zwanger van derde kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Frummels, 3 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    @Frummels hoe gaat het daar?! Is hij er inmiddels al uit komen piepen? :D
     
  2. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Sinds vannacht weeen en bloedverlies, vk kwam vanochtend, heb 2-3 cm ontsluiting maar kleine ligt nog steeds niet ingedaald. Redelijk snel daarna vielen de weeen stil, heb nu af en toe wel een verdwaalde wee en veel harde buiken. Benieuwd hoe het verder gaat maar heb het idee dat dit een lange zit gaat worden…Maar mentaal ben ik nog wel oké, vannacht redelijke nacht gemaakt dus ik heb nog wat reserves.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  3. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O wat spannend!! Hoop dat hij er inmiddels uit is ♡
     
  4. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Nou hij is er hoor! Zaterdag 10 december geboren na een bevalling van 6,5 uur.

    Ik werd wakker met weeen om 04.00 uur maar doordat ik zoveel voorween en harde buiken had gehad en het steeds weer wegging wilde ik niet meteen mezelf rijk rekenen. Maar ze duurden anderhalve minuut ongeveer per stuk en kwamen erg regelmatig dus na bijna twee uur toen het echt niet zo leuk meer werd m’n man wakker gemaakt en die belde de VK. Ik bleek 4cm te hebben en eindelijk was hij dan toch ingedaald. We gingen naar het ziekenhuis en daar zijn m’n vliezen gebroken. Helaas weer in vruchtwater gepoept dus ik werd medisch en moest ook weer 8 uur blijven na geboorte ter observatie. De laatste fase en m’n bevalling vond ik erg heftig omdat de weeen zo pijnlijk waren maar m’n ontsluiting niet vorderde maar ik wel al persdrang ook kreeg. Uiteindelijk met hulp van de verpleegkundige die inwendig wat meer ontsluiting creeerde met haar hand door de rand weg te wrijven toch vlot kunnen bevallen zonder dat er een infuus aangesloten moest worden (wat ze op een gegeven moment wilde doen). Ben blij dat na twee ingeleide bevallingen ik deze zonder opwekkers heb kunnen doen.

    Het gaat heel goed met ons. Het is een tevreden mannetje die goed drinkt en weinig huilt en goed gerust te stellen is. Ik ben hem wel aan het bijvoeden met m’n eigen gekolfde melk (had ik tijdens zwangerschap al gekolfd), omdat hij 10 procent is afgevallen, maar de extra melk drinkt hij goed op!
     
    Zuri en Angelmom1 vinden dit leuk.
  5. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Wauw, gefeliciteerd! Weer bijzonder zo'n kleintje! Blijft een gek idee dat het hier ook over een week of 3-4 gaat gebeuren. Was hij verder nog klein oid? Gezien de voorspellingen? Hoe reageren de zussen?
     
    Angelmom1 vindt dit leuk.
  6. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw

    Jaaaa jij mag ook bijna! Kijk je er naar uit/zie je er tegenop?

    Hij was uiteindelijk bijna 3900 gram en heeft niet heel specifiek kortere beentjes dus dat is allemaal heel positief. We moesten er hard om lachen omdat hij de zwaarste is van de drie baby’s en er de meeste zorgen waren.
    Z’n zussen zijn super trots en vinden hem heel lief. Vooral de oudste is ook veel aan het helpen enzo, super zoet om dat te zien.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  7. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!! Wat fijn dat je nu natuurlijk bent bevalling ♡ en 3.9kg is indd niet klein haha. Geniet er lekker van wat een rijkdom weer
     
    Frummels vindt dit leuk.
  8. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Haha, flinke kerel dus! En wat heerlijk dat ze zo lief en zorgzaam zijn.

    Ja ik kijk er enorm naar uit, mijn buik is deze week echt ontploft en mijn lijf wordt ook wel moe, maar ik kijk er ook gewoon naar uit om haar te gaan ontmoeten. De cosleeper staat nu en dat maakt het ook wel echt. Maar door kerst en de kinderen weinig tijd om me helemaal op de baby te focussen, mis dat wel een beetje. Ach ja, het is wat het is.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  9. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Vrees dat dat echt focussen op de baby niet meer komt. Zoals het bij de eerste was wordt het nooit meer haha. Heb het deze keer wel veel relaxter ervaren. De vorige was echt 1 en al drama vond het ook zo zielig voor de oudste toen. Nu zijn ze (bijna) 6 en 4 merk wel echt zoveel verschil en rust. Ze kunnen samen spelen, gaan naar school, spelen bij en met andere kinderen... dingen die ze anders ook gedaan hadden. En ik leg baby op bed en kan daarna nog om en om de andere doen net zoals voordat de baby er was. Maar wat ik wel mis is dat je toch op die klok blijft kijken. Je moet zoveel op een dag he... voor je het weet zijn de oudste 2 er weer. Goh wat verlang ik naar die rust die ik met alleen de oudste had haha.
     
  10. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Nou dat vooral. Bij de tweede was het corona en was ze bijna continu thuis haha, dus ben in die zin wel wat gewend, maar toen ze weer naar de crèche ging had je in ieder geval twee volle dagen alleen.

    Nu is het twee school dagen en dat is toch aanzienlijk korter, want mijn andere is de andere 3 dagen ook nog thuis natuurlijk.

    Ik weet dat het nooit meer zoals de eerste is, maar nu ook nog met d feestdagen en de kerstvakantie er bij is het nog wel echt veel minder dan vorige keer. Want ook die twee dagen school per week zijn er straks niet meer haha en San nog naar de familie met kerst. Maar goed, ik vind het de meeste dagen fijn en gezellig, maar soms heb ik zo'n dag dat ik even denk pfff ik wil even mijn hoofd leeg maken haha.
     
  11. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik ben in de zomervakantie bevallen had ze 6 weken thuis. En hittegolf. Als ik dat overleeft heb red jij die 2 weken kerst ook nog wel haha. Nog ff doorbikkelen jij kunt dit. Voor je het weet is het alweer voorbij ♡ :cry:
     
  12. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Haha Dankje, zeker, al is het niet makkelijker geworden, want een hittegolf is niet leuk (weet ik van mijn vorige 2), maar ik weet nu dat hoogzwanger in de winter wat mij betreft nog erger is: griep! Mijn dochter afgelopen dagen dagenlang gespuugd (en dus ook die twee dagen alleen thuis op mijn buik kunnen schrijven haha) en zelf ook al een paar dagen koortsig. Vandaag kan ik gelukkig weer wat op mijn benen staan en mijn dochter was er gister ook weer een beetje bovenop. Maar goed, moe was ik toch al, hopelijk trekt dit nog weer weg voor de baby komt. Wordt wel extra zwaar de kerstdagen zo.

    Voordeel aan ziek zijn is dat je het allemaal maar gewoon neemt zoals het komt... en ondertussen wel de mijlpaal van 37 weken gehaald, dus dat is weer fijn :)


    Tijd voor wat positief nieuws: hoe is het met alle baby'tjes? @Frummels al gewend?
    @Angelmom1 en @Zuri jullie kinderen zijn al zo groot! Hoe doen ze het?
     
  13. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ach ja volgens mij zit je er gewoon doorheen. Gelukkig kan je inmiddels echt aftellen en kan ze elk moment komen. Maar de andere waren boven de 40 toch zei je? Nouja wie weet.. ik duim!

    Ja joh hier bijna 5 maanden ze gaat zo hard! Maar haar ontwikkeling liep niet zo en ik maakte me continu zorgen. Had al aangeven bij cb toen met veel moeite echo losgepeutert en bleek minimale afwijking HD te zijn. Nu 2m later nog steeds amper motorische ontwikkeling zeg maar nagenoeg niks en blijkt HD toch fors toegenomen dus spreidbroek si da gister. Orthopeed zei dat wat ik zie absoluut door de HD kan komen. Een opluchting!!! Wel sneu maar nu snap ik eindelijk waarom ze als een zeester bleef liggen al die maanden. Verder 3 Jan wenochtend bij gastouder. Poe. Afzien hoor!

    Ennuh eind van jaar is denk ik altijd stressvol ongeacht de situatie. De kids vakantie maar ze zijn NIET te genieten al heel de week niet.
     
  14. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Haha ja, het is allemaal even veel. Maar nu ik aan de beterende hand ben is het wel weer iets beter. Mijn eerste kan met 39+5 en mijn tweede met 38+5, dus ik verwacht wel voor de 40 weken haha. Ergens de eerste week van januari waarschijnlijk. Ik hoop volgende week nog even wat rustige dagen.

    5 maanden, jeetje, vanaf 6 maanden gaat het zo hard met het baby af zijn.

    En wat goed dat je zo hebt doorgezet bij het consultatiebureau. Lijkt me niets zo'n spreidbroek, maar ja, als ze inderdaad niet verder ontwikkelen, dan moet het maar. Hopelijk gaat ze daarna lekker snel. En jij dus aftellen naar de wenochtend, spannend!
     
  15. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Nou, feest is hier nog wat groter geworden want ik heb zwangerschapscholestase. Enorme jeuk, zeker onder mijn voetzolen. Vandaag naar het ziekenhuis doorverwezen en nu aan de ctg. Vanaf nu helaas medisch en wordt uiterlijk met 40 weken ingeleid, afhankelijk van de glazuren. Ik hoop uiteraard dat ze zich alsnog eerder meldt. Helaas dus wel echt medisch bevallen, maar het is wat het is. Moet wel zeggen dat dit de zwangerschap met de meeste irritante laatste loodjes is..
     
  16. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O joh zomaar ineens nog bij de 3e? Ik dacht dat ze ook altijd per direct overgingen tot inleiden als je dat hebt? Kan het dan geen kwaad om hiermee rond te blijven lopen afgezonderd van de jeuk?
     
  17. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ja, gek he? Bij de eerste en heel klein beetje jeuk en bij de tweede helemaal niet. Las wel iets over dat het vaker voorkomt in de winter. Mijn nicht had het ook bij de derde...
    Ze leiden tegenwoordig iets minder snel in, mits de waardes onder de 40 blijven, mijne was 33. Grootste risico is voor de baby omdat ze de glazuren niet kunnen verwerken, risico's zijn vroeggeboorte (maar dat kan dus niet meer) en overlijden in de buik, maar dat laatste komt vooral na 40 weken veel voor. Dus voor nu is het monitoren...
     
  18. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O jeetje dat laatste voelt ook naar. Ga je zelf sturen op eerder inleiden dan 40w of kan je je vinden in het besluit? Ja mijn kennis had het veel eerder dan jij en bij de 2e heeft ze de 37w niet eens gehaald. Maar die jeuk lijkt me echt heeeel naar... bah.
     
  19. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ik heb er wel vertrouwen in, aantal artikelen gelezen en de verhoogde kans op sterfte in de buik wordt laatste jaren sinds actief beleid niet meer gevonden. Ik vind het wel gek dat ze pas over2 weken weer willen prikken, want dan ben ik dus 39+5 en met 40 zouden ze me sowieso inleiden. Ga dus wel vragen of ik dat prikken niet volgende week al nog een keer kan doen denk ik. Maar tegelijk is het natuurlijk het fijnst als ze uit zichzelf komt.
     
    Zuri vindt dit leuk.
  20. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    O ja indd, maar heb het idee dat ze soms niet helemaal scherp zijn. Ze zien ook zoveel mensen. Had dat dus bij mijzelf ook ging ik op gesprek in ziekenhuis omdat mn nuchtere suikerwaarde stegen. Heel gesprek "Ja en dus is ons beleid met 38w inleiden". Dus in zeg o oke maar ben 38.2. "O... ik ga bellen of er vandaag plek is". :roflmao: als ik niks gezegd had was ik vrolijk naar huis gehuppelt.:roflmao: dus goed dat je ze even een reminder geeft want klinkt wel alsof dit juist niet de bedoeling is. Met 39 zou logischer zijn.
     

Deel Deze Pagina