruim een jaar dus ik dacht ik start een nieuwe in de hoop contact te kunnen leggen met anderen die ook in het eerste trimester zitten.

    Ik ben uitgerekend op 6 december.
    Wie vindt het leuk om aan te haken?
     
  2. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Gefeliciteerd!

    Ik meld me aan! 2 dagen terug een positieve test in handen! Gelijk aangemeld bij de verloskundige en kan 11 mei terecht. Geschatte datum uitgaande van mijn cyclus: 17 december

    hoe voel je je?
     
  3. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Jaaa wat leuk iemand erbij! Ik was al bang dat ik alleen zou blijven in dit topic.

    Gefeliciteerd! Fijn dat het zo vlot gelukt is!

    Ik had vandaag een zwaar dagje omdat ik hele middag en avond last heb van menstruatie kramp en dacht dat het mis zou gaan maar vooralsnog geen bloed dus ik denk dat het groei pijn is.

    Ik ben 6 december uitgerekend denk ik.

    hoe ver ben je 11 mei? Krijg je dan ook een echo daar?
     
  4. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Haha ja het was niet echt druk hier :roflmao:

    Dank je wel! Ja sneller dan verwacht, praktische zaken zoals goed aanvullend verzekerd niet geregeld haha maar dat nemen we voor lief.

    aaah ja daar kan je onzeker van worden. Ik ben zelf ook een erg onzeker popje. Heb sinds gister de griep te pakken met koorts. Dat zorgt niet echt voor een goede gemoedsrust. Net met niezen trouwens heel veel pijn, dat zou toch een goed teken moeten zijn dat alles groeit?

    11 mei zou ik dan volgens hun berekening 8+4 zitten.

    heb jij een afspraak staan?
     
  5. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik wil wel meekletsen hoor. Ik en @Angelmom1 zijn eigenlijk ook nog maar met z'n 2 in andere topic, beetje laat aangehaakt daar dus iedereen is al zowat bevallen ;) maar weet niet of jullie dat leuk vinden wij zijn al 23w... :)

    In ieder geval hoop ik dat alles goed mag gaan, altijd spannend zo pril ♡
     
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Dat heb ik dus ook, wnnr ik zwanger wilde worden had ik altijd maximale aanvullende verzekering en nu heb ik alleen basis en geen tijd meer om het in te zetten omdat het in december zo ver is…maargoed dat komt wel goed denk ik. In het ergste geval moet ik ziekenhuis opname zonder medische indicatie betalen.

    Ik heb aankomende dinsdag m’n eerste echo staan, dan ben ik denk ik 7+0. Heel spannend. Het voelt alsof er zoveel van af hangt. Manlief inmiddels gesteriliseerd dus het is deze of niet.

    Denk dat dat zeker een goed teken is! Ik herken dit niespijn ook van de zwangerschap van m’n oudste dochter. Beterschap!
     
  7. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Ha Zuri! Wat mij betreft van harte welkom, gezellig! :)
     
    Zuri vindt dit leuk.
  8. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Zwanger van de derde

    Uitgerekende datum

    December
    ❀ 6 december - Frummels - 34 jaar


    Jongens (0) - Meisjes (0) - Verrassing (0)


    Afspraken:
    19 april - Frummels - echo + gesprek gyn
     
  9. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Zwanger van de derde

    Uitgerekende datum

    December
    ❀ 6 december - Frummels - 34 jaar
    ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar


    Jongens (0) - Meisjes (0) - Verrassing (0)


    Afspraken:
    19 april - Frummels - echo + gesprek gyn
    11 mei - Piscean - Intake + echo (8+4)
     
  10. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    ja die eigen bijdrage voor het ziekenhuis is niet zo erg, mij lijkt alleen de eigen bijdrage voor Kraamzorg vervelend. Loopt toch op met die €4,70 (or something) per uur.

    wat spannend en wat fijn dat je dinsdag al mag!! Gezien je situatie snap ik ook dat er nu een extra spanning aanhangt
     
  11. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    O daar had ik nog niet eens over nagedacht! Dat is inderdaad wel rot. Maargoed het is wat het is, kan er nou toch niets meer aan veranderen…

    Nog een nachtje slapen voor m’n echo, vind het nu wel echt spannend worden!
     
    piscean vindt dit leuk.
  12. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Heb jij al kwaaltjes?
    Ik heb af en toe gevoelige borsten, ben meermaals per dag beetje misselijk, vooral s ochtends of als ik veel of vet gegeten heb en ik heb een onrustige buik met soms een steek. Lijkt tot nu toe veel op de zwangerschappen van m’n twee dochters, behalve dat ik afgelopen week een middag en avond heel heftige krampen had waardoor ik dacht dat het mis zou gaan. Maar geen bloed gezien en het ging weer weg dus ik verwacht/hoop dat het oké is.
     
  13. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Och jee echt vreselijk die onzekerheid met krampen:( gelukkig mag je vandaag voor de echo, hoe laat moet je?

    mijn buik is de hele dag door bezig ondanks dat er de afgelopen week weinig tot geen eten is binnengekomen, daaraan merk ik het wel. Verder triggered het hoesten kokhals reflex en dat kan dan wel een hele tijd aanhouden. Verder ervaar ik dus eigenlijk nog niet zoveel buiten het niezen en hoesten om dat er druk komt op m’n buik en heel zeer doet.

    grappig dat het lijkt op de zwangerschappen van je dochters. Ik kan dat nu nog niet echt zeggen. Ik had bij mijn zoon en dochter beiden dat ik later pas misselijk werd en droog braken had. Dat heb ik nu wel, ik kan dus (bijna) nooit echt overgeven. Heel vervelend soms haha
     
  14. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Mijn echo was goed, kloppend hartje en precies de termijn die ik ook in m’n hoofd had. Dat was een grote opluchting.

    Over twee weken mag ik weer :)
     
    piscean vindt dit leuk.
  15. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Wat naar zeg dat braken. Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad, wel altijd erg misselijk geweest vooral bij lege maag dus elke uur even wat eten helpt goed bij mij.
     
    piscean vindt dit leuk.
  16. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Jeeej wat fijn van de echo!
     
    Frummels vindt dit leuk.
  17. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik vind de verzekeringen echt heeeeuuul slecht geworden hoor! Zelfs aanvullend krijg je ontzettend veel dingen helemaal niet meer vergoed die er eerst wel onder vielen!! Zo belachelijk joh. Ik heb serieus overwogen om helemaal geen aanvullende pakket te nemen. Ik heb het uiteindelijk wel gedaan en dan was de reden niet eens onze kinderwens. Nogmaals: de verzekering is zo slecht. Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik sowieso indicatie ziekenhuisbevalling heb dus die kosten zal ik nooit hebben. De kraamzorg ja dat kost wat eigen bijdrage maar is niks in vergelijking tegen je maandelijkse meerkosten. Verder cursussen, alternatieve zorg, lactatiekundige etc si allemaal niet meer of minder. Dus dames ik zou er eerlijk gezegd echt niet teveel van wakker liggen. Nu je dit weet kan je ook gewoon van een beetje sparen toch? :)

    Spannend de eertde echo's!
     
    piscean vindt dit leuk.
  18. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Goed dat je dat zegt Zuri, daar zat ik over na te denken. Bij m’n vorige zwangerschap had ik aanvullend 3 bij Hema verzekering, dat was 29 euro per maand (dus ongeveer 350 euro voor dat jaar). Ik beviel met medische indicatie en heb verder geen cursus of LK of iets anders ingeschakeld dus die eigen kosten kraamzorg die ik niet hoefde te betalen, zou zomaar eens minder dan die 350 kunnen zijn...
     
  19. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Ja heb je gelijk in hoor! Af en toe wat weg zetten ipv torenhoge premies met nauwelijks vergoedingen. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik het aanvullende pakket nu dus nog niet had.

    hoe gaat het verder met jullie?
     
    Zuri vindt dit leuk.
  20. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Nou ben blij dat ik niet de enige ben!

    Met mij gaat het goed. Door de goede eerste echo begin ik wat meer vertrouwen te krijgen dat dit goed komt. Ik voel me zo dankbaar, helemaal als ik dan op het forum zie hoeveel vrouwen er al lang bezig zijn voor een derde. Heel raar om nu aan ‘de andere kant’ te staan, dat het gelukt is zonder dat we daar ons best voor hebben gedaan.
    Mijn buik verandert al echt zichtbaar, had het idee dat dit met de tweede en zeker met de eerste niet zo snel ging, maar heb foto’s op de computer dus ik kan het eens gaan vergelijken.

    Ik merk dat ik het nu ook graag tegen m’n moeder vertel, maar m’n man wil nog even wachten, dus dat doen we dan maar geduldig :)

    Hoe is het met jou?
     
    Zuri vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina