Nou wat rot zeg dat je zo afscheid moest nemen ik je werk, wat een hork… Merk ik nu ook al, al die spullen! Omdat ik het allemaal in het roze heb en opnieuw wil kopen dat ik denk: wow wat een lijst! ik duim voor je suikerwaardes, hopelijk blijft het sluiten je bespaard. Mijn vader heeft ook type 2, dus ik moet ook elke zwangerschap met 28 weken checken.
Mijn 20wekenecho was helaas niet waar ik op hoopte. Alle organen waren gelukkig toe. Maar m’n zoontje is heel erg klein, vooral zijn beentjes. Ik word nu doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis voor een GUO2, een uitgebreide 20 weken echo. Hopelijk daar goed nieuws. M’n gyn zei wel dat het feit dat de nipt goed was en er verder geen afwijkingen worden gezien erg goed nieuws is, dus we hopen op het beste!
Ach nee wat een rotbericht. Weet je wanneer je terecht kunt? Sterkte met het wachten tot aan de echo, lijkt me lastig al die onzekerheid nu
Ik word gebeld, maar nog niets gehoord. Ik verwacht het eigenlijk wel deze week, dat was vorige keer ook zo.
Wat vervelend @Frummels Vorige keer? Heb je bij een eerder kindje iets vergelijkbaars meegemaakt? Hoe ernstig was het? Heel spannend zo, hopelijk valt het mee!
Controle gehad nog niet volledig ingedaald wel goed met hoofd naar beneden Baby loopt week voor op groei lange benen Deze baby houdt van groeien met termijnecho al 4 a 6 dagen vooruit gezet wat gewoon niet kon en nu weer week voor op groei. Zou ze niks verbazen als hij met 37/38 weken komt dan wordt dus echt aftellen nu 35+3
Indd wat @Akka zegt je bent er bekend mee? Hoop dat ze snel bellen zeg, zo'n dag naast de tel wachten en dan niks horen is killing
Met m’n jongste dochter heb ik ook een guo2 gehad, maar veel later, rond de 33 weken. Ik moest aanvankelijk terugkomen met 28 en 32 weken ivm placenta die nog over de uitgang lag tijdens de 20 weken echo. Toen bleek ze erg klein (p11) en na een paar weken metingen kwamen ze uit op p7. Onder de p10, wordt je doorgestuurd voor een guo, dus toen moesten we diezelfde week nog naar het amc, daar kwamen ze uit op p30, dus niets aan het handje. Ze is uiteindelijk met een prachtig gewicht (3600 gram) geboren, nu wel nog steeds klein. Afgelopen week is ze 2 geworden en ze zit nog in maat 80 (staat voor 12-18 maanden).
Hier ook dochter die klein was 3065 en 50 cm Zat ook altijd lang in kleine maatjes Nu 6.5 en heeft maat 122/128 prima gemiddeld.
Wel fijn denk ik dat je er al ervaring mee hebt, helpt tegen de zenuwen? Of maak je je nog wel druk? Hopelijk word je snel gebeld voor een afspraak!
Pff ik moet echt nog veel doen. Kan me door het warme weer gewoon echt nergens toe zetten. Ben steeds kapot en dan 2 kids om me heen. Maar moet echt nog paar dingen doen die wel belangrijk zijn. Zoals vluchtkoffer pakken, geboortekaartje en adressen uitzoeken. Moet lukken zou je denken maargoed. Onderschat mijn luiheid niet ik hoop dat ze nog ff blijft zitten
Fijn dat dat allemaal goed kwam.. overigens zegt geboortegewicht niet zoveel. Mijn dochter is geboren met 4120g met 39 weken, toen was ze ook langer dan gemiddeld. Ze is nu 4 en iets kleiner dan gemiddeld (net 1m). Ze zat met 2 jaar ook in maat 80 (alhoewel vooral qua broeken, ze heeft kleine beentjes). Ze hebben voorspeld dat ze 1.84 wordt, maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren, maar het consultatiebureau zei dat dat zo weer bij kan trekken als ze een groeispurt krijgen. Hopelijk was het nu ook vals alarm! @Zuri ik snap je. Een mini taakje per dag? Of gewoon laten gaan haha. Sterkte met de warmte. Ik vind het al niets en zo dik ben ik nog niet
Ik heb een afspraak voor aankomende maandag voor de guo2! Jammer dat het weekend ertussen zit…afwachten geblazen.
Lekker afleiding zoeken dan vliegt de tijd om Hier de eerste krampjes gevoeld einde komt nu dichterbij
Zwanger van de derde Augustus ❀ 8 augustus - Zuri - 33 jaar ❀ 13 augustus - Angelmom1 - 38 jaar September ❀ 10 september - Mell0408 - 29 jaar Oktober ❀ 24 oktober - Momof2boys - 26 jaar December ❀ 3 december - Frummels - 34 jaar ❀ 17 december - Piscean - 32 jaar Januari ❀ 12 januari - Akka - 29 jaar Jongens (3) - Meisjes (2) - Verrassing (0) Afspraken: 25 juli - Angelmom1 - controle 2 augustus - Akka - geslachtsecho + controle 16 augustus - Akka - 20 weken echo
M’n guo was een soort van goed! De metingen waren in ieder geval goed van ons zoontje. Geen vermoeden van dwerggroei bijv, hij is gewoon een klein mannetje (kwam nu uit op p14, dat is binnen de marges). Alle botten zagen er ook goed uit dus geen vermoedens van een botziekte. Wel moet ik over twee weken terugkomen omdat de weerstand in m’n bloedvaten verhoogd is wat er op zou kunnen duiden dat op termijn mijn placenta minder goed gaat werken en ik onder controle kom daar en het kindje mogelijk eerder gehaald moet worden. Als de volgende meting weer niet goed is moet ik rust gaan nemen (halve dagen werken of stoppen met werken). Ik probeer dus nu aankomende twee weken al wat rustiger aan te gaan doen wat best lastig is met twee kleine koters en mijn persoonlijkheid maar ik ga m’n best doen!